AndroidHealthClinic

Stams log - Round 2!

Stam

Competitive Bodybuilder
Waardering
136
Lengte
1m95
Massa
82kg
Intro:
Oke, ik ben al een tijdje op het DBB forum ( half jaartje ).
Ik begon enthousiast met krachttraining met Tymen hier van DBB in zijn garage, maar met langzame vooruitgang ( 5 kilo in 3-4 maanden ), maar waar het zat, ik heb geen idee!. Daarna ben ik een weekje ziek geweest met overgeven en kreeg geen hap door mijn keel. Gevolg: terug op mijn begin gewicht :( en ik begon t bodybuilden iets aan het verslonsen.

Goede voornemens doe ik normaal niet, maar als je iets wilt moet je er iets voor doen, dus ik dacht: Ik begin gewoon opnieuw met een nieuw logje en begin gewoon opnieuw met bodybuilden ( ik lag er totaal maar 1 maandje uit met 1x trainen in die maand ) om zo alsnog motivatie te krijgen!.

Info over mezelf:
Ik ben 19 jaar ( maart 20 ) en ik weeg momenteel 67 kilo bij 1.95 ( veel te weinig dus ). Ik doe momenteel een ICT opleiding. Via DBB ben ik ook achter gekomen dat ik volgens mij een soort van deukje in mn borst heb ( pectus excavatum ).

Ik ben altijd een mager jochie geweest ook in mijn verleden en daar wil ik graag vanaf, zodat ik me ook lekkerder in mn vel voel.

Ik ben samen met een vriend toen ik 16 was begonnen in een sportschool aardig ver van mijn huis. We deden samen cardiotraining op de loopband, fiets en dat roei ding. Die tijd dacht ik dat ik er wel breder door werd! :roflol:
Gestopt omdat ik bijna niet meer ging, deels geen zin / deels te ver

Toen kwam ik bij Tijmen in de klas en die nodigde me uit om een keer samen te trainen op de sportschool, zo gezegd zo gedaan. Tymen kreeg een homegym en ben sinds eind zomervakantie begonnen samen met hem te trainen

Doel:
Mijn eind doel is momenteel 90-100 kilo met 10% of minder BF, maar daar tussen ook nog stapjes zodat ik doelen kan bereiken en niet gelijk streef naar het einddoel zonder daartussen iets te bereiken

Stats:
Lengte: 1.95
Gewicht: 67 kilo
BF: ?? zal wel niet zo veel zijn :D

Training:
Momenteel volg ik ( nog steeds ) een full body training. Ik ben van plan om een split schema te beginnen, maar ik wil eerst ff de training op een rijtje hebben zodat ik dan weet welke dagen ik ga trainen.

Voedingsschema:
Heb ik niet :o, gewoon pakken wat je pakken kan!

Training log notaties:
Lijkt me logisch maar ik zet eerst aantal reps en daar achter de kilos!

Problemen:
Mijn grootste probleem is denk ik wel de voeding, vooral in weekenden en vakanties; ben je laat op / ga je vaak uit.
Nou vraag ik me af na het uitgaan hoe regelen jullie dat met bulken? Wekker zetten?

Tussendoelen:
70 kilo
75 kilo
80 kilo
85 kilo
90 kilo
100 Deadlift
75 Squat
50 Benchpress

Vragen / opmerkingen zijn altijd welkom!

Dus hierbij: Round 2

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Training van vandaag:

Deadlift
12*52
10*62
10*62

chest flies ( eerste keer )
12*10
12*10
8*20

Bor ( bijna ook nog nooit gedaan)
12*22
12*22
10*27

side raises
10*7.5
10*7.5
10*7.5

Bicep curls ( met ez )
10*18
10*18
10*18

Heerlijk getraint na een maand zo goed als niet getraint te hebben, ik had echt geen kracht meer over voor de skullcrushers, die pak ik de volgende keer wel weer mee!

Je gaat beginnen met ong. zelfde stats als ik had.
Succes ermee, als je goed eet zul je eerste maanden lekkere gains maken:D

Ik begon ook met 62kg. Veel eten, hard trainen en goed rusten. Veel suc6.

Zal proberen je te volgen.

Een handige tip om je voeding op orde te krijgen is de eerste paar dagen/weken hier posten wat je eet( liefst met aantal Kcals en evt. verhoudingen ) zo krijg je direct feedback over of je wel of niet voldoende eet.

• Topic Starter Topic Starter
@ iedereen bedankt voor jullie hulp / intresse, stel ik op prijs:D

Een handige tip om je voeding op orde te krijgen is de eerste paar dagen/weken hier posten wat je eet( liefst met aantal Kcals en evt. verhoudingen ) zo krijg je direct feedback over of je wel of niet voldoende eet.

na waardeloze vakantie die k*t ging met eten ben vandaag weer een beetje begonnen:

Ontbijt
2 bammetjes met kaas en ijsthee
moest een bus halen die ik alsnog misde :mad:

schoolpauze:
3 bammetjes met kaas en 0.5L cola

in de trein terug naar huis
had nog een bammetje met kaas dus die heb ik op gegeten

avondeten:
een groot bord zo vol met rijst dat mn 2 hamburgers en spinazie dr niet meer op pasde of t werd een mokes grote berg
met stuk komkommer en zon 300ml yoghurt Geen idee!

nu:
0,5L volle melk 65kcal per 100ml dus 195kcal totaal
zakje wokkels :o 96kcal 0,8 eiwit 13g kooly

rest van de waarden weet ik niet :D
morgen lange dag op school, vroeg beginnen proberen 8 tot 10 bammetjes dr in te proppen

Extra info:
bammetje = een lichtbruine boterham

Zal ik mijn moeder informeren om extra rijst en kipfilet mee te nemen voor tussen middagen door?

Je krijgt echt mega weinig eiwitten binnen, heb je de stickies gelezen in de voedingssectie? Ook denk ik dat je echt nog flink veel meer zult moeten eten( meer totale Kcals ) wil je groot en sterk worden:p

Probeer voor jezelf gewoon een voedingsschema te maken en je daar in grote lijnen aan te houden, kom je al een heel end.

Je krijgt echt mega weinig eiwitten binnen, heb je de stickies gelezen in de voedingssectie? Ook denk ik dat je echt nog flink veel meer zult moeten eten( meer totale Kcals ) wil je groot en sterk worden:p

Probeer voor jezelf gewoon een voedingsschema te maken en je daar in grote lijnen aan te houden, kom je al een heel end.

mn moeder neemt weer bakken volle kwark mee als ze naar de winkel gaat :D
ik denk het niet, ik weet het wel zeker dat ik meer moet eten :o

Eetlogje van vandaag:

Ontbijt:
2 bammetjes met kaas en melk

school pauze #1
2 bammetjes met kaas en 250ml cola

school pauze #2
2 bammetjes met kaas en 250ml cola

schoolpauze #3 ( was maar 5 minuutjes )
1 bammetje met kaas

Bus gemist dus in de kiosk maar 100g roze cadilacs gehaald :D

Avondeten:
Heule grote berg stampot wortelen met hasjee
bak yoghurt

Daarna:
300ml melk
zakje chips
appelflap

Nieuwe aanpak:
weekelijkse doelen:

deze week
minimaal 2 hopelijk 3x trainen
koken :brew:
en goed/veel vreten!

Je voedingsschema is nog behoorlijk aan de magere kant.

Je zou bijvoorbeeld s'morgens 3 eieren kunnen koken en en dan van twee eieren alleen het witte en 1 volledig ei nemen.
In de schoolpauzes kun je het beste minimaal 3 boterhammen per keer nemen.
Als beleg zou je kunnen varieren met pindakaas, kalkoenfilet, kipfilet etc..
Voor het slapen gaan kun je het beste een bakje (500 ml) kwark nemen. Ikzelf doe er een appeltje doorheen die ik in stukken snij omdat ik het anders niet wegkrijg.
Ik heb wel eens gehoord dat yoghurt niet zo goed is.
Is het misschien ook een mogelijkheid om die cola te vervangen door water?

Hoezo van 2 eieren alleen het witte? Kan gewoon prima 3 hele eieren eten hoor.
Succes iig ik ga je volgen

Je voedingsschema is nog behoorlijk aan de magere kant.

Je zou bijvoorbeeld s'morgens 3 eieren kunnen koken en en dan van twee eieren alleen het witte en 1 volledig ei nemen.
In de schoolpauzes kun je het beste minimaal 3 boterhammen per keer nemen.
Als beleg zou je kunnen varieren met pindakaas, kalkoenfilet, kipfilet etc..
Voor het slapen gaan kun je het beste een bakje (500 ml) kwark nemen. Ikzelf doe er een appeltje doorheen die ik in stukken snij omdat ik het anders niet wegkrijg.
Ik heb wel eens gehoord dat yoghurt niet zo goed is.
Is het misschien ook een mogelijkheid om die cola te vervangen door water?

volle kwark is goed genoeg of moet het magere kwark zijn? ik dump dr meestal suiker doorheen :D

Waarom is yoghurt niet goed doen en waarom cola vervangen door water? kank net zo goed iets van yogoyogo meenemen, lekker heur!

