XXL Nutrition

Stronger & lighter: this is my summer!

Bezoekers in dit topic

sterke training! maar waarom geen squat meer?
 
sterke training! maar waarom geen squat meer?

Waar ik train hebben ze geen rack. Dus had ik bedacht om de bar op zo'n toestel waar je dips en pullups doet te leggen. Het personeel vond dit echter geen goed idee. In het begin ging het nog, want er was maar 1 instructeur die moeilijk deed. Maar inmiddels zijn ze allemaal zo zeikerig.

11 november loopt mijn abbo af, en dan ben ik weg. De sportschool waar ik naar toe ga heeft wel degelijk materiaal, maar is wel 8,5km fietsen.

In die tussentijd clean ik mijn presses wel en squat ik dan maar niet.
 
Waar ik train hebben ze geen rack. Dus had ik bedacht om de bar op zo'n toestel waar je dips en pullups doet te leggen. Het personeel vond dit echter geen goed idee. In het begin ging het nog, want er was maar 1 instructeur die moeilijk deed. Maar inmiddels zijn ze allemaal zo zeikerig.

11 november loopt mijn abbo af, en dan ben ik weg. De sportschool waar ik naar toe ga heeft wel degelijk materiaal, maar is wel 8,5km fietsen.

In die tussentijd clean ik mijn presses wel en squat ik dan maar niet.

ah ja wat een dutsen zeg, zorg dan voor een rack! hier is ook zo'n sportschool die wilden het grootste zogenaamde ''free line center'' worden maar ze hebben geen squat rack en waren ook niet van plan die te kopen wel hebben ze binnenkort 7 bankjes maar nog steeds geen rack.

en cleanen is ook een goede oefening he :D
 
Oowhh, ik vind het echt jammer dat er nog weinig hardcore gyms zijn waar je direct goed kan beginnen :(

Bij mij hebben ze enkel een smithmachine, dus dat word na April na een nieuwe gym met 3 squatracks en 2 bankdrukken :)

Al stukken beter he :p ? Verder leuke log ;)
Beest :p
 
zo ik ben echt tevreden met mijn gym als ik dat zo hoor. maarjah heb dan ook een H4RDK00R gymeigenaar :roflol: keer mr universe en paar keer NL kampioen geweest.

irritant zo'n instructeur die maar blijft zeuren jah :p
 
ah ja wat een dutsen zeg, zorg dan voor een rack! hier is ook zo'n sportschool die wilden het grootste zogenaamde ''free line center'' worden maar ze hebben geen squat rack en waren ook niet van plan die te kopen wel hebben ze binnenkort 7 bankjes maar nog steeds geen rack.

en cleanen is ook een goede oefening he :D

Er zijn 7 sportscholen dichterbij in de buurt, maar geen enkele met squatrek. Mensen weten gewoon niet wat trainen is, zijn ook niet geinteresseerd om mensen te helpen maar willen alleen maar geld verdienen (en dat doe je dus door mensen zo snel mogelijk een abbonement aan te smeren)

Cleanen is zeker een goeie oefening :D, maar soms wil ik gewoon schouderdrukken zonder te hoeven cleanen :o

Oowhh, ik vind het echt jammer dat er nog weinig hardcore gyms zijn waar je direct goed kan beginnen :(

Bij mij hebben ze enkel een smithmachine, dus dat word na April na een nieuwe gym met 3 squatracks en 2 bankdrukken :)

Al stukken beter he :p ? Verder leuke log ;)
Beest :p

Helmaal mee eens! Ik kijk al uit naar je trainingen in April!. Ik begin in november in mijn nieuwe gym.


Momenteel hanteer ik een 4 dagen split

dinsdag
schouders + kuiten (+cardio)

donderdag
rug + triceps

zaterdag
benen + buik

zondag
borst + biceps

Deze houd ik aan tot ik in mijn nieuwe gym train en dan ga ik weer door met de echte oefeningen (squatten, deadliften, bankdrukken, schouderdrukken, roeien en cleans), mijn oude schema dus :cool:

Vandaag lekkere spierpijn in schouders en kuiten. Voelt heel goed. Komt waarschijnlijk omdat ik zo'n training niet gewend ben, dus misschien niet eens zo erg om een maandje zo te trainen voor de afwisseling. Vind het ook erg leuk :)
 
Uhu .. Het enigste wat ik niet kan doen is los kan squatten,deadliften en bench pressen. Nu gaat dus alles in een smith mja, beter smith dan niets ?

