XXL Nutrition

Stam-X log

HAHAHA zover je het rennen kan noemen :) Voel je wel verschrikkelijk aan de hams !
Heb ik lekker weg kunnen fietsen vanmiddag, mijn vrouw wilde op de fiets naar de stad, hmmm, toch zeker 2 x een kwartier fietsen... :) cardio :rolleyes:

vanavond nog even naar de gym, maar veel zal dat niet worden. Iets van DL en incline bench ofzo en dan sauna :)
Doe maar gek ;)
haha als ik jou was zou ik wat vaker de fiets nemen als je conditie zo beroerd is ;)

dat lijkt mij ook wel grappig, maak is een filmpje van je warming-up sprintjes :D ;) :jk:

why :jk: ??? Ik wil dr wel een filmpje van zien :D

ik wil daar ook wel een filmpjes van zien :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.423
leedvermaak ? Wellicht dat Viking eens stiekum wat kan filmen tijdens de warmingup ;)

drie keer is scheepsrecht (fietsen meegeteld) dus ook nog 's avonds naar de gym geweest.

- Incline Bench Press
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 80
5 x 5 x 90 SPEED

- Small Grip Seated Machine Press
5 x 10 x 80 kg

- Deadlift
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 110
5 x 5 x 150 SPEED

- Pull Throughs
3 x 10

inclusief het 'sprinten' hebben de hams nu wel genoeg op hun fl**ker gehad vandaag ;)

- Crunch Machine
- Stretching
- Infrarood Sauna

kort maar krachtig.... :)

leuke training, snelheid erin.
die sauna bevalt jou wel he? :D

nette sessie, en sprintjes wennen wel hoor, rustig aan beginnen en zorgen dat je goede schoenen hebt.

Je moet geen dingen doen waar je lichaam niet op gebouwd en berekend is. Die sprints ga je nog een keer spijt van krijgen, ik kan het weten.

• #1.430
Je moet geen dingen doen waar je lichaam niet op gebouwd en berekend is. Die sprints ga je nog een keer spijt van krijgen, ik kan het weten.

je kan best eens gelijk hebben.......

echt te gek zal ik het nooit doen hoor, ik zei ook wel gekscherend dat het voor een ander joggen is, maar dat is ook gewoon zo. Ben reeds geopereerd geweest aan de knieën in de tijd dat ik nog B-balde en later heb ik zelfs mijn linker hamstring AFgescheurd. Deze is door een medische blunder nooit meer aangezet geweest. Toch een beetje halve kracht dus :) Ik heb er geen last van, maar zal gerust andere spieren anders belasten dan anderen. Vandaar ook mijn (nog) kleine blessures zo nu en dan aan onderrug en heupen. Grote kans dat dit door onsymmetrisch belasten vanwege hamstring komt......

toch blijf ik wel eens nieuwsgierig en probeer zo nu en dan wat uit, ik blijf echter op mijn hoede :)

Echt sprinten zit er voor ons toch nooit meer in Stah, het zal hooguit een lomp looppasje zijn :D

Heb laatst Jarno nog een radslag zien doen bij een wedstrijd op tv, in Sofia was dat geloof ik.
Dat met 145kg.

Maar met een slecht gerepareerd been word rennen wel andere soep lijkt me.
Maar ik heb zelf toch wel de ervaring dat ik met sprinten wel trager accellereer, maar een hogere eindsnelheid bereik dan menig toch 30-40kg lichter persoon.
Grotere afstanden lijken mij het probleem met een zware bouw, het energieverbuik is te hoog en vermoeiing slaat er snel in en het is funest voor de knieën.
Bij een sprintje van 15-30 sec lijkt me dat niet zo'n probleem.

• #1.435
Heb laatst Jarno nog een radslag zien doen bij een wedstrijd op tv, in Sofia was dat geloof ik.
Dat met 145kg.

Maar met een slecht gerepareerd been word rennen wel andere soep lijkt me.
Maar ik heb zelf toch wel de ervaring dat ik met sprinten wel trager accellereer, maar een hogere eindsnelheid bereik dan menig toch 30-40kg lichter persoon.
Grotere afstanden lijken mij het probleem met een zware bouw, het energieverbuik is te hoog en vermoeiing slaat er snel in en het is funest voor de knieën.
Bij een sprintje van 15-30 sec lijkt me dat niet zo'n probleem.

Zag ik ook van Jarno :eek: sommige springen ook zo in een spagaat. Heb ik ook één keer gedaan, vandaar die spierscheur (dronkenmansactie:()

Eerste wet van Newton, Ouwe, massa=traag
dus stopt ook trager !

ik hou het op het lompe looppasje ;)

• #1.436
Vrijdag 3 augustus 2007

Morgen voor een trainingsweekendje weg, maar toch een even een kort traininkie.

- Seated Dumbbell Shoulder press
1 x 15 x 16 kg
1 x 12 x 20
1 x 10 x 24
1 x 8 x 28
1 x 8 x 32
3 x 5 x 34

- Clean & press
5 x 3 x 80 kg

- Barbell Row
5 x 10 x 80 kg

- Small Grip Pull Down Machine
5 x 10 x 80 kg

- Dumbbell Curl
1 x 12 x 18 kg
1 x 10 x 20
1 x 8 x 22
1 x 6 x 24

- Concentration Curl (hak zin in :))
3 x 12 x 12 kg

- Abroller/Leg Raise
5 x 15

- Stretching

Lekkere training, ik veronderstel dat je toch serieus wat bicepkracht nodig hebt bij de cabertoss ?

• #1.438
Zaterdag en Zondag 4 en 5 augustus 2007

Stichting Promotion Highland Games organiseerde een trainingsweekend in Beckum. Het was mijn laatse weekend van de vakantie en leuk om wat te gooien en ondertussen bier te drinken en te bbq'en :) Een vijftal Nederlanders en één Duister waren voor de gelegenheid naar het Oosten (voor mij dan) afgereist, en en tevens een tweetal dames, waaronder mijn mooie vrouw ;)

Na de koffie met zelfgebakken Deutsche Citronen-koecher begonnen we rustig met het kogelstoten.

- 5,5 kg kogel afwisselende variates in stoten, totaal wel 20 worpen.
Helaas was mijn beste worp (nog steeds) die uit stand en haal ik vrijwel niets uit het aanhinken...

- WFD 12,7 kg 20 worpen
Dit was weer een ander formaat ketting dan dat ik gewend was, en dat was te merken aan de tegenvallende afstanden. Wel veel op techniek getrained en erg nuttige tips mee gekregen.

- Lichte hamer 7,25 kg, 15 worpen.
Lekker hamertje en mooie afstanden richting de 29 meter ! Ook hier weer wat bruikbare tips meegekregen. Dat word weer hard aan werken deze winter ! (blijft natuurlijk lastig om tijdens het wedstridjseizoen je techniek bij te schaven....)

- Cabertoss, verschillende lengtes en diktes gegooid, voornamelijk uit stand. Heel veel worpen wat een behoorlijke blauwe plek op mijn sleutelbeen tot gevolg had...

Daarna was het veel bier en heel veel vlees, en ook behoorlijk brak zo actief geweest te zijn in de hitte van boven de 30 graden...

Na een kort nachtjes en slecht geslapen ( ik haat camperen op zo'n k*t dun matje) toch nog een heerlijk ontbijtje naar binnen gewerkt, was het tijd voor een wedstrijdje over alle onderdelen. Per onderdeel kregen we 4 beurten. Halverwege was de koek echter bij iederen op, en zijn we maar gestopt om bij een Grill restaurant in de buurt het weekend gezellig af te sluiten. De afstanden waren ook bij iederen erg selcht, maar dat was ook niet gek na de dag van gisteren.

- Lichte kogel 7,25 kg ; 4 worpen; beste iets van 9,65 m ofzo...
- Zware kogel 10 kg ; 4 worpen; 8,18 m
- Lichte WFD 12,7 kg; 4 worpen; 13,13 m :(
- Zware WFD 25,7 kg; 4 worpen; 7,60 m ofzo, beter
- Lichte hamer 7,25 kg; 4 worpen; 26,80 m (ging de dag eerder dus veel beter)
- Zware Hamer 10 kg; 4 worpen; 21,80 m niet slecht !

Daarna wat bier gedronken en kon het daarna toch niet laten om (op blote voeten) de blauwe plekken nog wat groter te maken:

- caber 5,5 m; een worp of 3 en daarna 4 m ook zoiets.

Het was een leuk en gezellig weekend, ik heb wel drie dagen nodig om te herstellen, alles is brak en doet zeer....... Nu maar hopen dat ik de tips over kan zetten in extra afstand, de komende wedstrijden. Ik lees dat de Vlaamse Reus inmiddels over de 30 m met de zware hamer gooit, daar kan ik voorlopig nog niet aan tippen....

• #1.439
Lekkere training, ik veronderstel dat je toch serieus wat bicepkracht nodig hebt bij de cabertoss ?

Als je goed opppakt en je hoeft bijna niet te corrigeren zal dat meevallen, anders is het inderdaad een hoop rug en biceps, en dat kost (te veel) kracht...

Mooie training(en) Stah! Jammer dat sommige afstanden tegenvielen maar aan de andere kant heb je natuurlijk wel aan je techniek gewerkt.

Ik hoop niet dat je teveel waardevolle tips hebt gekregen ;)

Dat bier en vlees klinkt in ieder geval wel goed!

Terug
Naar boven