AndroidHealthClinic

Starters 2014 Log: Gewoon nog een suf logboek in de PL-sectie

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat ik het dubbele kan tillen van wat vast kan houden, en dat zegt veel over mijn grip :cool:

I see what you did there. :cool:

Voor de draai bij de farmers walk moet je eerst een beetje afremmen en niet volle snelheid de bocht om willen gaan. Het is ook makkelijker om ze dan naar elkaar toe te richten en een punt te maken. Verder is het dat je die dingen een beetje draait en voor de rest gaat het vanzelf door met draaien.

Zal het maandag eens proberen. Thnx.

German volume assistance
- 10x10 bw dips antagonisten stijl met 10x10 ez bar curls (4 seconden zakken, 2 seconden omhoog).
- "10x10" SSB calf Raises

De dips waren te easy, voelde alleen alles in mijn chest en niks in triceps. Volgende week met skullcrushers proberen. De curls waren de eerste setjes pittig, daarna erg licht. De calf raises heb ik niet eens vol kunnen maken... wat een hel.

Tjok? Leeft hij nog? Hoe is het met die gast?

Tjok? Leeft hij nog? Hoe is het met die gast?

Ja man. Prima. Het is een ripped animal.

Heb nog steeds spierpijn van german volume training op de kuiten. Triceps + biceps niks van gemerkt.

Jumps
verschillende variaties in verschillende repranges

Paused Squats
warming up
5x5 130

Wijde grip strict oh press
5x5 50

Snatch grip 5cm box pulls
3x10 110

Farmers walks - turns per 10 meter
2x60m 77
2x40m 77

200m total. prima.

Assistance
- 3x12 cable flys
- 3x12 seated side raises
- 3x20 triceps pushdowns
- 3x12 neck extensions
- foamrollen + stretches

Deadlifts
warming up
3x 155
3x 175
5x 195

conclusie: Ik moet nog een beetje wennen aan deads op woensdag na snatch grip pulls en farmers op maandag. Upperback en onderarmen krijg maandag toch flink op hun donder. Desalniettemin prima intensiteit op de pulls, ruimte over uiteraard.

Presses + pulls combo
3x5 paused close grip bench - 3x5 weighted onderhands optrekken
2x12 low incline db presses - 2x12 bw hammer grip optrekken

SSB squats
5x 75
5x 95
2x8 115
1x10 105

conclusie: niet helemaal tevreden over mijn vorm op de 115. zonder schoenen is echt nog een hel voor me.

Assistance
- 3x15 kneeling cable ab crunches
- 3x25 rear delt db flies
- 2x15 db curls
- 3 sets head harness neck raises
- foamrollen, deadhangs en stretches

Nu ik van dat idiote volume van de Cube Method terug ben naar deze lagere volume-hogere frequentie setup, merk ik dat 3800-4000 kcals echt overbodig is. Buik zet uit en ik ben aan het forcefeeden. Voor mijn gevoel kan ik makkelijk terug naar 3500 kcals. Even aftasten.

Jumps
6-10 setjes in low reps over bankjes heen.

Squats
warming up
3x 125
3x 145
7x 160

conclusie: dominatie. easy going. locomotief mode zat er minimaal een tientje in...

Wijde grip strict oh presses
warming up
3x 50
3x 55
7x 62,5 pr

Farmer walks
warming up
4x10-12m 111
1x5-6m 111

conclusie: volgende week streven naar 6 walks over de gehele afstand met hetzelfde gewicht. linkergrip faalde. deed ze samen met een dude die het nog nooit gedaan had, dus hier ben ik echt veel tijd op verloren...

Speed deficit deadlifts
5x5 150

Assistance
- 3x8 bw + 24 kilo dips
- 3x12 lying leg curls
- 100 total reps one arm cable pushdowns
- squat stretch

Out. Monstertrain. FB... gotta love it.

Laatst bewerkt:
Misschien overgelezen, maar waarom ben je afgestapt van Cube? Was je toch best tevreden over, nee?

Misschien overgelezen, maar waarom ben je afgestapt van Cube? Was je toch best tevreden over, nee?

Yeah. Vooral deadlift verbeterde en bench ging wel lekker op cube, maar naast rep-,beltless- en aan dit bw-pr's geen concrete 1 rm verbeteringen. Squats daarentegen voelde niet zo goed met zo'n lage frequentie.

Stiekem verlangde ik ook terug naar fullbody. Voor dat cube method volume moest ik ook elke trainingsdag 3800-3900 kcals naar binnen schuiven. Ging ik daar boven dan ging alleen mijn buik uitzetten, bleef ik daaronder dan viel ik hard af. Het eten stampen was ik na 3 cycles dus ook wel weer een beetje beu. Een fullbody setup als deze trek ik makkelijk op minder dan 3500 kcals op een trainingsdag.

Tevens had ik geen mogelijkheid meer een volle cube cycle te draaien i.v.m. mijn aankomende neusoperatie. Na de neusoperatie ook geen mogelijkheid als ik dan dus 15 juni raw pl wedstrijd mee wil doen.

Daarbij kwam ook nog dat toen ik de farmer walks kocht ik ook een manier om deze in mijn schema te verwerken... plus stiekem verlangde ik ook gewoon terug naar fullbody. De hogere frequentie op de lifts laat ze altijd zoveel beter en soepeler aanvoelen.

Genoeg redenen dus, ik denk ook dat het belangrijk is om hoge volume fases af te wisselen met basic stuff. Ik sluit niet uit dat cube weer terug komt, maar nu dus gewoon even niet.

Verder veel geleerd van cube method; mijn standpunt wat betreft trainen met belt is veranderd, ik zie nu de waarde in van jezelf niet elke training tot het uiterste pushen, ik zie nu de waarde in van high reps (en high rep assistance) en ik heb een veel beter gevoel wat een goed werk gewicht is.

Yeah. Vooral deadlift verbeterde en bench ging wel lekker op cube, maar naast rep-,beltless- en aan dit bw-pr's geen concrete 1 rm verbeteringen. Squats daarentegen voelde niet zo goed met zo'n lage frequentie.

Stiekem verlangde ik ook terug naar fullbody. Voor dat cube method volume moest ik ook elke trainingsdag 3800-3900 kcals naar binnen schuiven. Ging ik daar boven dan ging alleen mijn buik uitzetten, bleef ik daaronder dan viel ik hard af. Het eten stampen was ik na 3 cycles dus ook wel weer een beetje beu. Een fullbody setup als deze trek ik makkelijk op minder dan 3500 kcals op een trainingsdag.

Tevens had ik geen mogelijkheid meer een volle cube cycle te draaien i.v.m. mijn aankomende neusoperatie. Na de neusoperatie ook geen mogelijkheid als ik dan dus 15 juni raw pl wedstrijd mee wil doen.

Daarbij kwam ook nog dat toen ik de farmer walks kocht ik ook een manier om deze in mijn schema te verwerken... plus stiekem verlangde ik ook gewoon terug naar fullbody. De hogere frequentie op de lifts laat ze altijd zoveel beter en soepeler aanvoelen.

Genoeg redenen dus, ik denk ook dat het belangrijk is om hoge volume fases af te wisselen met basic stuff. Ik sluit niet uit dat cube weer terug komt, maar nu dus gewoon even niet.

Verder veel geleerd van cube method; mijn standpunt wat betreft trainen met belt is veranderd, ik zie nu de waarde in van jezelf niet elke training tot het uiterste pushen, ik zie nu de waarde in van high reps (en high rep assistance) en ik heb een veel beter gevoel wat een goed werk gewicht is.

Dit is goud waard . Alleen duurt het zo lang voor je dat weet als beginnende krachtsporter .

Dit is goud waard . Alleen duurt het zo lang voor je dat weet als beginnende krachtsporter .

True dawg.

K*tzooi. Ik ben aan het opblazen als een malle op deze fullbody lay out. Heb mijn kcal inname al gereduceerd naar 3300-3600 (van de 3700-3900). Ik denk dat het cube volume gewoon veel te hoog was voor mij om op te groeien.

Het nare is dat ik nu dus al op 83,2 zit, terwijl ik wilde gaan competen in de -83. Even kijken hoe we dit gaan aanpakken, er zijn twee opties imo:
- kcals net zover omlaag schroeven tot ik stabiel -83 ben en sterker wordt.
- doorgroeien en zorgen dat het extra lichaamsgewicht ook gelijk op gaat met de kracht (en uiteraard zorgen dat het niet op de buik komt te zitten).

FB

One legged Jumps
6-8x 3-2 reps over best hoge blokken

Farmers walks - turns per 10-12m
2x 50 77kilo
1x 40m 77kilo
1x 30m 77kilo

conclusie: normaal zou dit later in de training moeten, maar de zaal zou om 18.00 benut gaan worden en ik was hoerelaat. afgelopen zaterdag lopen verhuizen, die dude woonde op 3 hoog zonder lift.... uiteraard had ik de eer om de koelkast, vriezer, wasmachine, kasten, bed, banken etc naar beneden te dragen. onderarmen waren toast... grip was niet helemaal top vandaag. ik denk dat het daar aan ligt, even aftasten.

Bottom paused Squats
4x5 130

4x5 50

conclusie: kreeg hier de tip van de nieuwe instructeur om mijn knieën niet op slot te zetten maar licht te buigen... mmmmzz

2,5cm snatch grip box pulls
3x10 110

Assistance
- 3x6 bw + 32kilo ab-wheel rollouts (de nieuwe instructeur dacht dat ik dit voor mijn borst deed... mmmzz)
- 3 sets seated side raises
- 3 sets db flies
- 2 sets head harness neck raises
- stetches

3 maanden voor een wedstrijd 2 ons te zwaar en je gaat je al druk maken om je gewicht?
3 dagen voor een wedstrijd en 4kg te zwaar maak ik me nog geen zorgen :roflol:

3 maanden voor een wedstrijd 2 ons te zwaar en je gaat je al druk maken om je gewicht?
3 dagen voor een wedstrijd en 4kg te zwaar maak ik me nog geen zorgen :roflol:

Lol. Youre right. Voor die tijd val ik waarschijnlijk nog ****ing hard af door die operatie.

Ik heb het belachelijk druk op mijn werk, waardoor ik de training die voor morgen gepland stond naar vandaag moest verplaatsen. Lees: in de avonduren tussendoor proppen. Had flink veel spierpijn in mijn traps + upperback (snatch pulls + farmers) + schouders bij binnenkomst, dus had geen hoge verwachtingen.

Deadlifts
warming up
5x 165
3x 185
1x 210
1x 220

conclusie: hierna was al mijn spierpijn in de traps/upperback weg. solid lifts, nergens te gek.

Paused bench press superset hammer grip optrekken
3x5 100 - 3x5 BW + 16

Paused low incline db presses superset onderhands optrekken
2x10 34 - 2x12 BW

SSB Squats
3x8 105

Rear delt flies ss pec deck
3x20 - 2x 10

Gelukkig. Ik woog gewoon weer 81,8 deze morgen. Denk dat ik met 3250-3500 kcal verdeling nu goed zit.

Jumps
6-5x2-3 over flink hoog inmiddels.

Squats
warming up
5x 135
3x 150
1x 170
1x 180
1x 187,5 pr
1x 180

conclusie: 187,5 was een beltless pr. Helaas blies ik alle lucht uit in bottom positie waardoor het een goodmorning werd... ****ing vage fout. Geen zwaardere attempt gedaan, het is training, geen testing. De 180 daarna was wel weer intens easy.

warming up
5x 55
3x 60
1x 65
3x 70 pr

Farmer walks
warming up
20-24m 97kilo
10-12m 107kilo
10-12m 117kilo pr
20-24m 97kilo

conclusie: Ik ga dit gewoon als pr tellen omdat ik ze op deze farmers loop. Ooit eens 130 of 135 gelopen bij Gijs, maar dat was met belt en toen woog ik 90+.

