Fitness Seller

Stelling De moskee nabij Ground Zero mag gewoon bebouwd worden

Peiling Peiling Vind jij dat de moskee nabij Ground Zero gebouwd mag worden?

• Ja

Stemmen: 36 32,7%
  • nee

Stemmen: 70 63,6%
  • Geen mening / anders

Stemmen: 4 3,6%

• Totaal stemmers
    110
  • Peiling gesloten .
Vrijheid van godsdienst is voor gestreden en behoort bij de wervorvenheden van onze maatschappij. Of je religie dan achterlijk vindt of niet, dat hoort bij de vrijheden die nou eenmaal gelden in deze maatschappij. Zou best treurig zijn dat door welke omstandigheid ook die vrijheden beknot moeten worden.
Maar elke vrijheid heeft grenzen.

- Je hebt de vrijheid om over straat te lopen - je hebt niet de vrijheid om naakt over straat te lopen.
- Je hebt de vrijheid om voor je mening uit te komen - je hebt niet de vrijheid om te discrimineren.
- Je hebt de vrijheid om te geloven - je hebt niet het recht om je overal te kleden zoals je wilt, omdat je vindt dat je geloof belangrijker is dan de wet

Vrijheid van godsdienst is, ondanks wat sommigen denken, niet onbegrensd en staat al evenmin boven de wet. Het begrenzen van het aantal religieuze gebouwen, en het bepalen waar ze mogen staan, is voor mij niet in strijd met het recht om vrij te geloven wat je wilt. Het is alleen een regel die er voor zorgt dat het zaakje niet uit de klauwen gaat lopen. Net zoals er voor al die andere vrijheden regeltjes zijn.

Absolute vrijheid bestaat niet.

Maar wat is 'de islam' dan? Als ik morgen het Binnenhof opblaas uit naam van Buddha mag er nooit meer een winkeltje openen dat Buddhabeeldjes verkoopt op twee blokken van het Binnenhof af gemeten?
De islam is een religie die bij verschillende groepen anders geïnterpreteerd wordt. Gematigde en vredelievende gelovigen, waar niemand last van heeft, die hebben niets te maken met de aanslagen. Hun religie wel. Zij moeten beseffen dat mensen die niet islamitisch zijn kritisch staan tegenover die religie. En aangezien dat nog steeds een meerderheid is, zullen die moslims moeten beseffen dat ze niet altijd gelijk zullen krijgen. Een democratische meerderheid is in het Westen nog steeds meer waard dan een islamitische minderheid. Als er een meerderheid tegen dat gebouw is op die plaats, dan moet die meerderheid gelijk krijgen. Dat is trouwens bij andere bouwprojecten vaak niet anders. Als de buurt teveel bezwaren heeft, dan heb je pech. Religie staat daar niet boven.

Ik ga binnenkort eens een kijkje nemen op het mediapark of ze in de kantine vegetarisch of zelfs veganistisch voedsel serveren. Dat kan natuurlijk niet na de moord op Fortuyn!

Even wat anders, sinds wanneer ben jij eigenlijk vegetariër?

- Je hebt de vrijheid om over straat te lopen - je hebt niet de vrijheid om naakt over straat te lopen.

Nooit begrepen dat zo'n taboe nog niet achterhaald is, tijd dat we daar eens een openbaar referendum voor organiseren.

Nee hoor, mag pas vanaf 18 jarige leeftijd. Je wordt als jonger persoon geacht niet geheel in staat te zijn om een gedegen politieke keuze te kunnen maken. Volgens mij zijn er genoeg 16 jarigen die dat wel kunnen, veel beter dan een groot aantal randdebielen die ik noem maar wat ver in de 50 zitten. Kennelijk wordt de mening van een minderjarige als inferieur beschouwd, ik durf te zeggen dat er genoeg inferieure meningen zijn van volwassenen. Het hele gelul van je moet ieder zijn mening respecteren is een uitwas uit mentale luiheid, meningen kan je objectief beoordelen, rationeel ontleden. Argumenten kan je controleren. Ik respecteer geen mening die gebaseerd is op slecht geïnformeerde lariekoek, sorry.

