AndroidHealthClinic

Starters 2008 Log: Curlz & Abz, **** Trapz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.841
Mooi plan om in het nieuwe jaar weer te gaan knallen man:thumbs:
Training ziet er solide uit, en succes nog met je vinger!

thnx man

Die bench begint weer een beetje het licht te zien. :P

yeah inderdaad, 115 had denk ik ook wel gewoon gelukt, alleen dat laatste stukje liet me twijfelen.

voor het nieuwe jaar zit ik aan zoiets te denken:

MA
Squats 5x5/6x3
Bench lockout werk: floor press/4board press 8x3
Rows/Pullups
Abs

- hier dus gewoon volume werk op squats en op lockout werk voor bench(/mp/pp). kheb het idee dat als ik mijn huidige bench 1rm bijvoorbeeld als 5rm kan op een floor press/board press (zoals normale mensen) dat 120+ easy word.
- rows/pullups op massa, dus 8-12 reps ongeveer

WO
Speed pull & gm's of heavy deadlift singles
Pullthroughs of stiff legged deadlift
OH Werk
Squats 3x5 60%
Face pulls

- woensdag beginnen met deadlift ondersteuning, kan dus ook wel is een rackpull zijn. daarna weer lockout werk voor deads aangezien ook hier lockouts weer men zwakke punt zijn. oh werk + doorbloedingssquats en upperback werk... ook wil ik op deads meer werken aan liften met rechte rug i.p.v. roundback.

VR
Squats 1x10
GHR's
Bench 1x10
Rows/Pullups/Shrugs
ABS

- met de 1x10 bedoel ik dus een gewicht pakken, en zodra ik er 10 reps mee kan dan voeg ik er weer 5 kilo op toe (een beetje wat ik nu dus op DE/RE dagen deed met squats). dan kan ik daarna nog overwegen om 10 kilo van dat setje af te halen om nog eens 10 reps te doen (setje wat ik sowieso haal dan, maar voor massa weer)

- ergens gooi ik dan nog wel biceps/triceps assistance erin als ik er zin in heb + ik me er naar voel :p

- lekker basic dus..

• #1.842
Squat training

Olympic Squat
5x 70
5x 90
5x 110
5x 120
10x 130 PR
vanaf hier met belt
1x 140
1x 150
1x 160 PR
5x 140

conclusie: hoppa... 160 was zwaar, door men sticking point ging ik mm voor mm.. maar damn.. duidelijk dat ik blijf olympic squatten voorlopig :o... is nu in 2 weken al even sterk als men normale full squat :o

Cable Pullthroughs
10x 35
10x 45
10x 55
10x 60
10x 60
10x 60

conclusie: volle focus op glute activatie... en dat heb ik gemerkt ook.

Standing Ab Crunches
10x 30
10x 35
10x 35
10x 35

conclusie: wtf.. dit ging echt insane soepel

Band Shrugs
3x 15

Behind The Neck pulldowns met handpalmen naar elkaar
3x10 met 55

conclusie: heel strict

Laatst bewerkt:
In wat verschilt een olympic squat van een full squat? Je benen staan dichter en je veert oid?

• #1.844
In wat verschilt een olympic squat van een full squat? Je benen staan dichter en je veert oid?

men full squats zijn low bar en vrij wijde stand en een flink stuk onder par

olympic squat bedoel ik dus echt high bar en stand op ongeveer schouderbreedte. en ass to the grass

Dan zou je normaal gesproken meer kunnen fullsquaten dan die 160. Maarja als dit werkt moet je zo doorgaan.

• #1.846
Dan zou je normaal gesproken meer kunnen fullsquaten dan die 160. Maarja als dit werkt moet je zo doorgaan.

je zou zeggen van wel, he... ik moet ook zeggen dat als ik low bar squat het gewicht zooooooveel zwaarder aanvoelt op men schouders dan high bar... kan misschien ook parten spelen

maar beter dit ff uitmelken voor ik dat uit ga testen

Ja ik snap echt niet dat je het lekker vind squaten. :P Heb hem eens highbar gedaan maar ik voelde het wel zeg.

Ik kan niet low bar squatten, heb de bar 1maal laag proberen nemen en verder niet meer gedaan, aangezien het ongemakkelij aanvoelt. Gewoon high-bar nemen man :D Wat voor jou het beste en aangenaamste is zou ik zo zeggen :thumbs: :D

• #1.850
eindelijk weer een training na 3 avonden (waar van 1 heel intens) stappen, en in totaal 5 avonden slechte slaap, belachelijk veel shoarma, gourmet, patat, drank en chinees eten (de kerstdagen hebben mij 1 kilo extra bw opgeleverd :cool:)

en, die viel me eigenlijk niet tegen

Bench Press
10x 40
5x 50
5x 65
5x 80
3x 90
1x 100
1x 105
1x 107,5
1x 107,5
1x 107,5
1x 107,5
1x 107,5
5x 95
2x 100
5x 90
2x 100
3x 90

conclusie: nice... wel merk ik dat ik na 2/3 weken al gelijk veel minder volume aan kan... alles verzuurde heel snel. vorige week maar net ff opgewerkt naar een singletje + 1 rep setje en de week ervoor helemaal niet gebenched i.v.m. vinger....

Pendlay Rows
5x 70
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80
3x 80

conclusie: nice. dikke pomp... we gingen om en om... dit was ruim binnen 10 minuten gebeurd

Stricte Face Pulls
15x 50
15x 50
15x 50

conclusie: heerlijk!

tussendoor nog een bak mini band shoulder dislocates + 1 stricte oh one arm dumbbell press met 40kilo PR (met rechts :D)

nu hopen dat men schoudergordel niet te vast zit morgen zodat ik een fatsoenlijke squatsessie kan hebben... vanaf woensdag zijn ze namelijk t/m 3 januari dicht, wat inhoud dat ik pas 5 januari weer kan trainen... en dan gaan we heerlijk back to basic met een fullbody schema

Laatst bewerkt:
Leuke training weer! Zoveel wezen stappen, dan? En overmorgen weer stevig feesten, neem ik aan. :D

Die db press is wel nice. :D
Maar wanneer ga je dan squaten als ze vanaf morgen dicht zijn???

En ook maar eens aan een fb schema? Zal je goed doen. :P

• #1.853
Leuke training weer! Zoveel wezen stappen, dan? En overmorgen weer stevig feesten, neem ik aan. :D

yeah, woensdag breda, donderdag rotterdam en zaterdag dordrecht + rotterdam :o oud en nieuw is het wel het gebruik dat er heel veel bier en wodka door heen gaat om vervolgens ergens halverwege de volgende dag thuis te komen... thank god dat ik 2 januari ook vrij ben.. maar kheb er zin in!

Die db press is wel nice. :D
Maar wanneer ga je dan squaten als ze vanaf morgen dicht zijn???

En ook maar eens aan een fb schema? Zal je goed doen. :P

thnx... was om te kijken of ik wat te zoeken heb op de team wedstrijd van biest-houtakker ;)

was inderdaad een foutje, vanaf woensdag zijn ze dicht... ben nog aan het twijfelen wat ik morgen ga doen.. maar in men hoofd spookt een aantal doubles met 150 en een rep out op 110 (hopelijk in de buurt van 20reps)

enne yes, fb schema... de tijden van billstarr waren altijd goed (behalve voor bench de 2e en 3e keer).. eerst een maandje tot anderhalve maand dit schema: http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_waterbury_method (om ook ff wat extra massa te pakken) en daarna gewoon 3x p.w. squatten en alles basic op gevoel

• #1.854
Squat training

Olympic Squat
10x 70
5x 90
5x 100
3x 110
3x 120
3x 130
3x 140
2x 150
2x 150
2x 150

conclusie: nice.... 3x2 @ 93%1rm makes me happy als afsluiter van het jaar. goed volume PR. ze gingen heel zwaar, maar pas de 2e rep van het laatste setje was ook lelijk.

Manta Ray High Box Squats
5x 150
3x 160

conclusie: haha laat maar.. dit gaat nergens over.

Deadlift
5x 100
3x 140
2x 160
1x 180
1x 200

conclusie: enorm op techniek gelet. was benieuwd hoe ver ik het zou redden zonder roundback te liften. dat was dus tot 180, 200 was roundback. als ik niet roundback lift voel ik overigens men hamstrings enorm... thats a good thing. ging prima met men vinger, maar verder dan 200 durfde ik toch niet te gaan.. viel niet tegen na 3 weken niet meer deadliften

Cable Pullthroughs
10x 70
10x 70
10x 70
10x 70

conclusie: pumped glutes :o

Standing Ab Crunches
10x 30
10x 37,5 PR
10x 37,5
15x 30

Strict behind the neck pulldowns
10x 55
10x 55
10x 55
10x 55

hierna nog wat grip werk omdat men grip van men linkerhand nu nog patheticer is.

nog even op een rijtje wat ik deze log heb behaald:
begin van dit log:
- 82kilo BW @ 1.78m
- normale full squat 1x140 (wijde stand, low bar, onder par.)
- bench 1x105. close grip bench 1x100
- deadlift 2x190
- push press 1x85. stict oh press 1x70

nu:
- 85kilo BW @ 1.78m (heb gepiekt op 90)
- olympic full squat 1x160 (schouderbreedte stand, high bar, attg) - op reps: 10x130
- bench 1x115. close grip bench 1x110
- deadlift 1x225 - op reps: 6x205
- push press 1x95. strict oh press 3x70 :o

leuk om nog te vermelden:
- goodmornings zijn van moeizame setjes op 70 naar 5x155 (+ 2x15 kilo chains = 185 topspanning) gegaan
- bottom zercher squats van ? naar 3x140/1x150
- rackpull van onder knie van ? naar 1x230
- platform deadlift van ? naar 200+

oftewel: 20+10+35= 65kilo op men total. niet echt spectaculair dus. men oh is nog steeds pathetic, nou moet ik zeggen dat ik dat een hele periode gewoon niet heb gedaan en daarna eventjes serieus en dan weer niet. tevens heb ik TE lang WSB getraind, het werkt simpelweg niet voor mij, op dit moment, hoe mooi het ook in elkaar steekt.

progressie op men total had waarschijnlijk meer geweest had ik lekker 90 blijven wegen. maar goed, het zij zo.

volgende log lekker back to basic. fullbody schematjes

adieu, iedereen prettige jaarwisseling

Laatst bewerkt:
Succes in het nieuwe jaar ;)

goed sterk geworden Erwin. Ik snap niet hoe iedereen die goodmorning zo zwaar kan, mssben ik er zwak in.

• #1.857
thnx kane!

goed sterk geworden Erwin. Ik snap niet hoe iedereen die goodmorning zo zwaar kan, mssben ik er zwak in.

thnx, ik vind het zelf tegenvallen, maar goed dat heeft iedereen van zich zelf i guess...

wat je is kan proberen (hoe ik ze dus ook doe), is vanuit bodempositie vanaf pins/blokken/bankjes/whatever.
ik doe ze vanaf onder de navel, dan is het heel simpel, gaatie omhoog, dan gaatie omhoog... gaatie niet, dan blijftie liggen! (duh ;))

Ga je een nieuw logje beginnen of blijf je hier nog posten?

toch nette progressie :) op naar de volgende mijlpalen...

Mooie progressie toch joh, fijne jaarwisseling :cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven