XXL Nutrition

Stam-X log

een training is een training ! :D
wel beetje bizar dat je uit stilstand verder gooide :D
mss was je al wat moe van die vorige 6 worpen, toch goed getraint :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.322
Steen met aanhinken valt een beetje tegen, ouwe!
WFD is toch ook minder dan je normaal gooit?

Maar je hebt wel weer onderdelen getrained en ik niet :(

dat aanhinke ben ik even kwijt...:mad: ik weet het ook niet.... kom er niet achter. Wfd ging ook moeizaam, hoewel ik vaker thuis wat minder gooi dan met de westrijd-wfd.

ik kan ook van allerlei smoesjes verzinnen van stress en slecht slapen enzo, maar goed het mag niet zo zijn.....

Zondag maar dan ! Je bent nog niet van me af ! :D

Gelukkig maar want ik heb een doel nodig om naar toe te werken. :D

Wel vreemd dat je het aanhinken even kwijt bent. Ging toch best goed de laatste tijd!

Zondag wil ik een bikkelharde strijd, RRRAAAAHHH! :D

• #1.324
Gelukkig maar want ik heb een doel nodig om naar toe te werken. :D

Wel vreemd dat je het aanhinken even kwijt bent. Ging toch best goed de laatste tijd!

Zondag wil ik een bikkelharde strijd, RRRAAAAHHH! :D

stel Sierk en de tweeling als doel dan !

• #1.326
woonwagenkamp van Nafzger :D

• #1.329
Hahaha

Dat kan geen toeval zijn, hahaha!

Nafzger, hoe zeg je dat voorzichtig, stelde een klein beetje teleur.
Jij hebt toch wel een goede wedstrijd gemaakt, was idd een bikkelharde strijd met Viking.
De broertjes waren helaas weer onbereikbaar.
En je uitdaging (dat ik WFH moest proberen) had ik sucsesvol aangenomen.
De 25kg ging toch bij mijn eerste worp netjes over de 3 meter balk, met nog 40 a 50cm over.

Tof je vandaag ontmoet te hebben, wellicht in de toekomst een keer in een strongmanwedstrijd. (krijg daar hoe langer hoe meer zin in nu ik steeds meer toffe mensen leer kennen)

Was een hele leuke wedstrijd vandaag! De bikelharde strijd is er gekomen met een half punt verschil in totaal tussen Viking en Stam-x, in het voordeel van Stam-x! Heel netjes gedaan allebei! Nette Pr op WFH! Ook Viking heel erg goed met 3 Pr's!
Marco stelde idd beetje teleur, maja wat wil je ook met 5 dochters he... zwaar leven die man;)
En wout heeft vandaag toegegeven dat hij ooit door Marco verslagen is met vrachtwagen trekken, het jaar 1974 om precies te zijn... Wout was toen 10 jaar oud....;):D

• #1.334
zondag 8 juli 2007 HG Brunssum

Na een perfecte voorbereiding van een trouwerij op 7-7-7, veel bier, champagne en weinig slaap was de familie Stam-X naar het zuiden van Nederland afgereisd voor de Highland Games van Marco Nafzger, de 5e wedstrijd die meetellen voor het NK. De desillusie van de vorige week in Olst, waar ik nog geen deuk in een pakje boter ramde, zat er nog wel een beetje in.

De hamer begon redelijk met 20,86 m, maar hier moet nog veel winst mee te halen zijn PR is erhalve 22,50 !). Traditioneel laat ik hier Viking ver achter me, maar ook hij boekt de laatste tijd erg veel progressie. Gelukkig was er vandaag een tegenvallende Pieter Karst Bouma, die normaal meters verder gooit, maar vandaag de hamer precies tussen ons in wist te werpen. Dit betekende een voorsprong van twee hele punten op Viking na het eerste onderdeel , en die bleken achteraf een cruciale rol te gaan spelen !! :)

De volgende onderdelen zware 25 kg WFD, de zware 10 kg steen, wist Viking mij te verslaan met een hele mooie PR van 7,69 m op de wfd. Ik zat er beide keren vlak achter, maar het lukt mij de laatste tijd wat minder om hier echt uit te halen....

De caber was vandaag een loterij, met een lichte 4 meter als kwalificatie en bij lager dan 75 graden bij de 5 zou het resultaat van de 4 tellen in het klassement. Met een 6 over 12 zou ik één na laatste worden. Viking gooide hem iets beter en pakte weer een punt, zodat hij bij het laatste onderdeel één punt voorsprong op mij zou hebben. Dat betekende dus hoger gooien dan Viking...

Het hooggoiien gaat hem de laatste tijd erg goed af en ook vandaag vloog het gewicht, dit maal de 20 kg, als zoete broodjes over de balk, alles in één beurt. Ik kwam wat langzaam op gang en had zelf een aantal tweede beurten nodig om uiteindelijk op 4,50 te belanden. Na drie beurten lag Viking eruit en had ik nog één poging. Door een paar flinke klappen met de grote handen op mijn rug van de tweeling van Oord werd ik opgeladen door de 4,50 m te cleanen, eindelijk nog een PR vandaag. Ook de 4,70 m ging niet slecht, hoewel het gewicht dat bovenop de lat terecht kwam verzuimde om aan de goede kant eraf te rollen....

Voor Viking was het debacle dus erg groot, omdat hij dus drie onderdelen van me had gewonnen en toch achtermij in het in het klassement eindigde... respect Ouwe voor je WFD en steen, je gaat echt heel erg vooruit, ondanks je stijve spiertjes ;) maar helaas. Nu vakantie en dan weer vlammen.

Na afloop nog even gebabbeld met de sympathieke Forum-Limburgers Jules en Powerblade. Leuk jullie ontmoet te hebben. Ook de Limbo-strong man was aanwezig, maar hem zie ik nog geen limbo-dans doen :D (sorrie ik dacht dat het gratis was, maar ook Nafzger moet wat verdienen....)

• #1.335
Was een hele leuke wedstrijd vandaag! De bikelharde strijd is er gekomen met een half punt verschil in totaal tussen Viking en Stam-x, in het voordeel van Stam-x! Heel netjes gedaan allebei! Nette Pr op WFH! Ook Viking heel erg goed met 3 Pr's!
Marco stelde idd beetje teleur, maja wat wil je ook met 5 dochters he... zwaar leven die man;)
En wout heeft vandaag toegegeven dat hij ooit door Marco verslagen is met vrachtwagen trekken, het jaar 1974 om precies te zijn... Wout was toen 10 jaar oud....;):D

het was 1947........kijk het Guiness Book of Records er maar op na :D
fijne vakantie kerel !

• #1.336
En je uitdaging (dat ik WFH moest proberen) had ik sucsesvol aangenomen.
De 25kg ging toch bij mijn eerste worp netjes over de 3 meter balk, met nog 40 a 50cm over.

Tof je vandaag ontmoet te hebben, wellicht in de toekomst een keer in een strongmanwedstrijd. (krijg daar hoe langer hoe meer zin in nu ik steeds meer toffe mensen leer kennen)

Yep zag er goed uit je WFH :D doet Nafzger je niet na....

Dat strongman doe je maar met Viking, je ziet er mij veel te buff uit voor zo'n oude man ! :D

Leuk verslag ouwe! En het debacle valt nog wel mee hoor want ik weet nu wat er mogelijk is ;)

Yep zag er goed uit je WFH :D doet Nafzger je niet na....

Dat strongman doe je maar met Viking, je ziet er mij veel te buff uit voor zo'n oude man ! :D

Haha, ik vat dit toch wel als een compliment op, op mijn 39e was ik nog maar gewoon een smal kereltje met een beetje pens eraan van 89kg.

Een collega op mijn werk, wonende in Brunssum, vond het helemaal niet leuk dat ik hun sterkste man met WFH verslagen had :D.

Leuk verslag van de wedstrijd, en gefiliciteerd met het feit dat je Viking verslagen hebt (oei, nu mag ik niet meer strongman met hem doen)

top verslag weer ouwe!

Terug
Naar boven