Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hoe zit je in je cardio? als je bang bent voor een hoog vetpercentage.. ik doe 20 mins na elke workout, soms ook op rustdagen.

Cardio: non existent
Ik kan wel cardio erbij doen, ik woon vlakbij een mooi park waar ik kan hardlopen, maar wat voor doel moet ik dan stellen? Moet ik dan een tijdje cutten of gewoon cardio erbij doen maar wel streven naar gewichtstoename?

Opladen voor het hoogste gewicht, wilde ook 5 x 40 doen eigenlijk.
Voor de meeste compounds gebruik ik
5 x 50% 5RM
3 x 70% 5RM
2 x 90% 5RM
5 x 5RM
zoals bij Rippetoe ook gebruikelijk is. In een artikel op T-Nation kwam ik ook tegen dat opbouwen zoals hierboven beschreven een vd effectiefste manieren is om op te bouwen naar je hoogste gewicht.
Na m'n 5RM (nu op de BOR 4 x 60, ik probeerde 5 x) doe ik een aantal setjes voor massa waarbij het me niet meer uitmaakt hoeveel gewicht ik pak, als het maar +- 8 reps zijn.
Begin cut: maandag 16 augustus, gewicht: 74,5
Doel is wat massa van het ongewilde soort kwijt te raken. Dit doe ik middels carbcyclen en 2x per week full body training. Reden hiervoor is dat ik niet echt een cardio fan ben en momenteel gewoon geen zin heb om 3x per week te trainen. Mocht het te langzaam gaan, voeg ik alsnog cardio toe. Duur van de cut is maximaal een maand.

Nou, dit is toch iets wat ik moet doen. Het gaat gewoon om hoe ik in mn vel zit. Ik heb helemaal geen zin in bulken op deze manier, het is zo enorm demotiverend om mezelf vetter te zien worden.
Ben ik dan te ijdel? ..tja ik weet het niet, maar het moet wel leuk blijven. En dat is het zo niet. En echt langer dan een maand ga ik niet bezig.

Ik zou net wat cutten en dan pas gaan bulken. Men gaf mij hetzelfde advies, eerst massa bouwen en dan cutten, maar als snel zat ik op 22% vet, en als je dan naar 12-14% wilt gaan ben je toch al snel een 3-6tal maanden bezig (afhankelijk van hoe serieus je het neemt) en op die tijd verlies je ook al wat spiermassa.
Als je te veel vet hebt is je motivatie ook wat verdwenen wanneer je bulkt vind ik.

Tja tja, het probleem is ook dat ik niet weet wat mn vet% precies is. Ga toch maar es zo'n caliper ergens vandaan halen. Ik schat 16% ofzo? Ik ben sowieso vastberaden meer cardio te doen, ook al is het maar vanwege m'n conditie. Dan ga ik gewoon de boel ff in de gaten houden, loopt het alsnog uit de klauwen las ik later misschien alsnog een kleine cut in maar ik hoop dat dat niet nodig is.
Thanks voor je kijk op de zaak iig Crit![]()