XXL Nutrition

Spierbal omvang

• Topic Starter Topic Starter
2/3 is veel gezegd. Een arms-only day kan je wel inplannen met als prioriteit triceps in jouw geval. Triceps zorgen toch wel voor dat extra volume aan je armen dus niet echt verwaarloosbaar. Geen enkele spiergroep trouwens.
Niemand zegt dat je 10 verschillende oefeningen moet doen voor triceps. Doe nu zelf maar 2-3 oefeningen voor triceps door thuis te te trainen, gewoon volume verhogen. Al kies je 1 oefeningen uit en doet er 10 sets mee, maakt allemaal niet uit.

Elke training je oefeningen moeten variëren is bro science.
Arms-only day klinkt nuttig. Welke triceps-oefeningen doe jij dan? Ik gebruik nu alleen dip bars en dumbells. Ik overweeg de skull crush oefening maar heb geen bankje ervoor. Op bed ook wel eens geprobeerd, maar was onhandig.

Zijn skull crushes staand ook aan te raden?

Arms-only day klinkt nuttig. Welke triceps-oefeningen doe jij dan? Ik gebruik nu alleen dip bars en dumbells. Ik overweeg de skull crush oefening maar heb geen bankje ervoor. Op bed ook wel eens geprobeerd, maar was onhandig.

Zijn skull crushes staand ook aan te raden?
ik doe alles rechtstaant of op harde vloer nu zonder bankje, ook borst momenteel zolang er niet veel andere opties zijn. Jhon meadows heeft wat dumbbell only workout filmpjes (allemaal zonder bankje). Zoek maar ff op Youtube, kan je misschien inspiratie uithalen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, zal zijn filmpjes bekijken

Hoe ziet je hele schema er uit? En waar komt die focus op alleen je arm vandaan?
In ieder geval gaan wij niet weten hoe jouw genetica is en hoeveel cm je armen ooit kunnen worden. Maar je gaat hoe dan ook teleurgesteld worden als de absolute focus ligt op het cijfertje op de meetlint rondom je arm.

Obv aangespannen arm is dit 38cm bij mij, gemeten in het midden van mijn arm

No way dat dit een 12% vet arm is.
Neem je schema eens goed onder de loep en train de achterliggende spiergroep(en) 2 tot 3x per week.
En ga eten...

Hoe ziet je hele schema er uit? En waar komt die focus op alleen je arm vandaan?
In ieder geval gaan wij niet weten hoe jouw genetica is en hoeveel cm je armen ooit kunnen worden. Maar je gaat hoe dan ook teleurgesteld worden als de absolute focus ligt op het cijfertje op de meetlint rondom je arm.
Zonder gym heb ik eerlijk gezegd geen schema meer. Qua arm was ik gewoon benieuwd naar een goed haalbaar doel wat 45cm blijkt te zijn obv een paar eerdere reacties

Ik probeer trouwens wel gewoon alle spieren te trainen

No way dat dit een 12% vet arm is.
Neem je schema eens goed onder de loep en train de achterliggende spiergroep(en) 2 tot 3x per week.
En ga eten...
Obv een huidplooimeter heb ik nu 12% obv meerdere metingen. Maar wellicht meet ik alsnog verkeerd ondanks de 7 punt methode en de 4 punt methode. Volgens mij heb jij wel veel minder dan 11%

Zonder gym heb ik eerlijk gezegd geen schema meer. Qua arm was ik gewoon benieuwd naar een goed haalbaar doel wat 45cm blijkt te zijn obv een paar eerdere reacties

Ik probeer trouwens wel gewoon alle spieren te trainen
45cm met een dikke laag spek er overheen is voor me meeste natty's wel te doen.

Genetica speeld ook wel een grote rol hoor, had zelf na 3 jaar sporten armen van 42/43 met een dikke speklaag maar toen ik echt ripped ging waren ze nog maar iets van 38cm. Nu train ik goeie 8 jaar en krijg ze ook slecht groter dan 40cm dan wel met een acceptabel vetpercentage moet ik zeggen. Daarin tegen heb ik wel goede kuiten waar ik weinig voor hoeft te doen. Zo heeft iedereen zen plus en min punten in bodybuilding. Je kunt er aan werken maar ik ben wel van mening dat het gelimiteerd is als naturel.

Genetica speeld ook wel een grote rol hoor, had zelf na 3 jaar sporten armen van 42/43 met een dikke speklaag maar toen ik echt ripped ging waren ze nog maar iets van 38cm. Nu train ik goeie 8 jaar en krijg ze ook slecht groter dan 40cm dan wel met een acceptabel vetpercentage moet ik zeggen. Daarin tegen heb ik wel goede kuiten waar ik weinig voor hoeft te doen. Zo heeft iedereen zen plus en min punten in bodybuilding. Je kunt er aan werken maar ik ben wel van mening dat het gelimiteerd is als naturel.
Qua genetica vermoed ik ook dat er daarom zeer weinig echt gespierde mannen zijn van 2 meter +. Althans, ik ken zelf alleen the dutch giant.

Jouw rug ziet er overigens ook heel goed uit. Welke oefeningen raad je aan om zo'n V-vorm te krijgen? Daar wil ik ook wel honderden uren training in steken.

Vaak draait het ook om de illusie. Omtrekcijfers zeggen lang niet alles. In mijn bulk nu zijn mijn armen 46,5 cm, maar die slinken mogelijk wel tot 45 cm in mijn cut. Op 45 cm zien ze er veel dikker uit dan nu op 46,5 cm. Dat geldt voor alles eigenlijk. Als jij een prima rug hebt en een smalle taille ziet dat er mogelijk beter uit dan iemand met een nog wijdere rug maar ook een hele brede taille.

Ben je van plan nu ook gewoon weer naar de gym te gaan dan? Morgen kan je daar al naartoe hé

Vaak draait het ook om de illusie. Omtrekcijfers zeggen lang niet alles. In mijn bulk nu zijn mijn armen 46,5 cm, maar die slinken mogelijk wel tot 45 cm in mijn cut. Op 45 cm zien ze er veel dikker uit dan nu op 46,5 cm. Dat geldt voor alles eigenlijk. Als jij een prima rug hebt en een smalle taille ziet dat er mogelijk beter uit dan iemand met een nog wijdere rug maar ook een hele brede taille.
Klopt! Heb wel foto's van mezelf waarop men armen vrij buff lijken. maar dat is puur van een goede kant fotograferen en een laag vetpercentage hebben. Ook in een hempje zie je er dan wel goed uit, maar met een sweater aan hebben ze me wel eens gevraagd tain jij nog wel? Iets wat je niet graag hoord als bodybuilder lol :roflol:

Qua genetica vermoed ik ook dat er daarom zeer weinig echt gespierde mannen zijn van 2 meter +. Althans, ik ken zelf alleen the dutch giant.

Jouw rug ziet er overigens ook heel goed uit. Welke oefeningen raad je aan om zo'n V-vorm te krijgen? Daar wil ik ook wel honderden uren training in steken.
Danku! Doe zelf veel variaties met pull ups en veel rows, denk aan bor, v-bar dumbell. En nog wat isolatie oefeningen maar dat is meer voor een goede pomp erin te krijgen op het einde.

Heel goed punt. Bedankt!

Ik zag net toevallig ook een (oude) foto van the dutch giant, van 2.17m. Weet alleen niet hoe oud hij toen was. 20 schat ik

Bijlagen

• Screenshot_20210518-185221_Chrome.jpg
    Screenshot_20210518-185221_Chrome.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 91
Terug
Naar boven