Assistance
- 3x5 150 deficit deadlifts
- 3x8 bw + 26kilo dips
- 3x10 leg curls
- 2 sets kneeling ab crunches
- 2 sets rope pulldowns
- 3 sets neck flexion
- deadhangs, stretches + foam rollen

Eerst 3 weken van deze lay-out zitten erop. Zijn telkens mini cycles van 3 weken. Dit was een beetje een analyse cycle. Ik ga in week 2 de main lifts op de 'medium' dagen naar 3x5+2x3 zetten en in week 3 terug naar 3x5. Voor mijn gevoel voldoende. Ook niet meer dan 4 'werk runs' op farmers per training. De woensdag wordt om en om close grip bench en reguliere bench. In de week van de reguliere bench op vrijdag (weighted) dips en in de andere week op vrijdag (weighted) ring pushups. Het idee is om na elke 3 cycles een paar dagen deload te doen en daarna een test pl meet. Wil toch wel erg graag raw gaan competen dit jaar, dus dan vind ik het wel zinvol om zo nu en dan een testje te doen. Wellicht ook elke keer op andere locaties om een echte meet te simuleren, is toch anders dan in je eigen gym.

Vanaf maandag op alle lb lifts 5 kilo adden en op de ub lifts 2,5 kilo. Op naar de volgende ronde.

Laatst bewerkt:
GVT Pumps
- 3x10 db preacher curls ss 3x10 skullcrushers
- 3x10 db incline curls ss 3x10 bb extensions tot kin
- 3x10 staande db curls ss 3x10
- 1x10 reversed curls ss 1x10 reversed cable pushdowns
- 6x10 SSB calf raises ss 6x10 band resisted tibia raises

Jumps over bankjes
5-6x 2-3 reps

Bottom paused squats
5x 75
5x 95
5x 115
3x5 135

Wijde grip oh bb press
5x 20
5x 42,5
3x5 52,5

Farmers walks - turn per 10-12 meter
3x40-46m 77kilo

Snatch grip 7,5cm box pull
3x8 115

Assistance
- 5-6 sets partial staande ab-wheel... (ik had hem bijna!)
- 3x15 seated side raises
- 3x15 cable flies
- 3x20 head harness neck raises
- stretches + foamrollen

BB snatch
5-6x2-3 reps

Deadlift
5x70
5x100
5x120
5x145
5x170
5x190

Presses + pulls
- 3x6 paused close grip bench ss 3x6 weighted hammergrip optrekken
- 2x8 paused incline db presses ss 2x8 wijde grip overhands optrekken

SSB Squats
2x10 105

Assistance
- 3x15 rear delft flies
- 3x15 db flies
- 3 sets hanging leg raises
- 2 sets db curls
- 3 sets neck extensions
- foamrollen _+ stretches + deadhang

Jumps
5x2-3 reps met 20 kilo weightvest

Squats
warming up
5x 120
5x 135
8x 155

Wijde grip oh press
warming up
5x 47,5
5x 57,5
6x 62,5

Farmer walks
warming up
3x 20-24m 107

Speed deficit deadlifts
3x5 155

Assistance
- 3x4 ab-wheel + 40 kilo
- 3x8 bw + 20 kilo ring push-ups
- 3x8 lying leg curls
- 3 sets head harness neck raises
- deadhangs + stretches

Had weer eens een filmpje gemaakt voor techniek controle:
https://www.youtube.com/watch?v=AHbwaJ4_BHY&feature=youtu.be

Ik ga eens experimenteren met een iets hogere barbell plaatsing op squats, denk dat ik dan overtuigender op diepte kan komen en wellicht de gm's compleet kan voorkomen. De 6e rep op oh press was een onnodige strain imo.

Lijkt ook of je bovenrug iets bolt in je squats.

Welke versie van Nothin to **** with is dit btw? Nooit eerder gehoord, best vet.

Lijkt ook of je bovenrug iets bolt in je squats.

Mmmm. Could be.

German volume pumps
- 3x10 bb preacher curls + 3x10 weighted dips
- 3x10 incline db curls + 3x10 bb skullcrushers
- 3x10 db curls + 3x10 oh db extensions
- 1x10 rev bb curl - 1x10 rev cable pushdowns
- 7x10 SSB calf raises - 7x10 band resisted tibia raises

je kunt hoog springen zeg!
Squat techniek kan idd getuned worden

Dikke training, dude. Lijkt me toch zwaar om jumps, squats, oh, farmers en dl op 1 training te doen.

Terug
Naar boven