MuscleMeat

Strive4muscle's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.401
Haha, ik heb juist precies het tegenovergestelde. Op die Technogym krijg ik altijd een enorme lower back pump en heb ik totaal niet het gevoel dat ik mijn quads aan het trainen ben, hoe laag ik mijn voeten ook positioneer op dat platform.

De 45 degree leg press van hammer strenght daarentegen is een en al quads bij mij en voelt gewoon heerlijk.

Wel bizar hoe zoiets van persoon tot persoon kan verschillen!
Zo is dat ook vaak met back squats, de een is er gewoon motorisch helemaal voor gemaakt en de ander loopt alleen maar met pijntjes te sukkelen of activeert nog niet de helft van z’n quads. Uitvinden wat voor jezelf het beste werkt en niet teveel in hokjes denken (er zijn meerdere manieren & oefeningen om dikke poten te krijgen) ;)

Zeker waar boys. Maar inderdaad leuk hoe dat kan verschillen. Ik hoef bijvoorbeeld geen hacksquat te doen. Die kan ik alleen in een soort sumo-stand heel hoog op het platform en dan is het wel doei met de echte quad activatie. Voor mij zijn echt 1 leg horizontal legpresses en frontsquats de bouwers en eventueel bulgarians. Jammer dat ik die niet gewoon 2 keer per week kan doen haha.

• #3.403
Donderdag 18-07

Armen, kuiten & buik

Cable curls
12x20kg
12x25kg
12x30kg
Werksets: 4x12x37,5kg

Pinwheel curls
4x10x18kg

Barbell spider curls
4x10x25kg

Dual rope triceps extensions
4x12x45kg

Dip machine
4x12x110kg

Dumbell overhead triceps ext
4x10x40kg

Nog wat extra side delt werk

Db Side lateral raises
20x14kg
15x16kg
15x18kg
12x20kg drop 10x16kg drop 10x12kg

Seated calf raises
5x10x120kg + 20 tibia raises tussen sets (laatste set calfs triple dropset 10, 10, 10)

Leg raises
4x failure

20 min fietsen

Gewicht vanmorgen: 98,7kg

Begin nu echt met de dag voller te worden. Gewichten verplaatsten zich ook een stuk makkelijker. Wel echt vieze spierpijn aan m’n benen en billen van gister, op de wc gaan zitten is nu echt de hel :roflol:. Morgen rustdag, alleen 20 minuutjes cardio en dan hou ik het voor gezien :)

• #3.404
Ook nog maar eens m’n voeding voor de dag posten:

Maaltijd 1 (tevens pre)
120gr havermout
180gr appel
45gr whey iso
22gr pindakaas

Intra:
40gr cluster dextrin
15gr eaa’s

Maaltijd 2 (post workout)
120gr brinta
1 banaan
45gr whey iso
50 gr blauwe bessen
3 snack a jacks karamel

Maaltijd 3
80gr ongekookte basmati rijst
150gr kipfilet
1 ei
200 gr spinazie
100gr champignons

Maaltijd 4
80gr gekookte basmati rijst
150gr kipfilet
1 ei
100gr courgette
100gr paprika

Maaltijd 5
150gr gerookte makreel
50gr avocado
1 tomaat
7 dikke rijstwafels

Maaltijd 6
450gr griekse vanille yoghurt
20gr pindakaas
100gr aardbeien
20gr gepofte tarwe

4350 kcals +-
Macros: 305 eiwitten / 530 koolhydraten / 101 vetten

• #3.405
Zaterdag 20-07

Upper body

Alles 1 min rust tussen sets

Chest press machine
2-3 opwarm setjes
3x10x85kg

Incline db press
3x10x38kg

Cable chest fly
3x10x25kg

Plate loaded lat pulldown
10x80kg
10x120kg
10x140kg
2x8x160kg

Low cable row
3x15x75kg

Pronated grip machine row
3x12x90kg

Facepulls supersetten met wide grip upright row
3x12x50kg / 3x12x35kg

Bb spider curls
3x12x25kg

Bodyweight dips till fail
20xbw
16xbw
14xbw

20 min fietsen

Gewicht: 98,9kg

Volheid wordt beter met de dag en voor m’n gevoel ben ik zelfs wat leaner geworden! Benieuwd wanneer ik sprongen begin te maken met gewichten in de gym. Alles voelt wel al een stuk soepeler lijkt het wel. Vanaf maandag gaan de kcals naar 4500 en dat kijken we even aan wat er gaat gebeuren.

Hoi, kom even meelezen. Wat is je vetpercentage op dit moment? Of heb ik dat ergens gemist?

