MuscleMeat

Tank's log

Hmm volgens mij is dat wel minder dan 2400kcal. Het klinkt iig erg weinig. 2 tosti;s is toch geen maaltijd man;). Zeker niet voor een tank:p.
2 dagen achter elkaar fullbody is niet slim. En die DL kan idd wel hger denk ik. Weinig mensen benchen evenveel als ze deadliften.

• Topic Starter Topic Starter
Daar wil ik wel even op reageren, het is absoluut 2600kcal. 2 tosti's zijn 4 boterhammen en daarnaast eet ik deze na een appel en een bord brinta gegeten te hebben, das iets van 700kcal als ontbijt. En tja im a sucker for tosti's :D

Verder doe ik geen fullbody, maar Rippetoe en kon ik woensdag niet trainen. Ik wilde wel graag 3 keer trainen deze week, maargoed volgende keer in zo'n situatie toch maar een training skippen.

En squats en deadlifts zijn sinds ik met deze log begonnen ben helemaal nieuw voor mij dus vandaar de verschillen. Bedankt voor de input in ieder geval!

Daar wil ik wel even op reageren, het is absoluut 2600kcal. 2 tosti's zijn 4 boterhammen en daarnaast eet ik deze na een appel en een bord brinta gegeten te hebben, das iets van 700kcal als ontbijt. En tja im a sucker for tosti's :D

Verder doe ik geen fullbody, maar Rippetoe en kon ik woensdag niet trainen. Ik wilde wel graag 3 keer trainen deze week, maargoed volgende keer in zo'n situatie toch maar een training skippen.

En squats en deadlifts zijn sinds ik met deze log begonnen ben helemaal nieuw voor mij dus vandaar de verschillen. Bedankt voor de input in ieder geval!

ik beschouw Rippetoe als een fullbody,

daarnaast heeft iedereen een eigen begin situatie etc, maar ik vind jouw screen name de tank voor iemand die net 62 kg weegt wel grappig:)

Haha, ja toe ik me aanmeldde hier op dbb was die naam ook meer voor de grap, maar om deze te veranderen zou misschien te verwarrend zijn. Laten we hopen dat de naam over een jaar beter bij me past :P

precies het kan alleen maar beter worden, onthoud gewoon 1 ding: je word niet zomaar sexy

Wat zijn je 1RMs ongeveeR?

Een ruwe schatting:

squats: 40
bench: 55
mp: 45

Voor de deadlift en bor zou ik het niet weten. Ik doe deze oefeningen nog niet zolang. 5RM voor deadlift is momenteel 45 en voor bor 40 en merk dat hier sowieso meer in zit.

Weight update vanmorgen: 64kg.

Gisteren gegeten:
ontbijtshizzle(brinta,whey,fruit)+12 boterhammen(cottage/kipfilet/pkaas),kwark,pasta,nootjes en kwark.. daarnaast: *geen bier* :D -- zal rond de 2600kcal zitten

vandaag:
ontbijtshizzle+dagelijkse lading boterhammen,kwark

En toen had ik heel veel zin om een stukje te fietsen op de racefiets! Dat deed ik altijd al als het lekker weer is trouwens. Goed, wat extra brinta en whey genomen en lekker op een rustig tempo'tje in het zonnetje wezen cruisen :cool: Met mn voeding van vandaag zal ik zelfs boven de 2600 komen te zitten, dus dat zit wel snor dacht ik.

Had er geen moeite mee es een weekendje wat rustiger aan te doen, ik had zaterdag overdag ook de hele dag gewerkt dus ik was ook wel redelijk moe gisteravond. Toen ik vanmorgen even in het zonnetje ging staan, had ik niet het idee dat ik gisteren liever in de kroeg zat en deze ochtend zo brak als een mofo had doorgebracht.

Aight, tank out, morgen weer trainen!

beste tank ben jij! pas je op dat je niet omwaaid?:P

Komt in orde grote knul! ;)

Ik zou die gewichten eens omhoog proberen te gooien, zelfs als beginstats voor een 25-jarige vind ik dit persoonlijk zeer karig. Je squat is lager dan je MP?

Succes met sterker / groter worden in ieder geval.

Vandaag gegeten:

brinta + whey
appel
2 tosti's met huttenkase
4 boterhammen met pindakaas
4 boterhammen met kipfilet
whey

straks trainen, daarna:

spaghetti (met 100gr mager gehakt, 75gr spaghetti en 2 ons groente)
kwark

Dat komt neer op 2600kcal ongeveer met iets van 185gr eiwit, 300gr koolhydraten en 75gr vet. Naar mijn idee krijg ik wel de juiste dingen binnen. Ik werd in het begin wel zwaarder op 2400kcal, maar waarschijnlijk is mn behoefte omhoog gegaan.
Je moet écht meer eten als je enigszins nette vooruitgang wil boeken. Iedereen raadt het je aan, maar toch niet aannemen?? Met een paar boterhammen, een plak kipfilet en wat whey ga je het niet redden :D.

