AndroidHealthClinic

Nieuws Spijt over studie bijna net zo duur als de migratiekosten per jaar

Dat kost dus klauwen met geld, je studeert niet om dat het leuk is. De maatschappij heeft weinig aan een half afgemaakte studie in ieder geval.

Sociaal leenstelsel, kom er maar in.

Je leeft niet omdat het leuk is, je leeft voor de maatschappij.

:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Je bedoelt dus van Stufi een 100% lening maken? (wat ze nu ook willen)
Ben ik geen voorstander van: Want mensen die van huis uit niet erg gemotiveerd worden om te studeren, de studie zelf moeten betalen en net in het grensgebied zitten tussen werken/studeren, voor deze mensen wordt de drempel een stuk hoger om te studeren. Want zomaar veel geld lenen voor studeren, terwijl je ook op je 16/17/18e meteen een 800euro kan verdienen, is zoals gezegd voor sommigen geen moeilijke keus.
Kortom, ik vind dat in een land waarin we het moeten hebben van de kennis, elke maatregel die studeren moeilijker maakt slecht.

Degenen die echt willen zullen toch wel gaan studeren, de plezierjagers zullen misschien niet hun 'culturele' of 'intellectuele' ontplooiing vinden.

De tijd van geld weggeven is gewoon voorbij, tijd om in alles te snoeien. Dus ook in onzinstudies.

Degenen die echt willen zullen toch wel gaan studeren, de plezierjagers zullen misschien niet hun 'culturele' of 'intellectuele' ontplooiing vinden.

De tijd van geld weggeven is gewoon voorbij, tijd om in alles te snoeien. Dus ook in onzinstudies.

maar waarom heel die shit afschaffen en zo de drempel om te gaan sturen verhogen.
ipv dan gewoon een studielening in te voeren die je KRIJGT, indien je heel je studie met succes afmaakt.
Zo straf je de 'pleziermakers' af en ondervinden de mensen die er echt voor werken er geen nadelen aan:)

Volgens mij is EricR verbitterd door het feit dat hij de studententijd heeft gemist.

Je leeft niet omdat het leuk is, je leeft voor de maatschappij.

:roflol:

En daar hebben we Bas Kruis die de boel moedwillig verdraait. Je studeert niet voor je lol als die studie wordt gefinancieerd door de maatschappij, daar ging het om. Dat zou voor alles moet gelden wat (mede) wordt gefinancieerd door de maatschappij. Geld van de maatschappij is niet bedoeld voor plezier maken.

Wat je in je vrije tijd doet met je zelf verdiende geld zal me verder aan de reet roesten. Als je iedere dag twee dwergnegers in de reet doet of de Viva leest op het toilet, het kost geen geld van de maatschappij. Een studie die wordt gevolgd omdat het zo leuk is, terwijl er geen enkel perspectief is op een baan, kost de maatschappij wel geld.

En daar hebben we Bas Kruis die de boel moedwillig verdraait. Je studeert niet voor je lol als die studie wordt gefinancieerd door de maatschappij, daar ging het om. Dat zou voor alles moet gelden wat (mede) wordt gefinancieerd door de maatschappij. Geld van de maatschappij is niet bedoeld voor plezier maken.

Wat je in je vrije tijd doet met je zelf verdiende geld zal me verder aan de reet roesten. Als je iedere dag twee dwergnegers in de reet doet of de Viva leest op het toilet, het kost geen geld van de maatschappij. Een studie die wordt gevolgd omdat het zo leuk is, terwijl er geen enkel perspectief is op een baan, kost de maatschappij wel geld.

ik weet niet hoe het in nederland zit, maar in belgie koopt de koning een ****ing dure jacht terwijl de rest van het land in crisis zit.

:D

trouwens Eric, in welk opzicht lever jij dan wel zo'n nuttige bijdrage aan de maatschappij?:eyes:

Ik ben van nul en generlei waarde, maar ik hoef mijn handje niet op te houden. Heb op een zeer korte periode na nooit mijn handje hoeven ophouden. Die periode was het qua jeugdwerkloosheid nog wel iets verrotter dan het nu is.

Er is ook een overschot aan duur betaalde overheidsfunctionarissen en politici. Dat allemaal bij elkaar kost de samenleving misschien nog wel meer dan afvallende studenten en migratie, maar daar hoor je toch ook niemand over klagen in Den Haag? Wat is nu de daadwerkelijke strekking en bedoeling van dit bericht? Dat de kosten van migratie eigenlijk wel meevallen en daarmee dus verantwoord is dat het uitgegeven wordt? Let wel, ik ben niet tegen immigratie, maar waarom wel hier kosten maken, de wachtgeldregeling ruim gedefinieerd houden en deeltijd gemeenteambtenaren wel fulltime betalen vanuit zo'n regeling, terwijl er wel bezuinigd wordt op ouderenzorg, gezondheidszorg en scholing?

Grtz,

Aad ~ Doix

Ik doe bijna alles in het leven voor de lol. Anders maak ik er liever een einde aan. :D

Er is ook een overschot aan duur betaalde overheidsfunctionarissen en politici. Dat allemaal bij elkaar kost de samenleving misschien nog wel meer dan afvallende studenten en migratie, maar daar hoor je toch ook niemand over klagen in Den Haag? Wat is nu de daadwerkelijke strekking en bedoeling van dit bericht? Dat de kosten van migratie eigenlijk wel meevallen en daarmee dus verantwoord is dat het uitgegeven wordt? Let wel, ik ben niet tegen immigratie, maar waarom wel hier kosten maken, de wachtgeldregeling ruim gedefinieerd houden en deeltijd gemeenteambtenaren wel fulltime betalen vanuit zo'n regeling, terwijl er wel bezuinigd wordt op ouderenzorg, gezondheidszorg en scholing?

Grtz,

Aad ~ Doix

is dat zo erg dan? de eskimo's gooien hun ouderen buiten in de sneeuw wanneer ze te oud zijn om te werken. Daar kunnen we nog een voorbeeld aan nemen:cool:

Grtz,

Aad ~ Doix

Overal in snijden Aad. De groeten terug.

Verder moet je de topictitel niet al te serieus nemen, ook al is het wel treurig dat een hele zooi plezierstudenten de maatschappij klauwen vol met geld kosten.

In de overheid wordt overigens ook gesneden, het aantal departementen wordt teruggebracht.

Migratie moet verder ook gewoon minder gaan kosten, sluiten die grenzen voor kanslozen.

Dat ligt niet alleen aan de studenten hoor. In de meeste brieven die ik krijg van mijn aanmelding aan de hoge school staat.

Nu ga je de studententijd in, een tijd van veel plezier/uitgaan enzovoort.

Dus zoek eens meer de schuld bij de onderwijs instellingen in plaats van de studenten. Zij zijn de gene met een slechte voorlichting, zorgen voor weining studie last enzovoort.

Terug
Naar boven