AndroidHealthClinic

Strive4muscle's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vanavond geen haefland zeker?:D
En welke rijstebloem eet jij?
 
Vanavond geen haefland zeker?:D
Nee haha, helaas niet! Heb dit keer de legpress bij basicfit nodig :P wordt een korte, maar extreem pijnlijke workout.
Jij succes met die 220, moet goedkomen!
 
Nee haha, helaas niet! Heb dit keer de legpress bij basicfit nodig :P wordt een korte, maar extreem pijnlijke workout.
Jij succes met die 220, moet goedkomen!
Had nog een ninja edit toegevoegd, maar je was te snel met reageren :p welke rijstebloem eet je?
 
Vrijdag 24-05

Legday

10 min warm fietsen

Leg extensions
2 warm up sets
6x15x75kg

Leg press ascending set
(Start met 1 schijf van 20kg per kant, 8 reps, vervolgens doet je trainingspartner 1 schijf per kant erbij, repeat 8 reps, enzovoortsss, geen rustperiode. Ik ben uiteindelijk tot 8 schijven per kant gekomen. 1 set

5 min pauze

Leg press dropset of death
Waar je mee geëindigd bent wordt nu mee gedropt, 8 reps, 1 schijf per kant eraf totdat je bij 3 schijven per kant uitkomt, vervolgens rep je hem uit tot failure. 1 set all out.

Lying leg curls
4x15x54kg

Walking lunges bodyweight
2 sets till fail, ongeveer 100 reps per set :p

Dc stretch 1 min

Seated calf raises
6x10x100kg

15 min fietsen

Korte legday, maar wel een extreem pijnlijke! Pomp na die legpress was absurd.
 
Post leg pump, definitie natuurlijk ver te zoeken door de pomp. Alleen nog een blok met aders:emo:

485F1CCA-95E0-4B27-B52E-6E2F2ABF726B.jpeg


33DAFC95-737F-453D-B995-D54C352C6917.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb een soortgelijke leg press methode eens voorbij zien komen bij Roman Fritz, mijn favo pro. Hij deed steeds 10 reps en dan per keer 2 schijven erbij totdat hij bij een gewicht kwam waarop hij geen 10 meer kon doen en faaldr, en vervolgens dropsets van steeds 10 reps met elke keer 2 schijven eraf totdat er geen gewicht meer op zat en vervolgens die lege leg press machine uitreppen tot failure :rolleyes: alles zonder rust natuurlijk.

Ben persoonlijk niet zo zeker of je van dat soort trainingen nu echt dikke poten krijgt, maar challenging is het natuurlijk wel.
 
Heb een soortgelijke leg press methode eens voorbij zien komen bij Roman Fritz, mijn favo pro. Hij deed steeds 10 reps en dan per keer 2 schijven erbij totdat hij bij een gewicht kwam waarop hij geen 10 meer kon doen en faaldr, en vervolgens dropsets van steeds 10 reps met elke keer 2 schijven eraf totdat er geen gewicht meer op zat en vervolgens die lege leg press machine uitreppen tot failure :rolleyes:

Ben persoonlijk niet zo zeker of je van dat soort trainingen nu echt dikke poten krijgt, maar challenging is het natuurlijk wel.
Dit zijn trainingen die je zo nu en dan erin kan gooien, ik heb 2 leg workouts per week. Dit is echt niet iets wat je elke leg workout moet gaan doen, mechanische spanning moet je basis zijn dit was meer gericht op metabolische stress wat ook een factor is tot spiergroei. De legdays op de maandag zijn meer gericht op mechanische spanning.
 
Zaterdag 25-05

Armen, buik

Ez bar reverse curls
4x12x35kg

Db hammer curls
4x12x16kg

Db preacher curls
3x8x16kg
8x16kg, drop, 8x12kg, drop 8x8kg

Single handle pushdowns
4x20x25kg

Behind the head cable extensions
4x20x15kg

Dip machine
3x8x200kg
8x200kg, drop, 8x160kg, drop 8x120kg

Leg raises
5 x tot failure

20 min fietsen

Heerlijke arm pomp! Straks weer Ayce sushi dus mijn weekend kan niet meer stuk :p
 
Lekker man, ga je waar ik had gezegd?
 
