MuscleMeat

Stronger & lighter: this is my summer!

Lekkere training van donderdag, altijd lachen om een training te doen met oefeningen die je nog nooit hebt gedaan :D

• Topic Starter Topic Starter
Lekker getrained vandaag :)
Training was 1,5 uur. De volgende keer zal het wel korter zijn, dus prima.

Training 28
Benen + buik

Deadlift

2x5x50

1x3x75
1x2x100
1x3x120
Mixed Grip
1x1x125 Mixed Grip
Super! Volgende keer doe ik 'm gewoon bij de rug

Bottom Position Smith Squat
1x5x50
1x5x80
1x3x100
Doordat ik best kort ben, kan ik deze niet volledig doen.
Als ik onderin ben dan komt de halter stil te liggen op de stoppers die niet lager kunnen (anders kom ik niet diep genoeg).
Daardoor moet ik hem vanaf onderen omhoog duwen. Deze manier is veel zwaarder dan als je wel terug kan veren.

Leg Press
1x4x150
1x5x192,5
kon nog wel zwaarder
2x5x200
Volgende keer 3x5x200+

Smith Split Squat
1x7x50

Techniek was volgens mij niet goed en kreeg last aan me knie.
Voortaan doe ik wel lunges of leg extensions, ook al lag het waarschijnlijk aan mij.

Leg Extension
2x10x70
Brand! Ter vervanging van de gemiste setjes split squats

Standing Leg Curl
1x4x30
2x10x35
Brand!

Sit-Up
1x5xbw
1x5xbw+10
1x8xbw+15
1x5xbw+15
Push Sit-up (veel zwaarder)
Ging lekker

Twisting Sit-Up

1x5xbw
2x5xbw+5
Pittig
2e setje beetje koppijn, voor de rest wel lekker.

Lower Back R.O.M
2x7x55
Ik had de hele gym afgezocht, maar kon het bankje voor hyperextensions niet vinden... :mad:
Daarom deze oefening

Gewicht
88 kilo

Mag langzaam wel naar beneden :D

Volgende week weer terug naar 3x per week trainen:
Benen + Schouders
Rug + Triceps
Borst + Biceps

Lekkere training van donderdag, altijd lachen om een training te doen met oefeningen die je nog nooit hebt gedaan :D

Dankjewel!
Ja is wel geinig, idd.
Ik moet ook een beetje kijken van welke oefeningen me wel of niet liggen.

sterke deadlift man! en de rest ook netjes :thumb:

sterke deadlift man! en de rest ook netjes :thumb:

Dankjewel! Verbaasde mijzelf een beetje hoe lekker de Deadlift ging.
Donderdag eens 3x125 proberen :D

Ik moet trouwens even van die dikke voetbalsokken kopen ofzo, doet echt pijn aan me schenen als ik til :o

Laatst bewerkt:
Ben het met nick eens, goede deadlift :thumb:

Weinig herhaling en zwaar gewicht is toch voor massa he ?
verbeter me als ik het fout heb :X

Haha - ik moet er me ook eens aanschaffen als ik niet meer met blauwe schenen wil rondlopen! :roflol:

Training 29
Borst + biceps

Bench Press

1x5x20
1x4x35
1x3x50
1x2x65
Faal op 2e rep. Had hem bijna!
5x3x55
Techniek wordt steeds iets beter.
Kracht komt nog wel, gewoon veel doen.

Incline Bench Press
1x1x40
Even uitproberen
5x5x40
Nieuwe oefening. Voelde me borst heel goed. Best zware oefening.

Dumbbell Fly
1x3x5 even uitproberen
1x4x10 pff... te zwaar
3x5x8
Deze ook nieuw. Pittige oefening. Voelde hem goed in de borst.

Chest Press
1x10x50
1x9x50
1x8x50
Deze voelt altijd goed in de borst. Krijg er vaak spierpijn van.
Er zat weinig meer in. Zowieso ben ik geen fan van apparaten.

Barbell Curl
1x5x10
1x3x15
1x2x20
3x6x25

Nooit gedaan, was even uitproberen. Pomp was echt lekker.
Van het laatste setje de een na laatste rep kleine cheat en bij de laatste rep overdreven cheat.

