AndroidHealthClinic

stoneman traint zich stoned log

Peiling Peiling Op welke spiergroep focus jij je vooral?

• neck

Stemmen: 1 1,9%
  • shoulders ( deltoids)

Stemmen: 10 18,9%
  • traps ( trapezius)

Stemmen: 3 5,7%
  • biceps ( biceps brachii)

Stemmen: 4 7,5%
  • triceps (triceps brachii)

• forearm (brachioradialis)

• chest ( pectoralis)

Stemmen: 15 28,3%
  • abs (rectus abdominis)

Stemmen: 0 0,0%
  • quads ( quadriceps)

Stemmen: 4 7,5%
  • lats (latissimus dorsi)

• middle back (rhomboids)

Stemmen: 2 3,8%
  • lower back

• glutes ( gluteus maximus or medius)

• hamstrings ( biceps femoris)

• calves ( gastrocnemius)

Stemmen: 0 0,0%
  • anders namelijk...

• Totaal stemmers
    53
  • Peiling gesloten .

stoneman158

Advanced Bodybuilder
Waardering
80
Lengte
1m78
Massa
83kg
Vetpercentage
7%
Hee gasten, ik heb toch maar besloten om een log te maken om hier mijn manieren van trainingen met jullie te delen en omdat het makkelijk voor mezelf is om zo m´n progressie bij te houden. Ook kunnen jullie zo kritiek leveren op dingen die ik fout doe, en dingen die ik goed doe beamen:)

Allereerst wat over mezelf: Op m'n (bijna)17e ben ik begonnen met trainen omdat een vriend van me vroeg of ik een keer mee ging en ik op dat moment geen sport meer had. Ik was namelijk gestopt met voetbal en zocht iets anders waar ik me volledig op kon focussen. Die jongen was in mijn ogen al erg breed want hij drukte 60kg. Haha als ik er nu op terug kijk moet ik altijd lachen.. Zo zie je maar weer wat de sport met je doet; je gaat steeds groter denken en iets wat eerst 'breed' was is nu helemaal niets meer. Maargoed ik heb het eerste jaar met hem 'getraint'... Iets wat je eigenlijk niet zo mocht noemen want achteraf gezien waren we echt beachboys en trainden we 3-5x per week borst.. En wij ons dan verwonderen om het feit dat we aan het eind van iedere week minder drukte dan aan het begin -.- Ach van je fouten kan je leren.. Toen ik ongeveer een jaar getraint had stopte hij met trainen want hij stak meer tijd in z'n vriendin.. ( of iets anders ;) ) en ben ik alleen gaan trainen. Een jongen van school ging toen af en toe mee maar ook hij was niet zo gemotiveerd dat ik er wat aan had. Hij was snel moe en was niet van plan om zwaar te trainen want zo zei hij : spierpijn is niet goed voor je. Ook zij hij steeds af en op een gegeven moment vond ik het toen wel leuk geweest. Toen ben ik eind 2011 me echt gaan inlezen op dit forum om zo toch de juiste manier van trainen te leren. Ik leerde hoe je een voedingsschema moest maken, wat je wel en niet kon supplementeren en waarom en wat voor verschillende trainingsmethodes er zijn. Ik heb inmiddels al GVT (german volume training), DC (dog crapp) en verschillende cardio methodes uitgeprobeerd en daar mijn mening over opgedaan. Het afgelopen jaar ben ik dan nog 2 jongens tegen gekomen in de sportschool waar ik nu regelmatig samen mee train en verder train ik vrijwel altijd samen. Af en toe gaan er dan jongens mee die net beginnen en het willen 'leren' en dan trainen we samen.

In 2010 ben ik dus begonnen en toen woog ik 58kg(vetpercentage heel laag) bij 1.82.. Ik weet niet of dat ondergewicht is, maar het was goed weinig en het stelde dus niets voor. Inmiddels weeg ik 75.9kg,10% (vanochtend gewicht gewogen). Ik moet zeggen dat dit meer geweest is voor de examens, maargoed dit is het punt waar ik nu ben.