Heb een soortgelijke leg press methode eens voorbij zien komen bij Roman Fritz, mijn favo pro. Hij deed steeds 10 reps en dan per keer 2 schijven erbij totdat hij bij een gewicht kwam waarop hij geen 10 meer kon doen en faaldr, en vervolgens dropsets van steeds 10 reps met elke keer 2 schijven eraf totdat er geen gewicht meer op zat en vervolgens die lege leg press machine uitreppen tot failure :rolleyes: alles zonder rust natuurlijk.

Ben persoonlijk niet zo zeker of je van dat soort trainingen nu echt dikke poten krijgt, maar challenging is het natuurlijk wel.
Ik heb ook m'n twijfels bij de echte meerwaarde, maar de pomp, de verzuring en het gevoel bij dit soort trainingen is niet normaal. Met die plates overigens nooit gedaan, maar wel eens CT Fletchers Biceps Gauntlet. Moet je maar eens opzoeken (of Triceps). :P
 
Lekker man, ga je waar ik had gezegd?
Helaas niet, we gaan erna nog naar de bios en dat ligt er net wat tever vanaf met de tijd :p staat wel op het lijstje voor de volgende keer haha!
 
Heb een soortgelijke leg press methode eens voorbij zien komen bij Roman Fritz, mijn favo pro. Hij deed steeds 10 reps en dan per keer 2 schijven erbij totdat hij bij een gewicht kwam waarop hij geen 10 meer kon doen en faaldr, en vervolgens dropsets van steeds 10 reps met elke keer 2 schijven eraf totdat er geen gewicht meer op zat en vervolgens die lege leg press machine uitreppen tot failure :rolleyes: alles zonder rust natuurlijk.

Ben persoonlijk niet zo zeker of je van dat soort trainingen nu echt dikke poten krijgt, maar challenging is het natuurlijk wel.
Mijn rebound programma zit dit ook in.. deze rebound train ik ook anders dus ben wel benieuwd wat dit doet.
 
Ik heb ook m'n twijfels bij de echte meerwaarde, maar de pomp, de verzuring en het gevoel bij dit soort trainingen is niet normaal. Met die plates overigens nooit gedaan, maar wel eens CT Fletchers Biceps Gauntlet. Moet je maar eens opzoeken (of Triceps). :P
Zoals ik al zei zo nu en dan eens erin gooien voor een andere prikkel.. dit moet absoluut niet je basis zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Wel respect hoe je altijd bezig bent met voeding training etc.
 
Wel respect hoe je altijd bezig bent met voeding training etc.
Dankjewel kerel! Zolang ik zo dedicated met voeding en training bezig blijf wordt er ook progressie geboekt. Wat ik vaak zie is dat mensen tijdens een blast alles uit de kast halen en tijdens een cruise of wanneer er off wordt gegaan zich compleet laten hangen, erop los beginnen te vreten, op 50-60% gaan trainen, cardio skippen... noem maar op.
 
Update:
Weekgemiddelde gewicht van vorige week was 98,1kg dus nogaltijd een stijgende lijn in lichaamsgewicht. De schade van de Ayce sushi afgelopen zaterdag is ook weer weggewerkt, volgens mij weet ik de kcals daar best goed van in te schatten aangezien ik maar een half kilootje ervan bij was gekomen. 1 dag terug op de kcals en het is er weer vanaf :P. 4000 kcals op trainingsdagen schuif ik ook nog steeds zonder problemen naar onder, teken dat vertering nog altijd optimaal loopt.

Vandaag legday, waar het volume weer een level omhoog gaat. Vandaag staan paused front squats op het programma, wellicht dat ik voor een PR ga bij de laatste set en er een normale front squat van maak, mits alle werksetjes op de gepauzeerde front squat goed aanvoelen. Fingers crossed. Training wordt sws vanavond gelogd
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven