AndroidHealthClinic

Stam-X log

Bezoekers in dit topic

Ik heb nog 4 weken voor herstel, krachttoename en techniek..... dus wie weet ?
We gaan ervoor ! :)
 
Succes met je herstel! Dat je maar weer een grote sterke jongen mag worden :p
 
Ik heb nog 4 weken voor herstel, krachttoename en techniek..... dus wie weet ?
We gaan ervoor ! :)


Dus je was je eigenlijk gewoon een beetje aan het aanstellen?



J/K :D Succes met je herstel. Wel klote dat het slijtage is want dat wordt nooit meer minder.
 
Hmm, slijtage is niet best. Ik hoop dat alles wel weer goed komt man, zou k*t zijn als je niet meer daardoor tot je max kan gaan.
 
Waardoor is het dan extra versleten? Doe je werk dat je slijtage kan beinvloeden?
 
Je wordt gewoon dagje ouder dus.. Sucks big time.:p

Hopen dat je nog mee gaat doen met dit seizoen.
 
Waardoor is het dan extra versleten? Doe je werk dat je slijtage kan beinvloeden?

De dokter lulde wat over O-benen. CRAP ! dat heb ik echt niet !
IK denk zelf :

1. topsport vanaf 12 jaar (maar waarom dan niet links ?)
2. afgescheurde hamstring links waardoor recht overbelast in de loop der jaren...
3. ouderdom :D
4. zeg het maar, blijft speculatief...

ik snap zelf niet waarom het 'trauma' dan gebeurd is tijdens squatsessie ???
Vrijdag naar fysio om meer te vragen....
 
Dus je was je eigenlijk gewoon een beetje aan het aanstellen?.

HAHA juist ja !

Nou, ze hebben natuurlijk wel zitten hakken en zagen in dat knietje, maar ik blijf positief. Je bent nog niet van me af ! Die B-titel is voor mij ;)
 
De dokter lulde wat over O-benen. CRAP ! dat heb ik echt niet !
IK denk zelf :

1. topsport vanaf 12 jaar (maar waarom dan niet links ?)
2. afgescheurde hamstring links waardoor recht overbelast in de loop der jaren...
3. ouderdom :D
4. zeg het maar, blijft speculatief...

ik snap zelf niet waarom het 'trauma' dan gebeurd is tijdens squatsessie ???
Vrijdag naar fysio om meer te vragen....

Misschien gewoon de spreekwoordelijke druppel.


HAHA juist ja !

Nou, ze hebben natuurlijk wel zitten hakken en zagen in dat knietje, maar ik blijf positief. Je bent nog niet van me af ! Die B-titel is voor mij ;)

We zullen zien OUWE! :D

Als je alle games meedoet in ieder geval wel want dan loop ik een puntenachterstand op omdat ik games ga missen.
 
Ik wil ook altijd achterhalen waarom ik iets heb. Maar eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk (en lastig achter te komen). Belangrijkste is dat je zo snel mogelijk weer de oude wordt. Hoop voor je dat het meevalt omdat je banden nog in orde zijn, en dat kraakbeen weer kan herstellen. Probeer goed naar je lichaam te luisteren (hoe k*t dat ook is) je moet nog tijdje blijven rond lopen.
Veel succes man, hoop dat het probleem nu opgelost is!
 
Sterkte herstel :D

topsport vanaf 12 jaar explain!

Focus je eens gewoon op techniek.. en lenigheid.. De stoot onderdelen verlies je niet door je kracht.. wel doordat je de kracht die je hebt niet effectief gebruikt!
 
Focus je eens gewoon op techniek.. en lenigheid.. De stoot onderdelen verlies je niet door je kracht.. wel doordat je de kracht die je hebt niet effectief gebruikt!

daar zit wat in. Mijn achterstand inhalen zal voornamelijk gaan bestaan uit THROWING ;)

Maar nu eerst weer ''normaal'' lopen..
 
Misschien gewoon de spreekwoordelijke druppel.

We zullen zien OUWE! :D

Als je alle games meedoet in ieder geval wel want dan loop ik een puntenachterstand op omdat ik games ga missen.

ja dat zal ook wel.... ben soms wat eigenwijs als ik iets niet geloof.... HAHA

We zullen zien OUWE, de komende 4 weken zullen belangrijk voor me zijn...
 
ja dat zal ook wel.... ben soms wat eigenwijs als ik iets niet geloof.... HAHA

We zullen zien OUWE, de komende 4 weken zullen belangrijk voor me zijn...
Ga je zaterdag naar folsgare?
 
NEE, wat denk jezelf ?

Maar nu eerst weer ''normaal'' lopen..

Ze hebben drie dagen geleden in mijn knie zitten rommelen, zal moeten herstellen, ik moet dus rustig opbouwen.
Morgen weer fysio..... zal wel iets van strekoefeningetjes worden.

met een beetje mazzel volgende week wat fietsen.
dan wellicht wat KT en misschien na drie weken wat gooien ?
 
Aah, okee.. Nee, 't klonk een beetje alsof je al gelijk weer aan de slag ging. Ook al zei je: "Maar nu eerst weer normaal lopen..".
 
ja dat zal ook wel.... ben soms wat eigenwijs als ik iets niet geloof.... HAHA

We zullen zien OUWE, de komende 4 weken zullen belangrijk voor me zijn...

Ja, dat kan ik me voorstellen dat die weken belangrijk voor je zijn maar probeer toch een beetje "rustig" aan te doen want het is zinloos om voor wat wedstrijden je lichaam definitief kapot te maken.
Ik hoop echt voor je dat het allemaal wel meevalt en dat je deze zomer lekker aan de slag kan.
 
de geest wil wel !

alles doet al zeer van vier dagen op de bank liggen
RAAAAAAAAAArghj.

But you're right ! Ik heb gelukkig goede begeleiding.
Ik moest morgen verplicht op krukken naar de fysio, anders zou hij me.....;)
(hij kent me, ik ben eigenwijs....)
Ik heb verder me alleen maar thuis bewogen om de a.b. te pakken (en eten...)
 
Ok, even serieus : UPDATE

van de week de diagnose van mijn knie besproken met fysio. Hij had het dossier opgevraagd bij ziekenhuis.

De slijtage (artrose) is twee ledig:
1. een oppervlakte van zo'n 1 bij 1,5 cm aan de binnenkant is categorie III versleten en
2. achter mijn knieschijf categorie II/III.

(categorie loopt van I t/m IV, waarbij IV tot op het bot is...)
Niet zo best dus, ik zat aardig in een dip dat ik het hoorde....

Wat dat betekent voor mij sport kan niet worden gezegd, ieder mens reageert weer anders. Voor mijn 'trauma' had ik niet echt (knieën waren/zijn altijd wel gevoelig) last, dus wellicht valt het mee voor de sport. Slijtage zal echter niet meer beter worden...
Oorzaken kunnen zijn overbelasting met sport en ook zwaarlijfigheid. Ik zeg bewust 'kunnen zijn', want ook kinderen van twaalf jaar kunnen artrose hebben.... Gezien mijn manier van trainen de laatste 20 jaar en mijn BW niet zo gek dus. Alleen maar BASIS gedaan en met zware squats krijgen de kniëen (knieschijf !) het gewoon aardig te verduren. helaas... Daarnaast zal mijn topniveau Basketbal (selectie NL) op jonge leeftijd ook wel funest zijn geweest. Overigens is statisch belasten minder schadelijk dan actief...

Lopen gaat iedere dag beter en ben alweer begonnen met fietsen. Wel; soms nog felle steken op plaats waar ze 'wildgroei' van bot hebben verwijderd. Ook korte bewegingen als laatste beweging (uitstrekken en aanspannen) van leg extension doe ik alweer. Vandaag te horen gekregen dat ik weer mag BW-squatten, maar binnen de pijngrens. Ook wat lichte SLDL mag ik weer opbouwen. Iedere dag wat opvoeren en aanzien wat de reactie van de knie zal zijn. Vocht is zo goed al verdwenen.

We gaan rustig verder met revalideren..revalideren gaat op zicht wel goed
positief blijven...:)
 
Back
Naar boven