AndroidHealthClinic

Sweetdreamss (are made of these) log

Noem je nou zelf vegatarier zijn een beperking? :D

• Topic Starter Topic Starter
Succes, toch de Marilyn Manson versie van het liedje mag ik hopen?

Meeste late reactie ooit, maar ik heb m zelf gecovered op elektrische gitaar met zang en stiekem vind ik dat die best nice is geworden. Marilyn Manson is ook goed though(:

Volgens mij ben ik gewoon mega erg door de Tuinen afgezet lol

Je hebt toch ook zon vegan bodybuilder op youtube die al die roiders afzeikt. Misschien kan je daar eens kijken.

Vegan gains ofzo ja, maar die is echt psycho. Echt zo'n brainwashed typo net zoals Freelee en Durian. Echt jammer dat die vegans altijd bekend worden en het stereotype beeld zo wordt bevestigd *rolt ogen*

Je hebt toch ook zon vegan bodybuilder op youtube die al die roiders afzeikt. Misschien kan je daar eens kijken.

Vegan gains. Echte psycho. Wilde zn grootvader filmen terwijl hij een hartaanval kreeg waaraan hij overleden is om te tonen dat vlees eten ongezond is.

En dan was hij pissed op zn ouders en familie omdat hij van hun dat filmpje niet mocht posten op you tube.

Klopt, maar als Lisa gerichte vragen heeft kan ik haar best helpen. Het idee is een beetje hetzelfde, bodybuilding doen met deze beperking. Als vegetariër eet je ook veel eiwitbronnen die ook veganistisch zijn. Dus @sweetdreamss vragen mag :)

Ik vind het iig heel fijn om te weten dat ik niet de enige vega hier ben. Plus jouw lichaam bewijst dat in vorm komen zonder vlees ook kan en dat is heel inspirerend(:

Heb jij toevallig ook een log hier? Ben wel nieuwsgierig waar jij je eiwitten vandaan haalt(: Als vegetariër kan je die nog wel uit zuivel en eieren halen maar toch.

Ik vind het iig heel fijn om te weten dat ik niet de enige vega hier ben. Plus jouw lichaam bewijst dat in vorm komen zonder vlees ook kan en dat is heel inspirerend(:
Heb jij toevallig ook een log hier? Ben wel nieuwsgierig waar jij je eiwitten vandaan haalt(: Als vegetariër kan je die nog wel uit zuivel en eieren halen maar toch.

Ik had een log voor de contest ( https://forum.bodybuilding.nl/topics/bobbybuilding.397500/ ) , verder hou ik geen log bij op het moment.

Vegan eiwitbronnen die me zo te binnen schieten:
vega-burgers
tahoe/tofu
bonen
noten en notenspreads
amandelmelk en varianten
quinoa
groene groenten
alle mooi-meegenomen-eiwitten uit pasta etc

Niet teveel blindstaren op het binnenkrijgen van bergen eiwitten, je bent maar een licht poppetje dus hebt niet zoveel eiwit nodig. Heb je momenteel een voedingsschema of grove richtlijnen?

Ik had een log voor de contest ( https://forum.bodybuilding.nl/topics/bobbybuilding.397500/ ) , verder hou ik geen log bij op het moment.

Vegan eiwitbronnen die me zo te binnen schieten:
vega-burgers
tahoe/tofu
bonen
noten en notenspreads
amandelmelk en varianten
quinoa
groene groenten
alle mooi-meegenomen-eiwitten uit pasta etc

Niet teveel blindstaren op het binnenkrijgen van bergen eiwitten, je bent maar een licht poppetje dus hebt niet zoveel eiwit nodig. Heb je momenteel een voedingsschema of grove richtlijnen?

Als ik niet let op m'n eiwitten haal ik alleen de 40 gram soms nog niet. Noten zijn helaas grotendeels ook vetten en die probeer ik laag te houden nu ik cut. Quinoa is een goede! Weet je toevallig ook of er ook veel eiwit in couscous en dergelijke?

Heb grove richtlijnen ja, nu ben ik alleen op vakantie en is het een beetje improviseren dus vandaar dat ik nu echt op zoek moet naar de eiwitbronnen die ik voor handen heb. Thuis heb ik ook eiwitpoeder en aminozuren pillen etc.

Jammer dat je geen log bijhoudt, had ik graag gevolgd! Ik zag net dat je tweede bent geworden voor de contest, nog congrats!! Ga zo door(:

Als ik niet let op m'n eiwitten haal ik alleen de 40 gram soms nog niet. Noten zijn helaas grotendeels ook vetten en die probeer ik laag te houden nu ik cut. Quinoa is een goede! Weet je toevallig ook of er ook veel eiwit in couscous en dergelijke?

Heb grove richtlijnen ja, nu ben ik alleen op vakantie en is het een beetje improviseren dus vandaar dat ik nu echt op zoek moet naar de eiwitbronnen die ik voor handen heb. Thuis heb ik ook eiwitpoeder en aminozuren pillen etc.

Jammer dat je geen log bijhoudt, had ik graag gevolgd! Ik zag net dat je tweede bent geworden voor de contest, nog congrats!! Ga zo door(:

40 gram is inderdaad wel erg weinig. Waarom probeer je vetten laag te houden? Nee wel wat minder, quinoa steekt er wel echt boven uit. Ah oke, als je thuis bent van vakantie dan kijken we er wel even naar.

Dank je! Een log kost best wat tijd en ben daar momenteel echt te druk voor helaas, en ik haal er niet meer uit wat ik er 5 jaar geleden wel uit haalde. Ik heb niet echt meer de feedback nodig, krijg de positieve feedback op insta etc.

