Ja, wat carbs betreft heb je zeker gelijk! Ik heb zelf ook het gevoel dat maandenlang elke dag maximaal carbs knallen op een bepaald moment alleen maar fat gains geeft en niet meer de benefits. Zelf speel ik hier eigenlijk niet genoeg op in imo, met onnodige fat gains als resultaat. Hier moet ik in de toekomst slimmer in zijn.
Wat DC training betreft... Het is een vrij extreme filosofie en ik snap ook best dat niet iedereen daar in mee gaat. 3x per week trainen is kut ja als dat je passie is in je leven en je zowat elke minuut van de dag met bodybuilding bezig bent in je hoofd

Maar shit, het is écht niet voor niets 3x per week. Elke training is zo veel productiever en elke sessie boek ik op bijna alle oefeningen die ik doe progressie. En dat terwijl ik al een tijdje off ben en me elke dag best wel ellendig voel. Voor mij werkt het dus goed en ik ben ook heel benieuwd hoe deze manier van trainen on cycle gaat werken.
Je argument mbt weak points snap ik goed... Jij als wedstrijdbodybuilder staat er misschien ook iets anders in dan ik momenteel. Mijn voornaamste doel en zorg is gewoon spiermassa... Overal en zo veel mogelijk! En om dat te bewerkstelligen moet je nou eenmaal sterker worden... Progressive overload en basic, compound movements zijn daarin key. Jij daarentegen bent toch al een stuk beter ontwikkeld dan ik en kan daarom ook al meer werken aan bepaalde details en weak points... Dat vergt inderdaad een iets andere aanpak. Als jij aan je rear delts wil werken omdat die weak zijn kan je natuurlijk wel 260kg deadlifts en 160kg bent rows blijven pounden... Maar ja, ik betwijfel of dat zin heeft dan.
DC is zeker niet het antwoord op alle vragen, maar ik denk dat het wel een goede manier is om een soort fundament in je fysiek mee op te bouwen qua massa. Thickness in je rug van boven tot onder, dikke poten, grote reet

Dat zijn niet de bodyparts die je ontwikkelt als je alleen maar gaat doen wat je iedereen op Insta ziet doen... Een beetje pompen met allerlei onzinnige kutoefeningen om die bullshit ebooks te verkopen. Dat is namelijk wel een beetje wat ik zie overal en ik word er fucking pissed van