XXL Nutrition

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Widegrip bevalt ook nog steeds goed! Ik kan nog 1 a 2 vingers opschuiven voor maxgrip

let op dat die Rogue Echo bars alleen ringen hebben op 91cm en niet op 81cm.
de ringen op een PL bar zitten dus dichter bij elkaar, dat je daar niet mee verrast wordt op een PL meet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.664
We gaan het uiteindelijk allemaal wel maken :p
Haha ja en zolang zijn we ook nog niet met pl bezig. Over 10 jaar lachen we om deze baby weights:D

let op dat die Rogue Echo bars alleen ringen hebben op 91cm en niet op 81cm.
de ringen op een PL bar zitten dus dichter bij elkaar, dat je daar niet mee verrast wordt op een PL meet.
Meen je! Serieus nooit over nagedacht. Ben dan wel ff benieuwd op hoeceel cm ik nu bench O.o

Het effect van rust is magisch mooi, wat een heerlijke treen. Goed om te lezen dat die foam roller ook z'n bijdrage levert!:)
Zeker weten! :) het is wat onconventioneel, maar voor mij werkt het.

Toen had je wel hele vette sokken :cool:
Haha ja dat wel

• #1.665
Net terug van de afspraak bij de orthopedie afd. Foto's zijn gemaakt, maar was weinig ip te zien muv een lichte slijtage bovenop de schouderkom.

Wel zag hij dat mijn rechterschouderblad niet goed functioneert (steekt uit terwijl links vlak blijft). Er wordt nu een MRI gemaakt en er gaat een sportarts en fysio naar kijken van het ziekenhuis. Ik heb aangegeven dat ik geen behandelingen over heb dus fysio zal volgend jaar worden.

Hij was niet echt te spreken over hoe mijn eigen fysio dit heeft behandeld (niet zo direct, maar dit liet hij indirect merken). Sowieso loop ik hier al te lang mee.

Hij vroeg nog of ik wedstrijden had, maar gaf aan dat ik dit gecanceld heb. Naar zijn idee ook verstandig!

Schouderblad dat loskwam had ik dus ook, wat allerlei kleine pijntjes en disfuncties opleverde in midtraps, rondom schouderblad en post delt.

Hopen dat je hiermee verder gaat komen!

• #1.667
Schouderblad dat loskwam had ik dus ook, wat allerlei kleine pijntjes en disfuncties opleverde in midtraps, rondom schouderblad en post delt.

Hopen dat je hiermee verder gaat komen!
Ja daar moest ik ook direct aan denken. Het is bij mij enkel bij het aanspannen van de scapula. Niet bij "gewone" bewegingen. Hij dacht aan een aansturingsprobleem.

Het is net dat puntje links onderin dat je voelt zitten, dat voel ik links niet. Is dit bij jou precies zo?

Ik deed eerder veel one arm rows dus zou bijna denken dat ik dat beter had kunnen blijven doen (geen idee of dat verschil had gemaakt).

Bij mij gaat het vooral zeuren na een hele dag werken, maar ook tijdens het schilderen in huis. Tijdens het trainen zelf heb ik niet echt last, maar ik voel wel dat het niet lekker zit tijdens benchen en dl-en. Zag het ook op mn chinup video dat het niet soepel beweegt

Hmm nee bij mij was het echt m'n gehele schouderblad die bij anteflexie (van neutraal naar voor je neus bewegen) van m'n arm loskwam.

Wat betreft de one arm rows: volgens mij zijn dit soort disfuncties vaak een gevolg van een reeks aan (kleine) oorzaken. Wie weet was dat net de druppel dat je daarmee stopte, misschien maakte het vrij weinig uit denk ik dan.

• #1.669
Hmm nee bij mij was het echt m'n gehele schouderblad die bij anteflexie (van neutraal naar voor je neus bewegen) van m'n arm loskwam.

Wat betreft de one arm rows: volgens mij zijn dit soort disfuncties vaak een gevolg van een reeks aan (kleine) oorzaken. Wie weet was dat net de druppel dat je daarmee stopte, misschien maakte het vrij weinig uit denk ik dan.
Ah ok, dat is wel wat anders dan.

Ja precies, het zal vast een combi van factoren zijn geweest. Ff de MRI afwachten of daar nog wat te zien is. Hopelijk krijg ik vrij snel een afspraak!

• #1.670
Weer een lekkere train:) Wat een verschil met vorige week (toen ook vrouwmaandelijksgedoe) dus voelde me sowieso al belabberd. Deze week ook weinig gewerkt (3x5 uur) dus dat helpt ook wel mee qua energie.

DEADS
5 X 125
5 X 125
5 X 125
5 X 125 (@ RPE 6.. OP FILM)

BLOCKPULL 2 10kg PLATES
5 X 135
5 X 135
Daarna amrap met 3 10 kg plates (ivm rug)
8 x 135 (film)

BENCH PAUSED (LIGHT)
5 X 60
5 X 60
5 X 60 (VIDEO)
5 X 60
@broken bat
Zat indd al op max grip te benchen!! Gelukkig zat ik er precies op. Gisteren ff 81 cm opgemeten en gemarkeerd.

CHINS
5 X 76
5 X 76
2 X 86
2 X 86 (FILM) FAIL:P
5 X 76

TBARROWS
8 X 60
8 X 60
8 X 60

GHR
14 X
14 X
14 X

Die chinup :roflol:
Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen!

Kan niet wachten tot 5x125 bij mij als RPE 6 voelt haha.

• #1.672
Die chinup :roflol:
Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen!

Kan niet wachten tot 5x125 bij mij als RPE 6 voelt haha.
Haha ja ik zei nog tegen de trainer "blijft dit wel hangen?" Lol:p Volgende x ff wat strakker doen:p

Jaah was ik ook blij mee hoor! Op naar de 130 4x5 die als rpe 6 voelt:D

Zou in theorie 165 moeten zijn 1rm.. maar als het 160 is ben ik ook al blij:)

Dat zou een heel mooi PR zijn!
Ga je wel over een x aantal weken maxen, ookal draai je geen wedstrijd?

• #1.674
Dat zou een heel mooi PR zijn!
Ga je wel over een x aantal weken maxen, ookal draai je geen wedstrijd?
Klopt:)

Zou wel graag willen, maar wil eigenlijk wel eerst de MRI afwachten. Singles tot 90% moet kunnen denk ik en ik ga sowieso niet tot failure. Als ik groen licht krijg dan wil ik wel naar een max toe!

Je glutes zijn dus te klein, bij mij bleef het wel hangen.

Right in the feels :roflol:!

Die deadlifts zien er weer supertje mooi uit zeg! Ik ben alleen wel benieuwd waarom je blockpulls doet. Is je lift-off echt 'sterker' dan de lock-out? :thinking:

• #1.678
Right in the feels :roflol:!

Die deadlifts zien er weer supertje mooi uit zeg! Ik ben alleen wel benieuwd waarom je blockpulls doet. Is je lift-off echt 'sterker' dan de lock-out? :thinking:
Haha

Thanks!

Ik kan zo meer volume draaien omdat ik vooral mn glutes kan in zetten en mn rug is na een paar setjes deadlift al wel op + kan meer gewicht aan dus ook een vorm van overload

Ok. Makes sense!! :)

Fox gym officiële wedstrijd;) check fb

Terug
Naar boven