Jij bent zeker 1 van de 16-jarigen. Je bewijst zelf nu net dat je meningen van anderen niet belangrijk vindt. Jij bent te eigenwijs om anderen gelijk te geven, ook al heeft men gelijk. Heeft men volgens jou ongelijk, dan zou jij alles doen om dat te bewijzen. Maar zo werkt dat niet met een discussie. Er is niet altijd iemand die gelijk heeft. Het gaat namelijk om meningen. Hoe iemand zijn mening ook uitlegt, hij hoeft niet verkeerd te zijn.

Laatst bewerkt:
Of het mag of niet het is gewoon not done, begrijp ook niet dat de Islami's etc het willen.
zo werk je toch alles tegen je.

Ik was zo'n lamlul die toen al een achteraf gezien doodvermoeiend serieuze vaste relatie had. Overigens was mijn studententijd van betrekkelijk korte duur, vandaar nu mijn drang naar intellectuele erkenning!

Je eerlijkheid siert je Klaas. :P

Maar nog even over die Moskeee. Ik ben absoluut tegen het bouwen van Kerken of Moskeeën, behalve op Ground Zero, daar vind ik die Moskee een uitstekend idee, om de eenvoudige reden dat ik een hekel heb aan bekrompenheid en op die manier alle tegenstanders imo weer eens een verdiende slag in het gezicht krijgen en ze daardoor (hopelijk) tot inzicht zullen komen en in de toekomst positiever, minder bekrompen zullen zijn. Die Moskee (ondanks het een Moskee is en die later weer afgebroken zal moeten worden) komt op dit moment de mensheid dus alleen maar ten goede, zal bijdragen tot het algemeen welzijn ervan.

Laatst bewerkt:

- Je hebt de vrijheid om voor je mening uit te komen - je hebt niet de vrijheid om te discrimineren.
- Je hebt de vrijheid om te geloven - je hebt niet het recht om je overal te kleden zoals je wilt, omdat je vindt dat je geloof belangrijker is dan de wet

Vrijheid van godsdienst is, ondanks wat sommigen denken, niet onbegrensd en staat al evenmin boven de wet. Het begrenzen van het aantal religieuze gebouwen, en het bepalen waar ze mogen staan, is voor mij niet in strijd met het recht om vrij te geloven wat je wilt. Het is alleen een regel die er voor zorgt dat het zaakje niet uit de klauwen gaat lopen. Net zoals er voor al die andere vrijheden regeltjes zijn.

Absolute vrijheid bestaat niet.

De beperkingen om religieuze gebouwen te bouwen zijn er natuurlijk al. Er bestaan niet voor niks bestemmingsplannen en in de USA heb je de 'zoning acts'. Je kan dus nu ook niet overal een religieus gebouw neerzetten maar er is verder wel de vrijheid om te bouwen op de aangewezen plekken. Wat mij betreft niks mis mee, beperken is in feite tornen aan de vrijheid van godsdienst.

De islam is een religie die bij verschillende groepen anders geïnterpreteerd wordt. Gematigde en vredelievende gelovigen, waar niemand last van heeft, die hebben niets te maken met de aanslagen. Hun religie wel. Zij moeten beseffen dat mensen die niet islamitisch zijn kritisch staan tegenover die religie. En aangezien dat nog steeds een meerderheid is, zullen die moslims moeten beseffen dat ze niet altijd gelijk zullen krijgen. Een democratische meerderheid is in het Westen nog steeds meer waard dan een islamitische minderheid. Als er een meerderheid tegen dat gebouw is op die plaats, dan moet die meerderheid gelijk krijgen. Dat is trouwens bij andere bouwprojecten vaak niet anders. Als de buurt teveel bezwaren heeft, dan heb je pech. Religie staat daar niet boven.

Hun religie wel? Maar dan zeg je in feite toch dat niet extreme moslims ook mede schuldig zijn aan 9/11?

Is er wel een meerderheid die zich zo afzet tegen de islam als Wilders doet? Want daar gaat het hier om, beperken van vrijheden van moslims alleen.

Hoe het geregeld is qua bouwvergunningen en bezwaren in New York weet ik niet, maar inderdaad zou in Nederland of Belgie die bouw misschien door een meerderheid tegengehouden kunnen worden.

57% van de New Yorkers schijnt tegen te zijn, dan is het misschien beter dat die ruimte er niet komt.

Ten eerste is het niet in een woonwijk en ten tweede zou ik het niet iedere moslim het aanrekenen dat een stel fundamentalisten (of 1 fundamentalist) mijn familie om zeep heeft geholpen.

