MuscleMeat

Stam-X log

Kekeke ^_^

Lek overzicht zo, die pr's. Ik zal proberen om na de gemiste kans in Dordrecht wellicht in Hank een kijkje te komen nemen, mannen. Ik kom de dag ervoor terug van vakantie als het goed is en Hank ligt hier in de buurt...

Dus bereid je goed voor!1! :D

BEUK!
Ik zie het al voor me :D
Dat plaatje met die strongman doet de herculeshold.
Voor dit onderdeel haal je echt geen voordeel uit crossovers.
Het is een puur griponderdeel en belast vooral je onderarmen en je schoudergordel en bovenrug.
Je zou dit wel op een crossover station kunnen trainen ware het niet dat die meestal tot zo'n 80kg per kant met katrol gaan, dat zijn 40 echte kilo's per hand.
Dan komt er voorlopig niemand anders op dat ding, want dat houdt een echte strongman een eeuwigheid vast.
(voor de gein ga ik het wel eens proberen hoelang ik beide kanten fullblock zo beet kan houden)

Voor je WFD zit er wel voordeel in daar je net voor het werpen zo een extra zwieper met je borstspieren aan het gewicht kunt geven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.463
Donderdag 9 augustus 2007

Ondanks de kleine lichaamlijke beslommeringen, toch maar wat gedaan:

- Seated Dumbbell Shoulder Press
1 x 15 x 16 kg
1 x 15 x 20
1 x 12 x 24
1 x 10 x 28
1 x 8 x 32
3 x 5 x 34

- Clean & Press
5 x 5 x 70 kg

- Deadlift en Shrug
5 x 10 x 100 kg

- nog een viertal rugmachines, hoog in de reps
- Barbell Curl

- Crunches

- Stretching

Voelde in het begin wat stroef, vooral als je bij de zwaardere sets wat scheef gaat drukken.. Daarna ging het eigelijk gewoon goed en pijnloos. Voel me vanmorgen ook minder stijf dan de voorgaande dagen. Vanmiddag maar weer wat gooien :D

ja we worden echt oud he sta!neemt niet weg dat het toch lekkere trainingen zijn!

kerel ziet dr netjes uit je stats!!!

Wat ga je gooien dan? Dwergen ofzo.....???

• #1.467
Ja, goed idee voor vandaag ! Wou je langskomen :D

Pas jij nou maar op voor je rug, OPA! ;)

• #1.471
Vrijdag 10 augustus 2007

- Tossing the caber, 12 worpen, 5 meter paal.

Warming up met MP, FRSQ, en wat rennen (ik zal het geen sprinten meer noemen :))

Daarna afwisselend met aanloop én daarna meteen een keer uit stand gegooid. KILLING !
Ging weer beter dan voorheen, toch wel 80 graden gegooid, zowel met aanloop als uit stand :)

Tot slot wat Caber-Drills gedaan:
- Supersetjes FRSQ met MP en GM met sprong
- BSQ met PP
- Rennen, uit stand vanaf de grond gooien en weer terugrennen.

- Stretching.

De paal begint aardig uit te drogen en te scheuren. Dus heb ik hem daarna maar even in de lijnolie gezet (leuk werk NOT voorovergebogen en lekker voor hams en kuiten...) Mogen nog maar wat Ducktape er omheen, voor wat stevigheid. Ik hoop hem nog te tossen voordat ie in tweeën breekt :D

nette training kerel!!!:D

• #1.473
Zaterdag 10 augustus 2007

- Hamerslingeren 7,25 kg 20 worpen (Viking-style ;))

Ik ging wat opmerkingen uitproberen van vorig weekend en dat had dus zijn effect op de afstanden. Deze waren SLECHT, maar constant zo rond de 25-26 m. Vorige week gooide ik nog een 29 m ! Ook had ik problemen met de hars die erg glad werd, zodat ik moeite met het controleren van de stok had... Dat ging na verloop van tijd wel wat beter, maar toen had ik mijn kryuid alweer verschoten...

Nee, dan had je er wel 30+ gedaan met zo'n licht hamertje, hahaha! Maar het begint er op te lijken :D

• #1.475
Zondag 12 augustus (inderdaad 12, ik was de tel even kwijt geloof ik....)

Nog voordat we naar het Zuiden afreisden voor familiebezoek, toch nog even de sportschool op gezocht...

- 10 minuten home-trainer

- Incline Bench press
2 x 15 x 60 kg
2 x 10 x 80
3 x 5 x 100

- Flat Bench Mediunm Grip Lock Outs (10 cm ROM)
1 x 10 x 100 kg
1 x 6 x 140
1 x 3 x 160
1 x 3 x 170
1 x 3 x 180 (niet slecht, voor een zondag :))

- Small Grip Bench
1 x 10 x 80 kg
1 x 6 x 90
3 x 5 x 100

- Bench Dips
1 x 15 x BW
3 x 10 x BW + 40 kg

- Cable Crossovers
4 x 15

- Machine Crunch
3 x 25 x 40 kg

- Stretching

Niet slecht voor een zondag hoor!

Wat een k*ttraining! :D

Haha, gewichten zien er mooi uit.
Die lockouts doe je wel met een hele kleine rom, voel je erna toch wel goed je triceps?
Ik pak een wat grotere ROM als ik van die partials doe, ik laat de stang zakken tot mijn bovenarmen parallel aan de grond zijn, want vanaf dat punt gebruik je hoofdzakelijk je triceps om uit te drukken.

• #1.478
Wat een k*ttraining! :D

Haha, gewichten zien er mooi uit.
Die lockouts doe je wel met een hele kleine rom, voel je erna toch wel goed je triceps?
Ik pak een wat grotere ROM als ik van die partials doe, ik laat de stang zakken tot mijn bovenarmen parallel aan de grond zijn, want vanaf dat punt gebruik je hoofdzakelijk je triceps om uit te drukken.

HAHA, wat k*t :p

Ik zal ze eens met wat meer ROM proberen, inderdaad! Thanx voor de tip :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maandag 13 augustus 2007:

- Weight For Distance
5 kg vrouwen gewichtje 5 worpen puur op techniek.
15 worpen 10 kg zelfmade-gewichtje

Vandaag eens licht getraind en filmpjes gemaakt. Goed bekijken en dan weer proberen bij te sturen en aan te passen. Ben er achter dat al mijn draaien best goed zijn. Moet nog wat rechterop met de rug staan tijdens de draai, maar weer wat meer door de knieeën richting powerposition. Ook maak ik al reeds voór de eerste draai en raar hupje. Ik draai mee met de linkerbeen, maar zet hem dan weer plat neer als het gewicht naar achteren zwaait. Dan ga ik compenseren door met mijn rechterbeen een soort van hupje op de plaats te doen. Dat alles in 1/100 van een seconde ofzo. Verhelderend. Ik denk dat ik daarbij een hoop snelheid uit mijn draai laat... Verder ziet het er zowiezo wat slow-motion uit.

SNELHEID en GEEN hupje dus is het devies... :)

HAHA, wel leuk zo je eigen filmpjes bestuderen :D

Hehe, eindelijk eens wat volume in je trainingen :D

Is idd goed om het eens op film te bekijken. Dat hupje was me al eens opgevallen maar ik dacht dat je het zelf wel wist.
Maar ook al weet je je snelheid op te voeren, je zult zelf altijd slowmotion blijven zien als je filmpjes bekijkt. Een ander die dezelfde snelheid heeft zal altijd sneller lijken. Dat is net zoiets als je eigen stem horen op tape, dan denk je ook: Ben ik dat? :eek:

Die foto is gemaakt in Beckum zeker?

• #1.480
Dat hupje wist ik wel, maar niet dat ik die andere been indraai en dan weer neerzet....

Het zal best HAHA. wat een k*t stem heb ik dan :D

Foto is van Schiermonnikoog, maar die game heb je waarschijnlijk al uit je geheugen gewist ;) Een beetje mijn log wat opleuken.....

Terug
Naar boven