AndroidHealthClinic

Review Strong! - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Pre-workout shake
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Pomps, spiermassa, energie, kracht, uithouding...
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? nvt
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Tropical juice, verassend lekker !
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2afgestreken maatscheppen met 200/300ml water
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending, levering binnen 24uur, gratis shakebeker, gratis samples, leuke extra's,..
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 24.90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Zeker : zie review

Mijn review:

Oke dus vandaag voor het eerst getraind met de nieuwe PWO van Body & Fitshop 'Strong!'

Was zeer benieuwd aangezien de voorloper ( Hard! ) een succes was..

2 afgestreken scoops ingenomen op een zo goed als lege maag
Over de smaak valt niet veel te zeggen hij was gwn goed !

Na een kwartier begon ik het product echt te voelen en op weg naar de gym merkte ik dat m'n focus ook flink aan het verbeteren was.

Eenmaal in de sportschool aangekomen was ik er niet meer weg te slagen :D Lekker geknald en ook de pump kickte erg goed in

Energierush was iets minder dan bv een Noxipro maar dat hoeft ook niet aangezien ik 's avonds ook nog graag in slaap geraak :p
Voel me ook nog steeds top en heb geen last van een crash dus kort gezegd dit doet alles wat het moet doen en dat zonder de lastige bijwerkingen

Een waardige opvolger van 'Hard!'

5f742fea64f8c57f31396addc3a0559c.jpg

Even vraagje, ik wil voortaan op nuchtere maag gaan hardlopen twee dagen per week om zo het cutten beetje te helpen ;)

Ik wil dan om 9u een half uur gaan hardlopen dus dan heb ik om 0935 mijn whey shake binnen.
Is het dan slim om rond 08:20u 200ml water te pakken met 2 scoops Strong! voordat ik ga hardlopen?

Op een nuchtere maag voel je strong uiteraard beter als aan het eind van de dag als je heel de dag gegeten hebt.

Maar ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, gewoon doen (Y)

Laatst eens op een ochtend gepakt, op een (bijna) nuchtere maag. Ik ging echt keeeeihard door de sportschool, meteen 5kg meer gesquat:D Blijvertje dit!;-)

Laatst eens op een ochtend gepakt, op een (bijna) nuchtere maag. Ik ging echt keeeeihard door de sportschool, meteen 5kg meer gesquat:D Blijvertje dit!;-)

We krijgen niets als complimenten over de Strong! Heel Nederland en Belgie zit binnenkort aan onze pre-workout:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Body & Fitshop was gul genoeg om mij de kans te geven Strong! uitvoerig te testen, en hebben maar liefst 7 samples (geheel kosteloos) mijn kant op gestuurd... Dat getuigd in mijn beleving van vertrouwen in zowel hun eigen producten als hun klantenkring!

Ik zou hier aanvankelijk een log voor opzetten, maar nu ik Strong! drie keer heb gebruikt moet ik concluderen dat dit geen meerwaarde zal hebben... Strong! is namelijk niet het geschikte product voor mij.

Toen Strong! voor het eerst werd genoemd in het topic van B&F zelf, had ik mijn bedenkingen bij dit product, destijds schreef ik hier het onderstaande over...

Per dosering/maatschep:

Creatine HCL 500 mg
Creatine Orotate 500 mg
Creapure 1000 mg

Waarom in godsnaam 3 creatinesoorten als er maar 1 echt effectief bewezen is? Tevens ondergedoseerd... Zelfs nog aan de lage kant bij 2 scheppen

Arginine Nitrate 750mg

Leuk, maar Arginine is onderhand uitgerangeerd en op zijn retour, hoort niet meer thuis in de nieuwste producten. Ik had hier liever L-Citrulline (Malaat) voor in de plaats gezien

Beet Root Powder 200 mg

Geen op of aan -merkingen

L-Arginine 500 mg

Zelfde verhaal als bij de Nitraat

Agmatine 250mg

Super, maar minimaal 2 schepjes nodig om de ondergrens van doseren aan te tikken

Glycocarn (Sigma-Tau) 150mg

Niet bekend bij mij, maar klinkt veelbelovend

L-Carnitine Tartrate 250mg

Hopeloos, heeft geen goede staat van dienst en bovendien bieden jullie hier (zelfs van eigen merk) een superieure vorm van aan in de vorm van Acetyl L-Carnitine

Beta Alanine 1000mg

Altijd goed, maar net als bij de Agmatine wederom 2 scheppen nodig voor de ondergrens

Creatinol-O-Phosphate 500mg

Wederom super, wederom ondergedoseerd

Caffeine 200mg

200mg is een mooie hoeveelheid, als je echter 2 scheppen neemt om van de rest van de ingrediënten het broodnodige binnen te krijgen komt je al op 400mg uit, laat staan de 600mg bij 3 scheppen (ja, sommige ingrediënten in dit lijstje vereisen daadwerkelijk 3 scheppen Strong! om effectief gedoseerd te worden)

Citrus Aurantium 250mg
(synephrine, tyramine, N-methyltyramine, octopamine)

De verhouding is hier onduidelijk, maar de meeste andere pre-workouts overschrijden de 50mg grens niet als het op synephrine aan komt. Aangezien deze als eerste in dit rijtje voorkomt, lijkt mij deze ontzettend hoog gedoseerd?

Acacia Rigidula 50mg

Lang leve de 'vervanger' van 1,3 DMAA!

Phenyethylamine 50mg

Prima, maar had deze liever in de 'beta' vorm gezien zoals te vinden in bijvoorbeeld Craze en Amphetalean

Astragin 25mg

Verbeterde opname en versterkende werking kunnen we alleen maar aanmoedigen

Nu ik Strong! 3 keer heb mogen proberen, kan ik in het kort concluderen dat mijn kritische houding ten opzichte van het ingrediëntenprofiel gegrond was... Omdat ik geen log plaats, vervang ik deze voor een (eerlijke, onpartijdige) uitgebreide review:

Geur:

Erg aangenaam, deed mij denken aan snoep :)

Oplosbaarheid:

Prima, er bleven wel wat spikkels op de bodem liggen, maar ik ben niet anders gewend (500ml water).

Smaak:

Ondanks dat Fruit Punch nooit mijn favoriete smaak is geweest, viel mij deze toch 100% mee... Ik heb verscheidene Fruit Punch samples van andere pre-workouts gehad, die ik stuk voor stuk beduidend slechter vond smaken!

Energie:

Helaas voor mij geen extra stimulans, ik verwachtte toch wel enige synergie wat de stimulantia betreft... Het gevoel van extra bleef energie uit. Aanvankelijk leek het dus niet te werken. Toch was het wel duidelijk aanwezig maar leek het een beetje te sluimeren, alsof het mijn bestaande energiepeil constant hield.

Focus:

Geen merkbare verandering wat focus of intensiteit betreft.

Pomp:

In mijn optiek een van de grootste pluspunten van dit product! Geheel tegen mijn verwachting in, gaf het een merkbare pomp!

Uithoudingsvermogen:

Beetje verwant aan het kopje energie. Totdat je er daadwerkelijk bijna doorheen zit, merk je er weinig van. Pas wanneer je lichaam het er normaal moeilijk mee zou krijgen, vangt het je op en kan je gevoelsmatig doorgaan zonder iets in te leveren.

Bijwerkingen:

Omdat het een redelijke milde werking had op mij, neig ik hier te schrijven dat ik deze niet heb ondervonden. Toch bleef de sluimerende energie nog lang na de inname werkzaam, waardoor ik (vooral de eerste keer) 's nachts ontzettend onregelmatig heb geslapen... Persoonlijk verkies ik een crash boven slapeloosheid ;)

Concluderend:

+ Geen vage blend, maar duidelijkheid op het label! Iets wat in mijn optiek ontzettend prijzenswaardig is, en waar anderen een voorbeeld aan mogen nemen!
+ Pomp
+ Vreemde maar betrouwbare energieke werking
+ Geen crash
+ Prijs per dosering (mits de huidige introductieprijs gehandhaafd blijft)

- Vreemde maar betrouwbare energieke werking
- Geen crash (maar slapeloosheid)
- Focus/intensiteit laat te wensen over
- Toch een paar vreemde keuzes in de ingrediëntenlijst, die ik persoonlijk liever anders had gezien

Dit is mijn persoonlijke ervaring met Strong!, wat niet automatisch betekend dat jij of iemand anders hetzelfde zal ervaren.

De werking van pre-workouts verschillen van persoon tot persoon, en gezien de ervaringen van tientallen anderen werkt het product bij hen wel degelijk naar behoren.

