XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro?

Crap. dat is wel niet leuk. Ernstig? of een klein scheurtje?

Hier vandaag 6km rustig gelopen, bij wijze van herstel/zone 1-2. Wel even wat doen, maar even herstel voor een sessie met sprints dit weekend (als het niet te glad is).
Graad 2 dus ben wel ff zoet

Wat is je snelheid dan in zone 1-2?

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Ah kut. Sterkte. Hoe lang duurt zoiets? 6 weken of zo?

Thanks! Hoop op 6, maar wss eerder richting 10-12 weken voordat ik weer vol mag sprinten

5:45 of trager als je kijkt naar power. Voor hartslag gaat het richting 5:35 oid

voor zone 3 ga je naar de 5:00-4:30

4 is richting de 4:00 en 5 is sneller dan dat.

Dat is een vlotte pace voor die zone! Waar zit je hartslag dan op? Wil ik in zone 2 ( < 128) blijven dan zit ik rond 7:30. Blijkbaar gooit mijn lijf de HR graag omhoog bij inspanning, ondanks een rusthr van 48 en “goede” tijden op de mijl, 5 en 10k en halve

5:45 of trager als je kijkt naar power. Voor hartslag gaat het richting 5:35 oid

voor zone 3 ga je naar de 5:00-4:30

4 is richting de 4:00 en 5 is sneller dan dat.
Waarop baseer jij de zones op hartslag? Mijn materiaal berekent op basis van max en min, dus uiteindelijk hartslagreserve.

Wat ik me ook afvroeg, als je in zone 1 of 2 loopt, worden bij jou de passen dan minder lang ten opzichte van 3 en al helemaal tov 4 of 5?

Maandag rustdagje, gisteren 9km met negative split en vandaag rustig loopje. Ik krijg wat pijntjes, dus ik moet een beetje rustig aan doen.

Gelukkig heb ik een paar dumbells kunnen lenen van de sportschool en ga ik daar wat mee aanklooien. Een lichte full body is het idee. Squats, lunges/splitquats, Floor press, OHP, BOR met dumbells, pulover en wat triceps & biceps werk kom ik een eind mee. gecombineerd met wat planks.

Ben niet aangekomen en mijn benen beginnen aardig ripped te worden (als in spiervezels goed te herkennen), maar bovenlichaam raak ik toch wat spieren kwijt. Dus toch maar wat gaan doen nu. En iets minder hardlopen om blessures buiten de deur te houden, hopelijk wordt het ook nog een keer fietsweer, dat is lekker lage belasting.

Klinkt allemaal goed (behalve die pijntjes.... voorzichtig maar)

Klinkt allemaal goed (behalve die pijntjes.... voorzichtig maar)
Jaja, ik weet. Lijkt ook beetje blauw van de massagegun die ik heb. Maar ik zorg voor rustig herstel. Die tenniselleboog is ook nog lang niet genezen. Fucking oud word ik.

Vandaag 11km rustig met 8 intervals van een minuut in zone 4 (net boven threshold) en daarna nog een heel eind heel rustig uitlopen. De pijntjes zijn minder en nu net na het lopen ook niet erger geworden. Dus morgen een rustdagje en wat kloten met dumbells en wat wandelen. Zaterdag weer rennen.

Vandaag rustig 6km gelopen. En net een korte krachttraining van ca 45m gedaan met 2x20kg dumbells. Kort rusten want niet heel vel gewicht

Single arm ohp
Floor presses
Diamond presses
Db row
Pullover
Squats
Bulgarian split squat
Rdl

alles twee setjes tot rpe 7. Ga dit zo’n 3x per week doen om niet heel slap te worden. Viel toch even tegen. Met name die ohp was pittig na weken niets doen.

Goed bezig, je bent/wordt een all round atleet :thumb:

Vandaag rustig 6km gelopen. En net een korte krachttraining van ca 45m gedaan met 2x20kg dumbells. Kort rusten want niet heel vel gewicht

Single arm ohp
Floor presses
Diamond presses
Db row
Pullover
Squats
Bulgarian split squat
Rdl

alles twee setjes tot rpe 7. Ga dit zo’n 3x per week doen om niet heel slap te worden. Viel toch even tegen. Met name die ohp was pittig na weken niets doen.
Spierpijn verzekerd morgen, geniet ervan :D!

Single arm ohp
Floor presses
Diamond presses
Db row
Pullover
Squats
Bulgarian split squat
Rdl

Lijkt me zeker logisch dat de OHP het stevigst binnenkwam.
Misschien voor de de oefeningen die je vlotter gingen je kan gaan voor meer reps of tragere uitvoering?

• Like
Waarderingen: Bubs
Heb het echt rustig aan gedaan! We gaan het zien.

Zondag weer.
Er zal niet zoveel te zien zijn, voelen mijn beste man.
Als je enige tijd hebt stilgezeten op vlak van KT heb je soms echt niet veel nodig om serieuze spierpijn te hebben :p.

Lijkt me zeker logisch dat de OHP het stevigst binnenkwam.
Misschien voor de de oefeningen die je vlotter gingen je kan gaan voor meer reps of tragere uitvoering?
Klopt, zo doe ik het ook. Nu 3x7 voor ohp. 3x15xbw voor squats. Met weinig rust door naar split squats omdat ik anders inderdaad niets merk van benen, terwijl voor ohp 20kilo gewoon netjes is.

En begin lekker rustig aan, bouw op mijn gemakje op. Hopelijk verlies ik niet te vee spiermassa. Kracht ben ik zeker al voor een deel kwijt. Ik deed 5x8x22 kilo ohp met dumbells voor de lockdown. Zou nu niet meer gaan.

Ben trouwens op armen en benen nog we vet verloren. Op de rest van mijn lichaam vast ook, maar dat is niet echt heel goed zichtbaar. Hoop met wat krachttraining niet helemaal te verschrompelen😜

Laatst bewerkt:
Spieren verlies je niet zo snel en kracht ach, niet zo belangrijk (meer) toch.

Als ik zwaar ga merk ik dat sommige gewrichten dat niet meer zo prettig vinden, ga dat niet op het spel zetten om nu nog een paar jaar te patsen in de gym en daarna niks meer te kunnen. Maar goed ben ook net ietsje ouder dan jij;) (als die 79 voor je geboortejaar staat iig)

Spieren verlies je niet zo snel en kracht ach, niet zo belangrijk (meer) toch.

Als ik zwaar ga merk ik dat sommige gewrichten dat niet meer zo prettig vinden, ga dat niet op het spel zetten om nu nog een paar jaar te patsen in de gym en daarna niks meer te kunnen. Maar goed ben ook net ietsje ouder dan jij;) (als die 79 voor je geboortejaar staat iig)
Het valt tot nu toe we mee. Kracht is wel snel minder.

Moet inderdaad ook wat oppassen met name met aanhechtingen en pezen. Ben inderdaad 41.

• Like
Waarderingen: Bubs
Terug
Naar boven