MuscleMeat

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Bezoekers in dit topic

Laatste zware deadlift gisteren.
5 singles op circa 92%. Gingen allemaal vrij snel omhoog, dus een goede opener dacht ik zo:)

2e single

chinups
3x3 met nog wat reps in de tank

Pulldown
3x7x50 RPe 6

Facepull
3x10x27 @6

Weinig assistance nu en laag qua rpe. Vandaag 5 bench singles en de rest van de week focussen op herstel/rust/ontspanning.

Vroeg naar bed gaat best goed, goed slapen wat minder:P
 
Ligt er nog ff aan hoe mijn bench gaat, maar dit is ongeveer wat ik zaterdag ga doen.

squat
1e beurt
107,5 kg/110 kg
2e beurt
115 kg
3e beurt
117,5 kg/120 kg pr

Bench

1e beurt
62,5 kg/65 kg
2e beurt
67,5 kg
3e beurt
70 kg

Deadlift

1e beurt
130 kg
2e beurt
137,5 kg/140 kg pr
3e beurt
142,5 kg pr/145 kg pr

Bench ga ik niet voor een pr. Pauzes duren langer dus ik ben al super blij als ik 67,5 kg haal:)
Squat twijfel ik nog qua opener (wel 5x1x110 gehaald, maar andere omgeving/zenuwen etc kan invloed hebben). Ik hoop 120 kg te halen tijdens mijn 3e beurt.
Deadlift ging qua singles makkelijker dan mijn squats, dus daar heb ik minder zorgen om. Sowieso deadlift ik normaal met kromme stangen dus dat zou moeten helpen:P 137,5 kg ging relatief gezien easy. Ergens wil ik gewoon mijn 2e beurt voor een pr gaan zodat die binnen is en ik heel misschien nog voor 145 kg kan gaan. Vorige meet baalde ik dat mijn 3e beurt snel omhoog ging.

Wat zouden jullie zo inschatten aan de hand van mijn filmpjes? Blijft gokken natuurlijk, maar ben ff nieuwsgierig. Laatste trainingen heb ik met wat spierpijn getraind dus dat zou een hoop moeten schelen, aan de andere kant moet ik vroeg naar grunn etc.
 
Laatst bewerkt:
Lastig inschatten want zoals je zegt zullen er ook wel wat zenuwen opspelen.
Op filmpjes zag het er wel easy uit verder maar gewoon afwachten hoe je warm up gaat . Aan de hand daarvan kun je nog bepalen wat je gaat openen. Beter 1e beurt safe en wordt je ook wat meer zeker over de rest vd lifts.
 
Lastig inschatten want zoals je zegt zullen er ook wel wat zenuwen opspelen.
Op filmpjes zag het er wel easy uit verder maar gewoon afwachten hoe je warm up gaat . Aan de hand daarvan kun je nog bepalen wat je gaat openen. Beter 1e beurt safe en wordt je ook wat meer zeker over de rest vd lifts.
Klopt, dat was ook mijn gedachte. Ben iig heel benieuwd!!:)
 
Nog 2 dagen te gaan:)

Vandaag niet kunnen wegen (ik moest de train halen en was iets te laat uit bed), maar aan mijn benen te zien hou ik nog steeds veel vocht vast.
Vandaag wederom 6 liter naar binnen gieten en zout vandaag ook iets lager (2.5 g max). Ik heb ook maar besloten mijn carbs te halveren, aangezien ik toch niet actief ben en het scheelt toch aardig in gewicht.

Na deze meet heb ik 18 weken tot de DRC, waarvan ik volgende week een beetje ga lopen aankloten qua oefeningen en gewicht. Eigenlijk veeeel te kort, maar mocht ik deze missen (om wat voor reden dan ook) dan kan ik altijd nog de sbd cup doen.

Dit komt neer op 3 microcycles van 5 weken (a la RP dus met 1 deload week na elke 4 weken) en 2 weken om te pieken

1e microcycle
5 weken (70-80%)
2e microcycle
5 weken (75%-85%)
3e microcycle
5 weken (80%-90%)
4e microcycle
2 weken (90-95%)

Ik ga sowieso 1 "normale" dl variant toevoegen (rdl/sldl/conventional) toevoegen. Op het moment is er geen enkele oefening die ik deed waar ik mijn hams voel (sumo deadlift is voor mij vooral quads). Ook mijn onderrug wil ik sterker maken.

Ik twijfel nog tussen GHR of goodmorning. Beidden doe ik nooit.

In de eerste cycle wil ik wat druk weg halen van mijn polsen, dus ik zat te denken aan highbar box squats en 1 dag lowbar squats.

Goed, dat ga ik volgende week aftasten. Ook qua gewicht etc.

Ow ik zag trouwens 7 deelnemers in de -72 dus dat is mooi!!!
 
welke wedstrijd ga je precies doen dit weekend?
 
Veel succes!!
 
Jaaaa veel plezier en succes morgen!!:rocker:
 
Terug in de bus dus ff korte update.

Vanmorgen 71.8 kg dus gewicht gehaald jeej! Geen ruimte voor vocht helaas dus enkel een eierkoek en smarties gehad:p Wel dikke koppijn door vocht gebrek:/ (vanaf 8 uur gisteravond niet meer gedronken)

Uiteindelijk ingewogen op 71.8 (in mn ondergoedXD)!! Frkng blij natuurlijk.

Squat
110 gehaald
115 check
117.5 check (ik twijfelde tussen 117.5-120, 117.5 ging achteraf makkelijker dan 115)

Bench
62.5 arm zakte in bij unracken. Ik zei vrij hard kut en toen herstelde ik mij. Ging verder easy. Nog nooit gehad dus denk door zenuwen:p
67.5 fail. Ik zakte veel langzamer dan normaal en verloor spanning. Daarna ziek lang lopen vechten onderin en alsnog gemist:/
67.5 check! Nu vrij snel omhoog

Deadlift
130 check
137.5 check
142.5 check. Been maakte een spastische beweging waardoor locken heel moeizaam ging, maar gehaald. Ging wel hard omhoog verder.

Maarrr 1e geworden van de 7 dames in -72 dus mega happy verder:D
 
Lekker hoor!!!! Gefeliciteerd! :klink:
 
Gefeliciteerd.

En volgende keer ga je vast wel anders te werk mbt halen van je gewichtsklasse ;)
 
Gefeliciteerd! Heb nog ff gekeken via de stream. Dacht al wat doet ze nou bij de bench :p
 
Gefeliciteerd, erg nette cijfers!! :D Ben nu erg benieuwd naar de filmpjes.

Hoe heb je het ervaren?
 
Mooie prestatie!! Gefeliciteerd:)
 
Gefeliciteerd! Top prestatie! :thumb:
 
Lekker hoor!!!! Gefeliciteerd! :klink:
Thnx:)

Gefeliciteerd.

En volgende keer ga je vast wel anders te werk mbt halen van je gewichtsklasse ;)
Dank! Ja nu maar serieus wat vet verliezen:p

Gefeliciteerd! Heb nog ff gekeken via de stream. Dacht al wat doet ze nou bij de bench :p
Dank je! Ja ik dacht echt WTF"p

Gefeliciteerd, erg nette cijfers!! :D Ben nu erg benieuwd naar de filmpjes.

Hoe heb je het ervaren?
Thanks!

Positief iig! Aardig wat meiden gesproken en sfeer was echt super. Sowieso zijn ze bij meets altijd heel erg aanmoedigend.

Mooie prestatie!! Gefeliciteerd:)
Dank:)

Gefeliciteerd! Top prestatie! :thumb:
Thnx:)
 
En de lange versie:p

Vrijdag buikkramp dus ik wist al hoe laat het was, mijn lichaam was juist bezig met alle vocht vast te houden terwijl ik er alles aan deed om het af te voeren:p De meet was eigenlijk net 1 dag te vroeg, omdat ik de dagen erna alle vocht vaak weer kwijt raak.

Vrijdagavond stond ik op 72.7 kg na een dag zonder zout en koolhydraten. Na 8 uur geen vocht gehad tot 9.45 gisterochtend.
Ik stond op 71.8 op mijn eigen weegschaal dus ik wist dat ik nog wel een eierkoek (30g) en 1 doosje smarties (15 g) kon eten.
Ik moest nog half uur fietsen naar station dus dat was best verrot:p Ook best wel stress in de ochtend want kiddo moest ook naar oppas en moest er vrij vroeg uit.

Daarna dus in de bus en al licht zenuwachtig. Eenmaal binnen vrij snel ingewogen op 71.8.. net aan!! Wel blij dat 1 dag afzien niet voor niks was.

Daarna direct 2 x 500 ml isotone sportdrank weg getankt. Daarna wat vies zoute chips en een aantal eierkoeken. Mn maag kon weinig hebben en had totaal geen honger ook.

Eeste beurt squat ging goed. Ik was best wel zenuwachtig, naar gelukkig geen slappe benen dit keer.
2e beurt squat ging iets minder, daarom twijfelde ik of ik wel voor 120 wou gaan. Uiteindelijk voor veilig gegaan en 117.5 ging veel sneller omhoog dan 115.

Bench ging het minst. Opener zakte in als een baksteen na unracken. Is me serieus nog nooit gebeurd, maar verloor denk ik spanning door de zenuwen. Ik mocht alsnog mijn lift doen en vrij easy gehaald.
2e beurt ging niet goed. Ik drukte de stang verkeerd omhoog en kwam op een dood punt. Mn onderrug daar btw wel aardig mee vernaggeld. 3e beurt heb ik mij herpakt! Die ging technisch het best.

1e beurt deadlift ging hard. 2e beurt ook, maar iets minder strak dan normaal. 3e beurt maakte mn been een gekke beweging. Technisch gezien een lelijke lift:p

Gisteren uiteindelijk 400gg carbs gehad en veel zout. Vandaag 71.8 XD

Veel verbeterpunten voor de drc in ieder geval!!! Niet alleen qua lifts, maar ook qua voeding etc. Ik wil niet nog een keer met koppijn naar een wedstrijd.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven