AndroidHealthClinic

Stel: God / de hemel bestaat toch echt

Peiling Peiling Stel: God / de hemel bestaat toch echt, wat doe je als je mag kiezen?

• Totaal stemmers
    75
Jullie begrijpen niet helemaal wat ik bedoel.... Je kan ook zien dat God bestaat maar toch geen christen/aanhanger van dat geloof worden.

Want als je de hemel ingaat moet je ook de regels van het christendom volgen, je moet gaan leven als christen...

er is een verschil tussen leven als een christen (de leer van jezus) en leven als een christen (zoals de kerk het voorschrijft);)
Het enige wat jezus zou verlangen is dat je zo goed mogelijk probeert te leven, niet al die k*tregels die de kerk voorschrijft. Dus technisch gezien leef ik nu al als een christen, terwijl ik zo atheistisch ben als de pest:p

maar die 72 maagden, die hebben dus ook geleefd op aarde, krijg dan van die burka freaks of wat ???
en hoe komt het dat die vrouwen dan eigenlijk niks waard zijn, worden die gewoon getoverd, ach **** it, nu geloof ik niks meer.

IN DE HEMEL HEBBEN ZE GEEN BIER, DAAROM DRINKEN WE HET HIER,
vanaf vandaag mijn levensmotto

jullie mogen mijn msn ook, alleen voor mensen die meer dan adil kunnen banken :P

hoezo boven 100 , heb je dan een ander persoonlijkheid hehe, just jokin adil

Het concept Hemel of Hel is een metafoor en vinding welke is voortgekomen uit menselijke denkers en geeft in feite twee zijdes weer van prikkels, gevoelens en sensaties die het leven in zich heeft. Het speelt zich hier af op aarde.

Als je de antropologische leer van de heilige schriften van de desbetreffende religie zou volgen, wordt het leven min of meer voorspelbaar omdat je je heel bewust bent van op welke paden je je begeeft, en welke prikkels je daardoor ten beurt vallen en welke aan je voorbij gaan.

Het leven stopt nooit, je ontbonden moleculen gaan op in de energie van het milieu en de eeuwige activiteit van de natuur. Alleen je raakt je individuele bewustzijn kwijt en daarmee dus ook elke vorm van zenuw sensatie. Je moleculen verspreiden zich en uiteindelijk worden al die deeltjes waar je uit bestond weer ergens mee verbonden voor nieuwe natuur processen.

Als je slaapt en niet droomt, ben je ook geheel present en leef je volop, maar er is geen individueel bewustzijn. Als je lichaam ontbonden is, is het niet anders. Alleen zal het individuele bewustzijn nooit meer worden teruggevonden. Wat dan ook geen pijn doet omdat die vaststelling niet gemaakt kan worden door iets als jezelf.

Als ik bij de poort zou komen van Allah, zou ik me niet bekeren voor 72 heilige maagden, eeuwige coïtus of liefde. Sluit me bewustzijn dan maar voor eeuwig af als er niets nieuws onder de zon is. Verlenging van het al bestaande hoeft van mij niet op dit gebied.

Ik zou me wel bekeren indien m'n waarneming op aarde eeuwig zou bestaan, zonder dat iemand me kan zien, ruiken, horen of voelen. Onzichtbaar kunnen meekijken hoe alles op aarde hier zich voortzet.

Ik zou me wel bekeren indien m'n waarneming op aarde eeuwig zou bestaan, zonder dat iemand me kan zien, ruiken, horen of voelen. Onzichtbaar kunnen meekijken hoe alles op aarde hier zich voortzet.

Dit drijft je gewoon tot waanzin;)

Het concept Hemel of Hel is een metafoor en vinding welke is voortgekomen uit menselijke denkers en geeft in feite twee zijdes weer van prikkels, gevoelens en sensaties die het leven in zich heeft. Het speelt zich hier af op aarde.

Als je de antropologische leer van de heilige schriften van de desbetreffende religie zou volgen, wordt het leven min of meer voorspelbaar omdat je je heel bewust bent van op welke paden je je begeeft, en welke prikkels je daardoor ten beurt vallen en welke aan je voorbij gaan.

Het leven stopt nooit, je ontbonden moleculen gaan op in de energie van het milieu en de eeuwige activiteit van de natuur. Alleen je raakt je individuele bewustzijn kwijt en daarmee dus ook elke vorm van zenuw sensatie. Je moleculen verspreiden zich en uiteindelijk worden al die deeltjes waar je uit bestond weer ergens mee verbonden voor nieuwe natuur processen.

Als je slaapt en niet droomt, ben je ook geheel present en leef je volop, maar er is geen individueel bewustzijn. Als je lichaam ontbonden is, is het niet anders. Alleen zal het individuele bewustzijn nooit meer worden teruggevonden. Wat dan ook geen pijn doet omdat die vaststelling niet gemaakt kan worden door iets als jezelf.

Als ik bij de poort zou komen van Allah, zou ik me niet bekeren voor 72 heilige maagden, eeuwige coïtus of liefde. Sluit me bewustzijn dan maar voor eeuwig af als er niets nieuws onder de zon is. Verlenging van het al bestaande hoeft van mij niet op dit gebied.

hehe mooi gezegd

ga me niet zeggen dat je der wat van begreep:eek:

die enerlaatste alinea kan ik me goed in vinden, ik snap ook niet wat eeuwig leven in een paradijs voor een nut heeft. Klinkt meer als een lekkernij die werd verspreid toen mensen nog naief waren en zich letterlijk dood werkten voor de kerk. ik ben 100 jaar te vroeg geboren

....

Das wel keilang hoor... Stel nu dat mensheid uitsterft of whatever, show is over, zit je daar te staren naar niks...

Maar dat weten we niet zeker. Misschien ben je dan gewoon volgeling van de fallen angel "satan" waarom zou die zijn eigen volgelingen/zieltjes pijn doen? In elk geval ga ik er in deze poll toch even vanuit dat het zo is , speel nou maar mee ;)

Satan's an a**hole, die doet iedereen pijn als je nu voor hem of tegen hem bent

De mens is niet geschikt om met elkaar eeuwig in vrede en harmonie te gaan leven.
Nooit ruzie's, geen vechtpartijen, geen strijd, altijd maar het gezapige vredige leven en lief zijn voor mensen die je op aarde normaliter anders klappen had gegeven.

Deze levensT levert verveling op en dan gaat het gezeik beginnen:D

Allemaal een utopie.

"Ik geef toe dat ik fout was en word gelovig om de hemel in te kunnen."

Ja is vrij logisch lijkt me, als je ziet dat de hemel bestaat kun je moeilijk niet meer geloven.

Ik heb de eerste optie gekozen.

• Topic Starter Topic Starter
"Ik geef toe dat ik fout was en word gelovig om de hemel in te kunnen."

Ja is vrij logisch lijkt me, als je ziet dat de hemel bestaat kun je moeilijk niet meer geloven.
Lees eens een paar posts terug, blijf het niet uitleggen ;)

Ben niet gelovig maar als ik het met mijn eigen ogen zie dan ga ik er toch echt wel in geloven...

Hoe weet je dan of je niet hallucineert?

Ik ben gelovig en zal reïncarneren ( hindoeïsme ), hopelijk weer als mens en moge ik dan nog groter worden. ( er vanuit gaande dat ik een beest word in dit leven :D )

Hoe weet je dat zo zeker? Het idee spreekt me meer aan dan naar hemel of hel, maar wat voor rede heb je omdat te geloven?

Als ik het bewijs met mijn eigen ogen zie kan ik niet ontkennen dat de hemel er is, dus ben ik automatisch gelovig....
Als de hel ook leefbaar is, zou ik even navragen waar mijn vrienden/familie zich bevindt en waarschijnlijk dan daarvoor kiezen, ook al is dit in de hel.
And above all:
No pain, no game! / No pain, no gain!

Zien = geen bewijs. Hoe weet je dan of je niet hallucineert? Het menselijk brein is extreem labiel en zeker je waarneming. Als het limbisch systeem bloot wordt gesteld aan grote hoeveelheden van bepaalde neurotransmitters ga je al snel hallucineren.

OT: In de hemel moet je god tot in de eeuwigheid aanbidden, dan ga ik liever naar de hel. God = a**hole.

Laatst bewerkt:
Zien = geen bewijs. Hoe weet je dan of je niet hallucineert? Het menselijk brein is extreem labiel en zeker je waarneming. Als het limbisch systeem bloot word gesteld aan grote hoeveelheden van bepaalde neurotransmitters ga je al snel hallucineren.

wie weet zijn we ook aangesloten aan de matrix...;)

Terug
Naar boven