Zaterdag en Zondag 4 en 5 augustus 2007
Stichting Promotion Highland Games organiseerde een trainingsweekend in Beckum. Het was mijn laatse weekend van de vakantie en leuk om wat te gooien en ondertussen bier te drinken en te bbq'en

Een vijftal Nederlanders en één Duister waren voor de gelegenheid naar het Oosten (voor mij dan) afgereist, en en tevens een tweetal dames, waaronder mijn mooie vrouw
Na de koffie met zelfgebakken Deutsche Citronen-koecher begonnen we rustig met het kogelstoten.
- 5,5 kg kogel afwisselende variates in stoten, totaal wel 20 worpen.
Helaas was mijn beste worp (nog steeds) die uit stand en haal ik vrijwel niets uit het aanhinken...
- WFD 12,7 kg 20 worpen
Dit was weer een ander formaat ketting dan dat ik gewend was, en dat was te merken aan de tegenvallende afstanden. Wel veel op techniek getrained en erg nuttige tips mee gekregen.
- Lichte hamer 7,25 kg, 15 worpen.
Lekker hamertje en mooie afstanden richting de 29 meter ! Ook hier weer wat bruikbare tips meegekregen. Dat word weer hard aan werken deze winter ! (blijft natuurlijk lastig om tijdens het wedstridjseizoen je techniek bij te schaven....)
- Cabertoss, verschillende lengtes en diktes gegooid, voornamelijk uit stand. Heel veel worpen wat een behoorlijke blauwe plek op mijn sleutelbeen tot gevolg had...
Daarna was het veel bier en heel veel vlees, en ook behoorlijk brak zo actief geweest te zijn in de hitte van boven de 30 graden...
Na een kort nachtjes en slecht geslapen ( ik haat camperen op zo'n k*t dun matje) toch nog een heerlijk ontbijtje naar binnen gewerkt, was het tijd voor een wedstrijdje over alle onderdelen. Per onderdeel kregen we 4 beurten. Halverwege was de koek echter bij iederen op, en zijn we maar gestopt om bij een Grill restaurant in de buurt het weekend gezellig af te sluiten. De afstanden waren ook bij iederen erg selcht, maar dat was ook niet gek na de dag van gisteren.
- Lichte kogel 7,25 kg ; 4 worpen; beste iets van 9,65 m ofzo...
- Zware kogel 10 kg ; 4 worpen; 8,18 m
- Lichte WFD 12,7 kg; 4 worpen; 13,13 m

- Zware WFD 25,7 kg; 4 worpen; 7,60 m ofzo, beter
- Lichte hamer 7,25 kg; 4 worpen; 26,80 m (ging de dag eerder dus veel beter)
- Zware Hamer 10 kg; 4 worpen; 21,80 m niet slecht !
Daarna wat bier gedronken en kon het daarna toch niet laten om (op blote voeten) de blauwe plekken nog wat groter te maken:
- caber 5,5 m; een worp of 3 en daarna 4 m ook zoiets.
Het was een leuk en gezellig weekend, ik heb wel drie dagen nodig om te herstellen, alles is brak en doet zeer....... Nu maar hopen dat ik de tips over kan zetten in extra afstand, de komende wedstrijden. Ik lees dat de Vlaamse Reus inmiddels over de 30 m met de zware hamer gooit, daar kan ik voorlopig nog niet aan tippen....