MuscleMeat

Steve's hunt for PR's

• Topic Starter Topic Starter
Thnx again ;)

Zaterdag 26/01/2008

Squat (met wraps)

2*190
2*190
2*190
2*190

Bench-press

1*135
1*135
1*135
1*135

Deadlift (breed)

2*180
2*180
2*180
2*180
2*180
2*180

Training was heel lichtjes vandaag aangezien het de 6de keer deze week was dat ik trainde en ik morgen normaal gezien strongman ga doen. Training was op zich niet zwaar, maar gisteren echt zwaar triceps belast en dat voelde ik vandaag echt wel. Banken deden we zoals op wedstrijd start/press/rek.

Ik ga vaker bijoefening beginnen doen, ik doe eigelijk wel veel bijoefening maar ik heb geen vast patroon. Wat vinden jullie van volgende oefeningen? Zou graag wat tips ivm aantal reps en soorten oefenen krijgen.

Biceps: hammer curls, barbell curls
Triceps: dips, pressdowns, pullover
Rug: dumbbell rows, hyper extensions (na deadlift)
Benen: leg extensions
Schouders: overhead press (alle soorten)
Buik: zo spel waar je met ellebogen op steunt en dan met benen zwaait :D
Borst: peckdeck, flyes

Dit zijn zo'n beetje de bijoefeningen die ik doe na powerlifting. Wat vinden jullie hiervan? Ik zoek eigenlijk zo'n beetje een routine te zoeken in bijoefeningen die ik na powerlifting ga doen. Bv de ene dag biceps en borst bijtrainen en de andere schouders en triceps...

Nette training weer. Wat betreft die assistanceoefeningen dat ziet er goed uit en je zult er vanzelf achter komen welke oefeningen jij prettig vindt door het gewoon te doen. Uiteindelijk houd je dan vanzelf de oefeningen over die voor jou werken.

Hoe breed pak je die deadlifts? Snatch breedte?

Hoe breed pak je die deadlifts? Snatch breedte?

Jep, snatchbreedte

Morgen geen training sterkste man, ik kan enkel in de middag en dan moet Joeri net werken. Volgend weekend dan maar, misschien beter zo want na 6 dagen in de gym.

Maar in de gym ligt ook een boomstam dus ik ga morgen in de zaal wel log liften :D, ik kan het me niet laten :p

Aha volgende week zondag gade tons scherp staan, ik kan zelf morgen nie naar jimmy waarschijnlijk dus tons ist voor mij de 1ste keer terug strongman in een tijdje héhé :p

Training was heel lichtjes vandaag aangezien het de 6de keer deze week was dat ik trainde en ik morgen normaal gezien strongman ga doen.

Laat me raden, meneer heeft geen examens? :rolleyes: :p

wat betreft de assistance:
Biceps: hammer curls, barbell curls OK
Triceps: dips, pressdowns, pullover OK hoewel pullover eerder assistance is voor rug
Rug: dumbbell rows, hyper extensions (na deadlift) zou eventueel hyperextensions laten vallen. Onderrug is vaker al sterker dan buikspieren dus beter buikspieren extra versterken en onderrug trainen met DL alleen.
Benen: leg extensions, crap oefening (heb ik geleerd op school ;)), Kan je beter leg press doen of lunges.
Schouders: overhead press (alle soorten) , OK
Buik: zo spel waar je met ellebogen op steunt en dan met benen zwaait Zou eerder crunches doen dan of planks. Bij die leg raises worden vaak eerder je heupflexoren getraind dan je buikspieren.
Borst: peckdeck, flyes Eerder de flyes dan, peckdeck is gay :D

Thnx Nick, peckdeck is cool hé :p en ik heb inderdaad geen examens, hoe staat het bij jou?

Zondag 27/01/2008

All-around oefeningen

- loglift (4*60,4*70,4*80,4*90,2*100)
- small grip bench-press (6*100,6*102.5,6*105,6*107.5)
- neck press (4 sets)
- chin-ups (4 sets)
- hammer curls (superset)
- hammer curls (4 stets)
- dumbbell rows (3 sets)
- triceps pressdowns (dropset)
- triceps pressdowns (3 sets)
- peckdeck (3 sets)
- leg extensions (4 sets)

Kater van gisterenavond te zwaar doorgaan :D altijd leuk die gewoon weg te trainen

leuke training, ik zie u volgende week zeker bij jimmy? :)

genetic, jij traint echt hard kerel. Mooi logje, respect:D

wat betreft de assistance:

Triceps: dips, pressdowns, pullover OK hoewel pullover eerder assistance is voor rug

Naar mijn weten is spreekt pullovers lats, borst en triceps aan, vooral afhankelijk van je uitvoering waar je het accent legt. Prima oefening.

