AndroidHealthClinic

Stam-X log

crushgrip (CoC) en supportgrip (DL e.d) verlopen idd niet rechtevenredig!

En toch, iets zegt me, dat als je de #4 crusht, je grip niet echt de bottleneck gaat zijn als minder dan 300 kg DL. :D

DL altijd overhands liften, tot het echt niet meer gaat. plate flips, pinch grips, zware lockouts, (for time) e.d. daar gaat je supportgrip wel flink van omhoog.
Ohwja, met jouw BW is hangen aan 1 arm ook een goede denk ik ;)

ga ik proberen, wat is het record voor jouw odd lifts ?:p

ik kan een flag en farmerwalkte 2,5x mn BW in Wout's speeltuin

50 kg one handed clean & jerk is mn huidige PR op de Oddlifts (80 kg OH squat een lange tijd geleden, 12 x BW BP, 3 x 60 kg curlz)

He Stahmixson, ouwe Highlander! Eindelijk mijn eerste reactie op je log! Het heeft even geduurd maar ik kon het niet langer meer uitstellen (na lang aandringen van jouw kant :D )en ik krijg langzamerhand wat meer vrije tijd dus ik zal je log blijven volgen. Ik zal zo snel mogelijk een 2e Highland Games-log starten zodat je een beetje op de hoogte kan blijven van wat ik aan het doen ben :p Je snapt natuurlijk wel dat dat mailtje naar Jan snel gestuurd gaat worden dus daar zit je aan vast :D

• Topic Starter Topic Starter
He Stahmixson, ouwe Highlander! Eindelijk mijn eerste reactie op je log! Het heeft even geduurd maar ik kon het niet langer meer uitstellen (na lang aandringen van jouw kant :D )en ik krijg langzamerhand wat meer vrije tijd dus ik zal je log blijven volgen. Ik zal zo snel mogelijk een 2e Highland Games-log starten zodat je een beetje op de hoogte kan blijven van wat ik aan het doen ben :p Je snapt natuurlijk wel dat dat mailtje naar Jan snel gestuurd gaat worden dus daar zit je aan vast :D

hee Brother !! TOF !

Ik vond je WFD wel erg in de buurt van mij komen, afgelopen zaterdag !
Gaat goed, maar nu stoppen, ga maar 'sterke mannen' ;)

Laatst bewerkt:
donderdag 7 december 2006

- deadlift
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 100
1 x 6 x 140
1 x 6 x 160
2 x 5 x 180 (straps)

- squats (Smith)
2 x 12 x 100 kg
1 x 8 x 120
1 x 6 x 140
1 x 6 x 160

Viel niet tegen na de deadlift !

- speed calve raise
1 x 25 x 100 kg
1 x 15 x 140
1 x 12 x 160
1 x 15 x 100 (slow)

- incline bench press
2 x 12 x 60 kg
1 x 8 x 80
1 x 5 x 100
2 x 6/5 x 90

- smal grip bench press
1 x 10 x 60 kg
3 x 6 x 80

- stretching

Laatst bewerkt:
ik kan een flag en farmerwalkte 2,5x mn BW in Wout's speeltuin

50 kg one handed clean & jerk is mn huidige PR op de Oddlifts (80 kg OH squat een lange tijd geleden, 12 x BW BP, 3 x 60 kg curlz)

Wat is een Flag , behalve een vlag ?

Tja, 2,5 x BW is zo'n 325 kg in mijn geval, dat doe ik nog niet...:mad:

Voeg mij maar bij de odd-lifts met one-arm hanging bodyweight 10 sec !

one arm hangs is toch niet zo verdomd lastig mannen? doe het regelmatig, alleen zak je altijd helemaal 1 kant heen.

one arm hangs is toch niet zo verdomd lastig mannen? doe het regelmatig, alleen zak je altijd helemaal 1 kant heen.

oefening baart kunst, was de 1e keer ! Hoe zwaar ben jij ? Ik woog 128,4 voordat ik ging hangen...

vrijdag 8 december 2006

behoorlijk opgefokt van het werk vandaag: even agressie kwijt::fire:

- WFD
15 worpen

zeer drassig veld, ging (weer) moeizaam (klinkt weer als K@#$%-smoes...:p )
Ook nog de deads en squats in de poten van gisteren...

- farmerswalk 2 x 70 kg
1 x 60 m (failed op rechter = sterke hand ??? )
1 x 55 m (ik moest droppen tijdens de zigzag door de steeg....)

Zondag 10 december 2006

kinderfeestje bij Viking1012
maar hoe neem je voorsprong ?
HAHA je gaat op tijd naar huis !:sukkeltje: :)

- tossing the caber
10 worpen 5 meter paal

paal was erg glad van de regen van de laatste tijd, maakte het niet gemakkelijk. Daardoor gebruikte ik extra hars. Had ik beter niet kunnen doen want m'n vingers zaten letterlijk vastgeplakt: 6 blaren van het losscheuren...
aaaaarrrgghh:janken:

Nee das lekker! Jij op tijd naar huis om te trainen en mij tussen die gillende kinderen laten zitten totdat het te donker is om nog buiten te kunnen trainen :headbang: Ik had het kunnen weten!
Gelukkig heb ik binnenkort genoeg vrije tijd om dit even recht te zetten :p
Morgen ga ik ook beginnen met mijn trainingslog.

Nee das lekker! Jij op tijd naar huis om te trainen en mij tussen die gillende kinderen laten zitten totdat het te donker is om nog buiten te kunnen trainen :headbang: Ik had het kunnen weten!
Gelukkig heb ik binnenkort genoeg vrije tijd om dit even recht te zetten :p
Morgen ga ik ook beginnen met mijn trainingslog.

Sucses Bro !;)

Gaat helemaal goed komen! Wat zijn jouw trainingsplannen voor deze week, welke onderdelen ga je nog doen voor de training in Folsgare?

Gaat helemaal goed komen! Wat zijn jouw trainingsplannen voor deze week, welke onderdelen ga je nog doen voor de training in Folsgare?

naast mijn standaard krachttraining op dinsdagen donderdag, hoop ik nog een keer te hamerslingeren en te kogelstoten...

hoe gaat de hamer bij jou nu je goede hammerspikes hebt ?

vraagje: waarom train je met straps en in een smith?

Niet de bedoeling om er weer een belachelijk topic van te maken van wel of niet rainen in een smith...maar je bent sterke man, dus veronderstel ik dat je wel een sterke grip kunt gebruiken en stabiliserende spieren bij je squat...

vraagje: waarom train je met straps en in een smith?......maar je bent sterke man........

ik ben een HIGHLANDER !!!:D

straps: moeite met grip bij zwaardere sets, working on it ! :mad:
Smith: helaas geen standaard squatrek aanwezig... :(
(overigens zie je bij sterkste man ook vaak één of andere squatmachine..., niet waar Iron ?)

naast mijn standaard krachttraining op dinsdagen donderdag, hoop ik nog een keer te hamerslingeren en te kogelstoten...

hoe gaat de hamer bij jou nu je goede hammerspikes hebt ?

Zelf probeer ik woensdag nog WFD en de kogel te doen maar meer zit er helaas niet in naast de gewone krachttraining.

Ik heb mijn hammerspikes pas 1x kunnen uitproberen en toen heb ik maar een stuk of 10 worpen met de lichte hamer gedaan omdat het donker werd. Ik moest heel erg wennen aan het feit dat je minder makkelijk uit kan stappen bij je worp maar ik gooide wel minstens 2 meter verder. Hier moet ik dus meer uit kunnen halen als ik er een beetje aan gewend raak.

Het enige nadeel is dat je er wel 2x zolang over doet om je hamer op te halen omdat je uit moet kijken dat je niet je spikes de grond intrapt en op je plaat gaat :D

(overigens zie je bij sterkste man ook vaak één of andere squatmachine..., niet waar Iron ?)

ow sorry meneer de Highlander:D
grip mag niet je zwakste schakel zijn he! succes

Het enige nadeel is dat je er wel 2x zolang over
doet om je hamer op te halen omdat je uit moet kijken dat je niet je spikes de grond intrapt en op je plaat gaat :D

HAHA, het wordt pas leuk wanneer je dit en-publiek doet tijdens een game !:D

grip mag niet je zwakste schakel zijn he! succes

Klopt, maar is geen must voor HG.
Overigens trek ik wel één rep zonder straps, alleen voor sets gaat die na 3-4 reps toch rollen, en dan zijn de straps toch handig...

Laatst bewerkt:

Idd Squat is bijna altijd in een soort van Smith machine op de wedstrijden die op tv komen ja, denk maar is aan dat apparaat me die vaten op de WSM. Op de Nederlandse is het ook een soort Smith machine, een vaste bewegings baan in iedergeval.

Terug
Naar boven