Oké, dat is dan positief voor jou en jij kan je wel groot genoeg op stellen hiervoor, maar er zijn er veel, bij wie het gewoon niet kan. Bij wie het teveel slechte herinneringen gaat oproepen, of haat. Als er dan iemand (een Christen die familie verloren heeft bij 9/11) wraakacties onderneemt en besluit om de moskee binnen te vallen en er wat moslims af te maken, staat alles weer in rep en roer en is het land weer te klein.

Nee, op deze manier zoek je gewoon ruzie en lok je negatieve impulsen uit. Sommige kunnen zich hierboven zetten, zoals jij EricR, andere niet, waaronder ikzelf.

Jij bent zeker 1 van de 16-jarigen. Je bewijst zelf nu net dat je meningen van anderen niet belangrijk vindt. Jij bent te eigenwijs om anderen gelijk te geven, ook al heeft men gelijk. Heeft men volgens jou ongelijk, dan zou jij alles doen om dat te bewijzen. Maar zo werkt dat niet met een discussie. Er is niet altijd iemand die gelijk heeft. Het gaat namelijk om meningen. Hoe iemand zijn mening ook uitlegt, hij hoeft niet verkeerd te zijn.

Hou toch op met je lariekoek, je kletst maar wat en je geeft maar een jou toepasselijke invulling aan hetgeen ik zeg. Meningen van anderen zijn wel degelijk belangrijk, al was het alleen maar om als graadmeter te fungeren van achterlijkheid. Aangezien iedereen met een mening (mits volwassen) politieke invloed kan uitoefenen zijn ze van levensbelang, maar ook gevaarlijk. Ik ben helemaal niet te eigenwijs om anderen gelijk te geven. Zou je in het vervolg ook een poging willen doen om 'je mening' te onderbouwen met serieuze argumenten? Ook het gebrek daaraan geeft aan dat er meningen zijn die inferieur zijn ten opzichte van andere meningen.

Een mening hoeft niet verkeerd te zijn, een mening kan wel objectief verkeerd zijn. Wat is dit eigenlijk voor een half gaar gesprek man, wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat iedereens opinie wat waard is en daarom is er geen waarheid, waar wil je in jezusnaam heen met een dergelijke stelling. Ik ben meer een voorstander van rationeel denken en ik kan je vertellen dat veel meningen gemakkelijk weerlegd kunnen worden met rationeel denken. Sommige mensen zijn ook niet zo heel goed in rationeel denken, of zijn er te lui voor. Dat laatste is een groter probleem dan het eerste.

Mijn mening is dat de lucht groen is. Je kan dan zeggen, nou het is een mening en je mening mag je hebben. Of je zegt ach man hou je mond met je onzin mening. Maar dan wordt je van arrogantie beticht. Van mening kan je verschillen, maar is pas wat waard als het onderbouwd is.

Ik kan het gewoon niet hebben dat ik ongelijk heb dus ondanks dat het jou mening is en dat alle meningen wat waard zijn en het niet zo werkt in een discussie dat je elkaars meningen probeert te weerleggen ga ik het toch doen Moraalridder, zou je eens naar boven willen kijken en mij omschrijven wat je ziet? Kijk, ik ben wel van het type die zijn ongelijk niet kan toegeven want iedere mening is wat waard en waarschijnlijk hebben we alletwee een beetje gelijk in deze toch wil ik je vragen omhoog te kijken en mij uit te leggen wat je ziet. Let goed op "Marten", halve tamme die je er rondloopt ;)

Ik hoef niet omhoog te kijken, want ik heb een boek waarin staat dat de lucht groen is, dus is het zo.

President Lincoln said: “Those who deny freedom to others, deserve it not for themselves.

Let me remind you of the words from Darryl Worley’s 9/11 song. Have you forgotten how it felt that day? To see your homeland under fireAnd her people blown away.

New York’s Mayor recently said that New York is “rooted in Dutch tolerance.”

Friends, in honor of these victims, these heroes and their families, I believe that the words of Ronald Reagan, spoken in Normandy on the 40th anniversary of D-Day, resonate with new purpose on this hallowed spot. President Reagan said: “We will always remember.

Wilders in een notendop, de woorden van anderen gebruiken cq misbruiken om een punt te maken. Erg origineel is hij niet. 'Mooie' is dat die islamofoben dan elkaar ook vaak nog eens gaan quoten, recyclen zijn ze wel goed in. Topper die 'modern day' Churchill.