Verder zal ik op iedere trainingsdag m'n training beschrijven en jullie vragen beantwoorden. Ik zie uit naar jullie positieve of negatieve feedback.

Nu train ik ( in normale situatie)

Maandag Borst triceps
Woensdag Rug biceps
vrijdag schouders buik
dag dat ik kan tussendoor : benen.

Altijd minimaal 4x per week. Tenzij er examens zijn dan wordt het nog weleens 2x. Maargoed dat duurt dan 10 dagen.. en die rust is ook niet altijd slecht:)

Laatst bewerkt:
Hoe is GVT training bevallen ? en heb je het volgehouden tot het einde?

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst mijn trainingen van deze week(normaal natuurlijk na iedere training ingevuld maar anders heb ik deze week vrijwel niets meer te vertellen)

Op maandag heb ik borst en triceps gedaan (ik ben net terug van vakantie dus een beetje rustig aan gedaan)

Incline dumbbell press:
20x20kg(per dumbbell)
12x26kg
12x32kg
10x36kg
8x38kg (PR)

fly's (machine)
10x50kg
10x60kg
8x70kg
8x75kg (PR)

bench press (plat)
NB: was al aardig verzuurd.
12x 20kg
10x 60kg
8 x80kg
12x 60kg

Incline fly met dumbbells

10x14kg(per dumbbell)
8x 16kg
8x20kg
12x16kg

Tricep pushdown:
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x75kg

Dumbbell kickbacks

8x12kg(per dumbbell)
8x14kg
8x14kg
10x12kg

dips:
4x8xBW

Kortom een hele lekkere training gehad zo na de vakantie.. Had niet verwacht dat ik er sterker uit zou komen. Voor de vakantie pakte ik namelijk maximaal 8x34kg bij incline dumbbell press.. echt ongelooflijk dat het zoveel scheelde ik denk dat ik een tijdje te licht getraind heb.

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 15:01 ----------

Hoe is GVT training bevallen ? en heb je het volgehouden tot het einde?

Beviel me heeel goed ik ben toen in die periode heel veel kracht en massa bijgekomen. Het was wel verschrikkelijk zwaar en ik heb m'n kcal op m'n voedingsschema toen ook flink omhoog gegooid. Zeker weten een aanrader!

Laatst bewerkt:
Dinsdag (rug en biceps) Normaal gesproken doe ik dit op woensdag maar deze week loopt het even allemaal anders:

begonnen met opwarm setjes in een apparaat. Ik weet even niet meer welke gewichten etc.

Daarna dumbbell row gedaan:
8x20kg (per dumbbell )
10x26kg
8x32kg
(Tussendoor een soort dropsetje gedaan met 10kg om het goed 'kapot' te maken)
Bijna geen rust gehad, keihard doorgetraind met een maat.

lat pulldown
8x40kg
8x50kg
8x55kg
10x40kg

In combinatie met een andere oefening, heel licht en dan omstebeurt de ene lat pulldown en dan als die klaar was ging de ander die oefening doen en dan de ander beginnen met lat pulldown.

Daarna elevated cable rows gedaan
8x40kg
8x60kg
8x70kg
12x50kg

Toen biceps.
eerst met 7kg zittend opgewarmd, 20 herhalingen per arm.

Daarna preacher curl gedaan. Vooral op negativiteit getraind, heeel rustig.
2x10xstang +10kg (per kant)
daarna 2xmaximale dat je er zelf uithaalde en dan hielp m'n maat met nog 2 herhalingen x stang +7.5kg (per kant)

Daarna een machine gedaan. Lijkt een beetje op preacher curl alleen dan zit die vast.
8x40kg
8x50kg
8x55kg
iets x30kg ( tot max)

Toen nog dumbbells gepakt en deze 2x8x12kg en 2x8x9kg ( was helemaal verzuurd)

Lekkere training, heb vandaag ook flink wat spierpijn haha

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 15:17 ----------

Vandaag benen ( doe ik normaal op een dag in de week dat het kan) Voor nu is het maandag borst triceps, woensdag rug biceps, vrijdag schouders buik en benen op een aparte dag. Vraag me niet waarom, ik begin er nu net mee gewoon om te kijken hoe dat uitpakt.

