XXL Nutrition

strong1976 winterlog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Als je 95kg kan benchen, is 4x8 met 50kg dan niet wat licht voor jou? :p

• Topic Starter Topic Starter
bwa,kweet nie.
4sets van 8 reps,of 1 van 95,vind ik nog een verschil(was met 2sec pauze ook)
en wou nog wat reserves voor de volgende oefeningen.
die floorpress vond ik wel redelijk zwaar,voor die laatse set.
wat ik wel raar vind is dat het bij close grip bp even gemakkelijk gaat als gewone bp.
ik ben van plan om om 4 sets te doen ,en elke week te verhogen
dus volgende week benchen met 52 of 55kg ofzo.
wat denk je ?of is dat slecht idee?en mss beter
8x50
6x60
enz...
wat denk je?

Laatst bewerkt:

Lijkt me ook ja, je zou in principe zelfs 10x70kg kunnen drukken ... als je vier setjes wilt bankdrukken kan je bv. ook doen: (12xstang), 10x40, 10x50, 8x60 en dan 5x70 of tot failure met een spotter.
Ik vind het gat tussen 2x70 en dan een PR op 95 nl. zo groot, zoals je in de laatste week van oktober deed ;)

Doe lekker alleen cardio van de week en rust/herstel voor de rest: succes met je doelen en verdere training!

Lijkt me ook ja, je zou in principe zelfs 10x70kg kunnen drukken ... als je vier setjes wilt bankdrukken kan je bv. ook doen: (12xstang), 10x40, 10x50, 8x60 en dan 5x70 of tot failure met een spotter.
Ik vind het gat tussen 2x70 en dan een PR op 95 nl. zo groot, zoals je in de laatste week van oktober deed ;)

Doe lekker alleen cardio van de week en rust/herstel voor de rest: succes met je doelen en verdere training!
thx;
hopelijk hou ik me aan mn rust,want de honger naar ijzer is soms groot:D
om nog even terug te komen op die 4x8x50kg bench,het was met 2 sec pauze op de borst,en traag laten zakken.
ik deed daarna ook nog eens close grip 4x8x50kg ,ook met 2 sec pauze.
dat is toch weer wat zwaarder dan gewone bench.
ik doe daarna ook nog andere oefeningen.
ik ben van 2x70 naar 1x90 gegaan om dat de het de bedoeling was een 1-rm neer te zetten,en ik kracht wou sparen,het was toen geen gewone bp-training.
ik ben van plan bij de bench elke week 2,5kg aan toe te voegen.
1 keer per maand ga ik dan enkel benchen en proberen pr neer te zetten,want ik heb ook niet altijd een spotter beschikbaar.
nog effen aan toevoegen dat ik meer bb-style dan pl train.
maar mss doe ik het wel zolals jij neerschreef.
weet nog steeds niet goed hoe ik het best zou trainen,het is nog een beetje zoeken.
verdere tips altijd welkom;)grtz

Laatst bewerkt:
goed en minder goed nieuws.
-eerst het goede,ik heb me een tire aangeschaft in een bandencentrale.
wou eerst voor een lichtere type gegaan(was mss beter geweest)maar toch voor een iets zwaarder gegaan.
gewicht weet ik nie,maar schat toch zo een 220-240kg.
type is pirelli TM 700 58/70 R38
(vind geen gegevens op het net)
verder ook farmers gemaakt met wat oud ijzer
(rekken voor conserven op te zetten,dus poten gebruik ik voor de schijven.
enkel nog een lekje verf en handvatten intapen en kan beginnen.:)
-dan het minder goede;
bij het proberen flippen(het ging goed) hief ik mn linkerknie op om het een zetje te geven,
gevolg,mn rechtervoet sliert weg(slechte ondergrond,beginnersfoutjes:mad:)en ik krijg het ganse gewicht op mn knie.:eek:
ik hoorde iets kraken en dacht het ergste.
gelukkig kon ik nog iet of wa mn knie naar rechts plooien dat het op de zijkant viel.
naar spoed gegaan,en was gelukkig maar een kneuzing en bloeduitstorting:)
nog een geluk bij een ongeluk.
gewoon een weekske steunverband,wat zalf en wa pijnstillers,een weekje of 2 enkel upperbody trainen,en dan vliegen we er terug in.
ik heb echt geluk gehad,want voor hetzelfde geld had ik een plaaster aan tot boven mn knie.
nog een fotootje van de boosdoener:mad: en de zelgemaakte farmers:)

BILD0871.jpg

BILD0873.jpg

Beetje voorzichtig he :p
Band lijkt precies een beetje op de mijne, maar iets dikker?
Farmers zijn ook leuk, ik hoop alleen voor je dat die schijfopnamedingen niet ombuigen als je ze eens wat te hard neerzet met wat gewicht eraan. Misschien ziet het er op foto minder stevig uit dan het is :)

