Fitness Seller

Stam-X log

• Topic Starter Topic Starter
Donderdag 25 januari 2007

Vandaag moest mijn dochter tennissen aan de andere kant van de stad, waar ook een sportschool. In plaats van een uur tennis kijken ben ik hier gaan trainen. Echter de gewichten gingen niet verder dan 130 kg, en dat op mijn squat-/deadlift-dag.:eek:

- Parallel Squats
2 x 15 x 60 kg
1 x 12 x 100
5 x 12 x 130

evengoed lekker volume en hoge hartslag, niet gewend om hoog in de reps te blijven; deads maar overgeslagen ivm tijd

- Incline Bench Press
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 80
3 x 6 x 100

- Dips
4 x 6 x bw

ging beter dan vorige keer :D maar behoeft nog veel verbetering !

- Barbell Curl
1 x 10 x 40 kg
3 x 8 x 50

- Toe Raise op de leg Press
1 x 20 x 100 kg
1 x 15 x 130
1 x 15 x 160
2 x 10 x 190 (max)

Ik was volledig leeg. Het tijdstip van trainen ben ik niet gewend, zo gelijk uit het werk, vóór het avondeten, normaal train ik na het avondeten en dat was te merken aan mijn energieniveau. Toch binnen 45 minuten klaar !

Kijk! Da's de juiste instelling, in je vrije uurtje gaan trainen! :thumbs:

Best volume, voor zo'n korte tijd.

Goede training vanmiddag in zo'n korte tijd. Je gaat lekker ouwe!

Hoezo gingen de gewichten maar max tot 130 kilo? Je gaat me toch niet vertellen dat dat álle schijven waren zeker?!

Hoezo gingen de gewichten maar max tot 130 kilo? Je gaat me toch niet vertellen dat dat álle schijven waren zeker?!

Helaas wel. Voor squats had ik een groot gat nodig zeg maar, de overige schijven hadden een klein gat.... Schijven met groot gat: 2 x 20, 4 x 10, 4 x 5 en 4 x 2,5 + stang = 130 kg :eek: Het is hier geen USA, helaas !

ach voor een keer niet eens zo gek om meer reps te maken, ik heb ik ieder geval lekker spierpijn in de dijen !:D

Wat een baggergym! Hebben ze daar helemaal geen gym waar je echt kan trainen? :D

Vrijdag 26 januari 2007

vrouw en kinderen het huis uit, tijd voor een extra training deze week !;)

- Deadlift (had ik gisteren overgeslagen...)
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 100
1 x 8 x 140

- Rack Lockouts (kniehoogte)
1 x 6 x 180 kg
1 x 6 x 200
1 x 6 x 220
1 x 6 x 240

nooit eerder gedaan, viel me op dat als je je heupen naar voren drukt e.e.a. makkelijker gaat. Wel wat last van onderrug/heup/bil (****ing Stones) zodat ik niet zwaarder durfte te gaan... wel mega-pomp in erector :)

- Pull Down Machine
1 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 80
3 x 6 x 100

- Seated Leg Curl
5 x 12 x 40 kg

- Hyperextensions
3 x 15

- wat RC-laterals

- Crunch Machine
3 x 20 x 40 kg

- Stretching

Morgen weer naar Fryslân voor een begeleid HG-training !

Sterk weekend allen !

Hey! "****ing stones"?? ...hahahah. Pop thoughs hips true!!!...lol.

Je heupen maat, dat maakt een heleboel dingen makkeijker.

Stah je gaat me toch niet vertellen dat je als ervaren krachtsporter het belang van een paar sterke heupen niet weet?

En dat terwijl jij soepeler in je heupen bent dan mij?

Doe je best morgen op de boerderie en hopen dat je het droog houd!

Stah je gaat me toch niet vertellen dat je als ervaren krachtsporter het belang van een paar sterke heupen niet weet?

Ja natuurlijk wel, maar het viel me nu pas gewust op !:D

En dat terwijl jij soepeler in je heupen bent dan mij? Doe je best morgen op de boerderie en hopen dat je het droog houd!

Nou, droog was het ! Prefect trainingsweer !

Lekker prive-training met z'n tweëen. Pas na een uur kwam Pieter Karst opdagen. P.K is een jonge knul met de bouw van Nasi-Bami ;) Als ie echt ervoor gaat trainen kan ie ver komen denk ik, Viking! Hij gooide tijdens de beginnerswedstrijd reeds 26 m met de hamer ! Oppassen geblazen ! Ik zal hem de volgende keer even pootje haken HAHA

- Hamerslingeren 10 kg
7 worpen 18 - 22 m
erg korte Hamer met bamboestok, ik vraag me af of ie echt wel 10 kg is ???
Even wennen aan de stok, maar uiteindelijk is 22 m niet verkeerd !

- Steenstoten 10 kg
7 worpen uit stand 9 - 10 m !!
10 worpen aanhinken 9 - 10 + m
Ging erg goed ! Wel dien ik er bij op te merken dat we gooide in een aflopend veld, dus de afstanden zijn wat geflatteerd.

- WFD
10 worpen 14 -15,5 m
erg drassige grond en de vermoeidheid na 2 uur, maakte dit onderdeel tot de slechtste van de dag..

Ja zaterdag was het idd wel redelijk weer.

Als het goed is is die hamer met de bamboestok de wedstrijdhamer en die is 11kg. Ik vind hem beter gooien dan mijn eigen hamers maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
En die ondergrond voor WFD is verre van ideaal. Daar waren wij ook al achter gekomen.

Maar als ik het zo zie liggen onze afstanden nu wel erg dicht bij elkaar. Dat wordt een spannend wedstrijdseizoen! :D

Ik wist al wie hij was want hij staat ook op RDP. Heeft hij zaterdag ook nog met de hamer gegooid? En wat gooide hij verder aan afstanden?

Een precontestongelukje zit in een klein hoekje, toch? :D :D :D

Ja zaterdag was het idd wel redelijk weer.

Als het goed is is die hamer met de bamboestok de wedstrijdhamer en die is 11kg. Ik vind hem beter gooien dan mijn eigen hamers maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
En die ondergrond voor WFD is verre van ideaal. Daar waren wij ook al achter gekomen.

Maar als ik het zo zie liggen onze afstanden nu wel erg dicht bij elkaar. Dat wordt een spannend wedstrijdseizoen! :D

Ik wist al wie hij was want hij staat ook op RDP. Heeft hij zaterdag ook nog met de hamer gegooid? En wat gooide hij verder aan afstanden?

Een precontestongelukje zit in een klein hoekje, toch? :D :D :D

Nope, het was de hamer met die rubbere kogel, dus niet de wedstrijd hamer. Ik vond hem ook erg kort, ik denk een metertje ofzo ipv 127 cm !

Ik weet niet wat Pieter met de hamer heeft gedaan want wij zijn na 2,5 uur weggegaan en hij ging nog verder..... WFD zat erg dicht in mijn buurt 14 -15 meter, hij heeft al een vloeiende/soepele techniek al voor een beginner, duzz... Z'n steen was wat minder, maar is ook het moeilijkst

Die hamer met die rubberkogel? Die is veel lichter dan 10kg! Waarom hebben jullie daar mee gegooid dan?

Volgende keer maar je eigen hamer meenemen?

Terug
Naar boven