MuscleMeat

Stam-X log

twee beuren is wat weinig ! en een joker ?

ach, vorig jaar waren we zo'n drie wedstrijden maar met z'n achten dus ik moet het nog zien ! Wel kansen voor ons Ouwe !:D ;)

Waarschijnlijk gaat het voornamelijk om Destelbergen (meer Blegische deelnemers) en Hank. Trouwens, we zijn toch beter, hahaha!

• Topic Starter Topic Starter
maandag 22 januari 2007

Tussen de bedrijven door (werk, kids naar judo, boodschappen, eten) nog een half uurtje kunnen gooien.

- hamerslingeren
zware hamer 10 kg 10 worpen 19 - 22 m

ik gooide vandaag met mijn tweede hamer (ja, ik heb er 2 van 10 kg)
deze is iets langer, dus even wennen....

(of is het gewoon weer een k*t-smoes voor de mindere afstanden;) ?)

vanavond nog wat CoC

ik gooide vandaag met mijn tweede hamer (ja, ik heb er 2 van 10 kg)
deze is iets langer, dus even wennen....

(of is het gewoon weer een k*t-smoes voor de mindere afstanden;) ?)

Als een hamer langer is kan je meer snelheid opbouwen dus k*t-smoes?

IK DENK VAN WEL!!! :D

Je hebt vandaag zeker met die hamer van Johannes gegooid met die rotansteel?
Volgens Lub zou je met een rotansteel verder moeten kunnen gooien omdat hij flexibeler is maar ik merkte zaterdag dat ik die bamboesteel van de wedstrijdhamer prettiger vind gooien.

Laatst bewerkt:
Als een hamer langer is kan je meer snelheid opbouwen dus k*t-smoes?

IK DENK VAN WEL!!! :D

Je hebt vandaag zeker met die hamer van Johannes gegooid met die rotansteel?
Volgens Lub zou je met een rotansteel verder moeten kunnen gooien omdat hij flexibeler is maar ik merkte zaterdag dat ik die bamboesteel van de wedstrijdhamer prettiger vind gooien.

Nee, de Johannus-hamer is mijn standaard ! Deze was de Bram-hamer ;)
Beide van rotan.... dus Johannnus wint met bijna 3 meter !
Ik weet het ook nog niet zo net of langere hamers (voor mij) beter werkt ! Ik heb het niet zo op snelheid HAHA, Massa is nu eenmaal traag !

Heb jij wel eens met een te lange hamer gegooid ? Ben wel benieuwd wat jouw bevindingen zijn, ik denk niet zo stellig dan wat je zoeven beweerd, namelijk . Ik zal het zien zaterdag wat de bamboe met me doet ! (deze is toch zwaarder dan 10 ?)

Als een hamer langer wordt, duurt het dus ook langer voor dat de kop een volledig rondje heeft gedraaid, bij dezelfde snelheid van ronddraaien tov een kortere hamer.

Dat zou dus inhouden dat je dus voor je snelheid welke je zelf rond kan draaien (daar zal een max aan zitten) dat daar een ideale lengte hamer bij past?

Of ben ik nou te vaag bezig?

Als een hamer langer wordt, duurt het dus ook langer voor dat de kop een volledig rondje heeft gedraaid, bij dezelfde snelheid van ronddraaien tov een kortere hamer.

Dat zou dus inhouden dat je dus voor je snelheid welke je zelf rond kan draaien (daar zal een max aan zitten) dat daar een ideale lengte hamer bij past?

Of ben ik nou te vaag bezig?

HUH ???Heb je Geotechnischemechanicafysiokunde gestudeerd ofzo ?

maar het zal best, ik merk gewoon bij een langere hamer minder afstand!
Gelukkig is een wedstijd hamer aan bepaalde afmetingen afhankelijk (geloof 1,27 m vanaf de bovenzijde van het gewicht !, nu is mijn ene gewicht cylindrisch en de andere rond, zal ook wel invloed hebben, denk)

bouwkunde! daar wordt ook met hamers gewerkt

heb Mts en hts doorlopen.

Ik zal het zien zaterdag wat de bamboe met me doet ! (deze is toch zwaarder dan 10 ?)

Als jouw draaisnelheid hetzelfde is is de snelheid van het gewicht aan het uiteinde van de langere hamer hoger. Meer snelheid = meer kracht = grotere afstand. Simpele natuurkunde!
Maar het kan best dat je door een andere hamer uit je ritme gehaald wordt en hierdoor slechter gooit.

De wedstrijdhamer was 1kg te zwaar dus 11kg.

Als jouw draaisnelheid hetzelfde is is de snelheid van het gewicht aan het uiteinde van de langere hamer hoger. Meer snelheid = meer kracht = grotere afstand. Simpele natuurkunde!
Maar het kan best dat je door een andere hamer uit je ritme gehaald wordt en hierdoor slechter gooit.

De wedstrijdhamer was 1kg te zwaar dus 11kg.

balans, achteroverhangen, voetenwerk........

Dinsdag 24 januari 2007

- Hyperextensions
2 x 15

- Clean & Press
2 x 8 x 50 kg MP
1 x 6 x 70
1 x 3 x 80
3 x 2 x 90
1 x 8 x 50 MP

Ging redelijk easy, maar ik wil niet elke week op max.

- Hanging pull
1 x 10 x 50 kg
3 x 6 x 70

- Barbell Rowing
1 x 12 x 70 kg
1 x 8 x 80
1 x 6 x 90
1 x 6 x 100
1 x 5 x 110

- Small grip Pull Down
1 x 12 x 50 kg
1 x 10 x 70
1 x 8 x 80
1 x 6 x 90

- French Press Skull Crusher
1 x 15 x 40 kg
1 x 10 x 50
3 x 6 x 60

- Abroller/Leg Raise
5 x 15

- Stretching

Laatst bewerkt:
nice workout gast, als dat een push press of een stricte press?

Mooie training, ouwetje!

Kerel,

ik kwam dit plaatje tegen, en dat moest ik gewoon ff in je log posten

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eigenlijk moet je hem bij JP in zijn log plaatsen. Maar wel humor!

Daar is idd ook wat voor te zeggen.

Terug
Naar boven