AndroidHealthClinic

Stam-X log

Na de clean eindig je hetzelfde als wanneer je de baar uit het rek pakt toch? Tenminste ik wel.

zeer nette training in 50 minuten hoor!~

Met de clean maak je misschien nog wat meer snelheid als dat je alleen met de pushpress doet?

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag 2 februari 2007

- Tossing the caber
5 meter paal 15 worpen.

Vandaag wat moeite met het controleren bij het oppakken. Wel uiteindelijk balans na een aantal piroëttes :) maar geen kracht meer voor een goede worp. Iets van de helft werkelijk geworpen, beste worp zo'n 80 graden...

Mooi man, jammer van die controle maar het gaat toch wel goed dacht ik zo!

Is er eigenlijk een standaard techniek bij het oppakken van de caber?
Ik zie er heel veel een soort van goodmorning maken, terwijl bij een 'fullsquat' manier de onderkant van de stam toch veel dichter bij je zwaartepunt zit en deze dus makkelijker te controleren is?

Je tilt dan de caber rechter naar boven, ipv schuin naar achter. (zie het van opzij voor je) Dit zou er logischerwijs voor moeten zorgen dat de bovenste punt veel minder uitslag maakt.

wat is daarop uw antwoord, waarde HG'ers?

Er is eigenlijk geen standaardmethode maar van uit de "goodmorningpositie" is het opwippen van de caber makkelijker dan vanuit de "full squatpositie"'.
Als je tijdens die laatste positie je balans zou verliezen terwijl je nog diep zit dan is dit niet meer te herstellen en kun je ook een probleem krijgen met veilig onder de caber vandaan te komen als je hem moet laten vallen. De kans is gewoon groot dat je dan met caber en al omvalt en dat wil je echt niet (denk aan die kingsize tandenstoker :D ). Dus misschien is het niet onmogelijk wat jij voorstelt maar ik zou het persoonlijk niet doen (en nee, niet alleen omdat ik geen full squat kan maken :rolleyes: ).
Hoever de caber aan de bovenzijde uitslaat is trouwens meer afhankelijk van hoe goed je hem tegen je lichaam klemt. Als je dit goed doet til je hem redelijk recht omhoog.

Toch zul je zien als je naar de verschillende deelnemers kijkt dat er ook een aantal zijn die toch wat verder doorzakken maar dit is per persoon verschillend.

Dit is puur mijn mening en er kunnen geen rechten aan ontleend worden mocht het fout gaan in je achtertuin ;)

Zaterdag 3 februari 2007

sessie 1
lekker naar het strand, kinderen mee, kogel mee
kinderen spelen, papa kogelstoten

kogel 7,25 kg
10 worpen uit stand 9-10 m
10 worpen aanhinken 9,5-10,5 m

sessie 2
had nog energie over voor een tweede :)
Hamerslingeren
lichte hamer 5 kg
20 worpen op techniek 28 - 32 m

Haha, ik zie het al helemaal voor me. De kids een zandkasteel aan het bouwen en pappa het vernietigen met zn kogel :D

Wat gebruik je eigenlijk als kogel?

Maak is een filmpje van je kogelstoot techniek, wie weet komen er nog adviezen uit onbekende hoek ;)

Zaterdag 3 februari 2007

sessie 1
lekker naar het strand, kinderen mee, kogel mee
kinderen spelen, papa kogelstoten

kogel 7,25 kg
10 worpen uit stand 9-10 m
10 worpen aanhinken 9,5-10,5 m

sessie 2
had nog energie over voor een tweede :)
Hamerslingeren
lichte hamer 5 kg
20 worpen op techniek 28 - 32 m

Dat klinkt lekker, zo'n strandtraining :thumbs:

Is er eigenlijk een standaard techniek bij het oppakken van de caber?
Ik zie er heel veel een soort van goodmorning maken, terwijl bij een 'fullsquat' manier de onderkant van de stam toch veel dichter bij je zwaartepunt zit en deze dus makkelijker te controleren is?

Je tilt dan de caber rechter naar boven, ipv schuin naar achter. (zie het van opzij voor je) Dit zou er logischerwijs voor moeten zorgen dat de bovenste punt veel minder uitslag maakt.

wat is daarop uw antwoord, waarde HG'ers?

Viking zegt het al, BALANS ! Het moment van de boom zal je niet onder controle kunnen krijgen bij een ''squat''.
Volgens mij is de ''goodmorning'' gewoon de standaard hoor !

zie: [Link niet meer beschikbaar]

Zondag 4 februari 2007

- Weight for distance 20 kg
10 worpen alles op 8 meter; één uitschieter op 9 m !:D
Niet een officieel gewicht, wel even lekker

- Weight for height 20 kg
10 worpen ruim over de kabelbaan, ik schat zo rond de 3,80-3,90 m
moeilijk te zien.

- Tossing the caber 3,5 m
mijn vrouwke was bezig en ook maar even deze ''vrouwenpaal'' een paar keer gelift en getossed. Ook zover mogelijk mee gelopen, BALANS ! ging best goed !

Straks lekker naar de sportmasseur !;)

Dan heb je een lekker weertje gehad om te trainen! Goed hoor, 3 dagen onderdelen trainen.

Enneh......"vrouwenpaal"? Hahaha! Klinkt wel grappig.

Dan heb je een lekker weertje gehad om te trainen! Goed hoor, 3 dagen onderdelen trainen.

Enneh......"vrouwenpaal"? Hahaha! Klinkt wel grappig.

Beetje in halen, ik had de tijd dit weekend ! 30 April is al over een kleine 3 maanden!

Tja, 3,5 meter.... toss je met één hand !;)

Terug
Naar boven