AndroidHealthClinic

Stam-X log

De inslag die de kop van de hamer maakt en dan natuurlijk het punt dat het dichtstbij de werpsector is (ik hoop dat dit duidelijk is ??? ).

• Topic Starter Topic Starter
Donderdag 26 april 2007

's middags:
- Kogelstoten 7,25 kg
6 worpen uit stand
6 worpen aanhinken

ALLE worpen op dezelfde afstand zo'n 10,5 m.
Slechts eentje aanhinken ging een klein stukje verder.... moet veel beter !

's avonds:
- Home Trainer 12 minuten

- Incline Bench
2 x 15 x 70 kg
5 x 5 x 100

- Small Grip Bench
5 x 5 x 80 kg

- Parallel Squat (Smith)
2 x 12 x 60 kg
1 x 10 x 100
1 x 5 x 140
1 x 5 x 180
1 x 5 x 140
1 x 10 x 100

Die 180 kg was even te zwaar, tegen failure, en dat wil ik voorlopig niet ivm wedstrijden. Toen maar stapje terug gedaan. Resulteerd nu al in aardige spierpijn. Nog 3 dagen om uit te rusten !

- Calve Raise (Smith)
1 x 20 x 100 kg
1 x 12 x 140
2 x 8 x 180
1 x 12 x 140
1 x 15 x 100

- Pull Throughs
4 x 15/12/10/8 oplopend gewicht

- Abroller/Legraise
5 x 15

- Stretching

Lekker bezig ouwe! Maak je maar goed moe, hahahaha!

Kan je niet los squaten?
En heb je dit weekend een wedstrijd?

As maandag 30 april 2007 (KONINGINNEDAG) Leypark Tilburg
1e wedstrijd open Nederlands Kampioenschap Highland Games
zie : www.scotfest.nl

Ik zal hem ook wel even bij algemene sectie posten :)

los squatten.....:rolleyes:

Los squatten is zoooooo 2006 :)

nette training man, doe je die pulltroughs round of arched back, of beide?

Succes op je wedstrijd! Maak maar een paar mooie PR's daarnaast wil ik filmpjes zien van je verste standworp met de kogel/steen en van wat jij denkt dat je beste aanhink is geweest...

Maandag 30 april 2007

1e wedstrijd Open NK.

In een zonnig Tilburg was onze eerste echte game van het seizoen.
Door het mooie weer waren er zo'n 30 tot 40.000 :eek: naar het Leypark gekomen voor het Scotfest. Een wirwar van kraampjes, doedelzakkers en live-muziek. In het midden van het veld waren de 'Heavy's'.

Gestart werd er met het hamerslingeren. Mijn eerste beurt ging nog redelijk , maar met een afstand van 19,73 m nog onder mijn PR van 20,32. Doordat de grond veel te droog was werd de werpsector na iedere worp steeds meer een zandbak, wat de grip er niet beter op maakte. De Belgische reus Tommy de Bruijn liet bij het hameren meteen zien, grote vorderingen te hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar, door regerend kampioen Hans Lolkema op zijn favourite nummer te verslaan met een worp van ruim 25 m. (ik weet de exacte uitslagen nog niet..)

Hierna werd de Weight for Distance in de hand genomen, het gewicht vergooien. Ook hier wat problemen met de concentratie (het is toch weer wat wennen met al dat publiek) wat resuleerde in een matige 14,50 m. (vorige week gooide ik nog 15m70 !). Ook hier greep Tommy met overmacht zijn tweede winst.

Na het WFD was het steenstoten. Mijn verste worp werd hierbij, om onverklaarbare rederen afgekeurd, zodat ik het moest doen met mijn tweede worp van 8,51 m. Ook hier er niet helemaal met de kop bij en te gespannen 'aan het denken'. (ook Gij Brutus, zal Ari denken !). Een schrale afstand bij de superrieure 12,70 nog wat van Tommy de Bruijn....

De caber van 4 m moest als kwalificatie getossed worden om door te gaan met de 5 m stam. Normaal gezien geen enkel probleem, maar vandaag bleef ie steken op 88 graden. Typisch geval van net niet. Gelukkig hadden meerdere deelnemers er vandaag moeite mee, en vanwege de harde grond (stuiteren) maakte het allemaal niet makkelijker. Blijft echter een wanprestatie...:( Hans Lolkema wist de caber te winnen door de 5 m paal op een halve minuut voor 12 te tossen. Tommy bleef op 1 minuut steken. Een ongelooflijke scheidsrechterlijke beslissing. Hiervoor hebben ze dan ook 5 jaar opleiding gehad in Schotland ;)

Het hooggooien moest alles weer goed maken. Vorige week een dikke PR op de 20 kilo, vandaag werd er met de 25 kilo gegooid. Mijn PR stond hierbij op 3,50 m van vorig jaar, wat meteen de starthoogte van vandaag zou zijn. Bij de 3,50 vielen er meteen al enkele af, ik cleande hem met gemak. De volgende stap was 3,90 m ! Een grote sprong. Ik had er welliswaar twee beurten voor nodig, maar hij ging er over, een nieuw PR dus ! :D De 4,10 m was vandaag iets te veel van het goede, hoewel hij lat wel raakt ging ie er drie keer niet overheen.... De 3,90 was wel goed voor een gedeelde 6e plaats bij de Weight for Height ! Dit maakte mijn dag weer wat goed ! Tommy de Bruijn won weer met gemak met een hoogte van 5,15 m !!!! Een verbetering van het seizioensrecord van vorig jaar, reeds bij de eerste wedstrijd van dit jaar ! Moet Wout Zijlstra zich zorgen gaan maken voor zijn wereldrecord ?

De top-3 van Tilburg:
1. Tommy de Bruijn
2. Hans Lolkema
3. Arend van Oord

De definitieve volldige uitslag volgt nog.
kijk ook op: Highlandgames Federatie Nederland - België

Leuk wedstrijdverslag en nog gefeliciteerd met je 3,90m. Een mooie hoogte om het seizoen mee te beginnen.
Wel vreemd dat er meteen op 3,50m begonnen werd aangezien de starthoogte vorig jaar 3,00m was voor de nieuwelingen.

jammer van de eerste onderdelen, maar toch nette prestaties!!

toch mooi resultaat :)

Als alles perfect zou zijn, heb je niets meer te verbeteren :)
duzzz........

netjes stah, jammer dat jij nu net niet een extra drive krijgt van publiek. Wellicht moet je een soort ritueel verzinnen ofzo om ff tot jezelf te komen alvorens een onderdeel te beginnen?

Nice PR Stah! Ik zie het mezelf niet zo snel doen met 25kg! :D

Thanx, die 4,00 m grens met de 25 komt eraan !~:)

gaat goed dude!! nette match dacht ik!!:D

Terug
Naar boven