Verder hebben ze dumbbells tot de 26kg, hier kan ik dus even mee vooruit. Het hoogste wat ik momenteel gebruik is 14kg dus..

Nu dan maar gewoon goed blijven trainen met alternatieve mogelijkheden. En gewoon goed gainen zodat als ik met mijn vriend(die echt breed geworden is) de echte gym inloop niet uitzie als een skinny :o

Dus dat zijn 6 maanden en hoop hier toch wel rond de 10-15kg aan te komen en zo weinig mogelijk vet ofcourse.
 
heey, gestopt met rippetoe !?
 
Ook aan het splitten gegaan - ik ben er allesinds goed op vooruit gegaan. Door trial & error kom je het verst.
 
Uhu .. Het enigste wat ik niet kan doen is los kan squatten,deadliften en bench pressen. Nu gaat dus alles in een smith mja, beter smith dan niets ?

Verder hebben ze dumbbells tot de 26kg, hier kan ik dus even mee vooruit. Het hoogste wat ik momenteel gebruik is 14kg dus..

Nu dan maar gewoon goed blijven trainen met alternatieve mogelijkheden. En gewoon goed gainen zodat als ik met mijn vriend(die echt breed geworden is) de echte gym inloop niet uitzie als een skinny :o

Dus dat zijn 6 maanden en hoop hier toch wel rond de 10-15kg aan te komen en zo weinig mogelijk vet ofcourse.

Zeker voor 15-20kg gaan. Vet zal je echt niet zo snel gainen, vooral niet op jou leeftijd en met jouw gewicht, en als het wel gebeurt is het zo weer weg. Wel keihard trainen natuurlijk, en dan vooral free weights.

Ipv van benchpress kan je ook dumbbell pressen. Is nog een tikkie moeilijker en ben je wel even zoet mee. Voor de rest schouderdrukken met dumbbbels gaat ook wel. Voor de deadlift moet je gewoon een barbell van de benchpress/incline benchpress jatten als die niet bezet is. Kan je ook mee roeien als het nodig is. Voor de rest keihard smith squats/smith split squats/leg pressen enz en isoleren als het nog nodig is. Vervangt het beenwerk niet, maar is beter dan niks. Andere goeie oefeningen die je altijd kan doen is optrekken of variaties daarvan, hetzelfde voor dippen. Apparaten zijn er ook nog als het niet anders kan. Kan je wel een basis mee bouwen.

heey, gestopt met rippetoe !?
Tijdelijk ja. Ik kan momenteel niet squatten en Rippetoe zonder squatten werkt voor geen meter.

Ook aan het splitten gegaan - ik ben er allesinds goed op vooruit gegaan. Door trial & error kom je het verst.

Eigenlijk houd ik deze split maar een maandje aan, tot dat ik naar een nieuwe gym ga waar ik wel los kan squatten. Jij bent zeker goed vooruit gegaan op een split. Dankjewel, zal het onthouden!

Wie weet is de afwisseling voor een maandje wel goed voor mij. Merk nu bijvoorbeeld echt behoorlijke spierpijn in schouders en kuiten van gisteren. Toch ga ik terug over op Starting Strength zodra het kan, om dat het daarmee toch een stuk sneller gaat op mijn niveau en omdat ik weet dat ik er nog veel meer uit kan halen.
 
Vandaag: Lekker geslapen, goed gegeten en hard getrained :)

Training 27
rug + triceps

Bent-over Row
1x10x10
1x7x20
1x5x25
1x3x30
1x2x35
1x1x40
3x10x45

Was even uitproberen met het gewicht. Had niet verwacht dat ik hem zo licht zou vinden. Volgende keer ga ik zwaarder.

Cable Seated Row
1x8x20
1x5x30
1x3x40
1x2x50
1x1x55
2x5x65
2x3x70
1x5x70
all-out
Was even uitproberen met het gewicht. Oefening beviel me wel.

Cable Pulldown
1x8x25
1x5x35
1x2x45
1x1x55
faal (ik was te optimistisch)
2x3x50

Barbell Pullover
8x10
3x5x15
Was even uitproberen met het gewicht. Was zwaar, maar wel leuk.

Smith Shrugs
1x8x20
1x5x30
1x5x40
1x3x50
1x5x60
1x5x70
1x5x80
1x3x85
Aparte oefening, nog nooit gedaan (net zoals de meeste oefeningen vandaag). Was ook hier weer even uitproberen met het gewicht.
Alleen handen begonnen zeer te doen. Moet ik iets op vinden.

Close Grip Bench Press
1x10x20

1x8x25
1x6x25
Vergeten het gewicht te verhogen :o
1x5x30
1x4x35
1x3x40
1x2x45
1x1x50
1x1x55
1x1x60
1x2x65
Ik durfde geen 3e rep zonder spotter. Ik was helemaal alleen.
Was even uitproberen met het gewicht. Blijkbaar ben ik hier erg sterk in. Ik vond hem leuk om te doen :)

Skullcrushers

3x8x15
Het smalldrukken was al genoeg, maar deze oefening wilde ik toch even uitproberen. Vond hem leuk en voelde hem goed. Was alleen al helemaal verzuurd.

Training ging goed en was leuk. Vooral het smaldrukken. Veel nieuwe oefeningen, was allemaal even uitproberen met techniek en hoe zwaar ik kon gaan. Duurde onder andere daarom erg lang. Volgende keer schrap ik een oefening. Welke weet ik nog niet. Advies?

Zaterdag deadliften en de benen aanpakken :D
 
Laatst bewerkt:
ja dat zijn zeker mooie gewichten ;) als je mij maar niet inhaalt hé :eek:
 
ja dat zijn zeker mooie gewichten ;) als je mij maar niet inhaalt hé :eek:

Dankje! Haha, daar zou ik echt nog goed voor moeten trainen. ik hoop dat we elkaar bij kunnen benen (lees: ik jou kan bijbenen), dat zou mooi zijn :p
 
Dankje! Haha, daar zou ik echt nog goed voor moeten trainen. ik hoop dat we elkaar bij kunnen benen (lees: ik jou kan bijbenen), dat zou mooi zijn :p

ja jij meer benchen en ik meer buigen :p
 
Flink wat werk verzet jongen! :thumb:
Mooie sets NGBP hoor.
 
Flink wat werk verzet jongen! :thumb:
Mooie sets NGBP hoor.

Dankjewel! :)
NGBP zal wel CGBP zijn.

Wie weet dat als ik over een jaartje echt wil gaan powerliften ik vader en zoon weleens tegen kom :p
 
Narrow grip bench press inderdaad. :D
Als ik "Competition grip bench press" afkort heb ik al CGBP, dus vandaar.
Zo heb ik ook nog WGBP "wide grip bench press" ;)
 
Ik zou zelf bij je rug training deze oefeningen erin steken:

Deadlift, Barbell rows/Dumbbell rows, Chin-ups/Pull-ups, een oefening naar willekeur waar je goed op vooruit gaat (bv. T-bar rows, lat pulldowns, ...) en een variant van shrugs.

Minder opwarmsetjes doen. Ik warm "bijna" alleen maar op bij mijn eerste oefening, wel heel uitgebreid. Daarna moet ik zo goed als niet meer opwarmen, eventueel doe ik nog een "voel set" van ~4 reps zo explosief mogelijk om te kijken welk gewicht ik ga pakken.

Het gaat erom dat je uit probeert wat voor jou werkt en waar je goed op gaat. Volgorde kan je altijd veranderen.
 
Ik zou zelf bij je rug training deze oefeningen erin steken:

Deadlift, Barbell rows/Dumbbell rows, Chin-ups/Pull-ups, een oefening naar willekeur waar je goed op vooruit gaat (bv. T-bar rows, lat pulldowns, ...) en een variant van shrugs.

Minder opwarmsetjes doen. Ik warm "bijna" alleen maar op bij mijn eerste oefening, wel heel uitgebreid. Daarna moet ik zo goed als niet meer opwarmen, eventueel doe ik nog een "voel set" van ~4 reps zo explosief mogelijk om te kijken welk gewicht ik ga pakken.

