Fitness Seller

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Weer een keelontsteking, da's zwaar ruk..
Enne.. Congrats, ik heb via FC alles nauwlettend gevolgd hoor, top gedaan! :D

Zonder plan in de gym zijn is ook niet echt mijn ding.. Zo'n gevoel van 'alles wat ik doe is toch wel leuk' :o.

• Topic Starter Topic Starter
Weer een keelontsteking, da's zwaar ruk..
Enne.. Congrats, ik heb via FC alles nauwlettend gevolgd hoor, top gedaan! :D

Zonder plan in de gym zijn is ook niet echt mijn ding.. Zo'n gevoel van 'alles wat ik doe is toch wel leuk' :o.
Inmiddels is het weer weg! Echt bizar. 2 dagen enorm veel pijn, maar het is ook zo weer weg. Hopelijk blijft het nu weg! Ik ben bang dat het mn amandelen zijn..

En nog bedankt:D

Treen van gisteren. Heel erg zoeken nog naar de juiste gewichten. Sommige zijn te hoog ingeschat, anderen weer wat laag. Al merk ik wel dat je beter wat lager kan zitten ivm de opbouw per mesocyclus.

Alles op rpe 7 deze week (elke set)

Wide stance sumo deadlift beltless
7 x 100
7 x 100
Lastig om rpe te bepalen, maar minstens 3 reps in de tank per set

T&g bench (zoo dat is wennen, voelt nu zwaarder dan paused.. weird:p)
7 x 50
7 x 50

Squats beltless
6 x 80
6 x 80
Voelde zwaar ondanks laag gewicht

Conventional deadlift
6 x 90
6 x 90

Chinups
6 x 74.3 amrap
3 x
2 x

Bicep/triceps
3 sets

-----

Wide stance box squats
8 x 55
7 x 55
6 x 55
6 x 55
6 x 55
6 x 55

Incline bench
6 x 40
10 x 35
10 x 35
Achteraf was 37.5 perfect denk ik. 35 kg was net te licht.

Vbarpulldown
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Low pully rows strict
10 x 64
9 x 64
8 x 64

Upright rows
10 x 36
10 x 36
10 x 36
9 x 36

Lateral raise
11 x 2 x 6
11 x 2 x 6
11 x 2 x 6
11 x 2 x 6

Alles wat ik gisteren heb gedaan is in feite extra. Vooral mobiliteitsoefeningen en oefeningen voor de glutes (hip bridge, hip thrust, goblet squat, ohs etc).
Overhead squat verhoogd naar 25 kg en dat ging nog wel aardig.

Training van vandaag
Alles op rpe 7 muv de 3e set chinups
Lowbar squats (squats gingen mooi vandaag)
8 x 80
8 x 80
8 x 80
7 x 80
Hartslag idioot hoog. Damn, heb echt geen conditie O.o
Daarna al helemaal leeg (weinig slaap + dieet helpt ook niet mee:p)

Wide stance sumo dl
7 x 100
7 x 100

Blockpulls
8 x 100
8 x 100
(Had deze miss hoger kunnen starten qua gewicht, maar schema wordt straks zwaar zat)

Chinups
3 x 73.3
3 x
5 x

OHP
Al bizar lang niet gedaan (sowieso niet staand). Nu weer rustig aan opbouwen.
8 x 25
8 x 25
8 x 25

Laatst bewerkt:
Squat opener van de meet (helaas geen video van de 3e beurt) en enkele lifts van afgelopen week

op schijfjes, want geen andere optie bij f4f. Helaas daarom ook t&g anders rolt de stang weg:P Volgende x pak ik wel gewone schijven ipv bumperplates (erger me kapot aan die dingen lol.. mag geen gewone plates gebruiken normaal ivm herrie en vloer :()

eerste poging front squats, beetje onwennig nog. 50 kg in de vid

Heb je nou bij je front squat maar 1vibger om de bar?

Lekker vlot je opener!

Heb ook met 2 geprobeerd, maar kreeg pijn in mn vingers:p
Hehe, het is eigenlijk gewoon een vreselijke oefening: awkward positie met dubbelgevouwen armen en polsen, stang op je delts en tegen je keel aangedrukt. Maar hij is ook zo lekker als ie goed gaat. Paused reps zijn echte killers.

Hehe, het is eigenlijk gewoon een vreselijke oefening: awkward positie met dubbelgevouwen armen en polsen, stang op je delts en tegen je keel aangedrukt. Maar hij is ook zo lekker als ie goed gaat. Paused reps zijn echte killers.
Haha indd. Heb m in het verleden wel eens geprobeerd (en dan bedoel ik echt 1 rep ofzo:p), maar nu toch een keer een echte poging. Wel leuk om meer squat variaties te doen iig. Highbarsquat ook geprobeerd, maar dat geeft veel meer druk op de knie met mijn lange stengels dus toch maar gewoon bij lowbar gehouden.

Ik had nog foto's gemaakt van highbar vs lowbar. Verschil is niet bizar groot, al voelt het wel heel anders (lowbar voelt veel prettiger)

Links lowbar / rechts highbar

1488210882285.jpg

Upperbody training van gisteravond. De laatste training van het schema (nu 2 dagen rust). Ik heb aardig wat DOMS dus ik merk wel dat mijn lijf heeel erg moet wennen aan het volume weer. Ook in de traps (dat is nieuw!), ik vermoed dat dat door de overhead squats komt (ik voel die ook gigantisch in de reardelts, meer dan rear delt flys:p).

Bench voelde zwaar door alle verzuring, maar dat zal vast in de loop van de weken beter gaan (ook het nonstop doorgaan zonder pauze is even wennen!).

Bench t&g (zonder pauze bovenin)
7 x 50
7 x 50
7 x 50
7 x 50 (iets hogere rpe dan had gemoeten)

Closegrip bench paused
7 x 45
7 x 45

Vbar pulldown
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Lateral raise (seated)
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8
12 x 2 x 8

Facepull
11 x 27
11 x 27
11 x 27

Overhead extension (rope)
12 x 27 (te licht)
9 x 32
9 x 32

Bicep cable curl
10 x 27
10 x 27
10 x 27

Ghehe, ben blij dat ik niet de enige ben die steevast na 5+ reps moet vaststellen dat conditie ruk is :o.
Heb het idee dat je met highbar net iets dieper zakt, maar dan moet je denk ik wel aan millimeters denken. Vooral doen wat lekker voelt, zo te zien maakt het praktisch geen verschil uit.

Zal vooral kiezen war bij squat lekker voelt. Zoals je aangeeft lowbar. Ik kan in ieder geval geen duidelijke verschillen zien. Dr kan bv ook nog toevallig tussen die reps een paar mm verschil zitten, gewoon omdat je reps nooit 100% hetzelfde zijn.

Ghehe, ben blij dat ik niet de enige ben die steevast na 5+ reps moet vaststellen dat conditie ruk is :o.
Heb het idee dat je met highbar net iets dieper zakt, maar dan moet je denk ik wel aan millimeters denken. Vooral doen wat lekker voelt, zo te zien maakt het praktisch geen verschil uit.
Ja erg is dat he. Ik voel gewoon dat er veel meer in zit qua kracht, maar ik verlies gewoon spanning op een gegeven moment omdat mijn zuurstof op raakt:p Gelukkig doe ik 1rms op een meet en geen 8 reppers:P

Die kleine verschillen in highbar vs lowbar maken toch aardig een verschil, terwijl het op het oog maar minimaal is. Ik was daar eigenlijk gewoon benieuwd naar, lowbar voelt zoveel prettiger en sterker!

Zal vooral kiezen war bij squat lekker voelt. Zoals je aangeeft lowbar. Ik kan in ieder geval geen duidelijke verschillen zien. Dr kan bv ook nog toevallig tussen die reps een paar mm verschil zitten, gewoon omdat je reps nooit 100% hetzelfde zijn.

Ik was niet van plan te switchen hoor hehe, maar eigenlijk moest ik een andere variatie kiezen dan lowbar voor het eerste blok. Ik merkte al vrij snel op dat highbar nog meer druk op de knieën geeft vanwege mijn lange ledematen.

Normaal wordt highbar vooral gebruikt als assistance om de quads op te bouwen omdat lowbar iets meer van je hams/glutes vraagt, maar in mijn geval (als ik ook de foto's zie) is ook lowbar nog redelijk quad dominant (dat voelt ook zo) door de positie van mijn knieën.

Nu ben ik nog wel benieuwd wat er gebeurd als ik de bar nog lager pak zoals sommigen hun lowbar doen:)

Sommigen pakken hem echt bijna thv van de tepels. Vraag me echt af hoe :emo:

Terug
Naar boven