• #3.407
Hoi, kom even meelezen. Wat is je vetpercentage op dit moment? Of heb ik dat ergens gemist?
Leuk dat je meeleest. Pfoeh dat durf ik je niet met 100% zekerheid te zeggen. Als ik een schatting moet maken zal het rond de 8% zijn, aangezien ik nog aders over m’n buik heb lopen, lichten strepen in de glutes en nog een kerstboom in de onderrug heb.

• #3.408
Maandag 22-07

Rug, biceps, buik, kuiten

Laatste week van het programma

Close grip cable row (op een verhoging)
8x55kg
8x65kg
8x75kg
Werksets: 4x8x87,5kg

Bent over db rows
8x40kg
8x42kg
8x44kg
8x46kg drop 8x30kg

V-bar cable pullover
4x10x45kg

Lat pulldowns
4x8x90kg

Deadlift challenge sets
Eerste 5 sets: 3x180kg (30 sec rust tussen sets)
Laatste 5 sets: 3x180kg (1 min rust tussen sets)

Bb spider curls
4x12x30kg

Db hammer curls
4x8x20kg

Decline bench situps
4x failure

Standing calf raises
8x15x80kg

20 min fietsen

Gewicht: 99,3kg

Duidelijk voller en ook een stuk meer uithoudingsvermogen in de gym. Vanaf vandaag gaan de kcals naar 4500 op trainingsdagen.

Je doet dus 4500kcal op trainingsdagen... En hoeveel op rustdagen dan?

• #3.410
Je doet dus 4500kcal op trainingsdagen... En hoeveel op rustdagen dan?
Sorry zie je bericht nu pas! Op rustdagen valt enkel m’n intra workout weg, wat 50gr carbs + eaa’s zijn (+- 200 kcals) & vervang ik de post workout carb bom voor iets meer gezonde vetten ipv carbs. Vooralsnog 4300 op rustdagen ;)

Sorry zie je bericht nu pas! Op rustdagen valt enkel m’n intra workout weg, wat 50gr carbs + eaa’s zijn (+- 200 kcals) & vervang ik de post workout carb bom voor iets meer gezonde vetten ipv carbs. Vooralsnog 4300 op rustdagen ;)

Hmm okay... 200kcal is niet zo'n heel groot verschil tussen training- en rustdagen. Ik hanteer nu 500kcal minder op rustdagen maar ik ben nu dan ook compleet off en al fatsig genoeg.

Zit zelf alleen een beetje in de knoop met wat nou het beste is om te doen als ik weer on ben. Met heel dat DC-gebeuren train je maar 3x per week en ik ben bang dat als ik op rustdagen te veel ga eten, ik nog dikker ga worden lol.

Zou jij de voorkeur geven aan meer eten (dus ongeveer evenveel als op trainingsdagen) en om dat te compenseren wat (fasted) cardio te doen op rustdagen, of zou je gewoon food intake beperken op rustdagen? Bijvoorbeeld dus -500 kcal zoals ik nu doe.

• #3.412
Hmm okay... 200kcal is niet zo'n heel groot verschil tussen training- en rustdagen. Ik hanteer nu 500kcal minder op rustdagen maar ik ben nu dan ook compleet off en al fatsig genoeg.

Zit zelf alleen een beetje in de knoop met wat nou het beste is om te doen als ik weer on ben. Met heel dat DC-gebeuren train je maar 3x per week en ik ben bang dat als ik op rustdagen te veel ga eten, ik nog dikker ga worden lol.

Zou jij de voorkeur geven aan meer eten (dus ongeveer evenveel als op trainingsdagen) en om dat te compenseren wat (fasted) cardio te doen op rustdagen, of zou je gewoon food intake beperken op rustdagen? Bijvoorbeeld dus -500 kcal zoals ik nu doe.
Ook rustdagen heb je de kcals nodig om te groeien, het is heel simpel te berekenen met verschillende methodes wat je BMR is en dat kun je ook zo achterhalen wat je onderhoud is. 300-500 kcals boven onderhoud gaan zitten en dit na verloop van tijd bijstellen (met enig geduld), aangezien niet alleen je training een progressieve aanpak nodig heeft. Ben alleen geen fan van constant carbs blijven pompen omdat dit insulinegevoeligheid op ten duur verminderd, dus eens een dagje 300-400gr carbs ipv 600+ is alleen maar positief, ook je eetlust zal beter on point blijven.

Ik heb me wel in DC training ingelezen, maar wss weet jij het beter uit te leggen tot in de puntjes. Ik ben er in ieder geval geen fan van. Niet alleen is de gym een uitlaatklep voor mij en wil ik dus vaker dan 3x per week kunnen trainen, maar het lijkt me ook niet het meest optimale trainingsstrategie om op lange termijn door te zetten om meerdere redenen (blessures, herstel, het verbeteren van zwakke spiergroepen).

Dan heb je ook nog eens het punt wat jij benoemt, met 3x trainen hoef je dus ook een veel minder groot overschot te hanteren dan iemand die 5-6x traint of je komt het te compenseren met cardio/low days op rustdagen. Beide manieren kan, ik prefereer een combinatie van omdat ik een flinke eetlust heb en dus liever wat meer eet, maar cardio moet ook niet je herstel in de weg gaan zitten dus ga het ook niet overdrijven ;)

Ook rustdagen heb je de kcals nodig om te groeien, het is heel simpel te berekenen met verschillende methodes wat je BMR is en dat kun je ook zo achterhalen wat je onderhoud is. 300-500 kcals boven onderhoud gaan zitten en dit na verloop van tijd bijstellen (met enig geduld), aangezien niet alleen je training een progressieve aanpak nodig heeft. Ben alleen geen fan van constant carbs blijven pompen omdat dit insulinegevoeligheid op ten duur verminderd, dus eens een dagje 300-400gr carbs ipv 600+ is alleen maar positief, ook je eetlust zal beter on point blijven.

Ik heb me wel in DC training ingelezen, maar wss weet jij het beter uit te leggen tot in de puntjes. Ik ben er in ieder geval geen fan van. Niet alleen is de gym een uitlaatklep voor mij en wil ik dus vaker dan 3x per week kunnen trainen, maar het lijkt me ook niet het meest optimale trainingsstrategie om op lange termijn door te zetten om meerdere redenen (blessures, herstel, het verbeteren van zwakke spiergroepen).

Dan heb je ook nog eens het punt wat jij benoemt, met 3x trainen hoef je dus ook een veel minder groot overschot te hanteren dan iemand die 5-6x traint of je komt het te compenseren met cardio/low days op rustdagen. Beide manieren kan, ik prefereer een combinatie van omdat ik een flinke eetlust heb en dus liever wat meer eet, maar cardio moet ook niet je herstel in de weg gaan zitten dus ga het ook niet overdrijven ;)

Ja, wat carbs betreft heb je zeker gelijk! Ik heb zelf ook het gevoel dat maandenlang elke dag maximaal carbs knallen op een bepaald moment alleen maar fat gains geeft en niet meer de benefits. Zelf speel ik hier eigenlijk niet genoeg op in imo, met onnodige fat gains als resultaat. Hier moet ik in de toekomst slimmer in zijn.

Wat DC training betreft... Het is een vrij extreme filosofie en ik snap ook best dat niet iedereen daar in mee gaat. 3x per week trainen is kut ja als dat je passie is in je leven en je zowat elke minuut van de dag met bodybuilding bezig bent in je hoofd :p Maar shit, het is écht niet voor niets 3x per week. Elke training is zo veel productiever en elke sessie boek ik op bijna alle oefeningen die ik doe progressie. En dat terwijl ik al een tijdje off ben en me elke dag best wel ellendig voel. Voor mij werkt het dus goed en ik ben ook heel benieuwd hoe deze manier van trainen on cycle gaat werken.

Je argument mbt weak points snap ik goed... Jij als wedstrijdbodybuilder staat er misschien ook iets anders in dan ik momenteel. Mijn voornaamste doel en zorg is gewoon spiermassa... Overal en zo veel mogelijk! En om dat te bewerkstelligen moet je nou eenmaal sterker worden... Progressive overload en basic, compound movements zijn daarin key. Jij daarentegen bent toch al een stuk beter ontwikkeld dan ik en kan daarom ook al meer werken aan bepaalde details en weak points... Dat vergt inderdaad een iets andere aanpak. Als jij aan je rear delts wil werken omdat die weak zijn kan je natuurlijk wel 260kg deadlifts en 160kg bent rows blijven pounden... Maar ja, ik betwijfel of dat zin heeft dan.

DC is zeker niet het antwoord op alle vragen, maar ik denk dat het wel een goede manier is om een soort fundament in je fysiek mee op te bouwen qua massa. Thickness in je rug van boven tot onder, dikke poten, grote reet :P Dat zijn niet de bodyparts die je ontwikkelt als je alleen maar gaat doen wat je iedereen op Insta ziet doen... Een beetje pompen met allerlei onzinnige kutoefeningen om die bullshit ebooks te verkopen. Dat is namelijk wel een beetje wat ik zie overal en ik word er fucking pissed van :hahaha:

Laatst bewerkt:
  • #3.414
Ja, wat carbs betreft heb je zeker gelijk! Ik heb zelf ook het gevoel dat maandenlang elke dag maximaal carbs knallen op een bepaald moment alleen maar fat gains geeft en niet meer de benefits. Zelf speel ik hier eigenlijk niet genoeg op in imo, met onnodige fat gains als resultaat. Hier moet ik in de toekomst slimmer in zijn.

