Fitness Seller

Strive4muscle's log

Roa hg dus?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.443
Update:

Ik baal als een stekker... afgelopen donderdag een flinke schouderblessure opgelopen op m'n bijbaan. Snel snel alles liggen bijvullen natuurlijk werd ik weer eens opgejuind om meer dan 1 te tillen. Op het moment zelf niets gemerkt maar toen ik na 4 uurtjes thuis kwam en ik aan het eten zat, merkte ik ineens flinke steken in m'n rechterschouder. De hele nacht wakker gelegen van de pijn en 's morgens vroeg kon ik m'n arm nog geen 10 cm meer optillen.

Gelijk naar de huisarts en die zei al dat het er niet best aanvoelde. Op dezelfde dag nog foto's en een echo laten maken en hieruit kwam naarvoren dat de volledige schouder onder het vocht zat. De huisarts sprak over Supraspinatus, maar ik zou de definitieve uitslag morgen krijgen. Dan krijg ik ook gelijk een spuit in de schouder, geen idee wat maar vraag ik ook gelijk na. Nu dus op zware pijnstillers het weekend doorkomen. Heel gek 3 dagen op rij niet trainen heb ik zeker al 2 jaar niet meer gedaan. Morgen terug naar de sportschool voor benen, kijken wat mogelijk is.. deze zullen nu natuurlijk veel vaker worden aangepakt.

Heel jammer allemaal, aangezien de gains echt in een stroomversnelling kwamen. Ik had me tegen het begin van komend jaar nog wel op 110 kilo zien uitkomen met een bf van rond de 9-10%. Morgen dus even afwachten op de de uitslag. Als naarvoren komt dat ik 4-6 weken moet herstellen voordat ik m'n upperbody weer volledig kan trainen, gaan we uiteraard terug de cruise in. Zonde om m'n lichaam te blijven belasten terwijl ik niet het uiterste eruit kan halen.

Kcals heb ik iig al terug naar 4000 gezet aangezien we nu veel minder trainen. M'n eetlust is normaal echt bizar, maar nu zit ik zelfs te proppen voor een zielige 4k binnen te krijgen. Zal wel door de pijnstillers zijn die ik voorgeschreven heb gekregen.

Ik hou jullie op de hoogte

Kut!

Schouder blessures zijn echt kut.

Ik had ook dat van arm maar paar cm kunnen optillen.
Aan/uitkleden ging kut.
Wat zeg ik, autorijden was vreselijk om aan stuur te draaien.
Zo hoog kreeg ik mijn arm niet.
Gewoon stuur aan de onderkant vasthouden en schuiven.

Hoop dat je snel herstelt. Heb je diclo?

Argh das kut, goed verzorgen want met kutte schouders kan je nagenoeg geen upperbody trainen.

Beterschap!

Klote man ik hoop op snel herstel voor je

• #2.449
Kut!

Schouder blessures zijn echt kut.

Ik had ook dat van arm maar paar cm kunnen optillen.
Aan/uitkleden ging kut.
Wat zeg ik, autorijden was vreselijk om aan stuur te draaien.
Zo hoog kreeg ik mijn arm niet.
Gewoon stuur aan de onderkant vasthouden en schuiven.

Hoop dat je snel herstelt. Heb je diclo?
Jup klinkt allemaal bekend, omkleden was zo pijnlijk dat ik het maar bij een vest heb gehouden en iemand moet vragen om hulp... met de medicatie wat ik heb gekregen mag ik eigenlijk niet autorijden (tramadol met paracetamol) diclo had ik nog thuis liggen maar de HA zei dat dit nog wat beter zou werken.

• #2.450
Dank voor de reacties! Ik hou jullie allemaal op de hoogte.

Benieuwd wat het is.

Bij mijn schouder heeft dry needling geholpen, mocht het baat hebben voor jou straks.

Sterkte

• #2.452
Benieuwd wat het is.

Bij mijn schouder heeft dry needling geholpen, mocht het baat hebben voor jou straks.

Sterkte
Ik ook man. Gebeurd het je niet in de gym gebeurd het je zo... even een ongecontroleerde beweging en je hebt het hangen... ik ga morgen even alles doornemen met de huisarts of fysio ed baat hebben bij een sneller herstel. Dry needling heb ik van gehoord, geloof zelfs dat mijn fysio dat doet. Hou ik zeker in mijn achterhoofd.

Dankjewel

Sterkte man echt kut.

Ik ga dadelijk dry needeling voor mijn achillespezen doen. Loop er al 8 maand mee en als helpt laat ik je het wel horen. Heb al van alles geprobeerd dus ben benieuwd.

Dry needeling werkte bij mij ook super al kon ik me arm er na nog minder bewegen dan er voor en had ik er flinke blauwe plekken van.

• #2.456
Goed nieuws!

Het bleek een slijmbeursontsteking te zijn. Spuit wat ik kreeg was corticosteroïden. Verschil tussen vanmorgen en nu is al immens dus ik heb er goeie hoop in! Blast laat ik dus nog doorlopen. Volgens de huisarts zou ik na 2-3 dagen weer wat upperbody kunnen trainen. Ik ga natuurlijk niks forceren en alles even op gevoel doen.

Vandaag terug na 4 daagjes en gestart met Legday:

Lying hamstring curl (21's)
4 sets 45kg (10 sec op het contractiepunt vasthouden, na iedere 7 reps)

Bulgarian Split squat ( voor de geïnteresseerde zie youtube John meadows Bulgarian dropset of Dead, dikke aanrader ;))
10x16kg
10x20kg
10x24kg
Dropset of Dead
10x28kg drop 10x24kg drop 10x20kg drop 10x16kg

Legpress
30x160kg
25x240kg
20x320kg
15x400kg
15x400kg

Leg ext
4x12x60kg

Adducter
4x15x75kg

Standing leg curl
4x12x20kg

Seated calf raise
5 sets 15 reps

Lekkere training, dikke pomp en helemaal kapot eenmaal klaar. Geen last van de schouder, squats zaten er uiteraard nog even niet in.

• #2.457
Toch besloten om te gaan cruisen. Deze week nog geen injects gezet aangezien ik al m'n voorgevoel had... herstel blijkt toch langer te zijn, upperbody trainen is atm nog erg pijnlijk. Van de week met armen eens uitgeprobeerd, kan enkel isolatie oefeningen met laag gewicht doen, ga ik ook maar iets te hoog messteken in de hele schouder. Borst en schouders kan ik natuurlijk helemaal vergeten en rug probeer ik deze week nog uit.

Dan maar vaker benen trainen en roeien met de riemen die we hebben. Oefeningen die nog veel pijn veroorzaken vermijden. Hopelijk zit er eind volgende week progressie in.

Jammer man inderdaad rustig aan doen je wilt het niet verergeren

Die drop set van meadows is heerlijk!! Doe je wel 8 sec iso hold na elke 8 reps?
Doe hem eens als aller laatste oef van je legday, dat is lachen :D

• #2.460
Die drop set van meadows is heerlijk!! Doe je wel 8 sec iso hold na elke 8 reps?
Doe hem eens als aller laatste oef van je legday, dat is lachen :D
Ik doe 10 reps 10 sec iso hold ;) aan het begin of einde van je legday. Heb deze week nog gelachen. Een maatje ook de dropset of Dead laten doen en hij was aan het vloeken onder de set :roflol:. Verkrampte helemaal en toen moest die nog z'n andere been :) blijft een super oefening!

Terug
Naar boven