Fitness Seller

Spierverlies!

jimkroes

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Dit artikel ziet cortisol teveel als een badguy, de meeste lifters hoeven zich hier niet bezig mee te houden. Er staat ook wel wat broscience in het artikel, maarja het is dan ook muscleandstrength

Een tijdelijke verhoging van cortisol is iets heel anders dan een permanente verhoging. Trainen zorgt enkel voor een tijdelijke verhoging waarna het weer naar een normaal niveau gaat.

Kort gezegd: maakt geen reet uit. sterke broscience. Maar het advies dat gegeven wordt is verder ook niet echt schadelijk.

Layne Norton heeft er een goed filmpje over waar hij het uitlegt.

Cortisol veroorzaakt katabolen processen wat spierafbraak vergroot/veroorzaakt (gelezen op Eigen Kracht)

Beste mensen,

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het veel beter is om maximaal 60 min te trainen
doe dit nou al een geruime tijd (4jr) en sinds dien veel meer progressie geboekt ;)
gewoon lekker door beuken niet ouwe h**ren en gaan met die banaan haha.

Groet

Hans

Beste mensen,

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het veel beter is om maximaal 60 min te trainen
doe dit nou al een geruime tijd (4jr) en sinds dien veel meer progressie geboekt ;)
gewoon lekker door beuken niet ouwe h**ren en gaan met die banaan haha.

Groet

Hans

Ik train minimaal 90 minuten, zal ik nu al mijn gains verliezen?

Die tijdsperiode bullshit gaat er echt over he, wie heeft dit echt in de hand? Precies of ik spendeer 2u in de fitness dat ik al mijn gains verlies, wat een bullcrap. Ik vind het veel te los om te zeggen dat 60 minuten trainen en meer slecht is voor je progressie, als je nu eenmaal meer of minder rust pakt tussen sets dan verhoogt die tijd toch ook? Of ben ik nu compleet de mist in aan het schieten?

Net zoals al die mannetjes die 45 min max spenderen in de fitness en direct BAM naar huis gaan alsof langer in de fitness blijven hangen ervoor zal zorgen dat ze geen gains meer maken --'.

Of die mensen die echt echt binnen dat magische eetuur post workout hun post workout voeding MOETEN binnenkrijgen of ze verliezen potentiële gainz.

Het internet staat vol met contradictische artikelen, zelfs op bodybuilding.com en dergelijke.

Tijd dat ze die artikels verwijderen, teveel broscience of outdated artikels.

edit: Is het ook niet de bedoeling dat je CATABOLISCH te werk gaat in de fitness? Cause, well, ik heb nooit iemand iets anabolisch zien doen in de fitness..
Precies of die extra groeihormonen en testosteronverhoging gaan een kut uitmaken als je je spieren aan het cataboliseren bent tijdens je training..de uren, dagen daarna daarintegen zijn net belangrijk!

Hear hear .. *kniebuigt*

Terug
Naar boven