Het is voor mij geen blijvertje, maar ik zou het iedereen aanraden eens een sample te proberen... Als jij de beschrijving van B&F herkent in de werking dan heb je met Strong! een hele voordelige en solide pre-workout :)

Dat is een mooie uitgebreide review

Wel het minste dat ik kon doen :)

Ah ja hiervan had ik ook weer mail gekregen dat er WEER iets nieuws was van B&F.
Praktisch elke maand hebben ze wel weer een nieuw super supplement wat weer beter is dan het vorige.
Beetje ongeloofwaardig, maar ja zolang mensen het kopen en geloven...
Denk dat het placebo effect groot is.

Zeer juist

Het is dan ook een vooruitstrevend bedrijf dat steeds bezig om te verbeteren en met nieuwe producten te komen. Dat is alleen maar positief te noemen.

Het is dan ook een vooruitstrevend bedrijf dat steeds bezig om te verbeteren en met nieuwe producten te komen. Dat is alleen maar positief te noemen.

Mee eens, waar ze naar mijn mening echter wel een beetje voor moeten oppassen is dat er niet teveel verschillende producten van het huismerk komen binnen eenzelfde supplementen-categorie.

Hiermee bedoel ik te zeggen dat als er een verbeterd product op de markt komt het misschien verstandig is om het 'oudere' product te schrappen. Soms gebeurt dit maar soms ook niet. Hierdoor kan het gevaar ontstaan dat je door de bomen het bos niet meer ziet, zeker als beide producten worden aangeprezen als zijnde het beste op de markt (logisch ook uit marketingtechnisch oogpunt, maar wel verwarrend).

Innovatie blijft natuurlijk altijd goed om te zien.

Had nog een mooie sample Strong liggen.

Ga deze straks nemen!

Heb gisteren de sample genomen voor een legtraining.
Smaak was tropical juice, heb hem met moeite binnen kunnen houden, echt ontzettend goor. Dat vind ik niet super erg, zolang het werkt is het prima, maar dat helaas ook niet bij mij. Wordt toch doorzoeken naar een andere pwo helaas.

• Topic Starter Topic Starter
Smaak was tropical juice, heb hem met moeite binnen kunnen houden, echt ontzettend goor. Dat vind ik niet super erg, zolang het werkt is het prima, maar dat helaas ook niet bij mij. Wordt toch doorzoeken naar een andere pwo helaas.

Spijtiggenoeg is dat het nadeel aan pre workouts dat deze persoonsgebonden zijn, anders eens assault proberen die heeft altijd goed gewerkt voor mij
Net weer lekkere beentraining erop zitten met Strong en ging weergoed benen zaten goed vol

Had nog een mooie sample Strong liggen.

Ga deze straks nemen!
Super, weet zeker dat het gaat bevallen! Hoe was je training?

De naam Strong! is niet voor niets gekozen..

Ik weet zeker dat als jeh em nog eens zou proberen, onder andere omstandigheden het zeker zou bevallen. Daarnaast hebben we uiteraard nog altijd genoeg alternatieven :)

Ralf

heb er nog een sample van liggen morgen vroeg eens proberen voor mijn rug/borst training

Smaak goor? Man Oh Man, jij bent niets gewend zeker?
Je neemt het niet voor de smaak, maar ik heb hem hier staan, gebruik em nu een paar dagen, en de smaak is VEEL beter dan de meeste andere PWO's (Supercharge, Nox-Pump etc. waren VEEL goorder).

Ik zou gewoon lekker caffiene tabs kopen, energie voor weinig geld, geen smaak

Je neemt het niet voor de smaak, maar ik heb hem hier staan, gebruik em nu een paar dagen, en de smaak is VEEL beter dan de meeste andere PWO's (Supercharge, Nox-Pump etc. waren VEEL goorder).

De smaak is (voor een pre-workout) inderdaad heerlijk. Veel beter kan zelfs niet. Dank je!:)

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 08:40 ----------

heb er nog een sample van liggen morgen vroeg eens proberen voor mijn rug/borst training

Wordt Knallen!!!:) Strong!

Noxipro, Jack3d enzo vond ik altijd goed weg te krijgen, maar deze vond ik zwaar goor, is persoonsgebonden natuurlijk, netzoals de werking. En dat je het niet voor de smaak neemt begrijp ik zelf ook wel;)

Terug
Naar boven