MuscleMeat

Tank's log

• Topic Starter Topic Starter
thx dumba :)

Mmm vind het allemaal maar een beetje gay. Slecht trainen, voor de gezelligheid trainen, slecht eten. HUP rippetoe'en met die luie donder van je, want met de instelling die je nu hebt wordt het nooit wat! :D

+1

Wel al mooie progressie gemaakt, niet opgeven nu maar blijven eten en knallen!

Ps: Mooi van je dat je met lage gewichten bent begonnen en nu rustig opbouwt ipv meteen teveel kilo's te pakken en de uitvoering te verwaarlozen, zoals er zovelen kneusjes rondlopen in de gym :s

+1

Wel al mooie progressie gemaakt, niet opgeven nu maar blijven eten en knallen!

Ps: Mooi van je dat je met lage gewichten bent begonnen en nu rustig opbouwt ipv meteen teveel kilo's te pakken en de uitvoering te verwaarlozen, zoals er zovelen kneusjes rondlopen in de gym :s

Thx voor de input!

Maar er is geen ruimte meer voor gay trainingen, toevallig (helaas) dat dat de eerste training uit deze log was. Ik ga hard door. Er gaat niet gecut worden voorlopig en dat het straks zomer is, wil niet zeggen dat de discipline een tandje lager komt te liggen. Ik wil inderdaad dan ECHTE progressie maken, want ik zie de gewichten die ik nu hanteer meer als soort beginnersgewichten.

Thx voor de input!

Maar er is geen ruimte meer voor gay trainingen, toevallig (helaas) dat dat de eerste training uit deze log was. Ik ga hard door. Er gaat niet gecut worden voorlopig en dat het straks zomer is, wil niet zeggen dat de discipline een tandje lager komt te liggen. Ik wil inderdaad dan ECHTE progressie maken, want ik zie de gewichten die ik nu hanteer meer als soort beginnersgewichten.

Je moet knallen!! Zeker en vast! :)

Wou alleen maar even zeggen dat, toen ik nog naar de gym ging, er veel te veel kerels waren die teveel kg's namen en de oefeningen gewoon belachelijk uitvoerdden. Daarom dat ik enkel wou zeggen dat ik respect voor je heb, dat je laag begint en de oefeningen perfect uitvoert.

Uitvoering is toch veel belangrijker dan vele kilo's, jammer dat je voor lage kilo's meestal aanzien wordt als een pannekoek :mad:

Je moet knallen!! Zeker en vast! :)

Wou alleen maar even zeggen dat, toen ik nog naar de gym ging, er veel te veel kerels waren die teveel kg's namen en de oefeningen gewoon belachelijk uitvoerdden. Daarom dat ik enkel wou zeggen dat ik respect voor je heb, dat je laag begint en de oefeningen perfect uitvoert.

Uitvoering is toch veel belangrijker dan vele kilo's, jammer dat je voor lage kilo's meestal aanzien wordt als een pannekoek :mad:

hehehe ja, ik weet wat voor soort kerels je bedoelt :) Dat zijn ook vaak dezelfden die eindeloze (cheatende) bicep barbell curls uitvoeren.. wie is de pannekoek dan, denk ik dan maar meestal :D

Beetje late reactie, maar uitslag op je rug kan ontstaan door een overschot aan eiwitten, of lactose intolerantie (vast door nog wel meer dingen, maar dit lijken me de waarschijnlijkste).
Heb er zelf ook regelmatig last van, maar maak me er niet te druk om:p

Beetje late reactie, maar uitslag op je rug kan ontstaan door een overschot aan eiwitten, of lactose intolerantie (vast door nog wel meer dingen, maar dit lijken me de waarschijnlijkste).
Heb er zelf ook regelmatig last van, maar maak me er niet te druk om:p

Hm haha, nouja het is alweer minder geworden bij mij dus ik maak me er voorlopig ook niet druk meer over.

Goed, vandaag stond er weer een training op het programma. Zie hier:

Squats
3 x 5 x 65

Bench
1 x 5 x 62,5
1 x 4 x 62,5 [FAIL] arghh!
1 x 4 x 62,5 [FAIL] aaarrghh!

Deadlift
1 x 5 x 72,5

Comments: benen hadden het moeilijk, maar het irritatiepunt van de training was de bench. Ik had op zich niet veel problemen met het gewicht, maar door mijn geimproviseerde homegym hier kwam de halter tegen mijn halfgare opstelling aan waardoor ik niet goed meer evenwicht kon houden. Dat wordt dus tijd voor een verstelbaar squatrack. DL ging goed en de 80 moet ik volgende keer wel halen.

Netjes:)
Focus je nog maar niet teveel op benchpressen;)
Als je deze volgorde aanhoudt, raad ik je aan om deadlift te doen na squat en voor de bench, dit omdat je met squatten ook al je rug opwarmt, en belangrijker is dan de benchpress (rippetoe).

mooi dat je deadlift trouwens nog voorloopt:)
gaat de goede kant op zie ik zo en ik hoop dat je me kan bijhouden want dan ga je lekkere progressie maken :) en als het niet lukt niet boos op jezelf worden want ik ben al hoger in gewichten geweest he;) nooit jezelf vergelijken met anderen!

Netjes:)
Focus je nog maar niet teveel op benchpressen;)
Als je deze volgorde aanhoudt, raad ik je aan om deadlift te doen na squat en voor de bench, dit omdat je met squatten ook al je rug opwarmt, en belangrijker is dan de benchpress (rippetoe).

mooi dat je deadlift trouwens nog voorloopt:)
gaat de goede kant op zie ik zo en ik hoop dat je me kan bijhouden want dan ga je lekkere progressie maken :) en als het niet lukt niet boos op jezelf worden want ik ben al hoger in gewichten geweest he;) nooit jezelf vergelijken met anderen!