Doe er anders 4 liter volle melk bij. Dan zal je wel groeien. 2600kcal is niks.

Rippetoe is een vorm van Fullbody.

Ik zou die gewichten eens omhoog proberen te gooien, zelfs als beginstats voor een 25-jarige vind ik dit persoonlijk zeer karig. Je squat is lager dan je MP?

Succes met sterker / groter worden in ieder geval.

Thanks! En ja, ik moet bekennen, ik ben gewoon niet heel sterk. En gewoon absoluut ook niet in de benen. Schouders trainde ik sporadisch. Dan tja, leeftijd, ik weet dat de meeste jongens eerder beginnen met een soortgelijk programma, maar dr zullen ook genoeg gasten zijn die veel ouder zijn en eigenlijk helemaal niks met hun spieren doen.

Je moet écht meer eten als je enigszins nette vooruitgang wil boeken. Iedereen raadt het je aan, maar toch niet aannemen?? Met een paar boterhammen, een plak kipfilet en wat whey ga je het niet redden :D.

Doe er anders 4 liter volle melk bij. Dan zal je wel groeien. 2600kcal is niks.

Kcals zijn al geupt, we gaan voor de halve kilo de week. Word ik minder dan een halve kilo zwaarder, gaan de kcals weer omhoog. 4 liter volle melk.. tja, das niet mijn sT gast.

Rippetoe is een vorm van Fullbody.

Akkoord, klopt, mijn fout. Maargoed, laat het een les wezen, ik weet in ieder geval hoe belangrijk de rustdag is :D

Laatst bewerkt:
4 liter volle melk.. tja, das niet mijn sT gast.
:roflol:
Niet iedereen is een liefhebber inderdaad :). Gewoon een simpele en goedkope manier om gewicht bij te komen.

Anyway, succes met je lifts. Systematisch gewicht erbij nemen, goed letten op de uitvoering en je kan in no time je lichaamsgewicht squatten!

Thx! En als ik mijn aantal kilo's op de squats vergelijk met die van anderen, mogen ze idd nog wel omhoog. Het is toch wel standaard om ze zo diep mogelijk te doen? Ik zie verschillende uitvoeringen op filmpjes, bij sommigen komen de bovenbenen niet eens helemaal horizontaal. Dat zijn toch geen volle squats dan toch, of wel?

Nee, dat zijn inderdaad geen full squats. Heupgewricht moet lager dan de knie.

http://vimeo.com/10055310
Hier een voorbeeld van mooie squats.

Veel mensen scheppen op over 200 kilo squats, maar als je dan filmpjes ziet, blijken het halve of zelfs kwart squats te zijn. Dus gewoon lekker diep gaan.

Ah kijk, deed ik het toch goed. Ik had me ingelezen in Starting Strength en had begrepen dat de squats gewoon zo diep mogelijk moeten zijn.

Na dit filmpje gezien te hebben: http://www.youtube.com/watch?v=dbxxs1PErLQ kreeg ik ineens bedenkingen of de titel "perfecting squat technique" wel helemaal op zn plaats was. Niet dus :D

Squat
3 x 5 x 10
1 x 5 x 17,5
1 x 3 x 25
1 x 2 x 32,5
3 x 5 x 35

Military Press
3 x 5 x 20
1 x 3 x 25
1 x 2 x 30
3 x 5 x 32,5

Bent Over Row
3 x 5 x 20
1 x 3 x 27,5
1 x 2 x 35
3 x 5 x 40

Squats: toch geprobeerd om hoger te gaan.. t kwam uit mn tenen..
MP: lekker
BOR: voor t eerst dat ik deze oefening echt goed voel

Even een update.. inmiddels ben ik een kilo zwaarder.. in slechts een paar dagen. Ik ben gaan eten op momenten dat ik gewoon echt honger heb nog, dus na 4 boterhammen, gewoon nog 2 er achteraan omdat ik nog steeds trek heb. Volgens mij zit ik wel aan de 2800 kcal op deze manier. Is het verstandig hiermee door te gaan of niet? Mijn BMR is 2200. 400 erbij voor inspanning van krachttraining laat slechts 200 over voor groei. 7 dagen 200 extra is 1400. 1 kilo is 7700 kcal. Hoe kan ik ooit een kilo per week aankomen? Haha volgens mij moet ik kappen met die calorieen berekenen want het kan niet kloppen!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven