MuscleMeat

Sweetdreamss (are made of these) log

Dat zijn de normaalwaarden in mmol/l, van mg/dl zijn ze iets van 50-150 oid.

Misschien de bloedtest geoutsourced naar het buitenland :roflol:

Met hormonen gaan ze ook altijd full r*tard met eenheden. Veel labs hebben er ook een handje van om de eenheden niet te rapporteren.

Yep, zie het nu op medline.gov
  • Normal: Less than 150 mg/dL
  • Borderline High: 150 - 199 mg/dL
  • High: 200 - 499 mg/dL
  • Very High: 500 mg/dL or above
'the f**k :roflol:

Het is btw 'geoutsourcet' :trollface:

Ik wou zeggen 'daar heb je spuit 11 ook weer aan' maar je bent letterlijk spuitelf11 :trollface:
Spuitelf11, GetXXL, Galen, Drs. Peter Bond, Meester van het Universum, God. :trollface:

Sterk geheugen trouwens, denk dat de mensen die me nog herinneren als Spuitelf11 op m'n twee handen te tellen zijn (ik heb nog wel al m'n vingers).

Beter maar stoppen nu met haar log vol te spammen voordat sanca ons tegen de muur komt zetten :angstig::army::chainsaw::schoot:

1862 cal uit 273 gram carbs (60%), 53 gram vet (26%) en 64 gram eiwit (14%...)
Geen idee, misschien te veel van de society meegekregen dat vetten ongezond zijn ook al haal ik ze grotendeels uit nootjes, avocado en olijfolie. Maar is het qua vetten oke hoeveel ik vandaag op heb?

Laat dat idee meteen los, niks mis met vetten :D (met uitzondering van transvetten). Over het algemeen gaan vrouwen ook lekkerder op een dieet met juist wat meer vetten en minder koolhydraten, en zeker gezien je met noten juist wat meer eiwitten binnen kan krijgen zou ik daar wat meer van eten. Probeer ook wat verzadigde vetten in je dieet te krijgen zoals kokosolie.

Dit is dus waar ik het eerder over had (vegan is moeilijker) en is eigenlijk wel iets wat je had moeten weten... nu heb je nog het geluk dat je een vrouw bent en minder DHA nodig zal hebben dan mannen, but still.

Omega-3 bestaat uit ALA, EPA en DHA. ALA vind je in plantaardige bronnen van omega-3 (bv. walnoten), maar deze bronnen bevatten extreem weinig EPA/DHA. Omega-3 uit walnoten is dus niet hetzelfde als omega-3 uit vette vis zoals zalm. Je lichaam kan ALA converteren naar EPA, maar dit is inefficient en verschilt per individu (daarbij ga je enorm veel omega-3 moeten rammen, weet je hoeveel gram je nu consumeert in je dieet? Nee? Dat is dus niet goed en iets wat je wel zou moeten weten als vegan). DHA kun je alleen van specifieke zeewieren krijgen als vegan source (omega-3 visolie caps zijn niet vegan, sadly) en dan moet je weer letten op je jodium-inname (aangezien brood en zout vaak met jodium gefortificeerd is, in kustvolkeren zie je weleens een jodiumteveel). Krijg je uberhaupt wel genoeg jodium eigenlijk?

Ik snap de triglyceridenwaarden niet, dit wordt niet zo gemeten tenzij ze een rare notering hebben. Je woont in NL? 0.6 is zo'n beetje de cut-off voor onderwaarde voor triglycs.

Interessant, dat wist ik nog niet!

• Topic Starter Topic Starter
Dit is dus waar ik het eerder over had (vegan is moeilijker) en is eigenlijk wel iets wat je had moeten weten... nu heb je nog het geluk dat je een vrouw bent en minder DHA nodig zal hebben dan mannen, but still.

Omega-3 bestaat uit ALA, EPA en DHA. ALA vind je in plantaardige bronnen van omega-3 (bv. walnoten), maar deze bronnen bevatten extreem weinig EPA/DHA. Omega-3 uit walnoten is dus niet hetzelfde als omega-3 uit vette vis zoals zalm. Je lichaam kan ALA converteren naar EPA, maar dit is inefficient en verschilt per individu (daarbij ga je enorm veel omega-3 moeten rammen, weet je hoeveel gram je nu consumeert in je dieet? Nee? Dat is dus niet goed en iets wat je wel zou moeten weten als vegan). DHA kun je alleen van specifieke zeewieren krijgen als vegan source (omega-3 visolie caps zijn niet vegan, sadly) en dan moet je weer letten op je jodium-inname (aangezien brood en zout vaak met jodium gefortificeerd is, in kustvolkeren zie je weleens een jodiumteveel). Krijg je uberhaupt wel genoeg jodium eigenlijk?

Sorry baas:bang: MFP houdt geen omega bij, beetje jammer. Zitten er in nori vellen toevallig DHA? Ik heb geen idee waar ik zeewier zou moeten kopen. Ik krijg jodium nu vooral binnen via brood, mijn jodium inname is aan de lage kant maar wel gewoon voldoende. Ben dus niet bang dat ik als ik die wieren eet te veel jodium binnenkrijg.

Dat zijn de normaalwaarden in mmol/l, van mg/dl zijn ze iets van 50-150 oid.

Misschien de bloedtest geoutsourced naar het buitenland :roflol:

Met hormonen gaan ze ook altijd full r*tard met eenheden. Veel labs hebben er ook een handje van om de eenheden niet te rapporteren.

Geeeen idee wat voor methode ze doen maar ik denk dat 60 gelijk staat aan 0.6 niet? Heb het gewoon laten doen in het LUMC. Anyway, ze zijn dus aan de lage kant maar niet te laag(:

Overigens de lijnzaadolie niet meer gebruiken in je kelder, lijnzaadolie oxideert erg snel. Raad het ook aan om dit product 'vers' te kopen.

https://www.pit-pit.com/lijnzaadolie.html

Oh thanks voor de tip, weer wat geld verspild:cheer:

Laat dat idee meteen los, niks mis met vetten :D (met uitzondering van transvetten). Over het algemeen gaan vrouwen ook lekkerder op een dieet met juist wat meer vetten en minder koolhydraten, en zeker gezien je met noten juist wat meer eiwitten binnen kan krijgen zou ik daar wat meer van eten. Probeer ook wat verzadigde vetten in je dieet te krijgen zoals kokosolie.

Thanks! Transvetten vermijd ik als de pest, ik snap niet dat dat nog toegestaan is in NL. Welke macro's raad je dan aan? Ik streef nu naar 60-20-20. Verzadigde vetten zitten ook wel in nootjes, maar kokosolie is ook een goede! Of gewoon weer bij de groentewinkel een kokosnoot inslaan:eetmug:

Thanks! Transvetten vermijd ik als de pest, ik snap niet dat dat nog toegestaan is in NL. Welke macro's raad je dan aan? Ik streef nu naar 60-20-20. Verzadigde vetten zitten ook wel in nootjes, maar kokosolie is ook een goede! Of gewoon weer bij de groentewinkel een kokosnoot inslaan:eetmug:
of een lekkere (vega) curry maken met cocosmelk uit blik :D

Mwoah, ik denk niet meer in macro-procenten, staar je niet zo blind op de verhoudingen. Totaal kcal en eiwitten is belangrijk, hoe je de overgebleven kcal verdeelt over vetten en koolhydraten is minder belangrijk. Wat is voor jou de basis van je dagelijkse voeding?

Spuitelf11, GetXXL, Galen, Drs. Peter Bond, Meester van het Universum, God. :trollface:

Sterk geheugen trouwens, denk dat de mensen die me nog herinneren als Spuitelf11 op m'n twee handen te tellen zijn (ik heb nog wel al m'n vingers).

Hoi :)

Toen was je nog stuk leuker :p

Mwoah, ik denk niet meer in macro-procenten, staar je niet zo blind op de verhoudingen. Totaal kcal en eiwitten is belangrijk, hoe je de overgebleven kcal verdeelt over vetten en koolhydraten is minder belangrijk. Wat is voor jou de basis van je dagelijkse voeding?

