Zaterdag 21 april 2007
- Onderlinge wedstrijd in Folsgare
Op deze zonnige dag waren er 5 heren-atleten en 3 vrouwelijke naar Fryslân gekomen voor een onderlinge wedstrijd als generale repetitie voor het NK.
Er werd gestart met de zware steen. Hoewel alle bgin moeilijk is begon ik meteen maar met een PR (van 8,48 m naar 9,03 m). helaas moest ik hierin mijn meerder herkennen in Pieter Karst Bouma. Viking werd mooi 3e met een PR van 8,66 m.
Hierna werd de lichte steen in de hand genomen. Ook hierin een PR van 10,33 naar 11,88 m
Steen voelde nog niet lekker aan, dus er valt nog veel te verbeteren. Afstand viel me dehalve wat tegen. P.K. werd weer 1e , Viking weer 3e.
Bij de Weight for Distance was Stahmixson superrieur. Met zijn derde PR van 15,70 m liet hij de concurrentie ver acher zich. P.K. was 2e ,Viking weer 3e met zijn eigen PR !
Na de WFD werden de hamer gepakt. Deze voelde beroerd, en de grond was te hard om de schoenen goed vast te zetten. Toch weer twee PR’s met 26,50 m op de lichte hamer en 20,37 m op de zware. Goed voor 2 keer de 2e plek, uiteraard weer achter explosie-monster P.K.
Op de caber vallen geen PR’s te behalen. Wel weer een 2e plek achter P.K.
Als toetje kwam de Weight for Height aan de orde. Op 4,10 m waren alle deelnemers al uit de race, alleen onze forumleden Viking en Stah hadden deze gecleand en mochten het 20 kg gewicht over 4,20 trachten te gooien. Stah cleande de 4,20 m reeds na 1 beurt, Viking had er 3 beurten voor nodig. Een gedeelde 1e plaats dus !
De einduitslag was als volgt:
1. P.K. Bouma 32 pnt
2. Stahmixson 29,5 pnt
3. Viking 15,5 pnt
4. Harry Bergsma 15 pnt
5. Marco van Asselt 11 pnt
Voor de totale uitslag zie:
[Link niet meer beschikbaar]
Al met al een goede generale met op ALLE onderdelen een PR. Ik ben tevreden,maar, met name op hamer en steen, kan het nog beter