Concentration Curl
1x8x5
2x7x7
Alle reps heel strict (zoals ik altijd doe, tenzij anders vermeld).
Vond dit niet echt een lekker oefening.
Jammer genoeg kan ik geen preacher curls doen.
Ik zal voor de zekerheid de juiste uitvoering nog eens bekijken.

Reverse Barbell Curl
1x3x10
1x2x15
2x6x20

Van het laatste setje de een na laatste rep kleine cheat en bij de laatste rep overdreven cheat.

Lekker training weer. Wel aan de lange kant, bijna anderhalf uur. Ik denk dat vanaf nu de trainingen wel een stuk korter zullen zijn, aangezien ik de oefeningen en uitvoering nu een beetje ken en weet hoeveel gewicht ik aan kan op elke oefening.

Nu ik terug kijk waren het bijna allemaal nieuwe oefeningen vandaag (behalve bankdrukken en chest press)

Nu even lekker eten! :)

kracht heb je al hoor gaat heel goed hier :thumbup:

Ben het met nick eens, goede deadlift :thumb:

Danke! :D

Weinig herhaling en zwaar gewicht is toch voor massa he ?
verbeter me als ik het fout heb :X

Niet echt. Er wordt wel eens beweerd dat 1-5 voor kracht is en 5-12 voor massa. Maar zowieso moet je daar niet te veel waarde aanhechten. Het is een veel te simpel beeld van de werkelijkheid.

Haha - ik moet er me ook eens aanschaffen als ik niet meer met blauwe schenen wil rondlopen! :roflol:

Same here :o

ik had dat op de beginners wedstrijd ging opeens mijn scheen bloeden :eek: ik had het helemaal niet gevoeld

Ah, dat had ik nog gelezen. Ja, adrenaline denk ik :p

kracht heb je al hoor gaat heel goed hier :thumbup:

Dankjewel! :)
Ben zelf alleen niet echt tevreden over mijn bankdruk kunsten. Ik ga er hard aan werken!

Ah, dat had ik nog gelezen. Ja, adrenaline denk ik :p
ik denk het :)

Dankjewel! :)
Ben zelf alleen niet echt tevreden over mijn bankdruk kunsten. Ik ga er hard aan werken!

moet je eens een filmpje posten van je bench dan kan er commentaar gegeven worden :D misschien bouw je niet genoeg spanning op? bankdrukken is een zaak van centimeters elke centimeter die je minder moet drukken is er 1 dus een arch is bijvoorbeeld wel belangrijk als het om gewicht dat je drukt gaat dan :p

Laatst bewerkt:
moet je eens een filmpje posten van je bench dan kan er commentaar gegeven worden :D misschien bouw je niet genoeg spanning op? bankdrukken is een zaak van centimeters elke centimeter die je minder moet drukken is er 1 dus een arch is bijvoorbeeld wel belangrijk als het om gewicht dat je drukt gaat dan :p

Ga ik zeker proberen te regelen! Goeie tip. Gaat alleen wel even duren. Moet dan cameraatje lenen enzo.
Wat ik me wel afvraag is als ik filmpjes op youtube bekijk van grote jongens is dat sommige hun kont van het bankje halen en op hun tenen leunen (en daardoor meer drukken) en anderen wel met de kont op het bankje zitten en platte voeten (zoals ik in de regels van de nederlandse powerlifting bond heb gelezen). Hoe zit dit precies? Verschillen de regels sterk per bond ofzo? En staan er ergens goeie beschrijving/filmpjes online waar er gedrukt wordt zoals de regels van de NPB. Alvast bedankt he :D

Ga ik zeker proberen te regelen! Goeie tip. Gaat alleen wel even duren. Moet dan cameraatje lenen enzo.
Wat ik me wel afvraag is als ik filmpjes op youtube bekijk van grote jongens is dat sommige hun kont van het bankje halen en op hun tenen leunen (en daardoor meer drukken) en anderen wel met de kont op het bankje zitten en platte voeten (zoals ik in de regels van de nederlandse powerlifting bond heb gelezen). Hoe zit dit precies? Verschillen de regels sterk per bond ofzo? En staan er ergens goeie beschrijving/filmpjes online waar er gedrukt wordt zoals de regels van de NPB. Alvast bedankt he :D

ja een groot verschil in bonden ik zit nu bij de NPB en daar mag je je kont niet van de bank doen en je voeten plat op de grond. dat is heel verschillend net als dat je bij de NPB alleen single ply bench shirts mag gebruiken. hier kun je het wel vinden: www.powerliftingbond.nl

ja een groot verschil in bonden ik zit nu bij de NPB en daar mag je je kont niet van de bank doen en je voeten plat op de grond. dat is heel verschillend net als dat je bij de NPB alleen single ply bench shirts mag gebruiken. hier kun je het wel vinden: www.powerliftingbond.nl

Thanks voor je reactie. Ik heb al heel wat rond gespeurd op de website van de NPB. Er is me heel wat duidelijker geworden. Wat me met name opviel is dat je bij het squatten niet mag veren (zoals ik wel altijd doe :p), is wel logisch eigenlijk, want bij het bankdrukken mag het ook niet. Scheelt veel in gewicht.

Toch heb ik er niks kunnen vinden over de techniek en houding bij de 3 onderdelen. Zou jij mij door kunnen linken naar enkele zoektermen/filmpjes op youtube van bij de NPB aangesloten top waar dit veel duidelijker wordt/goed is te zien?

Want zelfs bij het deadliften zitten er waarschijnlijk subtiele verschillen in hoe ik hem uitvoer en hoe die eigenlijk uitgevoerd moet worden.

http://www.youtube.com/watch?v=funCRkB6r5U
heb ik al eens laten zien maar is een lifter van de NPB en met een goede techniek

---------- Toegevoegd om 18:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=AO0v2zbK62c&feature=related

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=N_gL0Xty6Q8

---------- Toegevoegd om 18:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

een paar filmpjes van lifters die goedgekeurd worden door de IPF (regels waar de NPB zich aan houdt)

Pfff... Heel erg bedankt man! Had ik nodig. Top!

Karma is on your way! :D

Pfff... Heel erg bedankt man! Had ik nodig. Top!

Karma is on your way! :D

geen dank zoek je nog filmpjes kun je kijken op youtube bij de selectie van het NPB gewoon intypen en je vindt hun wedstrijden en trainingen de selectie is:
Powerliften:
Anne Bierma
Brenda van der Meulen
Ielja strik
Judith Meerding
Pardeep Kailey
Pjotr van de Hoek
Piet van Haaren
Floris van Melis
Rommie Zoethout
Carmen Sjardijn
Huub Hetterschijt
Ankie Timmers
Torben Olsson
Jordi Snijder

Bankdrukken:
Ad van de Ven
Ielja Strik
Brenda van der Meulen
Joanne Schaefer
Ankie Timmers

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=ho0kOyu1-O4
filmpje van Ielja strik wereldkampioen bankdrukken en powerliften met het wereld record bankdrukken van 183kg

Mededeling: Ik heb een hele kleine sportschool gevonden, die maar 20 minuten fietsen is, waar ik vermoed dat er wel normaal getrained kan worden. Binnenkort dus even kijken :D

Ik heb kapot veel spierpijn gisteren. Morgen al weer trainen :o

geen dank zoek je nog filmpjes kun je kijken op youtube bij de selectie van het NPB gewoon intypen en je vindt hun wedstrijden en trainingen de selectie is:
Powerliften:
Anne Bierma
Brenda van der Meulen
Ielja strik
Judith Meerding
Pardeep Kailey
Pjotr van de Hoek
Piet van Haaren
Floris van Melis
Rommie Zoethout
Carmen Sjardijn
Huub Hetterschijt
Ankie Timmers
Torben Olsson
Jordi Snijder

Bankdrukken:
Ad van de Ven
Ielja Strik
Brenda van der Meulen
Joanne Schaefer
Ankie Timmers

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=ho0kOyu1-O4
filmpje van Ielja strik wereldkampioen bankdrukken en powerliften met het wereld record bankdrukken van 183kg

Kan me herinneren dat ik Ielja Strik vroeger op op TV heb gezien. Super knap wat ze doet!

Thanks voor al de nuttige info. Er zou echt wat meer gedaan kunnen worden aan de promotie van de powerlifting sport.

Terug
Naar boven