BankingForVials
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 1.127
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
M'n doel is meer spiermassa. Dit jaar zal ik niet meer op het podium staan en volgend jaar waarschijnlijk ook niet. Ik wil minimaal 5kg vvm op m'n frame plakken op de juiste plaatsen alvorens ik overweeg een wedstrijd te gaan doen. Het heeft voor mij nu allemaal geen haast. Dingen die ik anders ga aanpakken is voornamelijk het bulken. Voorheen liet ik me toch wel wat vaker gaan met voeding wat uiteindelijk alleen maar voor meer vet en vochtgains heeft gezorgd. Dit keer dus stricter bulken en m'n vetpercentage niet boven de 10% laten uitkomen, de tijd geven en niet te gefixeerd zijn dat je niet +1-2KG gained per week. VVM opbouwen kost nou eenmaal vet veel tijd. Wat ik hier uiteindelijk mee zal winnen is tijd die ik moet diëten om in wedstrijd conditionering te komen + minder spierverlies omdat je minder lang in een tekort zit / met hogere calorie inname kunt diëten.Wat is nu je main goal voor de komende tijd? Welke wedstrijd wil je naartoe trainen en zijn er nog dingen die je heel anders wilt aanpakken dan eerdere wedstrijden?
Daar ben ik nu nog helemaal niet mee bezig, zou een optie kunnen zijn. Kijken wat op dat moment de meest geschikte keuze zou zijn. Open zou een optie kunnen zijn, maar classic phisique ook. Geloof dat ik daar 97-98kg mag wegen.Wil je volgende keer dus weer in de Open klasse uitkomen?
Precies. Nee ik snap wat je bedoelt met eten. Waar ik op doelde was dat ik voorheen in het weekend volledig liet gaan en dus een super hoog kcal overschot terecht kwam. Niet alleen dat is nutteloos, ook het feit dat je vertering waarschijnlijk 2 dagen nodig heeft om terug op normaal te komen en dat dus verloren tijd is. Dat ga ik deze offseason beperkenGoed plan. Gewoon lekker a la Dorian Yates jezelf de tijd geven om te bouwen en dan keihard uit het niets terugkomen.
Wat betreft je vetpercentage laag houden... Ik snap je volledig daarin. Alleen je moet denk ik wel oppassen dat je niet "doorslaat" de andere kant op dmv dat je te weinig gaat eten om maar lean te blijven en daarmee je groei ook belemmert.
Het is vrij simpel, hou je week gemiddelde gewicht bij en als je 2-3 weken blijft staan op gewicht, verhoog je kcals weer een beetje, totdat je weer stagneert. Alleen is geduld voor de meeste mensen niet weggelegd. Gaan veel te snel, veel te veel kcals toevoegen en na 3-4 maanden willen ze terug cutten...
Ben het met je eens, 2 opmerkingen.
- Dit principe lijkt mij lastig te hanteren in een blast. Vooral mentaal. Wanneer je dus een hoop aas gebruikt en je de weegschaal 3 weken stil moet zien staan.. Dan verlies je ook tijd. Ervan uitgaand dat je wel aan het recompen bent is dit sub-optimaal voor massa gains.
- Onder de 10% het gehele is volgens mij ook wel erg lean, denk je niet?

Hij eet eieren.@Strive4muscle Ik volg je topic al een tijdje. Je let aardig op je eten maar je neemt nooit echt "langzame" eiwitten voor het slapen? Is dit sowieso al uit de wereld geholpen of zie je dit zelf niet zitten on kwark of casseine weg te tikken.
Leuk dat je daar over begint. Waarschijnlijk heb ik dan elke keer de dag gepost waarbij ik geen kwark/griekse yoghurt voor het slapen neem@Strive4muscle Ik volg je topic al een tijdje. Je let aardig op je eten maar je neemt nooit echt "langzame" eiwitten voor het slapen? Is dit sowieso al uit de wereld geholpen of zie je dit zelf niet zitten on kwark of casseine weg te tikken.
. Als ik in m'n fitnesspal kijk heb ik 4/7 dagen in de week griekse yoghurt voor het slapen gaan. Helaas was die voor vandaag op dus worden het eieren
zoals je zelf al aangeeft zijn er genoeg studies die zeggen dat het hele langzame eiwitten verhaal BS is.Zal qua prijs niet veel verschillen hoor. Bovendien krijg je bij kwark ook weer een flinke portie carbs binnen. Bovendien is zo’n papje van casseine eiwit veel lekkerder dan die zure kwark imoLeuk dat je daar over begint. Waarschijnlijk heb ik dan elke keer de dag gepost waarbij ik geen kwark/griekse yoghurt voor het slapen neem. Als ik in m'n fitnesspal kijk heb ik 4/7 dagen in de week griekse yoghurt voor het slapen gaan. Helaas was die voor vandaag op dus worden het eieren
Ik merk echt 0,0 verschil of ik nou eieren voor het slapen neem, kip, rund, yoghurt, kwark of whey... Sowieso heb ik dat langzame eiwitten verhaal nooit serieus genomen. Ik zorg dat ik elke 3-4 uur een maaltijd met 20-40 gr eiwitten binnenkrijg en that's about it. Wat ik wel merk is dat ik maximaal 500gr zuivel kan verdragen, meer dan dat en ik word bloated, wat ook weer m'n slaap beïnvloed. Geld uitgeven aan casseine eiwitten vind ik een waste of timezoals je zelf al aangeeft zijn er genoeg studies die zeggen dat het hele langzame eiwitten verhaal BS is.

Je moet toch onderhand wel mijn keuken skills hebben gezienZal qua prijs niet veel verschillen hoor. Bovendien krijg je bij kwark ook weer een flinke portie carbs binnen. Bovendien is zo’n papje van casseine eiwit veel lekkerder dan die zure kwark imo![]()
vanille griekse yoghurt icm wat flavdrops of eventueel zoetstof, kaneel, plus noten of pindakaas(aanrader
) en je hebt een hele lekkere smaak! De griekse vanille yoghurt van optimel heeft super macros, hele pot heeft maar 15gr carbs en maar liefst 40gr eiwitten en niet zo zuur als bijv de magere franse kwark.
)

Was ik ook aan het denken, maar dat moet in principe niets uitmaken. Het is trouwens niet high volume, maar high frequentie op 1 zwakkere spiergroep van 4 weken gevolgd door 4 weken op een 2e zwakke spiergroep. Daarna was de bedoeling om PPL te gaan doen, waarbij ik 1 all out set in de 5-8 rep range doe, 1 backoff set set 10-15 op de compounds, beetje trainingsprincipe wat JP volgt. Volume ligt dat idd een stuk lager dan wat ik nu doe, maar een hele andere trainingsprikkel dan wat ik nu doe.In je volgende trainingscyclus wil je van high volume naar 8 weken lager volume gaan.
Kun je dit niet beter omdraaien?
Goed bezig trouwens.