Fitness Seller

Stelling De moskee nabij Ground Zero mag gewoon bebouwd worden

Vind jij dat de moskee nabij Ground Zero gebouwd mag worden?

  • Ja

    Stemmen: 36 32,7%
  • nee

    Stemmen: 70 63,6%
  • Geen mening / anders

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal stemmers
    110
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Nou dat vind ik erg elitair van je Klaas.;)

En erg links


---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:47 ----------

@Area1990
Nee ik vind Wilders niet levensgevaarlijk, meer zonde van de tijd. Je moet niet vergeten dat een politicus een land moet besturen, de immigratie/integratie is daar maar een klein deel van.
Ik vind het overigens wel een goed argument van je, maar het gaat niet op. Ik zet het electoraat van Wilders niet neer als een homogene groep, ik ken zowel intelligente als domme wilders stemmers. Maar je moet het zien als gelovigen: Verhagen is een slimme man, toch denkt hij dat God een zoon heeft. Dan ben je dom.
Iemand die hoogleraar natuurkunde is, is intelligent. Als hij Wilders stemt vind ik hem dom.
 
@ moraalridder
Dat is de reden dat we in een democratisch land wonen. We hebben stemrecht. We mogen onze mening geven. Alhoewel, meningen kunnen tegenwoordig ook tot de dood leiden in dit land. Dit zal waarschijnlijk ook met wilders gebeuren. Maar daar hebben we het niet over.

Wat jij dom vindt is jouw mening. Dat mag. Er is dus ook niemand die het goed of fout heeft. Het kan hier allemaal namelijk(nog wel tenminste). Jullie discussie zal dus ook geen goed of fout antwoord opleveren.
 
Nee ik vind Wilders niet levensgevaarlijk, meer zonde van de tijd. Je moet niet vergeten dat een politicus een land moet besturen, de immigratie/integratie is daar maar een klein deel van.
Ik vind het overigens wel een goed argument van je, maar het gaat niet op. Ik zet het electoraat van Wilders niet neer als een homogene groep, ik ken zowel intelligente als domme wilders stemmers. Maar je moet het zien als gelovigen: Verhagen is een slimme man, toch denkt hij dat God een zoon heeft. Dan ben je dom.
Iemand die hoogleraar natuurkunde is, is intelligent. Als hij Wilders stemt vind ik hem dom.

Je zette Wilders stemmers in je eerste post weldegelijk neer als een homogene 'domme' groep mensen. Mooi dat je nu wel de nuance maakt. :)

Om even je argument om te draaien;
Als Wilders stelt dat moslims achterlijk (synoniem voor dom) zijn, heb jij daar ook geen moeite mee neem ik aan?
 
Er is nog wel een verschil tussen mensen als dom omschrijven vanwege hun politieke voorkeur en vanwege hun etniciteit en culturele/religieuze achtergrond. Vooral als je die achtergrond keer op keer verbind met extremistische uitwassen als 9/11.

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

@ moraalridder
Dat is de reden dat we in een democratisch land wonen. We hebben stemrecht. We mogen onze mening geven.

Nee hoor, mag pas vanaf 18 jarige leeftijd. Je wordt als jonger persoon geacht niet geheel in staat te zijn om een gedegen politieke keuze te kunnen maken. Volgens mij zijn er genoeg 16 jarigen die dat wel kunnen, veel beter dan een groot aantal randdebielen die ik noem maar wat ver in de 50 zitten. Kennelijk wordt de mening van een minderjarige als inferieur beschouwd, ik durf te zeggen dat er genoeg inferieure meningen zijn van volwassenen. Het hele gelul van je moet ieder zijn mening respecteren is een uitwas uit mentale luiheid, meningen kan je objectief beoordelen, rationeel ontleden. Argumenten kan je controleren. Ik respecteer geen mening die gebaseerd is op slecht geïnformeerde lariekoek, sorry.
 
Laatst bewerkt:
Er is nog wel een verschil tussen mensen als dom omschrijven vanwege hun politieke voorkeur en vanwege hun etniciteit en culturele/religieuze achtergrond. Vooral als je die achtergrond keer op keer verbind met extremistische uitwassen als 9/11.

Persoonlijk zie ik daar geen enkel verschil tussen. Onder discriminatie valt zowel politieke voorkeur, etniciteit als godsdienst.
Mijn punt is eigenlijk dat moraalridder ook verschil maakt uit oogpunt van geloof; zie voorbeeld Verhagen.
 
Laatst bewerkt:
Nee geen moeite mee. Het is namelijk een relatief begrip. Al die landen in het oosten zijn hartstikke achterlijk vergeleken met ons

En ik nuanceer trouwens niets: Als je naar deze speech kijkt en denkt "wat een goede ideeen" dan ben je gewoon dom.

Edit: Ik bedoel dus intelligente mensen kunnen dom zijn. Dom moet je dan zien als bekrompen.
 
Laatst bewerkt:
Zeg Klaas, hoe zag jou gemiddelde zaterdagavond er eigenlijk uit tijdens je studenten tijd? Was je een beetje en assertief dier die de clubs opzocht of zat je thuis op je sofa met een biertje in de hand?
 
En ik nuanceer trouwens niets: Als je naar deze speech kijkt en denkt "wat een goede ideeen" dan ben je gewoon dom.

Dan spreek je jezelf toch mooi tegen :

Ik zet het electoraat van Wilders niet neer als een homogene groep, ik ken zowel intelligente als domme wilders stemmers.

Edit: Ik bedoel dus intelligente mensen kunnen dom zijn. Dom moet je dan zien als bekrompen.
Ok, dan is het duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Intelligente mensen kunnen best domme keuzes maken, ik zie het punt niet zo. Mensen die domme keuzes maken worden gemakshalve dom genoemd. Wat wellicht niet wil zeggen dat ze altijd als een debiel scoren in een intelligentietest (wat dit ook waard mag zijn). Je kan misschien beter zeggen, mentaal lui. Mensen die op Wilders stemmen zijn mentaal lui. En veelal slecht of in ieder geval ontzettend selectief geïnformeerd. Gemakshalve wil ik ook weleens dom zeggen, of stom. Of idioot. Halve garen. Wat je wilt. Bangeriken, kan ook voor in ieder geval een deel een classificatie zijn.
 
Ik zie niet waar ik mezelf tegenspreek hoor???

Maar dus wat klaaswitz zegt verwoord mooi wat ik bedoel.
 
Zeg Klaas, hoe zag jou gemiddelde zaterdagavond er eigenlijk uit tijdens je studenten tijd? Was je een beetje en assertief dier die de clubs opzocht of zat je thuis op je sofa met een biertje in de hand?


Ik was zo'n lamlul die toen al een achteraf gezien doodvermoeiend serieuze vaste relatie had. Overigens was mijn studententijd van betrekkelijk korte duur, vandaar nu mijn drang naar intellectuele erkenning!
 
Laatst bewerkt:
Hoe durven ze het nog maar in hun hoofd te halen een moskee te zetten in de buurt van Ground Zero? Het gedacht alleen al ... Ik vind het gewoon schandalig dat ze dat willen. Ik ben absoluut tegen!

3000 mensen omgekomen door een terroristische aanslag, door enkele extremisten en het is algemeen geweten welk geloof ze hadden ... En nee, ik scheer niet alle moslims over dezelfde kam en nee, ze zijn niet allemaal "slecht", maar dan nog vind ik het niet gepast.

Stel dat het omgekeerd was, ben eens benieuwd of de moslim-wereld het dan ook zou toestaan. Zijn er uberhaupt wel kerken - op gewone plaatsen - in moslimlanden, zoals Pakistan of Indonesie (in de veronderstelling dat er daar wel een paar Christenen zijn) ?
 
Hoe durven ze het nog maar in hun hoofd te halen een moskee te zetten in de buurt van Ground Zero? Het gedacht alleen al ... Ik vind het gewoon schandalig dat ze dat willen. Ik ben absoluut tegen!

3000 mensen omgekomen door een terroristische aanslag, door enkele extremisten en het is algemeen geweten welk geloof ze hadden ... En nee, ik scheer niet alle moslims over dezelfde kam en nee, ze zijn niet allemaal "slecht", maar dan nog vind ik het niet gepast.

Stel dat het omgekeerd was, ben eens benieuwd of de moslim-wereld het dan ook zou toestaan. Zijn er uberhaupt wel kerken - op gewone plaatsen - in moslimlanden, zoals Pakistan of Indonesie (in de veronderstelling dat er daar wel een paar Christenen zijn) ?

Al sinds het ontstaan van de islam.
Persoonlijk zie ik liever twee moskeëen gebouwd worden dan weer zo'n pederasten-tempel van het katholicisme.
 
Ik ga binnenkort eens een kijkje nemen op het mediapark of ze in de kantine vegetarisch of zelfs veganistisch voedsel serveren. Dat kan natuurlijk niet na de moord op Fortuyn!

Van zulk kaliber is de vergelijking met het vestigen van het Cordoba initiatief in New York. Zolang voldaan wordt aan de 'zoning act' kan je zulke initiatieven niet tegenhouden. Maar vooral blijven volhouden dat 9/11 namens alle moslims is gepleegd en daardoor moslims in feite een gedeelte van hun rechten maar moeten inleveren.
 
Ik vraag me af of het overal mogen bouwen van religieuze gebouwen wel een vanzelfsprekend recht zou moeten zijn. Ik vind alvast niet. Ik vind dat er een limiet moet komen op het aantal per stad/gemeente én de plaats moet gekozen worden door de stad/gemeente en door niemand anders.

De aanslagen zijn niet namens alle moslims gepleegd, maar wel namens de islam. Dus als je dan een beetje empathie in je hebt dan zet je een islamitisch gebouw niet pal naast ground zero, waar zovele nabestaanden rouwen.
 
Ik vraag me af of het overal mogen bouwen van religieuze gebouwen wel een vanzelfsprekend recht zou moeten zijn. Ik vind alvast niet. Ik vind dat er een limiet moet komen op het aantal per stad/gemeente én de plaats moet gekozen worden door de stad/gemeente en door niemand anders.

Vrijheid van godsdienst is voor gestreden en behoort bij de wervorvenheden van onze maatschappij. Of je religie dan achterlijk vindt of niet, dat hoort bij de vrijheden die nou eenmaal gelden in deze maatschappij. Zou best treurig zijn dat door welke omstandigheid ook die vrijheden beknot moeten worden.

De aanslagen zijn niet namens alle moslims gepleegd, maar wel namens de islam. Dus als je dan een beetje empathie in je hebt dan zet je een islamitisch gebouw niet pal naast ground zero, waar zovele nabestaanden rouwen.

Maar wat is 'de islam' dan? Als ik morgen het Binnenhof opblaas uit naam van Buddha mag er nooit meer een winkeltje openen dat Buddhabeeldjes verkoopt op twee blokken van het Binnenhof af gemeten?
 
Al sinds het ontstaan van de islam.
Persoonlijk zie ik liever twee moskeëen gebouwd worden dan weer zo'n pederasten-tempel van het katholicisme.

En dat die 3000 mensen zijn omgekomen door de islam (misschien beetje kort door de bocht, maar er zit zeker waarheid in) interesseert je geen ****? Of hoe de nabestaanden zich moeten voelen als de oorzaak van hun verlies van een geliefde (zeker in hun ogen), er even tempeltje komt neerzetten?

Dit is gewoon de nabestaanden in hun gezicht uit lachen, te absurd voor woorden dit. Dat we deze discussie zelfs nog maar moeten voeren is al te gek.

---------- Toegevoegd om 01:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:17 ----------

Maar wat is 'de islam' dan? Als ik morgen het Binnenhof opblaas uit naam van Buddha mag er nooit meer een winkeltje openen dat Buddhabeeldjes verkoopt op twee blokken van het Binnenhof af gemeten?

Correct. Uit respect voor de nabestaanden.

Probeer je anders voor te stellen dat jou familie omkomt door een zelfmoordterrorist, een moslim, die ze zo gek hebben gekregen dat hij ervan overtuigd is dat er 100 maagden op hem wachten in het hiernamaals.

Zou jij het dan leuk vinden moest er een moskeetje vlak voor je deur geplaatst worden waar alle moslims breed glimlachend jou een goeiedag toewensen?
 
Correct. Uit respect voor de nabestaanden.

Probeer je anders voor te stellen dat jou familie omkomt door een zelfmoordterrorist, een moslim, die ze zo gek hebben gekregen dat hij ervan overtuigd is dat er 100 maagden op hem wachten in het hiernamaals.

Zou jij het dan leuk vinden moest er een moskeetje vlak voor je deur geplaatst worden waar alle moslims breed glimlachend jou een goeiedag toewensen?


Ten eerste is het niet in een woonwijk en ten tweede zou ik het niet iedere moslim het aanrekenen dat een stel fundamentalisten (of 1 fundamentalist) mijn familie om zeep heeft geholpen.
 
Back
Naar boven