AndroidHealthClinic

Tank's log

hoe zit je in je cardio? als je bang bent voor een hoog vetpercentage.. ik doe 20 mins na elke workout, soms ook op rustdagen.

• Topic Starter Topic Starter
hoe zit je in je cardio? als je bang bent voor een hoog vetpercentage.. ik doe 20 mins na elke workout, soms ook op rustdagen.

Cardio: non existent :D

Ik kan wel cardio erbij doen, ik woon vlakbij een mooi park waar ik kan hardlopen, maar wat voor doel moet ik dan stellen? Moet ik dan een tijdje cutten of gewoon cardio erbij doen maar wel streven naar gewichtstoename?

Cardio: non existent :D

Ik kan wel cardio erbij doen, ik woon vlakbij een mooi park waar ik kan hardlopen, maar wat voor doel moet ik dan stellen? Moet ik dan een tijdje cutten of gewoon cardio erbij doen maar wel streven naar gewichtstoename?

Je kan gewoon blijven bulken en blijven streven naar gewichtstoename, maar je moet beetje oppassen met hoe je de cardio gaat doen.

Met traag en lang lopen, verbrandt je alleen vet, maar op een heel traag tempo. Als je hard en kort gaat lopen, verbrandt je veel vet, maar ook spier. Wil je geen spiermassa verbranden met het hardlopen, moet je zien dat je zeker genoeg eiwitten hebt, die je spiermassa gaat "beschermen". En dan ook zeker nog wat je kcals opschroeven.

Vandaag rug/biceps (en achterkant schouders/onderarmen)

Chinups
7 x bw
6 x bw
5 x bw

Deadlift
5 x 50
3 x 70
2 x 90
1 x 90 (straps uitproberen)
5 x 103 (gaat lekker)
5 x 90
8 x 80
ok ik heb meer gewicht nodig hierzo :P

BOR
8 x 30
8 x 40
2 x 50
4 x 60
8 x 40

Bent over lateral raise
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 8

Barbell Curl
8 x 10
8 x 20
8 x 25

Reverse Grip BB Curl
8 x 20
8 x 25

Ja het is duidelijk, er zit veel meer in bij de deadlift, ik moet alleen nog nieuwe gewichten kopen. Ik moet alleen even een keer een auto fixen om de boel te verslepen :)

Waarom maar 2x50 BOR?

Opladen voor het hoogste gewicht, wilde ook 5 x 40 doen eigenlijk.

Voor de meeste compounds gebruik ik
5 x 50% 5RM
3 x 70% 5RM
2 x 90% 5RM
5 x 5RM

zoals bij Rippetoe ook gebruikelijk is. In een artikel op T-Nation kwam ik ook tegen dat opbouwen zoals hierboven beschreven een vd effectiefste manieren is om op te bouwen naar je hoogste gewicht.

Na m'n 5RM (nu op de BOR 4 x 60, ik probeerde 5 x) doe ik een aantal setjes voor massa waarbij het me niet meer uitmaakt hoeveel gewicht ik pak, als het maar +- 8 reps zijn.

wish me luck, ik ga vandaag weer aan de BOR.

Good luck Simson! ;)

Begin cut: maandag 16 augustus, gewicht: 74,5

Doel is wat massa van het ongewilde soort kwijt te raken. Dit doe ik middels carbcyclen en 2x per week full body training. Reden hiervoor is dat ik niet echt een cardio fan ben en momenteel gewoon geen zin heb om 3x per week te trainen. Mocht het te langzaam gaan, voeg ik alsnog cardio toe. Duur van de cut is maximaal een maand.

1e cut-fb training

Bench
5 x 35
3 x 50
2 x 65
3 x 70
8 x 50
8 x 50
8 x 50

Squats
5 x 35
3 x 50
2 x 65
2 x 70
1 x 75
8 x 60

45' Bent over lateral raise
8 x 8
8 x 8
8 x 8
8 x 8

Deadlift
5 x 50
3 x 70
2 x 90
7 x 103

cut met 74kg? moet niet gekker worden

Ik wil niet haten maar ik zou ook eerst wat massa opbouwen alvorens je serieus wilt gaan cutten. Anders blijft er weinig van je over. Zou als ik jou was eerst 10kg massa bijpakken, moet nu nog makkelijk gaan denk ik:).

Nou, dit is toch iets wat ik moet doen. Het gaat gewoon om hoe ik in mn vel zit. Ik heb helemaal geen zin in bulken op deze manier, het is zo enorm demotiverend om mezelf vetter te zien worden.

Ben ik dan te ijdel? ..tja ik weet het niet, maar het moet wel leuk blijven. En dat is het zo niet. En echt langer dan een maand ga ik niet bezig.

Opladen voor het hoogste gewicht, wilde ook 5 x 40 doen eigenlijk.

Voor de meeste compounds gebruik ik
5 x 50% 5RM
3 x 70% 5RM
2 x 90% 5RM
5 x 5RM

zoals bij Rippetoe ook gebruikelijk is. In een artikel op T-Nation kwam ik ook tegen dat opbouwen zoals hierboven beschreven een vd effectiefste manieren is om op te bouwen naar je hoogste gewicht.

Na m'n 5RM (nu op de BOR 4 x 60, ik probeerde 5 x) doe ik een aantal setjes voor massa waarbij het me niet meer uitmaakt hoeveel gewicht ik pak, als het maar +- 8 reps zijn.

Volgens mij ben ik vandaag datzelfde artikel tegengekomen (Ramping geloof ik? Link in mn logje iig).

Begin cut: maandag 16 augustus, gewicht: 74,5

Doel is wat massa van het ongewilde soort kwijt te raken. Dit doe ik middels carbcyclen en 2x per week full body training. Reden hiervoor is dat ik niet echt een cardio fan ben en momenteel gewoon geen zin heb om 3x per week te trainen. Mocht het te langzaam gaan, voeg ik alsnog cardio toe. Duur van de cut is maximaal een maand.

Is 2x in de week niet wat weinig? Ik ben er niet zo'n voorstander van om minder te gaan trainen (volume, intensiteit, frequentie etc.) in de cut. Niet dat ik heel veel cutervaring heb, maar toch:P

Nou, dit is toch iets wat ik moet doen. Het gaat gewoon om hoe ik in mn vel zit. Ik heb helemaal geen zin in bulken op deze manier, het is zo enorm demotiverend om mezelf vetter te zien worden.

Ben ik dan te ijdel? ..tja ik weet het niet, maar het moet wel leuk blijven. En dat is het zo niet. En echt langer dan een maand ga ik niet bezig.

Houd je wel gemotiveerd hoor, bij mij wel in ieder geval. Ik heb ook van horen zeggen dat je daarna dikke gains kan maken als je gaat (clean) bulken :cool:

However: Succes iig!

Ok ok, gestopt met de onzin. Weer tijd om normaal te trainen. Wat het gevoel veroorzaakte was waarschijnlijk de slechte manier van eten en alcoholconsumptie van de vakantieperiode. Ook ben ik erachter cold turkey cutten suckt, dus vant voorjaar ga ik langzaam afbouwen. Wel ga ik cardio op rustdagen doen, hoewel ik cardio echt haat, zie ik ook de voordelen ervan in als m'n conditie wat verbetert.

Squats
5 x 40
3 x 55
2 x 70
5 x 75
5 x 75
8 x 60

MP
5 x 20
3 x 30
2 x 40
5 x 45
5 x 45
8 x 35

Lateral Raise
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 5

45gr Bent Over Lateral raise
8 x 8
8 x 8
8 x 8
8 x 8

Lekkere training, ik ben gemotiveerd om de gewichten weer wat omhoog te krijgen want de laatste tijd was mijn discipline niet echt heel wat.

lekker man. dat vet heb ik ook, het is ook gewoon een beetje wennen.

ik eet dus nog wel ff door :) en dan straks maart/april in de cut.

Deadlift
5 x 55
3 x 75
2 x 100
5 x 111

BOR
8 x 40
8 x 40
8 x 40
8 x 50
8 x 60

BB Curl
8 x 10
8 x 20
8 x 20
8 x 30

Bent over lateral raise
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 8
8 x 8

Ik zou net wat cutten en dan pas gaan bulken. Men gaf mij hetzelfde advies, eerst massa bouwen en dan cutten, maar als snel zat ik op 22% vet, en als je dan naar 12-14% wilt gaan ben je toch al snel een 3-6tal maanden bezig (afhankelijk van hoe serieus je het neemt) en op die tijd verlies je ook al wat spiermassa.

Als je te veel vet hebt is je motivatie ook wat verdwenen wanneer je bulkt vind ik.

Laatst bewerkt:
Ik zou net wat cutten en dan pas gaan bulken. Men gaf mij hetzelfde advies, eerst massa bouwen en dan cutten, maar als snel zat ik op 22% vet, en als je dan naar 12-14% wilt gaan ben je toch al snel een 3-6tal maanden bezig (afhankelijk van hoe serieus je het neemt) en op die tijd verlies je ook al wat spiermassa.

Als je te veel vet hebt is je motivatie ook wat verdwenen wanneer je bulkt vind ik.

Tja tja, het probleem is ook dat ik niet weet wat mn vet% precies is. Ga toch maar es zo'n caliper ergens vandaan halen. Ik schat 16% ofzo? Ik ben sowieso vastberaden meer cardio te doen, ook al is het maar vanwege m'n conditie. Dan ga ik gewoon de boel ff in de gaten houden, loopt het alsnog uit de klauwen las ik later misschien alsnog een kleine cut in maar ik hoop dat dat niet nodig is.

Thanks voor je kijk op de zaak iig Crit :)

Tja tja, het probleem is ook dat ik niet weet wat mn vet% precies is. Ga toch maar es zo'n caliper ergens vandaan halen. Ik schat 16% ofzo? Ik ben sowieso vastberaden meer cardio te doen, ook al is het maar vanwege m'n conditie. Dan ga ik gewoon de boel ff in de gaten houden, loopt het alsnog uit de klauwen las ik later misschien alsnog een kleine cut in maar ik hoop dat dat niet nodig is.

Thanks voor je kijk op de zaak iig Crit :)

Bij mij zegt de caliper 12% en ik ben nog steeds aan het cutten, ik vind dat je eigenlijk vooral tevreden moet zijn met wat je zelf in de spiegel ziet, nummers maken niet zo veel uit :)

Katabole toestanden hier.

Maar er wordt ook nog getraind, dus wees niet ongerust.. de training:

Bench
5 x 35
3 x 50
2 x 65
3 x 70
2 x 70
8 x 50
8 x 50

DB Fly (schuin)