Wat DC training betreft... Het is een vrij extreme filosofie en ik snap ook best dat niet iedereen daar in mee gaat. 3x per week trainen is kut ja als dat je passie is in je leven en je zowat elke minuut van de dag met bodybuilding bezig bent in je hoofd :p Maar shit, het is écht niet voor niets 3x per week. Elke training is zo veel productiever en elke sessie boek ik op bijna alle oefeningen die ik doe progressie. En dat terwijl ik al een tijdje off ben en me elke dag best wel ellendig voel. Voor mij werkt het dus goed en ik ben ook heel benieuwd hoe deze manier van trainen on cycle gaat werken.

Je argument mbt weak points snap ik goed... Jij als wedstrijdbodybuilder staat er misschien ook iets anders in dan ik momenteel. Mijn voornaamste doel en zorg is gewoon spiermassa... Overal en zo veel mogelijk! En om dat te bewerkstelligen moet je nou eenmaal sterker worden... Progressive overload en basic, compound movements zijn daarin key. Jij daarentegen bent toch al een stuk beter ontwikkeld dan ik en kan daarom ook al meer werken aan bepaalde details en weak points... Dat vergt inderdaad een iets andere aanpak. Als jij aan je rear delts wil werken omdat die weak zijn kan je natuurlijk wel 260kg deadlifts en 160kg bent rows blijven pounden... Maar ja, ik betwijfel of dat zin heeft dan.

DC is zeker niet het antwoord op alle vragen, maar ik denk dat het wel een goede manier is om een soort fundament in je fysiek mee op te bouwen qua massa. Thickness in je rug van boven tot onder, dikke poten, grote reet :P Dat zijn niet de bodyparts die je ontwikkelt als je alleen maar gaat doen wat je iedereen op Insta ziet doen... Een beetje pompen met allerlei onzinnige kutoefeningen om die bullshit ebooks te verkopen. Dat is namelijk wel een beetje wat ik zie overal en ik word er fucking pissed van :hahaha:
Geef ik je absoluut gelijk in, ook ik heb de fout gemaakt toen ik begon met krachttraining gelijk een brosplit te hanteren met veel te veel isolatiewerk. Later pas begonnen met inlezen en erachter gekomen dat je een basis creëert door compound oefeningen. Iedereen moet voor zichzelf de sweetspot vinden wat betreft trainen. De ene kan heel goed overweg met UB/LB, PPL en hogere frequentie stijl en dan heb je weer andere die veel beter gaan op een split style met low volume of high volume waar alles maar 1x pw wordt getraind. Waar mij de tenen van krullen is dat ik veel gasten op social media met wetenschappelijke studies aan komen kakken en je proberen te vertellen dat je alles minimaal 2x pw moet trainen om het maximale aan spiergroei eruit te halen. Ieder lichaam is anders en het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je plezier hebt bij de wijze waarop je traint anders schiet je op lange termijn niet veel op.

Blijf op jou manier doortrainen totdat je stagneert en als je dan vanalles hebt uitgeprobeerd wat betreft voeding / doseringen kun je andere trainingsprincipes uitproberen. ;)

• #3.415
Dinsdag 23-07

Borst, schouders, triceps

Machine press
8x40kg
8x80kg
8x100kg
8x120kg
2x8x140kg

Flat benchpress
5x5x120kg

Incline machine press
4x10x80kg

Chest Dips allemaal tot failure
4x15xbw
4x12xbw
4x11xbw
4x10xbw

Reverse pec deck
3x20x95kg + 15 sec iso hold

Side lateral machine raises
3x15x60kg laatste set dropset 8x40kg

Wide grip upright rows
3x12x45kg

Rope pushdowns
12x20kg
12x27,5kg
12x32x5kg

Overhead cable triceps ext
3x12x25kg

Underhand cable triceps pushdowns
3x15x25kg

20 min fietsen

Gewicht: 98,4kg (-0,9kg???) eerste dag kcals verhoogd en we droppen gewicht. Lijkt op vocht wat ik ben verloren van het weekend want ik stond weer een stuk harder tijdens de training. Deze week nog aankijken anders verhoog ik de kcals weer...

