Fitness Seller

speekseltest

MNM

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Hellow,

weet er iemand of je bij de speekseltest (België) ook positief test bij efedrine/clenbuterol?

Ik zou graag na nieuwjaar nog een kuurtje doen maar zou niet graag positief testen op zo'n drugstest (heb een firmawagen en op het werk gaan ze er niet mee kunnen lachen als ik positief test op 'drugs' :p)

Wat gebeurt er eigenlijk als je positief test? Gaat de bloedcontrole je dan toch nog vrijuit laten gaan of niet? Efedrine (vooral "pseudo-efi" dan) zit in tal van geneesmiddel en clen ook dus ....

Iemand raad?

Thx!

geen idee..ben er ook wel benieuwd naar

Of deze middelen al dan niet een positieve test zullen opleveren kan ik niet met zekerheid zeggen. Clen weet ik al zeker niet, maar denk dat die kans bij efedrine wel vrij hoog is.

Dit vermoed ik omdat personen die rilatine gebruiken ook positief testen.
Wat houdt dit dan concreet in: je speekseltest is positief, maar in de bloedcontrole achteraf zal blijken om welk middel het gaat.

Beetje vervelend natuurlijk dat je niet direct mag doorrijden, maar het zal normaalgezien geen grote gevolgen hebben, aangezien het geen drugs is.

Speeksel test?..waarom zou je die moeten doen?..gewoon weigeren!!
Dan is er niemand die aan kan tonen dat je gebruikt!

Speeksel test?..waarom zou je die moeten doen?..gewoon weigeren!!
Dan is er niemand die aan kan tonen dat je gebruikt!

Je kan niet zomaar een speekseltest weigeren...
Als de politieambtenaar vindt dat er bij u uiterlijke kenmerken van druggebruik aanwezig zijn gaat hij een speekseltest uitvoeren.
Indien u deze weigert zonder wettige reden krijgt u een proces-verbaal+ 12 uur rijverbod + bloedproef door een arts.

Dit zijn de drugs die ze opsporen in de speekselanalyses:

1. Delta-9-tetrahydrocannabinol (THC)
2. Amfetamine
3. Methyleendioxymethylamfetamine (MDMA)
4. Morfine (vrij) of 6- acetylmorfine
5. Cocaïne of Benzoylecgonine

[Link niet meer beschikbaar]

Kheb ook een bedrijfswagen en heb onlangs ook een speekseltest moeten doen, maar de resultaten worden niet meegedeeld met je werk hoor, dus daar moet je je niet druk om maken.

Of je op efedrine positief gaat testen is wel hoogst waarschijnlijk denk ik, maar als dat zo is mag je vragen voor een bloed test, want de speekseltest word enkel als indicatie gebruikt.

• Topic Starter Topic Starter
Kheb ook een bedrijfswagen en heb onlangs ook een speekseltest moeten doen, maar de resultaten worden niet meegedeeld met je werk hoor, dus daar moet je je niet druk om maken.

Of je op efedrine positief gaat testen is wel hoogst waarschijnlijk denk ik, maar als dat zo is mag je vragen voor een bloed test, want de speekseltest word enkel als indicatie gebruikt.
ah ok (bij snelheidsboetes passeren die altijd langs mn baas, vandaar vroeg ik het mij af :))

Voor zover ik het begrijp is het dus niet zeker dat efedrine een false positive gaat opleveren maar is de kans wel groot. Bij clen niet?

Terug
Naar boven