XXL Nutrition

Shocking News steroïden onder jongeren

Nee die aanname kun je niet maken op die manier. Er komt meer kijken bij het goed aan kunnen zetten van (vetvrije) massa, dan alleen maar de anabole steroïden in je bloed. Denk bijvoorbeeld aan Myostatine, maar ook aan andere lichaamseigen hormonen die geen anabole en/of steroïde werking hebben.

Eigenlijk kun je geen van de aannames maken die je doet, want het is zo zwart-wit niet.

Daardoor zou je juist kunnen denken dat iemand die moeilijk gaint het ook lastiger zou hebben met aas tegenover iemand die op natuurlijke basis al goed gaint en ook aas gaat gebruiken. Juist omdat er meer factoren meespelen. Ik als hardgainer zou denk ik een flink arsenaal aan aas tot mij moeten nemen om flink te groeien.

Daardoor zou je juist kunnen denken dat iemand die moeilijk gaint het ook lastiger zou hebben met aas tegenover iemand die op natuurlijke basis al goed gaint en ook aas gaat gebruiken. Juist omdat er meer factoren meespelen. Ik als hardgainer zou denk ik een flink arsenaal aan aas tot mij moeten nemen om flink te groeien.

Allemaal aannames.. :p

Ik hoor de hele tijd over goede genen. Zijn goede natural genen ook een voorbode om met aas veel meer te groeien dan iemand die moeilijk gaint? Laat ik het op me eigen betrekken, ik gain uitermate moeilijk maar bezit erg veel kracht. Gain ik met aas dan ook waarschijnlijk minder hard dan een willekeurig iemand, maar zal ik in verhouding met kracht wel hard gaan?

Dat kan een voorspellende waarde hebben voor het effect van AAS, als hieraan een verminderde of verhoogde androgene activiteit ten grondslag ligt. Dit kun je alleen in de praktijk niet echt afleiden, dus veel heb je hier niet aan.
Overigens mis ik wel wat info over de studie over "normal men". Zijn dit jonge mannen? Met of zonder trainingservaring? Ik vind 97kg bankdrukken als begin stat behoorlijk indrukwekkend.
De gem. leeftijd staat in de studie, waren inderdaad jongemannen. Trainingservaren was geen criterium, maar gezien ze op baseline 97 kg bankdrukten kun je er veilig vanuit gaan dat zij gemiddeld genomen wel degelijk trainingservaring hadden.

Ik mis ook wat info over hun training. Ik twijfel aan de uitvoering hier van. Als beginner is 10kg op je 1rm winnen bijzonder weinig na 10 weken training.
Van 97 kg naar 107 kg in 10 weken vind ik niet bijzonder weinig? (Ik ga er even voor het gemak vanuit dat de niet-AAS-groep ook 97 kg bankdrukte op baseline, zal een beetje schelen, cba om het op te zoeken nu.)

Edit: trainingservaring lijkt toch wel een criterium te zijn geweest, maar deze wordt niet gespecificeerd. Simpelweg een 'ja' beantwoorden op de vraag of je ervaring had met krachttraining was voldoende geweest om mee te mogen doen met de studie.

Laatst bewerkt:
Van 97 kg naar 107 kg in 10 weken vind ik niet bijzonder weinig? (Ik ga er even voor het gemak vanuit dat de niet-AAS-groep ook 97 kg bankdrukte op baseline, zal een beetje schelen, cba om het op te zoeken nu.)

De +10 kg krachtwinst is van het eerste onderzoek, dus niet die waar gemiddeld 97 kg gedrukt werd.

Misschien is 10 kg krachtwinst voor een beginner ook wel redelijk, maar jammer dat het er niet bij staat hoe er getraind werd. Dit kan op basis van 1 maal per week zijn t/m 5 keer per week. Nogal een verschil in resultaat denk ik dan.

De +10 kg krachtwinst is van het eerste onderzoek, dus niet die waar gemiddeld 97 kg gedrukt werd.

Misschien is 10 kg krachtwinst voor een beginner ook wel redelijk, maar jammer dat het er niet bij staat hoe er getraind werd. Dit kan op basis van 1 maal per week zijn t/m 5 keer per week. Nogal een verschil in resultaat denk ik dan.
Ik heb even de precieze data erbij gepakt. In het eerste onderzoek bankdrukte de groep die wél trainde, maar een placebo kreeg, 109 kg @ baseline. Na 10 weken was dit dus 119 kg. Dat vind ik netjes.

In de studie staat wel hoe er getraind wordt, ik behandel alleen niet alle details in m'n artikel (ik ben beknoptere artikelen gaan schrijven omdat iedereen liep te huilen dat ze te langdradig waren of te ingewikkeld). Er werd driemaal per week getraind onder supervisie waarbij een vorm periodisering werd toegepast.

Ik heb even de precieze data erbij gepakt. In het eerste onderzoek bankdrukte de groep die wél trainde, maar een placebo kreeg, 109 kg @ baseline. Na 10 weken was dit dus 119 kg. Dat vind ik netjes.

