MuscleMeat

Squats alternatief?

rickynl

Competitive Bodybuilder
Waardering
250
Lengte
1m81
Bij mijn sportschool (healthcity basic fitness)
Hebben ze geen Halter waar je gewicht aan kan hangen.....
Kan ik dan op een alternatieve manier squatten / deadliften etc.....?
ze hebben wel gewone dumbbells tot 20KG (wat voor mij voorlopig meer dan genoeg is)
volgens mij kon je daarmee wel squatten maar ik weet niet precies de techniek daarachter maar hoe zit het dan met deadlifts en de andere?
En helpt squatten veel bij je abs?(om sixpack-achtige buik te krijgen:P)
dat dat ik ergens gelezen te hebben

Je zult toch naar een andere sportschool moeten, je zal direct over die 40 kg zitten, zeker bij DL. En ja, bij DL en squat span je serieus je buik op. Als dit later niet genoeg blijkt, dan doe je nog wat extra aboefeningen maar voorlopig zou ik alleen squat en DL doen.

• Topic Starter Topic Starter
Je zult toch naar een andere sportschool moeten, je zal direct over die 40 kg zitten, zeker bij DL. En ja, bij DL en squat span je serieus je buik op. Als dit later niet genoeg blijkt, dan doe je nog wat extra aboefeningen maar voorlopig zou ik alleen squat en DL doen.

Damn, En ik heb vernomen dat squats en DL het belangrijkste van alles zijn zowat of niet?

Bij mijn sportschool (healthcity basic fitness)
Hebben ze geen Halter waar je gewicht aan kan hangen.....

Direct een andere sportschool zoeken. belachelik dat een instelling waar ze geen halters hebben zichzelf een sportschool noem :mad:

Kan ik dan op een alternatieve manier squatten / deadliften etc.....?
ze hebben wel gewone dumbbells tot 20KG (wat voor mij voorlopig meer dan genoeg is)
volgens mij kon je daarmee wel squatten maar ik weet niet precies de techniek daarachter maar hoe zit het dan met deadlifts en de andere?

Zoek op youtube op dumbbell squat en dumbbell deadlift

En helpt squatten veel bij je abs?(om sixpack-achtige buik te krijgen:P)
dat dat ik ergens gelezen te hebben

Ja squaten help je buikspieren opbouwen.

Nee je zal ze van squaten niet echt meer gaan zien. Meer buikspieren zien is een kwestie van vetpercentage verlagen.

Ik zie dat je in Eindhoven woont. Als ik jou was zou ik dan zo snel mogelijk naar Olympia gaan. Die zit op de vijfkamplaan (zelfde straat als hezemans en het klimcentrum). Dat is een fatsoenlijke gym, met fatsoenlijke spullen. Halters dus.

Ik zie dat je in Eindhoven woont. Als ik jou was zou ik dan zo snel mogelijk naar Olympia gaan. Die zit op de vijfkamplaan (zelfde straat als hezemans en het klimcentrum). Dat is een fatsoenlijke gym, met fatsoenlijke spullen. Halters dus.

Haha ik fitness dus bij healthcity op de vijfkamplaan daar ook op die hoek(vroeger bizzfit)
Kan het met dumbbells ook?
Ik ga er wel over denken naar een andere fitnesscentrum te gaan
maar die zijn duurder(begrijpelijk) en mijn ouders moeten ermee akkoord gaan :P
En P.S ik ben geen beest ofzo eigenlijk volgens mij als ik met halters ga werken heb ik kleine gewichten en word ik kapot uitgelachen ???

Serieuse krachtsporters hebben respect voor elkaar, en zullen elkaar nooit uitlachen. Iedereen begint met de lichtere gewichten. Ben zelf nog nooit uitgelachen in een gym, en ik ben nu ook niet bepaald een beescht.

Mooi dan,
Wat kost olympia per maand gewoon voor onbeperkt te fitnesse daar?

Haha ik fitness dus bij healthcity op de vijfkamplaan daar ook op die hoek(vroeger bizzfit)
En P.S ik ben geen beest ofzo eigenlijk volgens mij als ik met halters ga werken heb ik kleine gewichten en word ik kapot uitgelachen ???

lekker laten lachen, als je doorzet lach jij dalijk harder;)

Zoek eens op bulgarian split squats

Laatst bewerkt:

Iedereen begint op zijn eigen niveau, en zeker als je jong bent en net begint is het logisch dat je niet met de zwaarste dumbbells aan de slag gaat. Is toch niks mis mee. Kan me niet voorstellen dat je daarom zou worden uitgelachen.

Ze gaan je heus niet uitlachen :P.
daarvoor was ik ook eerst bang maar als ze zien dat je je best doet en je begint een beetje te praten met hun zul je al snel thuis voelen :)

haha dat dacht ik ook altijd toen ik nog niet in de gym was geweest ( dat ik werd uitgelachen omdat ik kleine gewichten moest pakken en niet wist wat ik moest doen )

Ze lachen je zoviezo niet uit ( Ja of je moet echte blunders maken )

Ik train nu half jaartje in mijn gym en voel me helemaal thuis daar

Ze zullen je eerder helpen dan uitlachen geloof me.

Hebben ze een Smith-Machine?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Beste overstappen naar een gym met halters

maar tot die tijd kan je voor basis/techniek best werken met dumbbells, eerst beginnen 2-benig en dan gewoon 1-benig, daar kan je wel even meevooruit. is ook nog goed voor je grip. je moet ergens beginnen...

Nee ze hebben geen smith machine of halters of iets dergelijks alleen bankjes met dumbbells
we hebben wel zo'n ding met aan twee kanten waar je aan kan trekken zeg maar die je kan verstellen (sorry weet de naam niet:P)
maarja ik ga dus kijken voor een nieuwe gym
Wat is 2 en 1 benig of staat dat hier ook ergens uitgelegt?

ze lachen je alleen uit als je zwaardere gewichten gaat pakken dan je kan, en stoer gaat doen ect. ect.

als je gewoon met zelfvertrouwen daar binnen komt en lekker je ding doet lacht niemand je uit omdat het gewoonweg niet grappig is wanneer iemand gewoon lekker zichzelf is zonder al die ego shit.

Ik zou me geen zorgen maken of je wordt uitgelachen of zo hoor. Als ik aan het sporten ben, en ik zie wat 'kleine mannen' bezig, zie je zo welke straks sterker zijn dan ik en welke straks weer gewoon thuis blijven.

Die eerste groep geef ik indien nodig wat tips & tricks, als ik zie dat de uitvoering niet helemaal lekker gaat. Vinden zowel zij als ik leuk.

Dus, ga op zoek naar een betere sportschool, pak die barbell en ga lekker trainen. Doe je best, eet goed en je kan zo zelf tips geven.

Terug
Naar boven