Ik zal bench en DL es omwisselen, kijken hoe dat bevalt (en of ik niet kapot ben voor het benchen aan :p)

En mezelf vergelijken met anderen... ik moet wel iets blijven houden om naartoe te werken natuurlijk! :rolleyes::D

Uiteraard, maar ik zou mezelf nooit vergelijken met iemand hier op het forum;)
Als ik iemand als voorbeeld of inspiratiebron zou nemen dan zou ik iemand als Arnold nemen..
Dit is natuurlijk mijn eigen mening.. je moet natuurlijk doen wat je zelf fijn vind;)

Squats
3 x 5 x 67,5

MP
3 x 5 x 40

BOR
3 x 5 x 52,5

Comments: Yeah, squats op mn eigen BW :) Voor het 2e en 3e setje aan dacht ik.. dit lukt me niet nog een keer omdat ik vorige keer met 65 ook al erg veel moeite had. Ik voel mn benen goed, net als mn rug en mn borst ook nog van woensdag. Ik zal dit afgestrafte lichaam straks maar even verwennen met een goede maaltijd. Om het vervolgens weer in katabole toestanden te brengen bij een verjaardag vanavond haha (de Tank zal zich een beetje in moeten houden ;))

Heheh maakt niet uit toch!
Je moet ook nog leven...
Nette MP en BOR.. doe je de MP wel? of de Press?
Squat moet je gewoon nog verder aan wennen :)
maar wel netjes om sowieso je eigen gewicht te kunnen squatten!

Heheh maakt niet uit toch!
Je moet ook nog leven...
Nette MP en BOR.. doe je de MP wel? of de Press?
Squat moet je gewoon nog verder aan wennen :)
maar wel netjes om sowieso je eigen gewicht te kunnen squatten!

thx Ice!

MP is helemaal strict, altijd wel redelijke kracht in de schouders gehad :)

Squats
5 * 70
4 * 70 [FAIL]

stuk.. volgens mij ook een klein spiertje in mn voet verrekt. morgen kijken hoe het daarmee staat

Deadlift
1 * 5 * 80

Bench
3 * 5 * 62,5

Comments: Fail op squats, volgende keer weer 70 kg proberen als ik nergens meer last van heb. DL ging wel prima eigenlijk en bench ging ook lekker.

Rug en schouders

Chinups
8 x bw
8 x bw
6 x bw

Seated rows
8 x 20
8 x 30
8 x 40

Press (smith)
8 x 10
8 x 20
8 x 30
8 x 35

Lat Pulley
8 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 50

Seated rows (net iets andere smith)
8 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 45

Daarnaast nog een seated rows smith machine gedaan, gewichten weet ik niet meer precies. Het was tot een lekkere uitputting in ieder geval :) Ook nog wat front raises gedaan, maar die gewichten waren niet noemenswaardig omdat ik geen waardige gewichten kon vinden op dat moment.

Nou, het was tijd voor wat anders vandaag. Met collega naar de gym geweest en even lekker rug en schouders getraind. Ik was echt even toe aan iets anders na al die tijd dan weer workout A, dan weer workout B te doen. Ook wilde ik even lekker de spieren laten branden, wat met Rippetoe toch minder is.

Geen last meer van mijn voet overigens, dus we gaan vrijdag weer squatten :)

En vandaag was ook de dag trouwens dat ik precies 10 kilo zwaarder ben dan toen ik begon met trainen. Op naar de volgende 10 maar zeg ik!

Ow! Ik heb een "6" gespot waar een "8" had moeten staan!

Hoe komt die 6 daar???!!!

Succes met de volgende 10kg :D

Misschien wel leuk om even mn progressie te laten zien van 58,5 tot 67 kilo

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

januari begon ik met trainen, maart begon ik met Rippetoe

wat zouden jullie zeggen van mn bf eigenlijk? weegschaal geeft 15% aan

netjes tank:)

je bf% is heel moeilijk te beoordelen, de foto's zijn namelijk slecht belicht en je hebt ook niet echt een pose;)
je ziet er in ieder geval wel beter uit!

Training van gisteren:

Squats
5 x 70

ah klote voet!

BP
3 x 5 x 65

DL begonnen met opwarmen, maar voelde m'n linkervoet nog teveel. Als ik geen oefeningen doe waarbij er spanning op m'n voeten komt te staan, heb ik nergens last van. Bij lopen ook niet, maar bij t squatten... geen lekker gevoel.

Squats waren qua gewicht te doen, maar dus door die voet kon ik eigenlijk de andere twee setjes niet doen. Afgelopen maandag waarschijnlijk toch n spiertje verrekt.

Ik moet maar even kijken wat ik verder ga doen. Ik heb toch het idee dat ik met Rippetoe vooral massa kweek op m'n benen, m'n core maar ook m'n buik. Ik neig op het moment naar een massaschema waarbij ik elke spiergroep 1x per week goed aanpak en dan ergens in juli een beetje droogtrainen, beetje cardio erbij.

DL
opwarmen Rip style
5 x 88

MP
opwarmen Rip style
5 x 42,5
8 x 40
8 x 35
8 x 35

[Front raise]
3 x 8 x 7
2 x 8 x 9

Geen squats ivm voet. Schouders lekker aangepakt. Ben van plan redelijk zelfde verdeling aan te houden, week 1: ABA, week 2: BAB alleen ga meer reps pakken. Meer op massa richten. Ook op rugdagen wil ik regelmatig naar de gym gaan voor seated rows en lat pulleys omdat alleen BORs niet echt veel hebben gedaan voor mn bovenkant rug.

Terug
Naar boven