In de studie staat wel hoe er getraind wordt, ik behandel alleen niet alle details in m'n artikel (ik ben beknoptere artikelen gaan schrijven omdat iedereen liep te huilen dat ze te langdradig waren of te ingewikkeld). Er werd driemaal per week getraind onder supervisie waarbij een vorm periodisering werd toegepast.

Dan zijn dit behoorlijk gevorderde sporters. 10 kg winnen is dan juist extreem veel als je bekijkt dat de meesten hier niet eens 120kg kunnen banken. Geef mij dat schema maar :)

Wel opmerkelijk dat deze dus ook 3 kg krachtwinst boeken door 10 weken niet te trainen.

Dan zijn dit behoorlijk gevorderde sporters. 10 kg winnen is dan juist extreem veel als je bekijkt dat de meesten hier niet eens 120kg kunnen banken. Geef mij dat schema maar :)

Wel opmerkelijk dat deze dus ook 3 kg krachtwinst boeken door 10 weken niet te trainen.

Niet 120 kg kunnen bankdrukken? Ik mag toch aannemen dat iedereen die een beetje gebruikt dat wel kan. Ik ben uitermate slecht in bankdrukken, maar 120 kg haal ik nog met gemak.

200 bench is ook natty te halen. Gwn slim trainen! Techniek zwaktes in de beweging aanpakke etc.

200 bench is ook natty te halen. Gwn slim trainen! Techniek zwaktes in de beweging aanpakke etc.

maxresdefault.jpg

Misschien effe de nationale records bench press nakijken, veel gewichtsklassen komen niet eens in de buurt van 200 kg, en dan weten we nog niet eens of die recordhouders natty zijn...

Of je bent niet serieus, kan ook :)

maxresdefault.jpg

Misschien effe de nationale records bench press nakijken, veel gewichtsklassen komen niet eens in de buurt van 200 kg, en dan weten we nog niet eens of die recordhouders natty zijn...

Of je bent niet serieus, kan ook :)
Paused reps zijn wel anders dan touch and go, maar idd zijn er weinig boven de 104kg die zoveel benchen.

Ooh zelfs 5 maar. PWRLIFTING

Niet 120 kg kunnen bankdrukken? Ik mag toch aannemen dat iedereen die een beetje gebruikt dat wel kan. Ik ben uitermate slecht in bankdrukken, maar 120 kg haal ik nog met gemak.

Beetje kut genetics en low bodyweight die 120 haal je nooit.

Goeie genetics en wat zwaarder en die 120 zit je zo op.

Beetje kut genetics en low bodyweight die 120 haal je nooit.

Goeie genetics en wat zwaarder en die 120 zit je zo op.

Ik heb niks te klagen over mijn genen, alleen dan nog. 120 kg benchen voor iemand die gebruikt, lijkt mij geen probleem hoor.

Misschien vergis ik me.

Ik zie het anders maar vrij weinig lui in mijn gym doen. De enige twee die boven de 100 benchen zijn juicers. Zegt natuurlijk ook genoeg over mijn gym :p Maar 120+ kom je op dit forum eigenlijk ook alleen bij echt gevorderde gebruikers of in powerliftlogjes tegen.

Ik ken ook een natty 200 bencher ;)
Maar dat betekent nog niet dat dat voor iedereen zomaar te bereiken is. Voor de majority of people waarschijnlijk niet

Ik zie het anders maar vrij weinig lui in mijn gym doen. De enige twee die boven de 100 benchen zijn juicers. Zegt natuurlijk ook genoeg over mijn gym :p Maar 120+ kom je op dit forum eigenlijk ook alleen bij echt gevorderde gebruikers of in powerliftlogjes tegen.

Waar ik vroeger trainde veel mensen die 100+ benchten en de meesten zonder AAS.

Zelfs een vrij groot aantal die 120 kg deden.

Later in de commerciele gyms wel veel minder gasten gezien die 100+ deden zonder AAS.

Ik ken ook een natty 200 bencher ;)
Maar dat betekent nog niet dat dat voor iedereen zomaar te bereiken is. Voor de majority of people waarschijnlijk niet
Als je goede genen hebt en hard werkt is het te bereiken onderschat hard werken niet heh en juist trainen zonder je schouder te verneuken. Helft van Nederland/meer weten niet eens hoe je fatsoenlijk moet banken. Hell zelfs ik weet pas sinds een paar week hoe ik spanning kan houden op de borst (in de lats)

Als je goede genen hebt en hard werkt is het te bereiken onderschat hard werken niet heh en juist trainen zonder je schouder te verneuken. Helft van Nederland/meer weten niet eens hoe je fatsoenlijk moet banken. Hell zelfs ik weet pas sinds een paar week hoe ik spanning kan houden op de borst (in de lats)
Als je 200kg wilt benchen moet je ook minimaal 100+kg wegen. in de -83 zijn er zelfs maar een handjevol elite lifters die 200kg benchen. De makkelijkste manier, natty, om deze grote bench te halen is een permanente bulk te doen tot je 120kg+ weegt. als je roid dan is 100kg wegen net wat makkelijker en met wat meer spier.

Terug
Naar boven