Zometeen langs de fysio, tijd voor een apk en toch weer eens die borst laten nakijken de plek waar het gescheurd is begint een kleiner verdikking te worden.

Laatst bewerkt:
  • #3.416
Woensdag 24-07

Legday

5 min warm fietsen

Seated leg curl
10x50kg opwarmen
10x80kg opwarmen
4x10x105kg laatste set triple dropset 8x80kg, 10x60kg, 10x45kg

Plate loaded technogym legpress
8x80kg
8x160kg
8x240kg
8x320kg
8x400kg
8x450kg drop 8x320kg drop 8x240kg

Leg extensions
4x10x105kg

Walking kettebel lunges
4x10x40kg (20kg per hand, 20 stappen totaal)

Stiff legged bb deadlift (verhoging op tenen)
4x8x140kg

15 min fietsen

Natuurlijk drijfnat van het zweet met dit weer, maar was wel weer een training voor in de boeken.

• #3.417
Donderdag 25-07

Armen, kuiten, buik

Gaint sets

2 opwarm rondjes, 4 “werk” setjes

Biceps
Cable curls - 8 reps 35kg
Hammer curls - 8 reps 16kg
Ez bar curls - 8 reps 30kg
Pinwheel curls - 8 reps 16kg

Triceps
Rope pushdowns - 8 reps 30kg
Overhead triceps rope ext - 8 reps 25kg
Dumbell kickback - 10 reps 12kg
Ez bar skullcrushers - 10 reps 30kg

Kuiten
Seated calf raises - 8x8x125kg (45 sec rust tussen sets)

Buik
Rope crunches - 4 sets tot failure

20 minuten fietsen

Heerlijk zonder opgehouden te worden te trainen, ook eens geen problemen om gaint sets te doen aangezien ik met nog 2-3 andere de enige was in de gym. Mag vaker dit :p

F2D9A2CE-1A1C-44D8-86B6-C6417FCD360C.jpeg

• #3.418
Vrijdag 26-07

Rug, traps

Plate loaded hammer strenght row
12x40kg
12x80kg
10x120kg
8x140kg
8x140kg

T-bar row
3x8x100kg

Single handles cable pulldowns
3x10x80kg

One arm cable row
3x10x50kg

Assisted close grip pullups
3x8-10

Dumbell shrugs
3x12x50kg

20 min fietsen

• #3.419
Zaterdag 27-07

Borst, schouders, beetje armen

Incline db press
8x20kg
8x26kg
8x36kg
8x46kg
10x50kg
8x50kg dropset 8x30kg

Technogym shoulder press
8x40kg
8x80kg
8x100kg
8x120kg

Decline chest press
8x40kg
8x80kg
3x8x140kg

Crusifix lateral cable raises
3x12x8kg

Rear delt cable laterals
3x20x8kg

Db side lateral raises
15x16kg
12x18kg
10x20kg

Machine chest flys
3x12x115kg

21’s —> superset v-bar pushdowns
3 sets 30kg / 3x20x35kg

Dips til failure
15xbw
13xbw
12xbw

20 min fietsen

Heerlijke training en werd hier en daar weer wat aangesproken, zelfs m’n vriendin zei dat ik veel massiever oogde en die zegt noooiit wat over progressie dus dan zit het meestal wel goed :p. Ik merkte vandaag ook duidelijk meer kracht tijdens de oefeningen.

Vanaf maandag begin ik met een nieuw trainingsprogramma met een PPL stijl, benieuwd wat dat gaat brengen.

• #3.420
Update:

Week 3 van m’n blast gaat van start, ik moet zeggen dat ik kwa kracht en look wel vooruit ben gegaan maar de weegschaal doet niet veel. Ik kon vandaag tijdens de rug training zelfs een gaatje erbij doen in m’n belt :eek:. Kcals gaan dus vanaf vandaag naar 4750 op trainingsdagen, rustdagen op een 4100 kcals. Week gemiddelde was maar met 0,1kg gestegen terwijl ik leaner/voller oog.

Vandaag ook met het nieuwe trainingsprogramma gestart wat voor mij even anders was als gewend. PPL met een low volume, high intensity aanpak. 1-2 werksets per oefening (heel af en toe 3 wsets), maar dan wel echt all out gaan, eerste training was gelijk een killer!

Maandag 29-07

Pull (Rug, biceps, buik)

Low cable row
20x36kg feeder
20x36kg feeder
6x66kg feeder
6x86kg feeder
Werkset: 9x107kg dropset 10x86kg

Rack pulls
3x60kg
3x100kg
3x140kg