- Waardering
- 15.402
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat sowieso!Fijn dat je het als prettig ervaren hebt! Leuk een dag report. En dan heb je toch veel kunnen bijleren
Zou gewoon rond de 70.5 (71 max) blijven als dat lukt. Dan heb je altijd nog genoeg ruimte, ook om van te voren een maaltijd te eten.
Heb het al zo vaak gezegd, als je vlak voor een wedstrijd heel weinig kcal en vocht gaat nemen gaat dat ten koste van je kracht.
Als je gewoon week van te voren 2 kilo 'te licht' bent kan je juist de laatste paar dagen carbs omhoog schroeven en normaal blijven drinken.
Lijkt mij mentaal ook stukken fijner als in 1 week nog ff 2/3/4/5 kilo moeten droppen.
Dit was wel goede repetitie voor wedstrijd in Juni natuurlijk. Of skip je die?
).Is niet verkeerd om 1 a 2 kg boven je klasse te blijven de rest van het jaarFijn dat je het als prettig ervaren hebt! Leuk een dag report. En dan heb je toch veel kunnen bijleren
Zou gewoon rond de 70.5 (71 max) blijven als dat lukt. Dan heb je altijd nog genoeg ruimte, ook om van te voren een maaltijd te eten.

Is niet verkeerd om 1 a 2 kg boven je klasse te blijven de rest van het jaar![]()
2 kg ben je zo kwijt en je kan de rest van het jaar wellicht beter en makkelijker trainen met die extra kilogrammen.Huh? Je wilt toch niet de maand voorafgaand aan je wedstrijd nog 2 kilo gaan cutten? Of het nou vocht en vet is.
2 kg ben je zo kwijt en je kan de rest van het jaar wellicht beter en makkelijker trainen met die extra kilogrammen.
Thanks@SP1988 gefeliciteerd met je klassering. Wat is het algemene gevoel na zo'n dag?

Nu nog steeds eigenlijk, maar mijn lichaam voelt verder wel goed!Opzich is een paar kg vocht lozen niet zo lastig, helemaal als je vrij stabiel bent qua gewicht en normaal gesproken een hoog zout/hoog carb dieet hebt. In mijn geval had ik de pech dat ik net met mn maandelijks gedoe zat en mijn lichaam houd dan 2-3 kg vocht vast. Voor de foxmeet heb ik ook water geladen en zout gehalveerd en was toen 3.5 kg lichter.Huh? Je wilt toch niet de maand voorafgaand aan je wedstrijd nog 2 kilo gaan cutten? Of het nou vocht en vet is.
Dat klopt zeker! Die extra kilo's helpen zeker mee qua energie etc. In mijn geval moet ik iets meer rekening houden met mijn gewichtsschommelingen, ik moest nu alles uit de kas halen om mijn gewicht te halen waardoor ik met dikke hoofdpijn de meet in ging (wel snel verholpen door de isotone drankjes maar toch). Als man heb je daar niet zo'n last van. Ik zie sommige mannen 5-8 kg vocht droppen in hun laatste week2 kg ben je zo kwijt en je kan de rest van het jaar wellicht beter en makkelijker trainen met die extra kilogrammen.

Vet verliezen kan inderdaad het beste in een volume fase, tenminste, zo denk ik erover.Hmm 2 kg heb ik zelf toch wel een maandje voor nodig. Aangezien je vlak voor je wedstrijd niet je deficit wilt stoppen lijkt mij. Maar ik denk en weet niet, door geen ervaring. Maar als je nog minimaal met vocht speelt voor de wedstrijd is het misschien ook wel makkelijker ja.

Een stuk kleurrijker he haha

Mannen hebben over het algemeen een grotere voorraad spierglycogeen en houden daarmee meer water vast. Een bodybuilder kan ongeveer 700 g glycogeen opslaan wat ongeveer gelijk sraat aan 2.1 liter vocht. Dit is nog zonder manipulatie van vasopressine (hormoon wat ervoor zorgt dat je vocht vast houd) en maag/darminhoud etc. Dit is dus inderdaad deels persoons afhankelijk, al zou iedereen wel enkele kilo's vocht moeten kunnen verliezen door dit soort manipulaties. Helaas schommel ikzelf vrij veel (ik zou zelfs obv alleen mijn gewicht al mijn eisprong en menstruatie kunnen bepalen lol).Voor mij klinkt 2kg aan vocht gewoon veel. Omdat ik bv na flinke zoutdagen niet veel vocht vang. 2kg vet is op een normaal tempo dan 1mnd. Vandaar. Maar zal ook wel persoonlijk zijn. Als je uit een bulk komt is dat vocht natuurlijk gemakkelijker kwijt te raken.
Ben benieuwd wat je nieuwe schema je op gaat leveren
Wel interessant, dat er best wat variaties mbt de uitvoering op de grote 3 zitten. Je weet wel wat je favo is neem ik aan, voor de wedstrijduitvoering? Squat high of low bar? DL conv of sumo?

Het lichaam kan zich vrij snel herstellen (daarom ook de isotone sportdrank, dat word super snel opgenomen), maar ik denk dat het je lichaam meer stress geeft wat wel invloed zal hebben. Ik weet niet of het echt veel invloed heeft gehad op mijn eigen lifts . Ik heb gehaald wat ik wou halen en was toch behoorlijk zenuwachtigBest veel vocht dat je dan nog kan verliezen zo te lezen. Verlies je energie van het minder vocht in je lichaam hebben? Afgezien van het feit dat je door de manipulatie zelf je je minder fit kan voelen, door lichamelijke veranderingen. Anders zou daar wel een mouw aan te passen zijn.
Je hebt er goed overna gedacht zo te horen. Veel succes aankomende weken![]()