Hoe durven ze het nog maar in hun hoofd te halen een moskee te zetten in de buurt van Ground Zero? Het gedacht alleen al ... Ik vind het gewoon schandalig dat ze dat willen. Ik ben absoluut tegen!
Is het je bekend dat er tijdens 9-11 ook tientallen moslims zijn omgekomen? Familie van christelijke slachtoffers mogen desnoods midden op ground zero een monument plaatsen, maar families van overleden moslims niet eens in een moskee 5 minuten verderop? Beetje krom, niet?

ik snap niet wat wilders daar te zoeken heeft in amerika. en daar mee bemoeit of daar nu een moskee komt of niet. hij moet zich bezig houden met nederland.

ik snap niet wat wilders daar te zoeken heeft in amerika. en daar mee bemoeit of daar nu een moskee komt of niet. hij moet zich bezig houden met nederland.
Hij ziet de strijd tegen de islam als een strijd van het Westen tegen die islam. Hoe meer hij zijn propaganda kan verspreiden hoe beter voor hem natuurlijk. En hij haalt er steeds de media mee. Alleen maar voordelen.

Is het je bekend dat er tijdens 9-11 ook tientallen moslims zijn omgekomen? Familie van christelijke slachtoffers mogen desnoods midden op ground zero een monument plaatsen, maar families van overleden moslims niet eens in een moskee 5 minuten verderop? Beetje krom, niet?
Uit principe zou er geen enkel religieus gebouw mogen staan rondom ground zero, of het nu een kerk of een moskee is. Gewoon uit respect voor de nabestaanden. Zoeken ze maar ergens een plaatsje aan de rand, het moet niet altijd het duurste en het mooiste zijn voor die gelovigen.

Hij ziet de strijd tegen de islam als een strijd van het Westen tegen die islam. Hoe meer hij zijn propaganda kan verspreiden hoe beter voor hem natuurlijk. En hij haalt er steeds de media mee. Alleen maar voordelen.

Je hebt helemaal gelijk hoor maar ik kan er nog steeds maar niet aan wennen dat zo'n speech reclame is voor de man. Dat we er voor moeten waken dat New York geen New Mekka wordt is zo'n volslagen idioot idee. Dat je met dergelijke uitspraken reclame voor jezelf kan maken is eigenlijk te droef voor woorden.

Hij wordt gevraagd om iets te zeggen over de bouw van de moskee.
Zo'n uitnodiging slaat hij natuurlijk niet af.

Op zich vind ik de hele situatie overdreven.
Die moskee komt geloof ik 4 blokken van ground zero vandaan.
Is dat 'op het terrein'. Liljkt me niet. Waar trek je de grens?

Bovendien moeten ze niet kwaad zijn op de islam....als ze dan toch zo nodig moeten protesteren, laat ze dan hun ongenoegen uiten op degenen die toestemming hebben gegeven voor de bouw.

Het is gewoon keurig aangevraagd en er is toestemming voor gegeven. Dat kun je de bouwer van de moskee toch niet kwalijk nemen? Geef dan de wetgever die het mogelijk maakt de schuld.

Hoe dan ook... hoe meer aandacht je dit soort stupide acties geeft hoe meer ze er wel bij varen. Lekker negeren....

Uit principe zou er geen enkel religieus gebouw mogen staan rondom ground zero, of het nu een kerk of een moskee is. Gewoon uit respect voor de nabestaanden. Zoeken ze maar ergens een plaatsje aan de rand, het moet niet altijd het duurste en het mooiste zijn voor die gelovigen.
1. Wat is "rondom"? Op 5 minuten lopen vind ik al aardig ver weg. Geef eens aan hoe ver het dan wel moet zijn? 472 meter? 1311 meter?

2. "Het moet niet altijd het duurste en het mooiste zijn voor die gelovigen". ORLY? Ook niet als ze het 100% zelf betalen, zoals in dit geval? Zullen we ook het plafond van de Sistijnse Kapel in de witkalk zetten? Of de St. Pieter verplaatsen naar een woestijn op Sicilië? Zo mooi en duur allemaal, dat is toch nergens voor nodig.

Zover ik weet wordt de 'moskee' gebouwd op particulier gekocht grond en is de bouw een particuliere onderneming. Als die ondernemer het duurste en het mooiste wil hebben dan kan dan, vooral in Amerika, zolang hij maar schuift.

Terug
Naar boven