MuscleMeat

Sparks log, do you even lift bro?

• Topic Starter Topic Starter
Cardio Friday; 24 km gefietst met 29,0 km/u gemiddeld. Gemiddelde hartslag 134. Rustig opbouwen richting zomer

Nog beetje wennen aan dr fiets, wat pijn in onderrug. Toch mijn core wat meer op werkvermogen trainen....

Morgen weer met barbells stoeien.

Korte training vandaag want druk.

warmup; fietsen naar de sportschool en 5m elliptical

dl;
1x10x60
1x5x100
3x5x120 ( scheur ik een stuk eelt af, kut)

ohp
1x15xbar
3x8x45

bp
1x20xbar
1x12x60
3x10x80

bb curl
3x10x30

abs
3x1.30 plank

Cooldown; 12m elliptical

Douchen, sauna, fietsen naar huis ( door de regen :( )

Rustig weekje, elke dag low intensity cardio. En vandaag sportschool.

wu; fietsen naar de gym, 16m elliptical

bp:
1x20xbar
1x12x60
3x10x80

sq
1x12x69
1x10x100
3x10x125

ohp
1x20xbar
3x8x45

bor
1x20xbar
3x10x70

cable crossover
3x12x20

triceps pushdown
3x10x65

bb curl
3x10x30

cooldown
6m elliptical

zaterdag weer. Even weekje rustig aan. Lichaam heeft het nodig.

Snelle lunchrit op de racefiets; 20 km met een hoop wind, 27,5 gemiddeld ; 600 actieve kcal verbrand. Voelde de squats van gisteren nauwelijks. Na komende deloadweek maar weer wat opbouwen.

Flinke squats..

Zaterdag ga ik beginnen met een ‘reset’ sl 5x5 met wat assistance.

Dit geeft me vanwege het wat lagere begin i gewicht tijd om te herstellen van alle pijntjes. Schouder gaat goed, maar ik heb toch steeds wat pijn. Daarnaast nog last van brachialis, lijkt ontstoken.

Dus rustig beginnen komende weken en zodra het zwaarder wordt en ik voorbij mijn huidige stats ga zijn we wel een paar weken verder.

Hopelijk kan ik dan in april voor mijn vakantie in april een flink eind zijn Mits alles wat herstelt. Iets minder volume en daarmee wat meer ruimte voor wat werk aan de core.

Vandaag begin deload en daarmee meteen een reboot met 5x5 sl. Hiermee ga ik tien weken door ongeveer tot mijn vakantie. Dan twee weken niet trainen en even niets doen behalve wat wandelen.
Daarna is het idee om met madcow verder te gaan, of iets wat daarop lijkt. Eventueel is een Sheiko programma ook een optie, maar alleen als alle blessures helemaal weg zijn ivm het volume.

ik begin vrij laag en ga in het begin wat sneller stijgen in gewicht (vandaag was extreem licht) om dan langzamer lineair te stijgen als ik in de buurt kom van mijn huidige 3x10 stats. Ik doe nu zo goed mogelijk alles volledige rom en focus eerst goed op techniek; bij deze gewichten kunnen mijn knieën prima ass to grass aan en ook mijn schouder voel ik niet met bench. Dips gingen ook aardig.

Daarnaast zal ik als het weer een beetje lente wordt meer cardio buiten doen (lees: fietsen). Dat doe ik meestal in de avonden als ik niet train, uurtje of soms twee. En elke dag een half uur wandelen in de lunchpauze. Voldoende beweging dus.

W1t1

warmup: fietsen naar de gym en 9m elliptical

sq
5x5x72,5

Bp:
5x5x47,5

bor:
5x5x40

planks
3x30s

dips
3x10xbw

skullcrushers
2x8x20

cooldown:
9m elliptical
Douche, sauna, fietsen terug.

lekker licht, hopelijk goed herstel. Volgende training gaat alles 5-10kilo omhoog. Nog steeds op deloadniveau,na training drie ga ik de progressie verlagen.

assistance zal ik wel even zien hoe het loopt. Ook de abs is wat aan de lichte kant nog. Misschien doe ik er nog wat hypers bij en eventueel facepulls.

