Fitness Seller

Tank's log

ik start vaak met de squat

Ik doe DL als laatste omdat ik na een goede DL sessie behoorlijk gaar ben. Ik heb wel eens geprobeerd deadlifts eerder in de workout te doen, maar dat vond ik niet zo geslaagd. Te kapot voor de rest. Hier zijn overigens meerdere discussies over geweest op het forum met voor en tegenstanders :)

Zodra ik meer gewichten heb, wil ik nog eens proberen te beginnen met deadlifts, gewoon om te kijken of het me dan misschien wel bevalt en om m'n 1RM te testen.

Ik begrijp dat je dan te kapot kan zijn voor de rest (ik ben het niet, mijn BOR lijdt er niet onder) maar nu ben je te kapot voor de deadlift. Je hebt amper werksets op de DL. Ik bedoel je werkt met 70kg, maar je lift wel 95kg, nu maar 1x omdat je kapot bent van de rest, maar als je die als eerst doet, zou je wel kunnen werken met sets van 95kg.

Deadlifts spreken spieren aan in de hele rug en volgens mij is het één van de beste oefeningen voor de rug die er zijn en enkel daarom zou ik die als eerste plaatsen. Het is volgens mij (samen met de BOR) de beste oefening voor massa en kracht in de rug. Naar voor schuiven die handel dus!

Btw, misschien als je een paar keer doet (DL als eerst), je er wel een beetje aan went en de rest wel beter gaat lukken nadien!

Starten met de squat bij een rugtraining?

neej, sorry, men pc was vastgelopen.

in men rippetoe tijd altijd als eerste squat, dan de DL.

Maar ik doe nu bij rug ook altijd eerst de compound, dus de DL. Dan ben ik uitgeput, maar geeft niets. De rest is bijzaak

neej, sorry, men pc was vastgelopen.

in men rippetoe tijd altijd als eerste squat, dan de DL.

Maar ik doe nu bij rug ook altijd eerst de compound, dus de DL. Dan ben ik uitgeput, maar geeft niets. De rest is bijzaak

Ah, mja squat en DL zijn allebei heel erg goede oefeningen, daar maakt het volgens mij niet zoveel uit welke je als eerste pakt, massa en kracht krijg je op beide manieren :)

En inderdaad, zo denk ik er ook over, DL als eerste, BOR als tweede en de rest is bijzaak en momenteel bevalt mij dat goed. Ik zie vorderingen op mijn rug :)

Ik doe deadlift als eerst omdat ik al mn energie er voor nodig heb :P

• Topic Starter Topic Starter
Benen en schouders

Squats
5 x 35
3 x 45
2 x 60
5 x 65
8 x 50
8 x 50

MP
5 x 20
3 x 30
2 x 40
5 x 45
8 x 35
8 x 35

Front Raise
8 x 5
8 x 8
8 x 8
8 x 10

Lateral Raise
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 5

Bent Over Lateral Raise
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 5
8 x 5

Je doet enkel squat voor de benen. Voor de rest zie ik geen beenoefening staan. Vind je zelf de squat genoeg voor je of wat is het probleem?

Ik kan thuis niet zo heel veel meer doen, ik heb hier geen legpress apparaat ofzo :p

Verder ben ik na een paar setjes squatten ook wel klaar met met mn benen eigenlijk. Tja, ik zou lunges kunnen doen. Ga ik misschien een keertje toevoegen.

Flinke mp ouwe rukker :thumbs:

Ik kan thuis niet zo heel veel meer doen, ik heb hier geen legpress apparaat ofzo :p

Verder ben ik na een paar setjes squatten ook wel klaar met met mn benen eigenlijk. Tja, ik zou lunges kunnen doen. Ga ik misschien een keertje toevoegen.

Hoezo je hebt thuis geen legpress apparaat staan? Ik dacht dat je H4RDK00R was?

Lunges, maar dat is vermoeiend na de squat, doe anders Standing Calf Raise zoals mij?

Hoezo je hebt thuis geen legpress apparaat staan? Ik dacht dat je H4RDK00R was?

Lunges, maar dat is vermoeiend na de squat, doe anders Standing Calf Raise zoals mij?

Mijn kuiten hebben niet zoveel isolatie nodig, ik doe er geen fluit aan, maar toch groeien ze gewoon mee (ze meten 39cm)

Dan ben je een geldverspiller.

Je doet enkel squat voor de benen. Voor de rest zie ik geen beenoefening staan. Vind je zelf de squat genoeg voor je of wat is het probleem?

Squat is in principe ook genoeg, als je het maar vaak en intensief genoeg doet. Kuiten mag je natuurlijk niet vergeten. Maar een legpress heeft iig niet zoveel meerwaarde.

Ik ga toch liever tot fail in een legpress dan in een squatrek :rolleyes:

Zolang je binnen het squatrek blijft lukt dat toch best? Doe dat best veel xD. Dan moet je wel onder de bar kruipen maar who cares in mijn gym squat er een 5-6tal man hoger dan mij( nogal zielig idd!) dus zo'n afgang maak ik niet :o.

Ik ga toch liever tot fail in een legpress dan in een squatrek :rolleyes:

Zolang je binnen het squatrek blijft lukt dat toch best? Doe dat best veel xD. Dan moet je wel onder de bar kruipen maar who cares in mijn gym squat er een 5-6tal man hoger dan mij( nogal zielig idd!) dus zo'n afgang maak ik niet :o.

Ik zoek zeer zelden de grens op bij squatten aangezien ik thuis train. Ook de reden dat ik dus nooit legpresses doe. En ik train alleen dus geen spotters.

En leuk dat er een nieuw gezicht hier in mijn logje te zien is!

Training van vandaag:

Bench
5 x 30
3 x 45
2 x 60
4 x 65
7 x 60
8 x 55
8 x 45

DB Flys
8 x 5
8 x 8
8 x 8
8 x 10

Skulls
8 x 10
8 x 20
8 x 20

CGBP
8 x 20
8 x 25
8 x 30

Extensions
8 x 5
8 x 8
8 x 8

Moet zeggen dat ik merk dat mn vp% meegroeit. Ik schat mezelf nu zo op 16%. Ik weet niet zo heel goed wat ik moet doen, want als ik zo op deze manier doorga zit ik straks op 18% ofzo en dat lijkt me niet echt heel fijn. Ideeen iemand?

Terug
Naar boven