Hoezo van 2 eieren alleen het witte? Kan gewoon prima 3 hele eieren eten hoor.
Succes iig ik ga je volgen

bedankt man, en vroeg ik ook eingelijk af :D

zo bami-pangang eten en dan over uurtje sporten bij tijmen...

ben alleen beetje moe, mja moet gebeuren he :o

volle kwark is goed genoeg of moet het magere kwark zijn? ik dump dr meestal suiker doorheen :D

Waarom is yoghurt niet goed doen en waarom cola vervangen door water? kank net zo goed iets van yogoyogo meenemen, lekker heur!

Magere kwark voor het slapen gaan is ideaal om de nacht door te komen. De vetten die ik volle kwark zitten zijn niet zo goed. En voor de nacht kun je beter niet teveel vetten nemen.
En in cola zitten veels te veel snelle suikers.

Succes met je training!!!

Ik zat 2,5 jaar geleden op 72kg bij 1,93m... vetpercentage 14,71%
laatste test zat ik op 85 kg met een vetpercentage van 16,90%

Als ik de berekening maak ben ik op die tijd 8kg spier bijgekomen en 5kg vet

Nu een aantal maand later 91kg ;-)

Mij is het gelukt, dus jou zal het ook wel lukken!!!!

Ik volg je...

Hij kan de komende tijd vreten wat ie wil..
want tis best ecto. Gewoon eten wat je eten kan
doe elke 1-2 uur vol eten. genoeg water drinken

begin de dag met havermout/brinta. daarbij drink je nog 2 glazen melk(0,4-0,5l)
neem je daarna in de bus nog 2 broodjes.(pindakaas,kip etc.)
elke pauze 3-4broodjes + water/melk (pindakaas,kip etc.)
thuis komt uit school nog 0,5l melk
* als je traint ook nog*
je avond eten
500 kwark voor t slapen gaan.

Zo ben ik in de eerste weken snel aangekomen ;)

Gewoon eerst een fatsoenlijk voedingsschema maken, anders kun je trainen wat je wilt, maar dan train je de spieren er alleen maar af in plaats dat ze erbij komen. Er is hier genoeg over voeding en voedingsschema's te vinden op dit forum.
Goeie voeding is veruit het belangrijkste om te kunnen groeien.

Succes!

Beter niet teveel KOOLHYDRATEN. Vetten zijn savonds niet erg, sterker nog je zou juist je KH's savonds willen vervangen door vetten.

In kwark zitten langzaamverteerbare eiwitten die heel de nacht langzaam verteerd worden. Dat is wat je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
In kwark zitten langzaamverteerbare eiwitten die heel de nacht langzaam verteerd worden. Dat is wat je nodig hebt.

No shit er zit Caseine in.:rolleyes:

Jij verkondigt dat de vetten in volle kwark slecht zijn, dit is bullshit. Jij insinueert dat vetten s'avonds slecht zijn, dit is ook bullshit.

oke, ik zal wel weer een schematje posten van de dag, als ik de tips erin heb gezet! :D, maar het grootste deel is ook gewoon zoveel eten, maak niet uit wat ( ja niet elke dag junk food maar gewoon over het algemeen :) )

training van vandaag ging echt lekker!

Squats
12*32
12*42
10*47 ( mijn oude PR weer gehaald )

chest flies
10*12.5
10*12.5
10*12.5

Bor ( bijna ook nog nooit gedaan)
12*22
12*22
10*27

skull crushers
8*18
12*18
10*18

Kuiten maar ook getraint; gewoon met 20 kilo in de hand, op je tenen staan en dan 1-2 seconde vol houden en dat met 3 setjes, 15 reps

Bicep curls ( met ez )
12*18
8*23
6*23 (geen 8 helaas :( )

Laatst bewerkt:
No shit er zit Caseine in.:rolleyes:

Jij verkondigt dat de vetten in volle kwark slecht zijn, dit is bullshit. Jij insinueert dat vetten s'avonds slecht zijn, dit is ook bullshit.

Dat is inderdaad mijn mening.
Wat zou jij dan aanraden als laatste maaltijd?

Laatst bewerkt:
als ik dit zo bekijk eet je nog steeds te weinig en teveel troep.

als je ff terug denkt aan 1 of 2 jaar terug zat ik me altijd in de pauzes op school vol te gooien met brood en chocomelk.
fl**ker de cola weg en drink daar melk voor, jij kan vetten hebben dus drink gewoon volle melk.
probeer daarnaast ook brinta naar binnen te schuiven, ideale waardes.

na de training direct iets eten met snelle eiwitten en koolhydraten.

voor het slapen gaan kwark om de nacht door te komen.

ik krijg het nu ff niet meer voor elkaar maar voorheen at ik 6-8 keer per dag (3000-5000 kcal) en trainde ik 3-5 in de week. dat heeft me 10 kilo in het eerste jaar opgeleverd.

Terug
Naar boven