Zowel koolhydraten als vetten wil je echt wel tot op een bepaalde hoogte reguleren hoor, maar ik ben het ermee eens dat het een backseat heeft t.o.v. eiwitten en kcal.

Zowel koolhydraten als vetten wil je echt wel tot op een bepaalde hoogte reguleren hoor, maar ik ben het ermee eens dat het een backseat heeft t.o.v. eiwitten en kcal.
Ja precies, maar of ze nou 150 of 250 gram carbs eet zat niet echt invloed hebben op hoe veel vet ze verliest.

Thanks! Transvetten vermijd ik als de pest, ik snap niet dat dat nog toegestaan is in NL.

Ik zag In calvé pindakaas in je schema, zit ook transvet aka gehard palmvet in. Er bestaan tevens 100% pindakazen. Appie heeft er een en Meridian is een erg geliefd merk, echter heb ik die helaas nog niet geprobeerd. :'( Maar die is online te bestellen geloof ik.

Volgens mij ben ik gewoon mega erg door de Tuinen afgezet lol

De tuinen is gewoon duur...

Geen idee, misschien te veel van de society meegekregen dat vetten ongezond zijn ook al haal ik ze grotendeels uit nootjes, avocado en olijfolie.

Vetten houden de hormonen op orde, die op hun beurt weer vetverlies en spiermassawinst kunnen bevorderen. De angst voor vetten komt waarschijnlijk doordat vet 9 kcal per gram is en koolydraten en eiwitten 4 kcal.

Sorry baas:bang: MFP houdt geen omega bij, beetje jammer. Zitten er in nori vellen toevallig DHA? Ik heb geen idee waar ik zeewier zou moeten kopen. Ik krijg jodium nu vooral binnen via brood, mijn jodium inname is aan de lage kant maar wel gewoon voldoende. Ben dus niet bang dat ik als ik die wieren eet te veel jodium binnenkrijg.

Wel opletten met die norivellen hoor, Ik kan mij herinneren dat er bij mij op de verpakking een waarschuwing stond om niet te veel te eten. Maar kan mij alleen even niet zo snel niet heugen hoeveel dit was. Wellicht staat het ook bij jou op de verpakking. Zaten ook veel eiwitten in 50 per 100 als het geen drukfout was, maarja beter eet je er niet teveel van.

Laatst bewerkt:
Ik zag In calvé pindakaas in je schema, zit ook transvet aka gehard palmvet in. Er bestaan tevens 100% pindakazen. Appie heeft er een en Meridian is een erg geliefd merk, echter heb ik die helaas nog niet geprobeerd. :'( Maar die is online te bestellen geloof ik.
Nuts about nature - 100% pindakaas drool:

Nuts about nature - 100% pindakaas drool:

21omou8.jpg

of een lekkere (vega) curry maken met cocosmelk uit blik :D

<3____<3

Carbs all the way, ik zit meestal op de 250-300 gram carbs en rond de 50 vet. Maar vandaag ga ik eens experimenteren met wat meer vetten(:

@sweetdreamss zeewier moet je gaan vangen aan de kust.

Ik woon vlakbij het strand dus ff een visnet (?) binnenkort kopen en ik kan aan de slag top:thumb:

Wel opletten met die norivellen hoor, Ik kan mij herinneren dat er bij mij op de verpakking een waarschuwing stond om niet te veel te eten. Maar kan mij alleen even niet zo snel niet heugen hoeveel dit was. Wellicht staat het ook bij jou op de verpakking. Zaten ook veel eiwitten in 50 per 100 als het geen drukfout was, maarja beter eet je er niet teveel van.

Ik neem altijd die 100% vd AH, maar omdat het qua cal en macro's hetzelfde is heb ik lui de Calvé aangeklikt. Die meridian cashewnoot heb ik ook op en van horizon die hazelnoot rozijnen pasta is het leven, alleen een beetje erg duur voor dagelijks gebruik.. Mijn broertje en zusje eten die wel overigens dus ik ga hen maar even waarschuwen:eek:

100 gram norivellen lijkt me ook niet zo lekker, maar ik zal het in de gaten houden!

Terug
Naar boven