Buik: zo spel waar je met ellebogen op steunt en dan met benen zwaait Zou eerder crunches doen dan of planks. Bij die leg raises worden vaak eerder je heupflexoren getraind dan je buikspieren.

Legraises; effectiviteit hangt volgens mij vooral van je uitvoering af^ Ik doe ze vaak weighted met een dumbbelltje tussen me enkels.

Ben wel benieuwd naar meningen wat betreft dat laatste:)

Legraises; effectiviteit hangt volgens mij vooral van je uitvoering af^ Ik doe ze vaak weighted met een dumbbelltje tussen me enkels.

Ben wel benieuwd naar meningen wat betreft dat laatste:)

Uiteraard, dat hangt altijd af van de uitvoering, anders zou er niet gesproken worden over strict en cheaten en honderen andere variaties.Hoewel een gewicht tussen je enkels niets te maken heeft met uitvoering.

Je buikspieren hangen vast aan je bekken, niet aan je benen. Dus je buikspieren worden enkel gebruikt bij een leg raise als je bekken naar voor/boven beweegt. En bij dat toestel gebeurt dat nu niet bepaald veel he. Bovendien heb je ook heupflexoren die zowel je benen opheffen als je bekken naar voren brengen (dus zelfde als de buikspieren). Lijkt me dus logisch dat de spieren die meer verkorten (benen opheffen+bekken naar voor trekken) ook sterker worden en na tijd gewoon het werkt van de buikspieren overnemen. Daarom raad ik dus die dingen af. Zeker voor steve die zen buik enkel nodig heeft als stabilisator, kan hij beter planks doen of front squat top holds.

Pullovers: ja idd ook borst en triceps. Maar lats zijn aanzienlijk groter dan andere 2 dus zullen wssl het meeste werk doen. Zeker als assistance voor triceps is het niets waard. Kan je beter triceps isolatie oefeningen doen.

@steve: Vrijdag nog examen anatomie en dan eindelijk na 6 weken er vanaf!!! En ook terug deftig trainen :roflol:
Morgen heb ik normaal gezien ook nog fysica en biomechanica maar dan had ik te weinig tijd voor anatomie dus laten vallen :D

Laatst bewerkt:
Thnx all, goeie info

Maandag 28/01/2008

Squat

3*160
3*160
3*160
3*160
3*160
3*160

Bench-press

3*130
3*130
2*135
2*135
1*140
1*140

Deadlift

3*170
3*170
2*190
2*190
1*210
1*210

Zou eigelijk moeten gerust hebben vandaag van Hugo maar het kriebelde :D, nadien nog wat buik getraind en nog wat incline bench-press gedaan. Morgen rustdag. Ben weer aan het overdrijven anders :), 8ste keer op rij dat ik train, my body needs some rest...

Yep....neem je rust!

Neemt niet weg dat het weer een mooie training op de grote 3 is. ;)

Yep....neem je rust!

Neemt niet weg dat het weer een mooie training op de grote 3 is. ;)

Thnx Viking ;), mijn probleem is luisteren naar de trainer :D. Wou eigenlijk veel meer doen maar Hugo zei me om deze training te doen omdat ik anders misschien weer iets zou overbelasten...

Goed getraind toch, ik ben nu ook al vrij kort op elkaar aant trainen en het begint zen tol te eisen :)

Woensdag 30/01/2008

Hackdeadlift

6*120
6*120
6*120

Deadlift (plateau)

3*170
3*170
3*170

Deadlift

5*190
5*190
5*190

Bench-press

2*140
2*140
2*140
2*140
2*140
2*140

Frontsquat/dips

2*100/12*BW
2*100/12*BW
2*100/12*BW
2*100/12*BW
2*100/12*BW
2*100/12*BW

Overhead press

3*75
3*75
3*75
3*75

Neck press

6*60 PR!!
6*60
6*60
6*60

Leuke training gehad vandaag nadien nog wat biceps curls, dumbbell curls, buik en wat pressdowns gedaan. Joeri had voor de training een Thomas Inch dumbbell meegebracht en na ff te proberen kon ik 50 kg uitstoten, superoefening!!! Ga dit vaker doen :D

Laatst bewerkt:
Question: heeft er iemand een squatsuit te koop? (IPF-approved)

die inch dumbbell lijkt me ubervet :D

Terug
Naar boven