XXL Nutrition

Speciaal voor alle conspiracy malloten hier

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
'WTC ingestort door gesmolten aluminium'

wtc11sep01_842992d.jpg

SAN DIEGO - Niet een grootschalige brand leidde tot het instorten van de Twin Towers op 11 september 2001, maar het gesmolten aluminium van de twee gekaapte vliegtuigen. Dat droop door de twee getroffen wolkenkrabbers en kwam in contact met honderden liters water van de sprinklerinstallaties. Daardoor ontstond een explosie die de constructie van de gebouwen aantastte.

Dat is althans de uitleg van de Noorse wetenschapper Christian Simensen. Hij presenteerde zijn theorie woensdag op een technologiecongres in het Amerikaanse San Diego. Simensen werkt voor het onderzoeksinstituut Sintef, de Noorse evenknie van TNO.

Simensen baseert zijn verklaring onder meer op een experiment dat de Amerikaanse aluminiumfabrikant Alcoa jaren geleden uitvoerde. Wetenschappers lieten toen 20 kilo gesmolten aluminium in aanraking komen met 20 liter water. „De explosie vernietigde het volledige laboratorium en sloeg een krater met een doorsnee van 30 meter”, aldus Simensen. De beide gekaapte vliegtuigen op 9/11 bestonden elk uit ongeveer 30 ton aluminium.

De chemische reactie kan verklaren waarom sommige ooggetuigen kort voor het instorten van de Twin Towers explosies hebben gehoord. In de knallen zien aanhangers van samenzweringstheorieën een bewijs dat de Verenigde Staten zelf moedwillig de wolkenkrabbers hebben opgeblazen.

Na het instorten van de torens heeft de Amerikaanse overheid enkele onderzoeken naar de oorzaak ervan laten uitvoeren. De studies gaven als verklaring de enorme hitte van de brandende kerosine uit de gekaapte vliegtuigen. Het vuur zou de stalen draagbalken van het gebouw hebben verzwakt, waardoor die het gewicht van de torens niet meer konden dragen.

Bij de terreuraanslagen in New York kwamen meer dan 2700 mensen om het leven.

Telegraaf.nl

:rolleyes:

Beetje vergezocht hoor!

:trollface:

Iwanttobelieve.jpg

Wat is dat elke keer met die torens heb ik iets gemist ??

Wo ist mein Osama?

Aluminium heeft een smeltpunt van 660,4 °C
kerosine heeft ene maximale ontbrandingstemperatuur van 980 °C

hm zou kunnen maar lijkt me niet realistisch.

Omdat? 1+1=2 toch?

Waarom twijfelen, het staat er toch

Wat is dat elke keer met die torens heb ik iets gemist ??
Toen zat je nog op de basisschool.. :rolleyes:
Toen speelde je nog niet eens met je eigen toren :p

OT: Torens klapte mij iets te recht naar beneden. En Osama is ook niet vermoord door de Yanken. :trollface:

Dat droop door de twee getroffen wolkenkrabbers en kwam in contact met honderden liters water van de sprinklerinstallaties. Daardoor ontstond een explosie die de constructie van de gebouwen aantastte.

Duidelijk, gesmolten aluminium explodeert icm met water....
Btw waar komen die honderden liters water vandaan dan? die leidingen staan onderdruk. ik neem niet aan dat ze op de hoogste verdiepingen reservoirs water hebben staan voor de sprinkler installatie

Ja wtf als ze hier nu pas achter komen is ****ing stupid.

Ik heb stage gelopen bij een aluminium producent.
Als vloeibaar aluminium in aanraking komt met vocht dan ontploft dat. Daar knalde soms een hele oven uit elkaar met brok stukke door het dak. Dak was toch een goeie 20 meter hoog.

Oke leuk, maar wat voegt het toe? of die explosie nou kwam door gesmolten aluminium, een landmijn of een strijker....

Ja wtf als ze hier nu pas achter komen is ****ing stupid.

Ik heb stage gelopen bij een aluminium producent.
Als vloeibaar aluminium in aanraking komt met vocht dan ontploft dat. Daar knalde soms een hele oven uit elkaar met brok stukke door het dak. Dak was toch een goeie 20 meter hoog.
Nieuwe tip voor oud en nieuw..
Groot vreugdevuur maken en met in het midden een stalen bak met vloeibaar aluminium..
Politie gaat zeuren. Brandweer wil blussen..
Zo'n een grote vuurbal Jonguh....

Hete frituurpan, kopje water... Leuke combo..

Don't try this at home Bro's :p

Dat droop door de twee getroffen wolkenkrabbers en kwam in contact met honderden liters water van de sprinklerinstallaties. Daardoor ontstond een explosie die de constructie van de gebouwen aantastte.

Duidelijk, gesmolten aluminium explodeert icm met water....
Btw waar komen die honderden liters water vandaan dan? die leidingen staan onderdruk. ik neem niet aan dat ze op de hoogste verdiepingen reservoirs water hebben staan voor de sprinkler installatie
Als je elke keer als je boven de kraan aanzet moet wachten tot het van beneden naar boven geduwd is... Ja er staan waterreservoirs in zulke hoge wolkenkrabbers.

welk alluminium? da van die toren of da van da vliegtuig?

Terug
Naar boven