Spelt is ook aardig eiwitrijk. Speltvlokken zijn ook erg lekker als afwisseling van havermout. Boekweit en boekweitvlokken kunnen ook.
Je kan ook denken aan zwarte bonen en linzen of tuinbonen. Zijn ook relatief eiwitrijk.
Zeewier, champignons/paddenstoelen, kiemgroenten.

Update dinsdag 9 augustus
Net m'n eerste BBG workout afgerond en nu kan ik amper meer typen haha. Voelt wel goed though. Eten ging ook wel lekker vandaag, alleen weer wat weinig eiwitten meh. Gelukkig morgen weer thuis met m'n vertrouwde voeding(:

image.png image.png

Toelichting
Avondeten (niet op de foto) was niet veel bijzonders, gewoon (veel) sperzieboontjes, aardappel en een vega burger. Vrij veel tussendoortjes gehad maar ik werd steeds trillerig (lage bloedsuiker). Wel gewoon nog 250 cal onder m'n behoefte.

1862 cal uit 273 gram carbs (60%), 53 gram vet (26%) en 64 gram eiwit (14%...)

Waarom probeer je vetten laag te houden?

Geen idee, misschien te veel van de society meegekregen dat vetten ongezond zijn ook al haal ik ze grotendeels uit nootjes, avocado en olijfolie. Maar is het qua vetten oke hoeveel ik vandaag op heb?

Ik ga proberen iets met jullie (@marina1975 @bob k ) eiwitbron tips te doen, thanks!

image.png

image.png

Waar haal je je DHA vandaan? En heb je een directe bron van EPA of sla je gewoon ALA in en hoop je dat de conversie voldoende is voor optimale levels?

Waar haal je je DHA vandaan? En heb je een directe bron van EPA of sla je gewoon ALA in en hoop je dat de conversie voldoende is voor optimale levels?

Ik zal eerlijk bekennen, dit zijn termen waar ik me niet in thuis voel:D

Gelukkig hebben we onze vriend Google die me vertelt:
1) de verhouding omega 6 - en 3 vetzuren hoort 4:1 te zijn maar is vaak 10:1. Lijnzaadolie wordt aangeraden (f**k die staat al een jaar in m'n kelder)
2) een hoge triglyceridenspiegel kan vele negatieve gevolgen hebben (mijn triglyceriden waren juist erg laag, 60 terwijl 80-150 normaal was dacht ik, maar de dietiste vond dat niet zo'n probleem) -> betekent dit dat ik goed zit? Net als bijv een wat lage bloeddruk etc
3) wat ALA precies inhoudt kan ik nergens vinden???? Dus misschien kan jij me iets wijzer make :D

Ik zal eerlijk bekennen, dit zijn termen waar ik me niet in thuis voel:D

Gelukkig hebben we onze vriend Google die me vertelt:
1) de verhouding omega 6 - en 3 vetzuren hoort 4:1 te zijn maar is vaak 10:1. Lijnzaadolie wordt aangeraden (f**k die staat al een jaar in m'n kelder)
2) een hoge triglyceridenspiegel kan vele negatieve gevolgen hebben (mijn triglyceriden waren juist erg laag, 60 terwijl 80-150 normaal was dacht ik, maar de dietiste vond dat niet zo'n probleem) -> betekent dit dat ik goed zit? Net als bijv een wat lage bloeddruk etc
3) wat ALA precies inhoudt kan ik nergens vinden???? Dus misschien kan jij me iets wijzer make :D

Dit is dus waar ik het eerder over had (vegan is moeilijker) en is eigenlijk wel iets wat je had moeten weten... nu heb je nog het geluk dat je een vrouw bent en minder DHA nodig zal hebben dan mannen, but still.

Omega-3 bestaat uit ALA, EPA en DHA. ALA vind je in plantaardige bronnen van omega-3 (bv. walnoten), maar deze bronnen bevatten extreem weinig EPA/DHA. Omega-3 uit walnoten is dus niet hetzelfde als omega-3 uit vette vis zoals zalm. Je lichaam kan ALA converteren naar EPA, maar dit is inefficient en verschilt per individu (daarbij ga je enorm veel omega-3 moeten rammen, weet je hoeveel gram je nu consumeert in je dieet? Nee? Dat is dus niet goed en iets wat je wel zou moeten weten als vegan). DHA kun je alleen van specifieke zeewieren krijgen als vegan source (omega-3 visolie caps zijn niet vegan, sadly) en dan moet je weer letten op je jodium-inname (aangezien brood en zout vaak met jodium gefortificeerd is, in kustvolkeren zie je weleens een jodiumteveel). Krijg je uberhaupt wel genoeg jodium eigenlijk?

Ik snap de triglyceridenwaarden niet, dit wordt niet zo gemeten tenzij ze een rare notering hebben. Je woont in NL? 0.6 is zo'n beetje de cut-off voor onderwaarde voor triglycs.

:roflol: welke r**ards gebruiken geen mmol/l? Daarbij zijn de normaalwaarden 0.6 - 2.2 dus dan klopt er nog iets niet.

Heb je dit nuchter gemeten btw Lisa?
Dat zijn de normaalwaarden in mmol/l, van mg/dl zijn ze iets van 50-150 oid.

Misschien de bloedtest geoutsourced naar het buitenland :roflol:

Met hormonen gaan ze ook altijd full r*tard met eenheden. Veel labs hebben er ook een handje van om de eenheden niet te rapporteren.

Terug
Naar boven