XXL Nutrition

Standing Double Bicep Curl iemand?

Jaredp

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
8%
Beste DBBers,

heeft iemand van jullie ervaring met deze oefening, zoja is het ook een goede oefening, want ik zie niemand deze ooit uitvoeren.

De excercise: Cables aan beide kanten op schouderhoogte afstellen en dan zeg maar vanuit gestrekte armen je handen naar je hoofd trekken. (zegmaar naar de positie hoe je normaal je biceps flext)

Ben benieuwd naar de ervaringen :D

Die oefening heet ook wel posecurl.

Vind het zelf wel een fijne oefening en doe hem ook bijna altijd als ik biceps train.

ik deed hem ook altijd als laatste oefening om nog even lekker 'vol te pompen' na 2 of 3 zware oefeningen. Kon er altijd nog een lekkere pomp mee creeeren

De oefening die je net beschrijft heeft voor mij persoonlijk totaal geen meerwaarde.

Ik pak deze oefening tegenwoordig heel af en toe eens als prikkel. Maar daar kun je in principe elke verrekte-mongol-oefening voor gebruiken.

Beetje zonde als deze oefening in de plaats van bepaalde "massabouwers" wordt gebruikt. Oefeningen die daadwerkelijk haar ding doen.

Maar goed, ieder fysiek is én reageert anders. But don't get your hopes up.

Deed hem 'vroeger' toen ik nog op een sportschool zat ook, vond em wel lekker.
Maar echt een must is het niet.
Nu ik een home gym heb zonder cable cross mis ik deze oefening niet in ieder geval.

De grap bij deze oefening is dat de weerstand maximaal is op het punt dat je biceps bijna helemaal is samengetrokken. Dat maakt hem zeer geschikt om je armen goed op te pompen.

Machine curls doen min of meer hetzelfde.

edit: ik had een mooi artikeltje hierover het bb.com forum, maar daar ben ik nu gebanned lol

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven