MuscleMeat

Stronger & lighter: this is my summer!

hoe lang ga je nog met full body?

• Topic Starter Topic Starter
hoe lang ga je nog met full body?

Tot december zowieso Starting Strength (het fullbody programma wat ik nu volg) aanhouden. Dan waarschijnlijk cutten, maar ik weet niet of ik dat ook met een fullbody schema of met een split ga doen. Heb er zat tijd om over na te denken en denk dat ik nog wel advies ga vragen op dit board.

Bedankt voor het langskomen en het posten ;)

met je stats zou ik sneller met split beginnen, en wat mag controversiel klinken niet cutten
redden? vind fulllbody ff te kracht georienteerd (ja dat kan je ff vooruitgaang geven maar split zou je ook vooruitgang geven)
en met je stats zou ik voor massa gaan en niet voor kracht met meer spieren ga je ook sneller afvallen ceteris paribus

sterke training :D
ik ga voor die schoenen mijn vader nog eens lief aan kijken mijn moeder viel mee die zei gelijk dat ze het goed vond :eek:

met je stats zou ik sneller met split beginnen, en wat mag controversiel klinken niet cutten
redden? vind fulllbody ff te kracht georienteerd (ja dat kan je ff vooruitgaang geven maar split zou je ook vooruitgang geven)
en met je stats zou ik voor massa gaan en niet voor kracht met meer spieren ga je ook sneller afvallen ceteris paribus

Waarom zo snel met split beginnen dan? Er is geen enkele split die zoveel kracht en massa gains kan geven als dit schema nu. Ik ga er momenteel heel goed op, heb wat kilo's spier gepakt, zonder al te veel vet en ben er veel sterker door geworden.

Waarom niet cutten? Ik heb een veel te hoge bf% en ben altijd al dik geweest, voor mij is het een doel op zich op eens flink af te vallen en een normaal figuur te hebben.

Cutten moet ooit, en het lijkt me een goed plan om er deze zomer droog bij te staan.

Dat laatste heb je gelijk in, maar met dit schema maak ik ook goeie massa gains nu :)

Ik heb zowieso trouwens wel wat meer interesse in powerliften, dan in bodybuilden eigenlijk :D

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

sterke training :D
ik ga voor die schoenen mijn vader nog eens lief aan kijken mijn moeder viel mee die zei gelijk dat ze het goed vond :eek:

Dankjewel!
Haha, gewoon tegen elkaar uitspelen :o
Works for me :cool:
(nu hopen dat je pa niet per ongeluk op mijn log stuit)

Anders ff wachten tot kerst ofzo. Als je nog een goed argument zoekt moet je maar zeggen dat je een relatief goedkope sport beoefent en geen 50 euro per maand voetbal contributie moet betalen en daarbij nog eens dure kleding nodig hebt, zoals andere jongens van je leeftijd :D

Dankjewel!
Haha, gewoon tegen elkaar uitspelen :o
Works for me :cool:
(nu hopen dat je pa niet per ongeluk op mijn log stuit)

Anders ff wachten tot kerst ofzo. Als je nog een goed argument zoekt moet je maar zeggen dat je een relatief goedkope sport beoefent en geen 50 euro per maand voetbal contributie moet betalen en daarbij nog eens dure kleding nodig hebt, zoals andere jongens van je leeftijd :D

haha
ik denk dat ze er wel komen m'n vader wilt er ook hebben :p

Heb op school veel gerend. Ik was half 5 klaar met school. Ik vond dit een iets te lange training naar mijn smaak, maar hij ging best goed :D
Niet kunnen squatten vanwege mooiboy instructeur. In de herfstvakantie eens een echte gym bezoeken, is wel een t*ring end fietsen :(

Training 23

Deadlift
1x5x50

1x3x70
1x2x90
Voelde zwaar
1x5x115
Alle setjes met mixed grip. Grip was dus wel de bepalende factor voorgaande keren. Ging behoorlijk goed, vond het wel heel zwaar. Op het eind een beetje last van me onderrug dat was minder. Na het rekken was de rest van de training nog goed te doen, en na het bankdrukken was het helemaal weg. Mixed Grip beviel me, de volgende keer de warm-up sets wel nog overhand doen. Hook Grip eens bij de powercleans proberen misschien.

Bench Press
1x7x20
1x6x20
1x5x25
1x3x35

1x2x45
3x5x55
Nice! Alle reps gehaald. Volgende keer 2 kilo erbij denk ik.

Leg Press
2x5x100
1x5x130
1x3x150
1x2x170
2x5x195
1x6x195
Moest nog een strafrep doen van mezelf, omdat ik bij één rep niet echt diep ging.
Erg pittig. Ook een goede ROM, zo diep mogelijk eigenlijk gegaan, op het laagste punt 90 graden of zelfs dieper. Als ik deze weer eens moet doen 200 kilo proberen. Ik vind de pomp hierop echt ziekelijk, ik doe toch liever mijn squats ;)

Seated Leg Curl
1x3x30
1x2x40
3x5x60
Vond deze erg zwaar.