Beetje voorzichtig he :p
Band lijkt precies een beetje op de mijne, maar iets dikker?
Farmers zijn ook leuk, ik hoop alleen voor je dat die schijfopnamedingen niet ombuigen als je ze eens wat te hard neerzet met wat gewicht eraan. Misschien ziet het er op foto minder stevig uit dan het is :)
ja die denk dat het iets dikker is,die 58 is mss de dikte?
diameter is 175cm-180cm denk ik.
iets zwaarder ook denk ik.
ja dat accidentje,onervaren he:rolleyes:
ik weet nu dat ik het op asfalt moet doen,bij droog weer,en goeie schoeisel.
jij hebt het ook eens tegen gekomen he?toen heb je ook geluk gehad.:)
die farmers zullen wel redelijk stevig zijn,toch wel zeker 100-120kg schijven kan het verdragen denk ik.(meer krijg ik toch nie vd grond:p)nuje breken ze,maken we gewoon nieuwe:p

Klote van dat ongelukje, man! :(

Die farmers heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen!

Ik hoop dat je weer gauw bent hersteld en events kunt gaan trainen: veel succes :D

P.S. ik heb een vrienden-uitnodiging naar je verstuurd.

Klote van dat ongelukje, man! :(

Die farmers heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen!

Ik hoop dat je weer gauw bent hersteld en events kunt gaan trainen: veel succes :D

P.S. ik heb een vrienden-uitnodiging naar je verstuurd.
thx!
ja de onervaring he,dat mag me geen 2 keer overkomen.
ja die farmers zijn wel goed,mss nog een lekje verf,maar uitzicht speelt nie veel rol,stevigheid wel.
toch gemakkelijk als je iemand kent die wat oud ijzer heeft en kan lassen.
kging eerst nog een yoke maken ook,maar materiaal was te licht.
als ik eigenlijk wou kon ik ook soort hummerdl-bar maken met autobanden,maar dan kun je evengoed gewoon dl-en.
p.s.uitnodiging aanvaard;)

Laatst bewerkt:
Good stuff, ga je je nog mee amuseren! :hedbang:

Achja, iedere SM'er heeft wel eens kneuzing en bloeduistortingen, de blauwe plek op mn linkerbiceps zit er al een half jaar :P

Good stuff, ga je je nog mee amuseren! :hedbang:

Achja, iedere SM'er heeft wel eens kneuzing en bloeduistortingen, de blauwe plek op mn linkerbiceps zit er al een half jaar :P
heb toch geluk gehad,zo een zware band op mn knie:eek:,vreesde het ergste
wat heb jij indertijd uitgestoken met je biceps?

heb toch geluk gehad,zo een zware band op mn knie:eek:,vreesde het ergste
wat heb jij indertijd uitgestoken met je biceps?

Je hebt idd wel veel geluk gehad, Johan ook toen op de voorrondes

Biceps is van de tire denk ik in de eerste plaats maar het kan ook van de stones zijn :P

Op mn linkerbeen is het ook nog een beetje rood van de dulkwalk en dat is al van de voorrondes geleden dat ik het nog ns gedaan heb :roflol:

Je hebt idd wel veel geluk gehad, Johan ook toen op de voorrondes

Biceps is van de tire denk ik in de eerste plaats maar het kan ook van de stones zijn :P

Op mn linkerbeen is het ook nog een beetje rood van de dulkwalk en dat is al van de voorrondes geleden dat ik het nog ns gedaan heb :roflol:
ja ik heb dat ergens gelezen,ook met uitglijden,raar dat hij zich niet blesseerde als hij ook die band op zn knie kreeg,gelukkig maar!

update november week 2;gewicht 96,2kg(enkel upperbody door knieblessure)

dinsdag
______
borst&triceps
-pauze bp 4x8x52,5kg
-pec dec 4x8x20kg(vind maar k*toefening,maar heb dat ding staan,dus gebruik ik het)
-pauze close grip bp 4x8x50kg(moeizaam)
-pulley push down 4x8x30kg
-dumbbell incline bp 4x8x15kg(per hand)
-seated triceps extensions 4x8x7,5kg(rechts easy,links moeizaam)
(trainingsduur 1uur)
(beetje moeizaam vandaag,weinig gegeten,geen eetlust smiddags,ik train ook beter savonds omdat ik dan beter eet,ook onregelmatig geslapen laatste dagen door die knie.
knie gaat al beter,kan hem al 45° plooien,eind vd week eens proberen fietsen)
(ging moeizaam,dus eind vd week of volgende week zelfde gewichten/sets/reps)

woensdag
________
rug,schouders&triceps
-seated cable pull down 1x8x20kg,4x8x35kg(2xfront,2xback)
-seated neck press 4x8x30kg
-seated mp 4x8x30kg
-scoulders side raises 4x8x6kg
-hammer dumbbell floor press 4x8x22,5kg(toch wel redelijk zwaar)
-ez barbell curl 4x8x26kg
-dumbbell curls 4x8x10kg(per hand)
-hammer curls 3x8x10kg(per hand)
(maar 3 sets,totale verzuring:mad:)
-wrist roller 1x8x0,5kg
(trainingsduur 1u15min)
kzal blij zijn al ik weer kan dl-en,want een rug training zonder dl is geen training:grumble:

donderdag
_________
borst&triceps(veel honger naar ijzer dus eens goe gebencht:)
-afwisselend wide grip en close grip bp
12x28,5kg
10x38,5kg
8x48,5kg
6x58,5kg
4x68,5kg
-vanaf hier enkel wide grip
5x78,5kg
3x83,5kg(goed,want enkele weken terug was mn 1rm nog 85kg:))
-max rep wide grip 23x48,5kg
-max rep close grip 12x48,5kg(totale verzuring:(,kon niet meer)
(in totaal 123 reps gedaan:p)
-pulley push down
12x25kg
8x30kg
6x35kg
(wou nog meer doen,maar vat was af)
(trainingsduur:kort maar intens 50min)
ik ga voor de bench mn korte stang gebruiken,omdat de schijven er gemakkelijker overgaan,want problemen met 5kg schijven,boring wijkt blijkbaar wat af,is meer geschikt voor dumbbells,die zijn minder dik blijkbaar,die stang weegt circa 8,5kg volgens fitnesseller.
mn lange stang ga ik verder gebruiken voor sq,dl en rm bench.
die stang weegt circa 11kg volgens seller,dus is mn 1rm eigenlijk 96kg,maar zullen het voor gemak maar op 10kg houden:p
wat me wel opvalt is dat het gemakkelijker benchen is met een korte stang ipv van een langere,ook al ligt er evenveel op,is daar een verklaring voor????
gelieve dit bericht niet te quotten aub,maar apart commentaar te schrijven,zodat het wat overzichtelijk blijft:)

Laatst bewerkt:
Mooi dat je weer bezig bent na een week rust/herstel. ;)

Nice om te zien dat je al 50kg pakt met de close-grip BP ... hoe ver doe jij je handen van elkaar dan (moet wel meer dan 15cm zijn)?

Ga zo door en succes met die knie! :D

Mooi dat je weer bezig bent na een week rust/herstel. ;)

Nice om te zien dat je al 50kg pakt met de close-grip BP ... hoe ver doe jij je handen van elkaar dan (moet wel meer dan 15cm zijn)?

Ga zo door en succes met die knie! :D
thx
ik heb ik niet eens een week gerust,wou vrijdag trainen,maar dan dat ongelukje,wou eigenlijk vd week rusten,en enkel cardio,maar nu zijn dus de rollen omgedraaid:p
enkel upperbody vd week.
bij die close grip is gewoon armen recht boven lichaam,denk ongeveer 30cmvan elkaar,nie veel meer,15cm is idd zeer weinig,moet dat?
heb zo eens 10x70 gepakt meen ik.het is bijna hetzelfde bij mij als gewone bench.
tis zo een beetje zoals konstantinovs bencht op wedstrijden,maar die pakt dan 3 keer zoveel:p
kga eind vd week eens gewone bench trainen.
pauze bench is toch vermoeiender dan gewone,de spieren verzuren rapper.
die laatste set ging zeer moeizaam,terwijl 4x8x50 op de gewone bench eigenlijk gemakkelijk gaat.
ik ga proberen om bij bench elke week 2,5kg bij te nemen

---------- Toegevoegd om 19:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:57 ----------

Het valt inderdaad wel op dat je de tire flip bij mij geleerd hebt :D
:p
raar dat ik me bij u niet blesseerde op dat nat gras.
hoe ben jij ongeschonden eruit geraakt als je een band van +200kg(of weet ik niet hoeveel hij woog) op je knie kreeg?:eek:
ale zoveel te beter natuurlijk.

Zo :p:

2vueqs7.jpg

En het was 300kg.

Word er al moe van als ik het lees ..:D

..

Ik train wel maar veel te weinig . Pas een zware operatie gehad .. En ben een meisje net weinig doorzettings vermogen

ale ik bedoel hoe kun je dat tegen komen zonder geblesseerd te geraken
(denk ik toch)

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

???:p

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

FenDjal,train jij niet dan?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven