MuscleMeat

Starters 2012 Log: Appleknockers Flophouse

Je trekt te veel uit je rug. Je hebt exact hetzelfde probleem als ik. Bij 80%+ trekt je rug waarschijnlijk veel te bol. Meer je benen betrekken bij de start.

borst hoog HOUDEN bij de start van elke rep

• Topic Starter Topic Starter
cheerio ghomieZ

UB

Medince ball throws
een zooitje

Paused bench - hammergrip pullups
5x 50 - 5xBW + 10
5x 62,5 - 3xBW + 20
3x 75 - 2x BW + 30
5x 80 - 2x BW + 35
5x 92,5 - 2x BW + 30
6x 105 - 2x BW + 30

Dips - DB Rows
12x BW + 24kb - 8x 52,5 L&R
10x BW + 24kb - 10x 52,5 L&R
9x BW + 24kb - 8x 52,5 L&R

assistance
cs rows 3x 15
bb curls 2 sets
Neck Harnass 1x50

LB

Powercleans
warming up
5x 80
3x 90
1x 100

Squats
wamring up
3x 140
3x 160
3x 180
0x 195 (GAAAAAAAAAAAAAY)

SSB Goodmornings
10x 55
10x 65
10x 75

KB Swings
5x 10 40kilo kb L&R
1x 25 40kilo kb 2 handed

ABs
get ups
ab wheel
leg raises
situps

Onder welke smoes faalde je 195 sq? 20kg onder max?

Enje houd een fake log bij?

Nee srs, hoe kan het? Ben je nog niet in vorm?

dunnow, vorige keer 3x185, dus in theorie sloeg het nergens op. voelde me vandaag niet zo sterk. laatste rep met 180 was al zwaar en 195 was als hoerezwaar op men rug. ik was vandaag gewoon niet sterk genoeg. die dagen heb je ook wel eens, pas als het consequent slechter gaat heb ik een reden om te gaan analyseren. bij 1 mindere training nog niet imo

Je trekt te veel uit je rug. Je hebt exact hetzelfde probleem als ik. Bij 80%+ trekt je rug waarschijnlijk veel te bol. Meer je benen betrekken bij de start.

Nee

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 22:40 ----------

borst hoog HOUDEN bij de start van elke rep

Correct.
Je ziet ook dat je het bij de setup doet en daarna bij de lift off ontspan je je bovenrug een beetje waardoor hij bol trekt.

Dat gezeik wat ik de laatste tijd veel lees over meer benen betrekken in de deadlift, waar komt die onzin vandaan? Een deadlift is een half squat, dus als je setup goed is doen je benen ook genoeg werk. Mensen moeten zich meer druk maken over steeds de juiste setup dan over hun benen. ;)

---------- Post toegevoegd Fri 5 Oct 2012 om 22:44 ----------

dunnow, vorige keer 3x185, dus in theorie sloeg het nergens op. voelde me vandaag niet zo sterk. laatste rep met 180 was al zwaar en 195 was als hoerezwaar op men rug. ik was vandaag gewoon niet sterk genoeg. die dagen heb je ook wel eens, pas als het consequent slechter gaat heb ik een reden om te gaan analyseren. bij 1 mindere training nog niet imo
Bij 2 ook niet, er zijn van die tijden dat je leven je even inhaalt en je gewoon een tijdje in een gay veranderd in de gym. :D

Punt 3
[Link niet meer beschikbaar]

Zucht, push the earth away betekent niet dat je meer je benen moet gebruiken, het is de richting van de kracht die je met je hele lijf moet gebruiken. Deze tip is ervoor om mensen niet alleen te laten trekken aan de bar, maar om ze dat te laten doen terwijl ze zo "tight" mogelijk blijven.
In het filmpje is dat hele "head back" gebeuren echt de verkeerde manier om een "chest up" positie te krijgen, elitefts of niet.
Kijk nog eens wat filmpjes van Rippetoe over de deadlift.

Rare manier van discussieren trouwens, twee linkjes erin gooien en dan maar hopen dat ik van de bron zo onder de indruk ben dat ik je gelijk geef? ;)

Head back niet doen, gewoon een neutrale positie aanhouden.

Zucht, push the earth away betekent niet dat je meer je benen moet gebruiken, het is de richting van de kracht die je met je hele lijf moet gebruiken. Deze tip is ervoor om mensen niet alleen te laten trekken aan de bar, maar om ze dat te laten doen terwijl ze zo "tight" mogelijk blijven.

Dat is exact wat erwin niet doet. Wellicht omschrijf ik het dan niet treffend met de uitdrukking 'meer je benen betrekken'.

In het filmpje is dat hele "head back" gebeuren echt de verkeerde manier om een "chest up" positie te krijgen, elitefts of niet.
Kijk nog eens wat filmpjes van Rippetoe over de deadlift.

Volgens mij verwijs ik alleen naar punt 3?

Dat is exact wat erwin niet doet. Wellicht omschrijf ik het dan niet treffend met de uitdrukking 'meer je benen betrekken'.

Volgens mij verwijs ik alleen naar punt 3?
Dan bedoelen we dus hetzelfde. ;) Bij het filmpje @ het punt wat jij beschrijft hoor ik hem wat zeggen dat zijn voeten wat wijder moeten en daarna geblaat dat hij naar boven moet kijken, vandaar dat ik dacht dat je dat bedoelde.

Maar Erwin moet zijn chest up houden tijdens de lift, niet alleen voor de sier bij de set up. :D

good discussion = strong. cheers.

FB

Kb clean & press
low reps, aantal sets. variërende weights 24-40kilo

Squats
warming up
5x 130
5x 150
5x 170

DB Bench
12x 34
12x 34
12x 34

KB One arm rows
15x 40 L&R
15x 40 L&R
15x 40 L&R

2 handed kb swings
25x 40
25x 40
25x 40

toen nog wat nek werk en stretches

Een 40kg kettlebel?

yes, Chris heeft 24-32-40 zelf gekocht

yes, Chris heeft 24-32-40 zelf gekocht
Nice! Ik vind de 16 soms al een uitdaging, heb de 24 ook. Ik ga elke dag maar eens wat techniek oefenen en dan eens flink los met die bells, voor conditionering en explosiviteit zijn ze zeker nice.

Nice! Ik vind de 16 soms al een uitdaging, heb de 24 ook. Ik ga elke dag maar eens wat techniek oefenen en dan eens flink los met die bells, voor conditionering en explosiviteit zijn ze zeker nice.

ja hangt van de oefening af, maar we doen voornamelijk swings en c&p dus dan kan de zwaardere wel gebruiken

FB

KB Clean & press
few sets

Squats
warming up
3x 130
3x 150
3x 170

Bench Press
wamring up
3x 85
3x 100