Ah, je zei ooit dat je meer massa op je borst wilde. Is dat nog steeds?
https://fitguide.nl/oefeningen/chest-dips-vs-triceps-dips/ ken je dit artikel?
bedankt voor het artikel Mooi stukje. Wist wel het verschil tussen chest en tricep dips. Ik doe vooral triceps dips, ennogal voorzichtig ivm mijn schouder gewricht dat ik heb verrekt een dikke maand geleden (met stretchen gvd). voor wat extra chest pak ik cable cross-overs naast bench. Overigens zie ik daar al wel resultaat van inmiddels.

Zelfs als je tricep dips doet heb je carryover naar chest begreep ik, dus dan doe ik al aardig wat chest. Uiteraard wil ik mijn triceps ook goed ontwikkelen. Het is de sleutel tot goede armen :).

Nu focus ik eerst op de deload en hopelijk verder herstel. Ik kan nog steeds geen Chins of pulls doen :(. En bor moet ik nog steeds onderhands pakken. Echt klote.

• Like
Waarderingen: LM
Zo, dips doe ik voorlopig ook niet meer nu aan alle kanten van mijn ellebogen peesaids.

w1t2 sl 5x5

wu: fietsen naar de sportschool en 8m elliptical

sq:
5x5x77,5
Ohp:
5x5x25
Dl:
3x5x62,5

bb curl
2x8x20

triceps pushdown
2x8x50

cable crossover
3x10x20

hanging leg raise
2x8xbw

plank
2x60s

pushups
2x10

cooldown: 13m elliptical

allemaal erg licht. Maar misschien even goed, focus op techniek en soms wat meer reps stiekem. Wordt vanzelf zwaar met +5 kg per training er bij.

alleen nu die fucking ellebogen eens fixen.

Hoe bevalt het 5x5?
Zal binnen 12 weken zeker al wat zwaarder zijn dat gewicht!

Hoe bevalt het 5x5?
Zal binnen 12 weken zeker al wat zwaarder zijn dat gewicht!
Wel lekker. Het is snel en nu nog erg licht. Extreem licht, maar wel goed want week 1 valt samen met deload.

Het mooie van ‘resetten’ is dat ik goed op techniek kan letten. Ik ben heel veel sterker dan een half jaar geleden dus ik heb vee meer controle.

Ik laat het gewicht in het begin wat sneller stijgen dan gebruikelijk.

Vanochtend stiekem getraind voordat ik een dagje thuis werk.

Ik heb voor alle gezeik aan mijn ellebogen een stel voodoobands besteld en jawel, voor als het straks wat zwaarder wordt gripstraps. Voor deadliften.

Gewicht 101,9 - dus de 3100kcal die ik gemiddeld eet is mijn onderhoud op dit moment. Ik zie in de spiegel wat meer definitie, maar vooral ook wat extra massa. Er zal mbt de creatine ook wel wat vocht bij zijn, maar ik lijk langzaam toch steeds wat spieren op te bouwen vanaf de 96 kilo in augustus. Vetpercentage zal inmiddels wel rond de 13 liggen oid maar de calipermetingen geven onder de tien aan (dat is echt niet waar, ik zie buikspieren en armen en benen zien ik wel wat aders, op buik en rug heb ik wel een klein beetje vet). Ik voel me er goed bij, veel groter hoef ik niet te worden.

Dus 5x5 om sterker te worden, misschien op eea plekje nog wat meer spieren en straks richting zomer wat leaner. Zal ik gaan doen door vooral meer te bewegen bij dezelfde kcals.

W1t3

Fietsen naar de gym, 10m elliptical

SQ
5x5x82,5

BP
5x5x52,5

BOR
5x5x45

planks:
3x35s

Pushups
3x10xbw

Standing calf raises
2x8x25

Skullcrushers
2x8x22,5

Een echte training voor de deloadweek, erg licht. maar gewicht loopt langzaam naar een getal waar ik weer wat ga voelen. Het mooie is dat ik nu kan werken aan techniek en dat gaat wel goed. Aangezien ik +5 stijg per training zit ik over een paar weken weer op fatsoenlijke gewichten. Hopelijk zijn de blessures dan wat beter hersteld en kan ik hard mijn best doen om de cyclus te eindigen straks op een bench van 110+ kilo (uitdaging).

Ik duim mee voor een 110+ blessurevrije bench.

Rustig aan opbouwen hé.

Terug
Naar boven