AndroidHealthClinic

Strongmen op je 16de

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m82
Massa
91kg
Goedeavond,

ik ben een jongen van 16 jaar en ik wil graag beginnen aan strongmen

mijn stats zijn : 182 cm 90 kg en zit rond de 19-18% bodyvet en 7 kilo aan vet zelf

hoop graag tips te krijgen en oefeningen die ik in 'basic fit' kan toepassen

groetjes mike
 
Een goeie overheadpress ,squat en deadlift gaan je zeker helpen
 
Een goeie overheadpress ,squat en deadlift gaan je zeker helpen
Dankje man :) komt goed
ik zit nou op de 30 kg deadlift ( ik voel me echt heel slap haha ) maar ik kom der wel heb goede motivatie
 
Laatst bewerkt:
nog iemand tips aan hoeveel kcal ik moet zitten? en of ik moet cutten of juist niet ivb met strongmen
 
Als je strongman wil worden zou ik chubby blijven ipv fit
 
Als je strongman wil worden zou ik chubby blijven ipv fit
dus gewoon hoe ik nu ben?

( zo was ik voor ik begon met uberhoupt trainen)

damnn son.jpg
 
ik post morgen avond ff wat ik op een dag normaal eet :)
 
Ik zou sowieso een voedingsschema gaan maken, wat je doelen ook zijn.

2g eiwit, 1g vet per kg lichaamsgewicht. En de rest aanvullen met KH. Ik zou persoonlijk eerst wat afvallen, en dan gaan bouwen. Dit is volgens mij nog wel meer dan 19% VP.

Als je strongman wil worden zou ik chubby blijven ipv fit
Het is waar dat sommige strongmen er minder droog bij staan (afhankelijk van de gewichtsklasse). Maar voor je gezondheid zou ik toch voor een lager VP gaan!
 
Ik zou sowieso een voedingsschema gaan maken, wat je doelen ook zijn.

2g eiwit, 1g vet per kg lichaamsgewicht. En de rest aanvullen met KH. Ik zou persoonlijk eerst wat afvallen, en dan gaan bouwen. Dit is volgens mij nog wel meer dan 19% VP.


Het is waar dat sommige strongmen er minder droog bij staan (afhankelijk van de gewichtsklasse). Maar voor je gezondheid zou ik toch voor een lager VP gaan!
dankje
 
Je kunt vast wel meer dan 10kg deadliften ....
 
Ik denk dat je wel meer dan 100kg kan deadliften. :o

Maar ik weet niet hoe je form eruit ziet dus rustig opbouwen en techniek leren.
Denk dat de meeste met 20kg schijven beginnen niet?
 
Ik denk dat je wel meer dan 100kg kan deadliften. :o

Maar ik weet niet hoe je form eruit ziet dus rustig opbouwen en techniek leren.
Denk dat de meeste met 20kg schijven beginnen niet?
ik zit nu aan de 10 kg schijven aan beide kant 1 en de stang is zelf al 10 kg en na 15 reps voel ik het toch echt in mijn rug
 
Weet je dan zeker dat je techniek goed is dan? Ik deed al een jaar rommelen in de sportschool voor ik serieus begon. En toen zat ik op 40kg max. En kon ik amper 5x5 halen.

Toen eindelijk door een nieuwe medewerker aangesproken dat mijn techniek niet goed was. Zijn we met een bezemsteel begonnen met de techniek te verbeteren. Toen begon ik meer interesse te krijgen en ben ik serieus gaan trainen.

En toen kwam ik er achter dat ik gewoon met gemak 70kg 3x8 kon tillen. Mijn pr zit inmiddels op 105kg.

Omdat ik wat roekeloos te werk ging omdat ik die pr wilde verbeteren ging mijn techniek achteruit met vervolg een gescheurde spier in mijn rug. Nu kan ik een tijdje niet mijn rug trainen. Techniek is dus heel belangerijk.
 
ik zit nu aan de 10 kg schijven aan beide kant 1 en de stang is zelf al 10 kg en na 15 reps voel ik het toch echt in mijn rug


Overigens is 15 reps veel, maar niet per se slecht om de techniek aan te leren.
Voor kracht en massa kan je beter een stuk lager zitten. Minder reps betekent ook meer gewicht liften. :o
 
110 kilo deadlift, doe ik 6x nu als 16 jaar, dus jij kan dat ook
 

Overigens is 15 reps veel, maar niet per se slecht om de techniek aan te leren.
Voor kracht en massa kan je beter een stuk lager zitten. Minder reps betekent ook meer gewicht liften. :o
mij werd altijd verteld dat je beter eerst techniek kan oefenen met weinig tot geen gewicht en vooral bij deadliften
 
Neefje van 16 deadlift 130, ik denk dat je zeker wel kan groeien daarin. Hij traint een jaar. 4x5 of 5x5 voor de compounds voor kracht zou ik zeggen
 
Back
Naar boven