Allereerst leg extension gedaan( moet van fysio, het is zegmaar een oneindig aantal setjes op een heeel laag gewicht en een speciale manier om de pezen onder m'n knien te verstevigen) Ik had vroeger nog weleens last met benen trainen maar sinds ik dit doe niet meer.

Daarna gesquat. Voor het eerst niet in de smith( jaja onze sportschool heeft GEEN squatrek :( )
Wat we hebben gedaan is een barbell gepakt en dan twee man dat ding op de schouders van de ander leggen en dan kan die squatten.. We hebben het vandaag heel licht gedaan maar je voelt meteen dat je veel meer energie verbruikt dan in de smith. Bovendien weet ik nu ook of m'n houding goed was (met balans etc)

20xstang
10x40kg
10x60kg
10x80kg
10x80kg

Daarna leg extenstion zwaar gedaan

8x40kg
8x60kg
8x65kg
12x50kg

Leg curl:
4x8x75kg ( meer is er niet)

Daarna standing calf raises gedaan op verschillende manieren zodat je heel je calf pakt.. en toen naar huis. Lekker getraind.. ik ben nu wel helemaal gesloopt. Ik kijk uit naar de training van vrijdag ( schouders en buik)!

voedingsschema:
08:00 23gr eiwit + 35gr lean
08:30-14.20 5 boterhammen
08:30-14.20 walnoten( 65gr)
16:00 2 boterhammen met tonijn
18:00 avondeten - - -
s avonds pasta (100gr)
s avonds 23gr eiwit+35gr lean
s avonds 500gr kwark
s avonds 23gr eiwit+35gr lean

lean gain is inmiddels vervangen voor 35 gr oats:)

In, bedoel je met 23gr eiwit whey? En drink je t met water of melk allemaal?

Wat doe je verder op je 5 boterhammen. Heb je je E/K/V waardes berekend?

En ik zou idd gwn goedkope oats halen uit de winkel ofzo, is volgens mij precies hetzelfde. Al eet ik zelf s'ochtends brinta. Maar doe oats in m'n shake.

En goed opletten dat je je rug nog steeds goed buigt nu je hem niet meer in de smith doet anders verneuk je dalijk je rug, succes!

Euroshopper oats bij de albert heijn, net zo goed, zoniet beter dan die dure van Quaker.
En oats>brinta imo

In, bedoel je met 23gr eiwit whey? En drink je t met water of melk allemaal?

Wat doe je verder op je 5 boterhammen. Heb je je E/K/V waardes berekend?

En ik zou idd gwn goedkope oats halen uit de winkel ofzo, is volgens mij precies hetzelfde. Al eet ik zelf s'ochtends brinta. Maar doe oats in m'n shake.

En goed opletten dat je je rug nog steeds goed buigt nu je hem niet meer in de smith doet anders verneuk je dalijk je rug, succes!

Nee ik drink het met water:) gewoon 1 scoop dat weegt 23 gr bij mij. Goede tip dankjewel

Euroshopper oats bij de albert heijn, net zo goed, zoniet beter dan die dure van Quaker.
En oats>brinta imo
Komt voor elkaar! Jaa is ook zo maar ik vind fine oats makkelijker weg te krijgen.. Vast en zeker iets psychisch haha

Allereerst mijn trainingen van deze week(normaal natuurlijk na iedere training ingevuld maar anders heb ik deze week vrijwel niets meer te vertellen)

Op maandag heb ik borst en triceps gedaan (ik ben net terug van vakantie dus een beetje rustig aan gedaan)

Incline dumbbell press:
20x20kg(per dumbbell)
12x26kg
12x32kg
10x36kg
8x38kg (PR)

fly's (machine)
10x50kg
10x60kg
8x70kg
8x75kg (PR)

bench press (plat)
NB: was al aardig verzuurd.
12x 20kg
10x 60kg
8 x80kg
12x 60kg

Incline fly met dumbbells

10x14kg(per dumbbell)
8x 16kg
8x20kg
12x16kg

Tricep pushdown:
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x75kg

Ik weet de naam van deze oefening niet dus ik hoor het graag als iemand die wel weet. Je leunt een beetje naar voren en dan trek je je polsen naar achter alsof je een hammercurl andersom doet zegmaar.

8x12kg(per dumbbell)
8x14kg
8x14kg
10x12kg

dips:
4x8xBW

Kortom een hele lekkere training gehad zo na de vakantie.. Had niet verwacht dat ik er sterker uit zou komen. Voor de vakantie pakte ik namelijk maximaal 8x34kg bij incline dumbbell press.. echt ongelooflijk dat het zoveel scheelde ik denk dat ik een tijdje te licht getraind heb.

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 15:01 ----------

Beviel me heeel goed ik ben toen in die periode heel veel kracht en massa bijgekomen. Het was wel verschrikkelijk zwaar en ik heb m'n kcal op m'n voedingsschema toen ook flink omhoog gegooid. Zeker weten een aanrader!

Dumbbell kickbacks?

En oats>brinta imo

Ja, alleen lijken oats me niet heel erg lekker s'ochtends vind dat brinta papje tegenwoordig lekker. :o

Valt me nu trouwens wel iets op aan je schema, ik mis groente en fruit.
Groente zal je wel pakken bij avondeten?
Mr fruit is ook belangrijk hé.

Verder zal je t wel prima doen anders ga je niet van 58 naar 75 op zo'n gewicht

Ja, alleen lijken oats me niet heel erg lekker s'ochtends vind dat brinta papje tegenwoordig lekker. :o

Valt me nu trouwens wel iets op aan je schema, ik mis groente en fruit.
Groente zal je wel pakken bij avondeten? Veel opscheppen dan.
Mr fruit is ook belangrijk hé

Jaa wij eten standaard 2 stukken fruit bij het avondeten vandaar. Ik vind brinta 's ochtends ook niet alles ik heb smorhens nooit trek:p

Zometeen toch maar een extra training tussendoor : borst biceps ( borst loopt achter bij maat,biceps bij mij) zometeen knallen!!

Zoo echt heerlijk getraind. Ookal was het de 2e keer borst en biceps deze week het ging echt super goed. Ik zal de progressie meteen maar opschrijven!

Incline dumbbell press:
10x20kg(per dumbbell)
8x26kg
8x32kg
8x36kg
7x40kg(PR!!!) Nu ook op het maximale dumbbell gewicht dat ze hebben!! jeujh!!

Bench press:
10x40kg
8x60kg
6x80kg
5x90kg (PR)!!! Nooit verwacht na die 40kg dat ik nog zoveel zou drukken

Toen nog fly met machine gedaan
10x50kg
8x60kg
8x75kg

Toen had ik last in m'n linkerarm en wilde ik nog incline fly doen met dumbbells maar dt ging even niet dat deed meteen pijn dus toen door gegaan naar de biceps:

Preacher curl ( small grip, vooral 'kort' getraind)

X aantal herhalingen x stang x 10kg (beide kanten)

Ik deed het zegmaar todat ik verzuurd was en dan nog 2-6 met hulp van vriend.. god wat deed dat pijn hahaha

Daarna als een soort hulk gestaan bij een apparaat met twee van die grip dingen een in iedere hand en dan die naar je hoofd toe draaien. Geen idee meer hoeveel ik telde ze niet ging gewoon door totdat ik niks meer kon en wisselde zware met lichte setjes af

Hierna nog dumbbells gepakt (10kg) en daarma 8 herhalingen per arm.. maar was bijna niet meer te doen. Toen naar huis

Heerlijke training gehad! Gaat echt super. Nou morgen weer reguliere training, schouders nek en buik doen! heb er zin in!!

anders namelijk alles :)

De spiergroep die het meeste achterloopt krijgt wel wat extra aandacht

Bijna schouders en buik tijd!!! Zoveel zin in!

Terug
Naar boven