AndroidHealthClinic

Tank's log

Gewoon eten, zoveel je kunt. In het begin van je trainingsleven kun je nog heel makkelijk spiermassa krijgen. De eerste weken at ik gewoon totdat ik er misselijk van werd, op een gegeven moment ben je eraan gewend (en niet meer misselijk). Er zijn ook 'vriendelijkere' manieren om veel te leren eten, kijk eens in de voedingssectie. En die kcal berekenen is maar een indicatie, ieder lichaam werkt anders.

• Topic Starter Topic Starter
BW @ 65kg
kcals @ +-3400

Training van vandaag:

Squats
3 x 5 x 50kg

Bench
3 x 5 x 55kg

Deadlift
1 x 5 x 55kg

Commentaar: Zo, ik ben kapot

zie dat je lekker progressie blijft maken , top man! lekker blijven vreten en trainen je komt er wel (y)

en over dat vele vreten , drink overal melk bij/in/op/naast/over etc gewoon 2 liter+ per dag

Thanks man!

Sinds ik de kcals wat opgeschroefd heb, voelen de gewichten stukken lichter. Kan me nog herinneren dat ik stond te trillen op mn benen met 40kg aan gewichten in mn nek haha.

Qua eten gaat alles prima, ik houd niet echt van veel melk drinken (dat gaat me gauw tegenstaan op een 1 of ander manier), maar ik eet gewoon 2 keer zoveel boterhammen eigenlijk :D

Over mn benen gesproken, die groeien als kool! Ook niet heel gek, gezien ik ze nu 3 keer per week aanpak. Ik vroeg me laatst trouwens al af waarom je bij het Rippetoeschema 3 keer in de week squat. Ik heb meermalen gelezen dat je een spiergroep maar 1 keer in de 72 uur aan kunt pakken.

Squats
3 x 5 x 52,5kg

Military Press
3 x 5 x 40kg

Bent Over Row
3 x 5 x 45kg

Comments: Alles ging prima, geen nieuws onder de zon eigenlijk. Wel heb ik hoe langer ik gedisciplineerd train en eet, steeds meer zin in een avondje goed zuipen haha :D Ik denk dat ik daar maar gehoor aan moet geven een dezer dagen. Even lekker alles loslaten en mn mind resetten zeg maar. Nouja, we zien wel.

Is dat een strikte Military Press (voeten tegen elkaar op de grond)? Of een gewone Press (voeten uit elkaar) of een Push Press? In ieder geval is die vrij hoog in vergelijking met je andere lifts.

En dat zuipen... Lekker doen, joh :D.

Het is zeker geen push press. Ik heb me in het begin wel verdiept in de correcte uitvoering van de oefeningen, maar ik zal eerlijk zeggen dat ik vandaag niet gelet heb op de stand van mijn voeten. Ik zal de volgende keer hier even op letten. Is het nou ook zo dat je minder kracht kan zetten als je je voeten naast elkaar hebt?

Ik weet trouwens dat mijn schouders qua kracht wel iets voorliggen, jammer genoeg vallen ze tegen qua massa.

Military Press < Press < Push Press

Met de Push Press kan je dus het meeste gewicht duwen.

De vrijdagtraining:

Squats
3 x 5 x 55kg

Bench
3 x 5 x 57,5kg

Deadlift
1 x 5 x 60kg

Comments: Motivatie was een beetje ver te zoeken vandaag, maar de discipline was er wel gelukkig. Voelde me een beetje suf en wist niet of ik er wel een goede training uit kon halen. Na even een stevige pot metal opgezet te hebben, was ik weer lekker opgepept en ready to go! Alles ging eigenlijk nog best ok ook.

Vooruitgang, mooi zo!

Thx!

..maar godsamme dr is toch redelijk wat alcohol doorheen gegaan vanavond, heel slecht, ik weet het, nu maar even wat damage control met een halve liter water en een bak kwark

Squats
3 x 5 x 57,5

MP
2 x 4 x 42,5

BOR
3 x 5 x 47,5

Comments: Nog een beetje duf van het weekend weer de barbell opgepakt. Squats gingen makkelijk, maar de military press was zwaar. Ik kreeg de 5e rep er gewoon niet uit. Dat wordt deloaden dus. BORs gingen prima verder.

3400 kcals per dag hield ik overigens niet lang vol, het gewicht steeg te snel (lichaamsgewicht wel te verstaan, niet het gewicht wat ik moest tillen :D). Daarnaast kreeg ik wat rode uitslag op mn zij/rug? Weet niet of er een verband is, maar voorlopig weer even de boel wat teruggeschroefd, ik ging eerst namelijk netjes een halve kilo per week omhoog en dat vond ik wel prima.. dat ik die ene dag iets minder woog had waarschijnlijk met andere dingen te maken (vocht of weet ik wat). In ieder geval heb ik geen ectostofwisseling haha.

Nugoed, vandaag geen training ivm zeurende onderrug, hopelijk snel weer over.

Of is het ook mogelijk een soort uitslag te krijgen bij (lichte) overtraining? Ik weet het niet. Als alles weer goed voelt, vrijdag weer trainen!

Minder jammeren en meer trainen IMO ;)

Je bent wel vooruit gegaan! Ga gewoon door met stevig boven onderhoud eten. Dikke care dat je een beetje vet aankomt, makkelijker om dat er weer af te krijgen dan om spiermassa winst te maken.

Ahh ik moest trainen vandaag!! Ik was eerst van plan vrijdag te trainen, maar omdat maandag de laatste keer was, dacht ik, waarom niet vandaag! Heb ik ook nog een extra rustdag tot het weekend.

Squats
3 x 5 x 60

Bench
3 x 5 x 60

Deadlift
1 x 5 x 65

Comments: Zo, lekker alle stress eraf getraind, geen last meer van mn rug ofzo ook, ..maar vooral: voldaan.

Bench is al best nice bij zo'n laag BW. Squat en DL mogen (en kunnen?) wel wat omhoog..

Bench is al best nice bij zo'n laag BW. Squat en DL mogen (en kunnen?) wel wat omhoog..

Thx.. ja die squats en de deadlift gingen ook makkelijker dan de bench. Vooral de deadlift trok ik redelijk makkelijk vandaag, maar ik verhoog deze al 5kg elke keer. Misschien dat ik volgende keer es probeer 7,5 kilo erbij te doen, ik heb t gevoel dat ik dat wel aankan.

Zo.. vandaag even 20kg erbij gekocht.. ik had voor 69 kilo exact gewichten hier thuisliggen, maar dat houdt natuurlijk niet over. Althans, niet voor lang. Kost wel weer wat, maar zolang ik progressie maak, betaal ik graag voor nieuw gewicht. We kunnen weer vooruit :hedbang:

Squats
3 x 5 x 62,5

MP [deload]
3 x 5 x 37,5

BOR
3 x 5 x 50

Comments: Alles nice & easy. Ik was niet kapot, opzich een goed teken dat het volgende keer weer een tandje omhoog kan. Ook ff een foto'tje gemaakt van m'n shape atm @ 67kg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

FF snel je log doorgebladerd en ik zie dat je lekker vooruitgegaan bent.:)

Terug
Naar boven