Het gaat erom dat je uit probeert wat voor jou werkt en waar je goed op gaat. Volgorde kan je altijd veranderen.

Als eerste heel erg bedankt voor je reactie! :)

Deadliften vind ik zelf ook meer een rugoefening. Nu heb ik hem tijdelijk bij mijn benen staan aangezien ik niet los kan squatten. Ik ga je advies opvolgen en dit veranderen zodra ik in mijn nieuwe gym zit. BOR vind ik goed en leuk om te doen, dus dat zit snor.

Pull-ups/Chin-ups kan ik nog niet doen (ik ben 90kg, en niet zo sterk als jou). In mijn huidige gym hebben we niet zo'n apparaat die je meehelpt met gewicht, als die in mijn nieuwe gym wel is, ga ik ze zeker doen. Lat Pulldown dient voorlopig als vervanging daarvan. Varianten van pull-ups/chin-ups voor dikke mensen en negatieve reps vindt ik niet prettig. Hopelijk als ik wat afgevallen ben en wat sterker ben dat ik ze wel kan doen, als is het maar in het begin 1 rep.

Nog een extra oefening kan ik vast wel verzinnen en een shrug variant is ook te doen.

De volgende keer zal ik zeker minder opwarmsetjes doen, alleen bij de eerste oefening. Een voelsetje bij sommige oefeningen lijkt me ook heel handig. Ga ik zeker proberen als ik twijfel over het gewicht dat ik moet pakken. Deze training waren alle oefeningen nieuw voor mij, op de BOR na, die ik heel lang niet meer had gedaan. Ik had dus totaal geen idee over het gewicht dat ik aan kon en ik beheerste de techniek bij de meeste oefeningen absoluut niet. Volgende training heb ik al enige ervaring en zal ik het beter doen :)

Bedankt he! :D
 
Als eerste heel erg bedankt voor je reactie! :)

Deadliften vind ik zelf ook meer een rugoefening. Nu heb ik hem tijdelijk bij mijn benen staan aangezien ik niet los kan squatten. Ik ga je advies opvolgen en dit veranderen zodra ik in mijn nieuwe gym zit. BOR vind ik goed en leuk om te doen, dus dat zit snor.

Pull-ups/Chin-ups kan ik nog niet doen (ik ben 90kg, en niet zo sterk als jou). In mijn huidige gym hebben we niet zo'n apparaat die je meehelpt met gewicht, als die in mijn nieuwe gym wel is, ga ik ze zeker doen. Lat Pulldown dient voorlopig als vervanging daarvan. Varianten van pull-ups/chin-ups voor dikke mensen en negatieve reps vindt ik niet prettig. Hopelijk als ik wat afgevallen ben en wat sterker ben dat ik ze wel kan doen, als is het maar in het begin 1 rep.

Nog een extra oefening kan ik vast wel verzinnen en een shrug variant is ook te doen.

De volgende keer zal ik zeker minder opwarmsetjes doen, alleen bij de eerste oefening. Een voelsetje bij sommige oefeningen lijkt me ook heel handig. Ga ik zeker proberen als ik twijfel over het gewicht dat ik moet pakken. Deze training waren alle oefeningen nieuw voor mij, op de BOR na, die ik heel lang niet meer had gedaan. Ik had dus totaal geen idee over het gewicht dat ik aan kon en ik beheerste de techniek bij de meeste oefeningen absoluut niet. Volgende training heb ik al enige ervaring en zal ik het beter doen :)

Bedankt he! :D

Geen probleem makker. Ik heb zelf niet zoveel ervaring - maar ik leer aldoende.

Ga binnenkort daarom ook een UB/LB-split hanteren met bijna alleen maar alle compounds, aangezien wij beginners die assistance en finetuners nog niet echt nodig hebben. Wij hebben gewoon kracht en massa nodig en daar zijn de echte belangrijke compounds voor. Volgende week heb ik veel tijd (herstvakantie) en kan ik eens na denken over een schema.

Leer van je trainingen en je zal er enorm veel profijt van hebben!
 
Back
Naar boven