Buikwerk
Ab pulldowns, seated crunch, sit ups, enz.
De volgende keer eens wat goeie concrete oefeningen hiervoor vinden.

Gewicht
89 kilo
Toch even wat dimmen met het eten. Bedoeling is 92 kilo, max 94 kilo bij kerst.

haha
ik denk dat ze er wel komen m'n vader wilt er ook hebben :p

Lucky bastard :D

Laatst bewerkt:
nice! dikke legpress man ;) is dat zo'n legpress die diagonaal gaat of recht?

nice! dikke legpress man ;) is dat zo'n legpress die diagonaal gaat of recht?

Dankjewel! :)
Recht, dus werkt alleen maar de gewicht van de stack op (ook geen lichaamsgewicht of zwaartekracht), vandaar dat hij zo zwaar kan
Zo´n diagonale is eigenlijk veel stoerder, maar ik train in een p*ssy gym, dus die hebben ze niet :o

Als het wat uitmaakt, ik ga altijd behoorlijk diep dus ik merk wel dat ik onderin met mijn glutes en ook wel hamstrings omhoog kom (en dat is superzwaar!). Benen zijn altijd hoog geplaatst, met iets meer dan de helft van me voeten op het apparaat zelf, op net geen schouderbreedte denk ik.

Dankjewel! :)
Recht, dus werkt alleen maar de gewicht van de stack op (ook geen lichaamsgewicht of zwaartekracht), vandaar dat hij zo zwaar kan
Zo´n diagonale is eigenlijk veel stoerder, maar ik train in een p*ssy gym, dus die hebben ze niet :o

Als het wat uitmaakt, ik ga altijd behoorlijk diep dus ik merk wel dat ik onderin met mijn glutes en ook wel hamstrings omhoog kom (en dat is superzwaar!). Benen zijn altijd hoog geplaatst, met iets meer dan de helft van me voeten op het apparaat zelf, op net geen schouderbreedte denk ik.

Oke, vind ik toch nice dan :)

Wij hebben zo'n diagonale in de gym, zit nu een extra lange stang aan zodat er veel gewicht opkan :hedbang:
sinds de nieuwe eigenaar (is nederlands kampioen geweest ofzo en ook olympia geloof ik) is alles opeens veel meer hardcoore :rocknana:

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

Kan alleen zelf maar 140kg pressen :(

maar daar word aan gewerkt :roflol:

Oke, vind ik toch nice dan :)

Wij hebben zo'n diagonale in de gym, zit nu een extra lange stang aan zodat er veel gewicht opkan :hedbang:
sinds de nieuwe eigenaar (is nederlands kampioen geweest ofzo en ook olympia geloof ik) is alles opeens veel meer hardcoore :rocknana:

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

Kan alleen zelf maar 140kg pressen :(

maar daar word aan gewerkt :roflol:

Zo'n diagonale is veel zwaarder heb ik het idee (maar nog nooit ervaren)

Dat is wel leuk ja! Had ik dat maar hier... Ik moet straks verkassen en dan 8,5km op en neer gaan fietsen... Heb ik me warming up en cardio wel al gedaan xD

Leg Press zegt ook 0,0 over je kracht. Ik zie soms mensen 200kg pakken en dan gooien ze hun knieën helemaal open en zakken dan maar 5cm. De oefening is ideaal voor idioten die willen opscheppen over hoeveel gewicht ze wel niet kunnen hebben.

Squats are the bomb! :cool:

Zo zuur... Spierpijn echt overal... Borst, rug, buik, benen.
Heb vandaag 9 uur geslapen en de draad inmiddels weer opgepakt. Ik heb nog 1 training en daarna ga ik een weekje weg. Daarna zsm oppikken en een nieuwe gym zoeken.

Training 24 - al 2 maanden training!

Overhead Press
1x5x10
1x5x15
1x5x20
1x3x25
1x2x30
1x1x36
faal, kreeg hem echt niet van de grond
3x5x36
Alle sets van de grond gecleaned.

Powercleans
5x3x20

Gaat steeds beter en beter! :cool:

Cable Pulldown
1x3x22,5

1x2x32,5
3x5x52,5
Moet deze wat explosiever proberen, anders raak ik me borst net niet. Dit gebeurde nu bij een paar reps.

Squat
2x5x20
1x5x35
1x3x50
1x2x70
1x3x90
met moeite
2x5x80
Moest de rare instructeurs even mijden, vandaar deze als laatste. Ik was nog heel zuur en niet hersteld van de vorige training. Normaal gesproken was 90kg makkelijk gegaan.

Training 24 - al 2 maanden training!

Overhead Press
1x5x10
1x5x15
1x5x20
1x3x25
1x2x30
1x1x36
faal, kreeg hem echt niet van de grond
3x5x36
Alle sets van de grond gecleaned.
snap het niet, eerst kan je 36 kg niet van grond krijgen en dan doet ie gewoon 3x5x36kg hoezo?

Zijn die gewichten met of zonder bar meegerekend? Gewoon een vraagje ;)

Sterke training! :thumb:

waar blijven de trainingen? ;)

snap het niet, eerst kan je 36 kg niet van grond krijgen en dan doet ie gewoon 3x5x36kg hoezo?
Geen idee, ineens lukte het. Misschien was ik nog te hijgerig van de warming-up of was het psychologisch

Zijn die gewichten met of zonder bar meegerekend? Gewoon een vraagje ;)
met

thnx

Ik was een week weg, zoals ik al meerdere malen had gepost ;)

Hele slechte training gehad vandaag.

Training 25

Cable Pulldown
1x3x25

1x2x35
1x8x55
2x8x50
zoiets?

Deadlift
1x5x50

1x3x75
1x2x95

1x2x115
Een weekje niet slapen en junkfood eten heeft me geen goed gedaan

Bench Press
1x7x20
1x6x20
1x5x25
1x3x35

1x2x45
1x5x55
Ik kreeg kramp in me hamstring ofzo op de laatste rep, echt heel vaag. Toen maar gestopt

Chest Press
1x8x35
1x8x55
2x8x70
1x8x80
1x5x80
Voelde me niet helemaal voldaan na dat ene setje bankdrukken. Niet helemaal onthouden wat ik deed, maar zoiets was het.

Leg Press
1x5x100
1x3x130
1x2x150
3x8x180
Was niet heel zwaar, maar de vorige keren dat ik deze vol deed was ik de volgende training niet helemaal herstelt waardoor ik nog heel zwakjes was in mijn benen.

Seated Leg Extension
Geen idee meer, wat warmup setjes en daarna setjes van 80kg met 8 reps.

Standing Leg Curl
Geen idee meer, maar ook hier zwaarste setjes met 8 reps Volgens mij 35-40kg per been en dan 3 setjes zwaar, daarvoor wat opwarm zooi.

Ik ben van plan om te gaan cutten want ik vind mezelf veel te zwaar nu. Ik moet dus opzoek gaan naar een goed schema daarvoor of zelf maken. Ook een voedingsschema in elkaar zetten, dus. Verder, ga ik eind deze week een nieuwe gym bezoeken, hopelijk bevalt het me daar beter.

Laatst bewerkt:
Behoorlijke spierpijn nu. Ik was was ziekjes toen ik terugkwam, vooral last van me keel en voelde me heel zwak/koud, maar het is nu wel wat beter. Vandaag ga ik beginnen aan een split tot dat ik me abboneer bij mijn nieuwe gym. Ergens midden november loopt mijn huidige abonnement af :)

Ik probeer ook even wat minder te gaan eten. Ik heb niet zo zeer honger maar wel snel een lege maag, zal wel wennen denk ik.

Training 26
schouders + kuiten + onderrug

Overhead Press
2x5x20
1x5x25
1x3x30
1x2x35
1x5x40
1x3x40
1x1x40
Faal, kreeg hem niet meer van de grond gecleaned.

Shoulder Press
1x6x20

1x2x20
1x2x40

1x4x50 Faal op 5e rep
1x8x42,5
1x6x40
1x10x30

Was even uitproberen

Lateral Raise
1x4x5
1x5x5
1x10x2,5
1x8x2,5

20 sec x 2,5 vasthouden
Was even uitproberen

Standing Calve Raise
1x6x40
1x4x40
1x12x40
1x12x50

Was even uitproberen. De pomp was buitengewoon en zwaar irritant.

Reverse Calve Raise
?x20
Ging voor geen meter. Snapte het niet echt :o

Calve Press

?x50 even uitvogelen
5x150 te zwaar om mee te beginnen
5x100 ging beter, maar ik snapte de oefening nog steeds niet :D

Lower Back R.O.M
5x20
3x30
12x40
12x50
8x60
Vage oefening, maar beviel wel. Wilde ik even uitproberen. Voortaan doe ik hem gewoon bij de rug, op het einde.

De bedoeling was om na de training cardio te doen, maar doordat ik nog even uit moest uitvogelen hoe, wat, waar had ik daar te weinig tijd voor.

Volgende keer even wegen en ik ga ook mijn training- en voedingsschema op het forum zetten. Kijken wat voor feedback ik krijg.

Tot mid november, geen squat = geen rippetoe.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven